Verkeersdrempels

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Pescatore

Verkeersdrempels

Bericht door Pescatore » 29 mar 2007, 11:43

Vroeg het me al vaker af, zeker wanneer ik onderweg was met een klant én rijdende in een tamelijk vervuilende auto (RR sport bijv.).
Zie http://www.telegraaf.nl/buitenland/6111 ... html?p=4,1

Kortgezegd, drempels vervuilen, maar zouden de veiligheid moeten vergroten. Is dit wel zo? Vaak staan de drempels op zeer overzichtelijke punten. Hierdoor lijkt het meer alsof die drempels de 'vaste procedure' zijn bij het inrichten van een woonwijk, ipv weldoordacht bepaalde risicopunten veiliger te maken. :roll:

Met constante snelheid over die drempels knallen is misschien het beste voor de uitstoot, maar dat is met 30 of harder niet comfortabel meer. Om over de extra slijtage van onderdelen nog maar te zwijgen. Dempers e.d. schijnen veel harder dan voorheen kapot te gaan. Kan iemand dit uit ervaring bevestigen? (Vroegah, toen er nog geen drempels waren, had ik nog geen auto :wink: ) Want het maken van deze dempers gaat gepaard met een milieuvervuilend proces, wat naast de uitstoot van de auto zelf dus voor nóg meer vervuiling zou zorgen. En zijn de drempels dat uiteindelijk waard?

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2007, 12:00

Drempels zijn vaak ook veel te hoog! stoephoogte mag het, 12cm maar wat blijkt? kijk eens naa de straat loop meestal bol en ja, hij begint op stoephoogte maar in het midden is ie soms de helft of dubbel zo hoog, en mooie sportwagens die toch al goed uitkijken moeten rustig rijden, maar de panda en soortgenoten en busjes van werk knallen erover heen levensgevaarlijk...
Daarbij moet je echt op die bulten letten, met als gevolg je minder oog hebt voor de veilgheid op de weg, zoals voetgangers e.d. levensgevaarlijk kan dat zijn...
Verder is remmen en optrekken erg vervuilend! en stres krijg je er ook van en dat is slecht voor de maatschappij! want gestreste mensen kosten veel geld...los van dat je beter met vrolijke mensen om kunt gaan..

en los van al de slijtage inderdaad...kortom drempels please get them away!!

Roman

Bericht door Roman » 29 mar 2007, 12:15

Er liggen hier een paar drempels waar m'n golf IV de voor bumper lichtjes schuurt iedere kaar als ik er over heen ga. En echt heel erg langzaam geloof me.

Het is daar helemaal kaal van de auto's die er over heen schuren.

Echt klote gewoon, en die andere drempels die er voor liggen zijn ook klote, ze zijn weleenswaar laag maar kort en hard en echt niet lekker voor de schokbrekers.

:evil:

RVV

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 13:39

Ik vond die drempels bij Harry Bootsma zijn sloperij ook mega irritant zeg.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2007, 15:34

hm ja, er zijn er gewoon veels te veel in NL zelfs achteraf op een boerenweggetje denk je even rustig te rijden snachts kun je gelanceerd worden, ala dukes of hazzard :lol:
Baal echt van die dingen kijk hier en daar 1 maar dan 1 waar ook sportieve auto's normaal over kunnen kan ik "begrijpen" maar dit? tgaat steeds verder en verder en.....aaaaaaaaaaah

Erik K.

Bericht door Erik K. » 30 mar 2007, 12:53

Sommige en drempels zijn inderdaad te hoog, maar ook te stijl.
In de wat oudere dorpjes zie je dat nogal eens, brute drempels in een dorpsstraat. En wat gebeurd er met de arme oude huizen als er tig keer per dag een Connextion bus of div. vrachtwagens overheen denderen? De muren scheuren/verzakken, waterleidingen gaan lekken etc etc, echt zinvol die drempels. Je zit nog eens te schudden op de bank als zo'n gewicht langs komt :?

GTRene

Re: Verkeersdrempels

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 10:49

ff oud drdaaje omhoog ploffen...

ik zie borden in men straat gister, met doorgaand verkeer gestremd, maar borden stonden op de stoep...
ik vroeg me al af wat er gebeuren zou.
kijk ik net uit men raam richting die ene rot springbult die dus en te hoog is en bol oploopt en je dus soms net de straat raakt, destijds met men oude katalisator, vooral als je met 2 in de auto zat en voor de rest had mijn knor nergens anders last (een lastig ding dus als je daar soms langs moest)

anyway, ze zijn er mee bezig :banaan:

ik had de Gemeente in vorig jaar? een mail gestuurd over die nare hobbel maar nooit antwoord op gekregen, alleen een bevestiging dat die mail daar lag.
mijn auto is nog niet eens zo laag, trouwens die meer gevaarlijke auto's als oude panda's en busjes e.d. die vliegen er soms overheen, als ze dan "neerkomen" hoor je alsnog bv de voorkant schrapen van sommige auto's met slappe vering :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 13:51

:| hm...
ik zag ze de straat rond de drempel er weer opnieuw inleggen, dat hebben ze heel iets verhoogd, echter die enorme bult waar het om ging deden zo het leek niet.
dus ik maar ff naar buiten en vragen en erover vertellen.
Ja zeiden ze, dat kan niet, daar ligt beton onder??

ik huh? beton? ja...of geloof je ons niet, ik zo van, ik heb er gewoon nooit van gehoord, en waarom zakt het wel aan die kant dan? beetje onduidelijk...

afijn, toen haalden ze 1 steen eruit in die bult en daaronder zat heel hard zand, maja is ook 11 jaar aangedrukt maar daaronder zou "beton" zitten?

anyway die bult blijft dus helaas, echter ze hebben het iets toegankelijker gemaakt door het iets ophogen voor en na de bult.

moet er dus gewoon me blijven leven/omgaan :mrgreen:

jaydee

Bericht door jaydee » 31 mar 2011, 16:14

Pfff, drempels...
Bij mij aan het begin van de wijk is een paar weken geleden ook de drempel vernieuwd... Zelfs met de Yeti is het nu een irritante rotbult! :evil: Hij is hoger dan de stoep, twee autolengtes lang en helemaal recht, je maakt dus echt 8 hobbels. Ik mag hopen dat het ding nog wat zal inklinken, anders krijgt de gemeente van mij een mailbom met klachten :spam:

Plaats reactie