Hoe lang met een auto
- Dennis Cavallino
Hoe lang met een auto
Veel mensen vinden het gek dat ik maar 'relatief' kort met een auto doe. Iemand anders die sinds kort op dit forum zit, doet nog minder lang met zijn auto. Maar er zijn hordes mensen die gewoon jaren lang dezelfde auto rijden.
Mijn privé situatie is nogal eens gewijzigd de laatste jaren. Ik heb daardoor steeds andere eisen. Telkens koop ik een auto die bij die (gewijzigde) eisen pas, binnen mijn budget.
Als ik nu opeens een auto zou moeten leasen, dan zou ik dat onwijs lastig vinden. De komende 3 jaar staan in het teken van trouwen en misschien wel kinderen krijgen. Als je dan nu een keuze zou moeten maken, dan zou ik echt gek worden. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Maar hoe lang doen jullie gemiddeld met een auto? En hoe lang zou je eigenlijk met een auto wíllen doen. Ik neem aan dat daar nog iets verschil in zit namelijk.
Mijn privé situatie is nogal eens gewijzigd de laatste jaren. Ik heb daardoor steeds andere eisen. Telkens koop ik een auto die bij die (gewijzigde) eisen pas, binnen mijn budget.
Als ik nu opeens een auto zou moeten leasen, dan zou ik dat onwijs lastig vinden. De komende 3 jaar staan in het teken van trouwen en misschien wel kinderen krijgen. Als je dan nu een keuze zou moeten maken, dan zou ik echt gek worden. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Maar hoe lang doen jullie gemiddeld met een auto? En hoe lang zou je eigenlijk met een auto wíllen doen. Ik neem aan dat daar nog iets verschil in zit namelijk.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- RVV
S3 jaar, 325 i nu dik 2 jaar, cooper s 1,5 jaar, 120d 10 maand maar het wachten was op de 130i die ik nu een half jaar rij. Wel met de intentie om hem zeker nog 2 jaar te rijden. Een M3 voor de touring mits 100% naar het zin. Afhankelijk van de praktische bruikbaarheid van de 1 serie met 2 kinderen neem ik het besluit om die wel of niet te houden.
-
De e30 325i heb ik nog maar net. Ben nu bezig met de ombouw als racer, en hoop er nog lang plezier van te hebben. Bedoeling is dat hij pas weg gaat als ik centen over heb om iets spectaculairders te kopen.
De 323ti heb ik nu al 5 jaar! Het kriebelt nu wel een beetje, zeker sinds ik weer alle marktplaatsen afstruin op zoek naar een nette 968 of e30 M3.
Dan de 525d van de zaak. Die moet iedere 2 jaar gewisseld worden. (of max. 160.000 km)
De 323ti heb ik nu al 5 jaar! Het kriebelt nu wel een beetje, zeker sinds ik weer alle marktplaatsen afstruin op zoek naar een nette 968 of e30 M3.
Dan de 525d van de zaak. Die moet iedere 2 jaar gewisseld worden. (of max. 160.000 km)
- Leen
Ik rij net zo lang met een priveauto totdat hij niet meer bevalt, of er een beter alternatief is. Zakelijk rij ik meestal 2/3 jaar met een auto omdat dat afschrijftechnisch het meest voor de hand ligt.
Zo kon het dus zijn dat ik maar 4 maanden in een "comfortabele boot " E320CDI '03 gereden heb, maar bijvoorbeeld al wel ruim 5 jaar mijn EVO heb , simpelweg omdat ik zelf nog niets leukers gereden/gevonden heb als alternatief.
Zo kon het dus zijn dat ik maar 4 maanden in een "comfortabele boot " E320CDI '03 gereden heb, maar bijvoorbeeld al wel ruim 5 jaar mijn EVO heb , simpelweg omdat ik zelf nog niets leukers gereden/gevonden heb als alternatief.
- RVV
Knot de touring is 5 jaar oud en een marge auto. Dat betekend dat ik geen btw kan terug vorderen en ik ga ook geen volle mep bijtelling betalen over een 5 jaar oude auto die toen een nieuw waarde van 60000 euro had. Is dus geen optie daarnaast ben ik ook wel een beetje klaar met de touring. Maar ik wacht met als jou af op iets geschikts (M3 na het zin)