Fiat 500
- Dennis Cavallino
- Sander S.
Ik vind dit zo hard geen porem 8)
dit is gewoon geen auto voor mij, Mac, tuurlijk vind jij het helemaal geweldig om die auto helemaal naar je eigen wensen en stijl samen te stellen, jij bent immers de detail-goeroe, serieus niets mis mee.
Maar kom op, dan blijf je nog met die auto zitten. Een klein rond hok, en nog italiaans ook, dat gaat gewoon stuk, op den duur.
Ik geef mijn verdiende centen echt nooit uit aan zo'n ding, doe me dan maar iets ouders waar ik een beetje normaal in kan zitten.
Dit hok of Cav zen 535i, ik wist het wel 8)
dit is gewoon geen auto voor mij, Mac, tuurlijk vind jij het helemaal geweldig om die auto helemaal naar je eigen wensen en stijl samen te stellen, jij bent immers de detail-goeroe, serieus niets mis mee.
Maar kom op, dan blijf je nog met die auto zitten. Een klein rond hok, en nog italiaans ook, dat gaat gewoon stuk, op den duur.
Ik geef mijn verdiende centen echt nooit uit aan zo'n ding, doe me dan maar iets ouders waar ik een beetje normaal in kan zitten.
Dit hok of Cav zen 535i, ik wist het wel 8)
- Dennis Cavallino
- Macboy
- Joy
- Dennis Cavallino
- Damir Vukovic
Als je voor die 30k de auto uit Toms post meekrijgt, inc de kuipjes, BBS RS-en en een 180pk blokje, dan mogen ze die new mini laten staan in de showroom.
Als ze het handig doen, dan zetten ze hem in de markt als het brutale broertje van de mini. Zeker nu v2 van de mini gearriveerd is vindt ik dat ze een beetje te Duits worden...degelijk en voorspelbaar (op zich prima) maar daardoor raakt ie ook weer iets van zijn beleving kwijt...Wat dat betreft zie ik nog wel ruimte op de markt voor een echt cult-auto'tje.
Als ze het handig doen, dan zetten ze hem in de markt als het brutale broertje van de mini. Zeker nu v2 van de mini gearriveerd is vindt ik dat ze een beetje te Duits worden...degelijk en voorspelbaar (op zich prima) maar daardoor raakt ie ook weer iets van zijn beleving kwijt...Wat dat betreft zie ik nog wel ruimte op de markt voor een echt cult-auto'tje.
Laatst gewijzigd door Damir Vukovic op 30 mar 2007, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Visser
Ik heb er 84% van gemaaktMacboy schreef:92% is wel overtuigend

Ik vind het dus helemaal niks. Ik vond de oude al niks en de nieuwe ook niet.
Ik heb mijn twijfels of het een hit gaat worden in Nederland. Nederlanders letten over het algemeen toch op de centen als het auto's aankomt en als de basisprijs al 10000 euro word in een standaard uitvoering dan wil ik niet weten wat een beetje aangeklede versie gaat kosten.
- Pescatore
- Mari Oh Oh!
- Dennis Cavallino
Nee dat vind ik dus niet. Je hebt voor 15k een supergave uitvoering (100 pk), en dat zou ook gewoon mijn keuze zijn. Maar ik zou juist veel respect hebben voor mensen die wel los gaan en de auto echt naar eigen smaak samenstellen. Deze 500 biedt veel mogelijkheden af fabriek.
Hopelijk komen ze niet alleen met suffe 'pakketjes', want dat vind ik zooooo nederlands. 8)
Hopelijk komen ze niet alleen met suffe 'pakketjes', want dat vind ik zooooo nederlands. 8)
- Dennis Cavallino
- Hielke
Als ie net zo stuurt als een Panda is het sturen in ieder geval top.
Maar ik hou gewoon niet van dat retro gedoe van de 500. Bij de Mini heeft dat goed uitgepakt omdat de oermini een prachtig design had. Die vorm is bij de retro mini behouden. Alles goed tot zover. Bij de retro 500 gaan ze van een model uit dat mij nog nooit iets gedaan heeft. En daarbij vind ik het ook nog eens een niet zo geslaagde copie. Mini lijkt veel meer op het oermodel.
En dan is ie ook nog eens een klap duurder dan de Panda waarmee ie veel onderdelen deelt. Makkelijk verhaal lijkt me, gewoon een Panda kopen voor 8k als je in die klasse wilt shoppen.
Maar ik hou gewoon niet van dat retro gedoe van de 500. Bij de Mini heeft dat goed uitgepakt omdat de oermini een prachtig design had. Die vorm is bij de retro mini behouden. Alles goed tot zover. Bij de retro 500 gaan ze van een model uit dat mij nog nooit iets gedaan heeft. En daarbij vind ik het ook nog eens een niet zo geslaagde copie. Mini lijkt veel meer op het oermodel.
En dan is ie ook nog eens een klap duurder dan de Panda waarmee ie veel onderdelen deelt. Makkelijk verhaal lijkt me, gewoon een Panda kopen voor 8k als je in die klasse wilt shoppen.
- Daniel
Voordat die 30k die hier genoemd wordt een eigen leven gaat leiden, de 500 zal naar schatting 10-15% duurder zijn dan een gelijk gemotoriseerde Panda.
30k kun je er waarschijnlijk wel aan spenderen als je de hele optiecatalogus erop stopt, maar dat is natuurlijk niet erg realistisch. Op de AutoRAI staat ook een Cayenne S van 92k die incl. opties bijna 2 ton is.
In het segment van de Twingo's, 107's, VW Fox en kleine jappen is het een leuke aanvulling denk ik zo
30k kun je er waarschijnlijk wel aan spenderen als je de hele optiecatalogus erop stopt, maar dat is natuurlijk niet erg realistisch. Op de AutoRAI staat ook een Cayenne S van 92k die incl. opties bijna 2 ton is.
In het segment van de Twingo's, 107's, VW Fox en kleine jappen is het een leuke aanvulling denk ik zo

- Damir Vukovic
Grappig, ik heb echt precies het omgekeerde. Fiat 500/600 is in mijn ogen minstens net zo cool als een mini. Deze nieuwe 500 blijft in mijn ogen ook VEEL dichter bij het origineel qua design vergeleken met de new mini.. Hmmm misschien toch een stukje nostalgie wat onbewust aan het werk is.Hielke schreef: Maar ik hou gewoon niet van dat retro gedoe van de 500. Bij de Mini heeft dat goed uitgepakt omdat de oermini een prachtig design had. Die vorm is bij de retro mini behouden. Alles goed tot zover. Bij de retro 500 gaan ze van een model uit dat mij nog nooit iets gedaan heeft. En daarbij vind ik het ook nog eens een niet zo geslaagde copie. Mini lijkt veel meer op het oermodel.
Volgens mij bestaat er onder de mini een gat in de markt voor wat betreft "redelijk" betaalbare auto's met een eigen smoel. Nu shoppen in die markt voelt aan als het kopen van een stel prosthetische schoenen: vergeet stijl, beleving, snelheid etc..practische argumenten zijn het enige wat geldt. De panda schaar ik daar ook nog onder (ondanks dat het in dit geval wel een goed sturend mini-busje is).
Laatst gewijzigd door Damir Vukovic op 30 mar 2007, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
Heren,
Ik heb nooit gezegd dat een 500 30k gaat kosten, alleen dat dat wel mogelijk zal worden binnen de eeenooooooooooooormmmm lange optielijst. Ik denk dat er wel wat mensen zullen zijn die dat gaan doen en dat vind ik stoer. Ding is std in 105 pk/155 pk natuurlijk al een koopje!
Het is net als met mobieltjes. Het meest hippe mobieltje kun je nog gratis krijgen bij een abonnement, maar de special editions van bepaalde merken gaan onder de 2k de winkel niet uit. Gemaakt van hout, massief aluminium/titanium etc. Je ziet ze niet veel, maar er is kennelijk wel een markt voor. Hetzelfde geldt voor andere coole gadgets.
Ik heb nooit gezegd dat een 500 30k gaat kosten, alleen dat dat wel mogelijk zal worden binnen de eeenooooooooooooormmmm lange optielijst. Ik denk dat er wel wat mensen zullen zijn die dat gaan doen en dat vind ik stoer. Ding is std in 105 pk/155 pk natuurlijk al een koopje!
Het is net als met mobieltjes. Het meest hippe mobieltje kun je nog gratis krijgen bij een abonnement, maar de special editions van bepaalde merken gaan onder de 2k de winkel niet uit. Gemaakt van hout, massief aluminium/titanium etc. Je ziet ze niet veel, maar er is kennelijk wel een markt voor. Hetzelfde geldt voor andere coole gadgets.