Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
fluppie

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door fluppie » 08 aug 2012, 23:21

Ben nieuw hier, ik ben op deze site gebotst doordat er veel verkeer van hier naar mijn Youtube filmpje met een Audi S3 kwam. Maar dat terzijde :)!

Afgelopen zondag 05/08 nog een keer naar de ring geweest. Ik was het beu om steeds als passagier de 'ring' te moeten meemaken. Daarom vorige keer besloten dat ik de volgende keer zelf ging rijden. Dus bij Rent4Ring een Suzuki Swift Stage 2 gaan huren :). Daarmee heb ik mijn eerste 5 rondes Nürburgring gereden. Was een erg fijne ervaring en die Swiftjes gaan best hard in de bochten! Fun gegarandeerd!

Dit filmpje is van m'n 'beste' rondje. Uiteraard is een tijd van 9m36s BTG niets bijzonders, al vond ik het best aardig voor mijn eerste ringervaring! De pro's zullen wel zien dat ik sommige bochten volledig fout instuur. Hopelijk kan ik volgende keer mijzelf weer een beetje verbeteren ;)!

In HD-kwaliteit: http://youtu.be/zxwzT5QhhBU?hd=1

MX5T

Bericht door MX5T » 09 aug 2012, 00:25

Evert Thomas schreef:
Ringmazda schreef:
Evert Thomas schreef:Afgelopen vrijdag zijn we er in geslaagt om het ronderecord (BTB) voor Time Attack auto's van 7:56 terug te brengen naar 7:52.
Gefeliciteerd..............mooie tijd.
Thanks, we zijn er ook blij meer. Door pech konden we de vorige keer het record niet pakken. Ook nu ging het bijna al weer mis, na mijn 4e rondje (tevens de recordtijd) werd de baan geslaten i.v.m. crash en een auto die is afgebrand. Daarna was er niet veel tijd meer om te rijden en vanwege een klein technisch probleem moest ikzelf ook de strijd staken.
Nog even het filmpje bekeken en dan vraag ik me toch af hoe de 7.52 tot stand is gekomen want volgens de, zij het wat onduidelijke filmbeelden, zie ik de Brug over de auto gaan als de filmklok precies op 1.08 springt. Iets voor de Gantry staat de filmklok al op 9.01 en na vergelijking met een andere filmpje lijkt een passagetijd van 9.01,3 reëel met de uiteindelijke BtG-tijd dan 7.53,3......................nog steeds een zeer fraaie tijd maar als je records gaat verbreken is een nauwkeurige meting wel voorwaarde.

Als ik je tijd van Bergwerk tot aan Klostertal (het bergop deel waar power het verschil maakt) vergelijk met de tijd van Dale Lomas met zijn Mazda MX5 Turbo, die een BtG 8.05,8 realiseerde, dan blijkt de Audi daar ca 4 sek sneller te zijn (34 sek tov 38 sek) wat vvelbelovend is voor nog snellere tijden. De auto lijkt de potentie voor een BtG 7.35 of lager te hebben. Mooi werk

Reind

Bericht door Reind » 09 aug 2012, 09:08

Evert Thomas schreef:Afgelopen vrijdag zijn we er in geslaagt om het ronderecord (BTB) voor Time Attack auto's van 7:56 terug te brengen naar 7:52. Bij deze de onboard movie, veel plezier bij het kijken!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d6R48W62ki8&feature=plcp[/youtube]

Wat nadere informatie:

Auto: Audi S2
Setting: Low boost (Geschat vermogen ruim 400pk);
Banden: Kuhmo Ecsta V70A
Datum: 3 augustus 2012
Als je de titel leest verwacht je een mega rondje op de limiet met een goed geprepareerd monster. Maar wat je ziet is een schoon rondje op 80%. Blijft indrukwekkend hoor maar als je het over TIME ATTACK record hebt verwacht je gewoon meer. Een rondje waar veel meer risico word genomen om de laaste 0.10de van seconde.

Ik heb zelf in 2011 met een oude 325i (1350kg - 180pk) een paar x BTG gedaan en reed vrij eenvoudig 8:20. En dat met max 10 rondjes ervaring, standaard remmen, geen aero, Federal RSR en een straat Eibach schroefsetje. Dan moet het met die jou specs toch wel minimaal 7:20 te halen zijn.

Desalniettemin vind ik dat je mooie cleane rijstijl hebt en de AUDI heel rustig blijft.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 aug 2012, 09:11

Als je (voluit) gaat time attacken tijden de TF heb je het ook niet zo goed begrepen imo.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 09 aug 2012, 11:39

René, wij staan inderdaad altijd op camping Viktoria Station.

Was onderstaande scary moment helemaal In mijn verslag vergeten:

Nadat de baan dicht was op zondag-avond reed ik via de bekende weg binnendoor vanaf de start naar Breidscheid...... Ik nader de haarspeldbocht die wat knijpt als je die van beneden benadert. Ik kwam van boven dus kon redelijk ver vooruit kijken. Zo'n 100 meter voor de haarspeldbocht zie ik mijn weghelft een Engels busje tegemoet komen :shocking: Mijnheer had vanaf beneden al op de verkeerde weghelft gereden. Hij zag zijn fout in na wat geknipper met de lichten van mijn zijde en ging snel naar de juiste weghelft , maar je zit toch even raar te kijken. Met een beetje pech was ik hem midden in de haarspeldbocht tegen gekomen. Het wordt dan toch wel een uitdaging om hem nog te ontwijken :hmmm:

Moest direct aan Steve denken die op vergelijkbare de M3 GTS krom reed toen hij 's avonds in het donker een Engelsman op zijn weghelft tegenkwam en er geen ontwijken meer aan was en frontaal op de Peugeot reed.

Voor mij was het vandaag de tweede keer dat ik iemand tegenkwam op mijn weghelft. Rechtsafslaand vanaf de Aldi kwam ik een Engelsman tegen die vanaf de Lidl-parkeerplaats richting Adenau ging en vrolijk mijn weghelft opstuurde. Gelukkig zag hij zijn fout snel in en slingerde terug naar de juiste weghelft.

Dat dit geen incidenten zijn bleek wel toen ik het verhaal later in Breidscheid vertelde. Kortom: nog meer reden om op die wegen binnendoor rustig aan te doen.

Jussi

Bericht door Jussi » 09 aug 2012, 13:22

fluppie schreef:Ben nieuw hier, ik ben op deze site gebotst doordat er veel verkeer van hier naar mijn Youtube filmpje met een Audi S3 kwam. Maar dat terzijde :)!

Afgelopen zondag 05/08 nog een keer naar de ring geweest. Ik was het beu om steeds als passagier de 'ring' te moeten meemaken. Daarom vorige keer besloten dat ik de volgende keer zelf ging rijden. Dus bij Rent4Ring een Suzuki Swift Stage 2 gaan huren :). Daarmee heb ik mijn eerste 5 rondes Nürburgring gereden. Was een erg fijne ervaring en die Swiftjes gaan best hard in de bochten! Fun gegarandeerd!

Dit filmpje is van m'n 'beste' rondje. Uiteraard is een tijd van 9m36s BTG niets bijzonders, al vond ik het best aardig voor mijn eerste ringervaring! De pro's zullen wel zien dat ik sommige bochten volledig fout instuur. Hopelijk kan ik volgende keer mijzelf weer een beetje verbeteren ;)!
Ah kijk eens aan. Leuk u hier te treffen! Ik ben de reden waarom er zoveel verkeer naar uw filmpje ging. Ik heb het filmpje hier enkele pagina's terug gepost. :wink:

Mooi gereden tijd en die Swifts lijken inderdaad zeer leuk om eens een dagje te huren. Voor herhaling vatbaar of is dat een te grote aanslag op de portefeuille?

Groeten,

Mathieu

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 09 aug 2012, 16:30

Reind schreef:
Evert Thomas schreef:Afgelopen vrijdag zijn we er in geslaagt om het ronderecord (BTB) voor Time Attack auto's van 7:56 terug te brengen naar 7:52. Bij deze de onboard movie, veel plezier bij het kijken!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d6R48W62ki8&feature=plcp[/youtube]

Wat nadere informatie:

Auto: Audi S2
Setting: Low boost (Geschat vermogen ruim 400pk);
Banden: Kuhmo Ecsta V70A
Datum: 3 augustus 2012
Als je de titel leest verwacht je een mega rondje op de limiet met een goed geprepareerd monster. Maar wat je ziet is een schoon rondje op 80%. Blijft indrukwekkend hoor maar als je het over TIME ATTACK record hebt verwacht je gewoon meer. Een rondje waar veel meer risico word genomen om de laaste 0.10de van seconde.

Ik heb zelf in 2011 met een oude 325i (1350kg - 180pk) een paar x BTG gedaan en reed vrij eenvoudig 8:20. En dat met max 10 rondjes ervaring, standaard remmen, geen aero, Federal RSR en een straat Eibach schroefsetje. Dan moet het met die jou specs toch wel minimaal 7:20 te halen zijn.

Desalniettemin vind ik dat je mooie cleane rijstijl hebt en de AUDI heel rustig blijft.
Reind dank voor je reactie.

Het is inderdaad een vrij clean rondje en ben met je eens dat er nog wel wat meer inzit, echter na 4 rondjes gereden te hebben moesten we als gevolg van de omstandigheden (een grote crash en een probleem met onze ophanging) de strijd staken. Had ik nog wat meer rondjes kunnen rijden dan had er nog wel wat van de tijd afgekunt, ik moet wel eerlijk zijn dat een tijd van 7:20 had er voor mij niet in had gezeten (volgens de datalogger zou op basis van de 4 gereden ronden een tijd van 7:36 mogelijk geweest zijn, of dit klopt weet ik echter niet).

We rijden met een relatief zware auto (1.420kg inclusief mijzelf) en relatief smalle semi slicks (245), daar komt bij dat de auto in de basis onderstuurd is. Het onderstuur hebben we door alle aanpassingen sterk kunnen verbeteren en eigenlijk heel neutraal kunnen krijgen. Als je goed luistert dan kun je horen dat de banden in de meeste bochten toch al piepen, probeer je harder te pushen dan gaat dit al snel over in schuiven en ben je aan de eind van de rit langzamer (een fout die ik overigens nogal eens maak). Met een achterwiel aangedreven auto ligt het natuurlijk heel anders en kun je ook veel spectaculairedere beelden verwachten.

En natuurlijk is het ook zo dat ik geen top coureur ben en mijn ervaring ook nog beperkt is, dit is het beste wat ik op dat moment met deze auto kon doen en voor ons als team was dit een prima prestatie. En uiteraard weten we onze plaats in de VLN rijden ze met minder pk's 40 seconden sneller per rondje.

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 09 aug 2012, 16:35

Nog even het filmpje bekeken en dan vraag ik me toch af hoe de 7.52 tot stand is gekomen want volgens de, zij het wat onduidelijke filmbeelden, zie ik de Brug over de auto gaan als de filmklok precies op 1.08 springt. Iets voor de Gantry staat de filmklok al op 9.01 en na vergelijking met een andere filmpje lijkt een passagetijd van 9.01,3 reëel met de uiteindelijke BtG-tijd dan 7.53,3......................nog steeds een zeer fraaie tijd maar als je records gaat verbreken is een nauwkeurige meting wel voorwaarde.

Als ik je tijd van Bergwerk tot aan Klostertal (het bergop deel waar power het verschil maakt) vergelijk met de tijd van Dale Lomas met zijn Mazda MX5 Turbo, die een BtG 8.05,8 realiseerde, dan blijkt de Audi daar ca 4 sek sneller te zijn (34 sek tov 38 sek) wat vvelbelovend is voor nog snellere tijden. De auto lijkt de potentie voor een BtG 7.35 of lager te hebben. Mooi werk[/quote]

Thanx. Het blijft altijd een beetje lastig met de tijden zonder transponder. Harrys Laptimer gaf een tijd van 7:52.56 aan, dat heb ik maar aangehouden en meende dat ik met de stopwatch ongeveer op het zelfde uitkwam, als het 7:53.3 moet zijn is dat ook prima.

MX5T

Bericht door MX5T » 10 aug 2012, 02:43

Evert Thomas schreef:Thanx. Het blijft altijd een beetje lastig met de tijden zonder transponder. Harrys Laptimer gaf een tijd van 7:52.56 aan, dat heb ik maar aangehouden en meende dat ik met de stopwatch ongeveer op het zelfde uitkwam, als het 7:53.3 moet zijn is dat ook prima.
Een meetfout van een paar tienden is zo gemaakt. Als de afronding dan ook nog eens de "verkeerde" kant wordt opgemaakt dan ontstaat er al snel een verschil van één sekonde of meer, maar het doet wat mij betreft niets af aan je prestatie.

Rnd

Bericht door Rnd » 10 aug 2012, 22:56

fluppie schreef:Ben nieuw hier, ik ben op deze site gebotst doordat er veel verkeer van hier naar mijn Youtube filmpje met een Audi S3 kwam. Maar dat terzijde :)!

Ik was er die dag ook en kom in het begin langs in de zwarte Subaru WRX Sti. Halverwege het rondje ging ik vanwege de regen van het gas af. Als het regent kan het er spekglad worden.

Je rondje gaat al aardig goed voor de eerste keer :df:

Marc R

Bericht door Marc R » 18 aug 2012, 18:16

Vandaag mijn 2e (jawel :D ) rondje ring gedaan omdat ik n paar dagen verbleef in die buurt....MIJN GOD WAT WAS HET DAAR WARM! thermometer in de BMW gaf 39 graden aan...

stefan740

Bericht door stefan740 » 19 aug 2012, 01:29

Rappe ronde. Wel aardig om te zien maar ik heb hem liever niet op de baan als ik er ook rijdt...

Rupie

Bericht door Rupie » 19 aug 2012, 09:31

Impressive.

ErikS

Bericht door ErikS » 19 aug 2012, 14:16

Ik vind hem erg netjes rijden.
Hard, maar hetvwas er rustig.....

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 19 aug 2012, 17:54

Poeh dat zag er niet verkeerd uit. Toch leuk zulk speelgoed.

Leuk momentje ook bij uitkomen kleine karussell.

KW

Bericht door KW » 19 aug 2012, 18:14

Erg nette lap ja, ik zou er geen moeite mee hebben als ik daar rijdt en hij moet er langs. Ik vind het ook terecht datie paar keer met grootlicht knippert, het is immers een erg groot snelheidsverschil en het is dan veiligheid-verhogend omdat andere rijders hem dan eerder waarnemen.

stefan740

Bericht door stefan740 » 19 aug 2012, 18:21

Dat grootlicht geknipper is de afknapper voor mij. Met <8min laps ga je maar Pistenclub rijden ipv TF.

Rnd

Bericht door Rnd » 19 aug 2012, 18:27

Grootlicht knipperen is gewoon triest tijdens TF.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 19 aug 2012, 18:35

Arnoud schreef:Grootlicht knipperen is gewoon triest tijdens TF.
Het is altijd triest in mijn ogen.

Desalnietteplus, verder een nette ronde.

KW

Bericht door KW » 20 aug 2012, 00:57

Zoals ik zei verhoogt het de veiligheid, voor hem en voor de ander, en veiligheidsverhogingen zijn nooit triest.

fluppie

Bericht door fluppie » 27 aug 2012, 17:05

Arnoud schreef:

Ik was er die dag ook en kom in het begin langs in de zwarte Subaru WRX Sti. Halverwege het rondje ging ik vanwege de regen van het gas af. Als het regent kan het er spekglad worden.

Je rondje gaat al aardig goed voor de eerste keer :df:
Haha leuk om je hier dan weer tegen te komen:).
Oei, dan nam ik eigenlijk een te groot risico die ronde? Ik had nogtans het gevoel dat mijn autootje nog lekker veel grip had. Kan natuurlijk ook overmoedigheid zijn :nah:... Heb wel superveel zin om eind september ergens terug te gaan voor een halve of hele dag met de Swift :).

Knot

Bericht door Knot » 27 aug 2012, 17:23

Over dat filmpje, gaat wat te wild maargoed, zo begon ik ook.

Vind dat hij nog best wat geduld heeft, zeker in het begin netjes even wachten achter die E46 etc. Einde van de ronde neemt t enthausiame toe en het geduld af... dat nog even onder de knie krijgen en verder lekker van filmpjes van bekende ervaren rijders door gaan leren.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 28 aug 2012, 23:18

Gaat aardig hard zo'n Stage 2 Swift.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 29 aug 2012, 13:44

Zo hard ging ik niet in die R4R Stufe 2 Swift. Verre van eigenlijk :). De goede wegligging en remmen vielen me wel meteen op, qua power is het soms wel even geduld hebben vooral merkbaar het stuk omhoog na Breidscheid tot aan de Karrusel.

martll

Bericht door martll » 29 aug 2012, 21:03

Zo deze is ook lekker bezig:

Afbeelding

Plaats reactie