Als ik de dealer was zou ik gewoon open en eerlijk tegen de klant zijn.
Eigenlijk zijn het gewoon Klootehokken, maare ze rijden zo lekker

De E46 is anders al weer wat jaartjes oudMarsnel schreef:Clutch judder is een bekend probleem van de laatste generatie BMW diesels.
Dat getril van de pook heb ik bij een corporate lease 318d 2008 ook gezien. Opvallend vond ik dat. Net alsof je een transit 1.6d van 1980 ofzo zit te rijden. Zelfs bij een VAG SDi trilt de pook nog niet...SvB schreef:Ik heb een 318D bjr. juli 2008, hier ook al bijna vanaf nieuw het probleem.
Bij de dealert van alles vervangen, eerst de koppeling, drukgroep, lager en noem maar op.
Steeds hetzelfde probleem als ik de auto ophaalde, gek wordt ik ervan.
Werkplaatschef erbij, rijden en hij vond het wel meevallen, dikke L.L met jou vriend goed moet het wezen.
Hij vervolgens naar een losplaats voor vrachtwagens (zo'n schuine) en achteruit omhoog rijdend was het nog erger.
Auto daar weer nagekeken en niks geks kunnen vinden.
Omdat ik vaak (zeker 1, 2 keer per week) een zware aanhanger 1600kg achter de auto heb hangen hebben ze de software aangepast, wat inhield dat het toerental bij het opkomen gelijk naar 1500 toeren ging.
Nou dat was helemaal geweldig NOT, in de file, of als ik vanaf mijn erf wegreed direct hoog in de toeren was levensgevaarlijk.
Bij 140.000km is alles vervangen inclusief het massa vliegwiel en nog steeds geen verbetering.
Gelukkig wel weer de software aangepast en het hoge toeren geval heb ik niet meer.
Wel heb ik na de zomervakantie maar een paar keer met een zware aanhanger gereden en het is nu een heel stuk minder, ik kan bijna zeggen niet meer.
Wellicht is dat het probleem, km.stand nu 187dkm.
p.s.
Schiet me net te binnen dat mijn pook als ik stilsta (stationair) van nieuw af aan trilt als een dolle.
Pook en alles eronder ook al vervangen zonder succes.
Van de week een nieuwe 318D touring besteld, ik hoop dat ik daar geen gezeik mee heb.
zie ook nog:Martijn,
De koppelingen van deze auto’s zijn niet slecht maar hebben de neiging om bij veel fileverkeer happerig te worden. Wat ook kan is dat de plaat een beetje vettig is en min of meer blijft plakken. Bij warme motor is dit dan minder.
Helaas heeft de koppeling/drukgroep geen inspectieluikje en zal de versnellingsbak gedemonteerd moeten worden om te zien wat er aan de hand is. Als het alleen bij koude motor optreedt kun je de auto een keer ’s avonds neerzetten zodat wij het ’s morgens kunnen meemaken en wellicht een juiste diagnose geven.
Als het de koppeling is en deze vervangen moet worden komt een complete koppeling (drukgroep/plaat/lager) op 289,00, de- en montage kost ongeveer 157,50. Alles in euro’s excl. Btw.
Groet,
Bas
BasRoos Autoservice / Autosport
Vechtstraat 18a
5347 KP Oss
tel. 0412 691268
fax. 0412 614571
mob. 06 5230 8941
web. http://www.basroos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mail. info@basroos.nl
kvk. 17161677 Den Bosch
bank. ING 4249067