Umweltplakette..wel of niet?
-
Umweltplakette..wel of niet?
Ik moet morgen naar Cochem en Koblenz,maar ik zie die plaatsen nergens op de lijst van duitse steden staan waar een umweltzone ingesteld is.
Weet iemand misschien zeker of ik hem nou wel of niet nodig heb?
En zoja,waar haal ik die stickers (onderweg in Dld)..
Weet iemand misschien zeker of ik hem nou wel of niet nodig heb?
En zoja,waar haal ik die stickers (onderweg in Dld)..
- Riceaux
Re: Umweltplakette..wel of niet?
In die steden is voor zover ik weet inderdaad geen umweltzone. Sticker is te krijgen bij de ANWB of tüv. Moet je aanvragen kan je volgens mij niet ergens direct krijgen aangezien het gekoppeld wordt aan je kenteken.
-
OnlineMartijnGizmo
Onlangs ook zonder sticker op pad geweest, geen probleem. De boete is volgens mij niet zo heel hoog, €40 dacht ik. Ik heb geen zin in een sticker op m'n voorruit, dus denk dat ik er 1 aanvraag bij de ANWB en standaard in de auto meeneem. Kan ik hem er altijd nog opplakken als ze me aanhouden...
- Snipe
Laatst was ik in Cochem. Nergens in die hele regio een sticker nodig gehad, en dat kwam goed uit want meestal duurt het een paar dagen voor je zo'n ding binnen hebt.
-
Mocht je hem toch nodig hebben, dan kan je een lokale autodealer binnen wandelen om er ter plekke eentje aan te schaffen. Het enige is dat je wel je autopapieren bij je moet hebben..
-
OnlineMartijnGizmo
Dan moet je auto overigens wel volledig standaard zijn, met een afwijkende uitlaat of luchtfilter kun je dat vergeten.
- Hans
Of je laat gewoon trots je APK formulier zien. "koek maal herr polizie, APK bis 2013 und den raugh was us den auspuff komt war auch kans in ordnun"! 

-
Mijn auto is standaard..
Maar bedankt voor de info,hoef ik niet zo'n vieze groene sticker op me auto.
Maar bedankt voor de info,hoef ik niet zo'n vieze groene sticker op me auto.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Het gaat meestal om het centrum van de stad:
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.htm
Ik ben in mei naar Nürnberg en München geweest, daar is hij verplicht. Ik heb bij een dealer een sticker gehaald. Kostte 5 euro. Ze vragen om je kenteken, maken met een labelwriter je kenteken en plakken die op een sticker. 5 minuten werk.
http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.htm
Ik ben in mei naar Nürnberg en München geweest, daar is hij verplicht. Ik heb bij een dealer een sticker gehaald. Kostte 5 euro. Ze vragen om je kenteken, maken met een labelwriter je kenteken en plakken die op een sticker. 5 minuten werk.
Ze kijken niet naar je auto.MartijnGizmo schreef:Dan moet je auto overigens wel volledig standaard zijn, met een afwijkende uitlaat of luchtfilter kun je dat vergeten.
-
OnlineMartijnGizmo
Ok, die ervaring had een kennis van me namelijk wel met z'n Passat (die overigens gechipt is, maar dat zie je optisch niet
)...

- EvdP
Ik kwam bij de Ford dealer. Vroeg om een Umwelplakkete. Vervolgens vroeg hij mij het bouwjaar en de brandstof. 2002 TDCi. Antwoord was "Gelb", en toen wou hij mijn kenteken. Labelwritertje er bij, 5 euro afrekenen en ik kreeg een sticker.
De ANWB hier werkt niet anders. Je gaat naar een ANWB kantoor, ze kopiëren je kenteken en na een x aantal dagen krijg je hem thuis. En dat was een gechipte Saab turbo. Alleen kost het daar meer geld.
De ANWB hier werkt niet anders. Je gaat naar een ANWB kantoor, ze kopiëren je kenteken en na een x aantal dagen krijg je hem thuis. En dat was een gechipte Saab turbo. Alleen kost het daar meer geld.
-
Wij zitten met regelmaat in Duitsland, en hebben ze op beide auot's. Echter niet geplakt maar met een ingenieus zelfbedacht truukje duw ik ze achter het raam als het nodig is. Dusseldorf, Koln, etc etc staan camera's die op afstand detecteren cq fotograferen. Gewoon niet riskeren. Bij de TUV kun je het binnen 3 minuten meenemen.
- daNpy
In Duitsland kopen, in NL wordt je getild.
Je moet ze wel hebben, de zones worden nu meer en meer echt ingesteld en er wordt nu ook echt gecontroleerd of je er een hebt.
Je moet ze wel hebben, de zones worden nu meer en meer echt ingesteld en er wordt nu ook echt gecontroleerd of je er een hebt.
- HJ2
En stel DAT ik hem koop?
...
Wat kan ik dan met zo'n rode of oranje sticker?
...
-
- daNpy
Met die 2 mag je sommige binnensteden al niet meer inHJ2 schreef:En stel DAT ik hem koop?
...

Afhankelijk van de uitstoot van je auto (eigenlijk alle benzine auto's = groen en moderne diesels met partikelfilter ook) mag je bepaalde zone's niet in. In sommige steden is in de binnenstad als de gele sticker verboden, in de meeste enkel nog de rode. Maar vanaf volgend jaar zal in veel meer steden de gele sticker in de binnestad verboden zijn.
- Niall
Je kan hem in NL zo bij de Dekra in Uden halen. Anders bij een vestiging van ATU in duitsland.
-
aah fuck, heel niet aan gedacht.
Ik moet er een voor op de Up! of BMW hebben voor over 2 weken.......
Ga ik dat nog op tijd redden in NL?
Dusseldorf ga ik ff 2 dagen shoppen, maar daar heb je ze wel nodig...
Ik moet er een voor op de Up! of BMW hebben voor over 2 weken.......
Ga ik dat nog op tijd redden in NL?
Dusseldorf ga ik ff 2 dagen shoppen, maar daar heb je ze wel nodig...
- daNpy
Gewoon op een industrieterrein ff een willekeurige dealer of garage binnenlopen met je auto papieren en dan heb je er een.
-
Hmm okaj, moet toch nog ff met de Up naar de dealer om de 3e sleutel te laten programmeren;
Dan doen we dat ook maar ffkes gelijk!
Dan doen we dat ook maar ffkes gelijk!
-
OnlineMartijnGizmo
Wel bij een dealer in Duitsland he...
-
Hmm, daar heb ik dan weer geen zin in.MartijnGizmo schreef:Wel bij een dealer in Duitsland he...
Wat kostie in NL? Alleen bij de ANWB?
-
OnlineMartijnGizmo
€15 bij de ANWB, die tactiek ga ik ook toepassen... 

- EvdP
ANWB kost geloof ik 15,95. En je hebt een wachttijd van iets van 10 dagen. Bij de dealer in Duitsland loop je met 5 minuten met een sticker de deur uit voor een paar euro.
- JP
http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijde ... sland.htmlANWB schreef:Deze milieustickers (Umweltplaketten) kunt u persoonlijk ook in de ANWB-winkel aanvragen. De sticker wordt dan binnen 5 werkdagen thuisgestuurd.