Eerste auto (betaalbaar & sportief). Opties?
-
Re: Eerste auto (betaalbaar & sportief). Opties?
Een toyota MR2 dan? Er zijn weinig snellere en sportiever rijdende auto's voor dat geld denk ik?
-
Vind maar eens een goede.
Ik zou altijd RWD nemen.
Ik zou altijd RWD nemen.
- dvh
Helemaal juistMartijn M schreef:Als iemand om een suggestie vraagt voor een sportieve auto, ga je hem toch geen Lupo aansmeren...

Denk dat een mx5 de beste deal is voor < 3k en sportief rijden.
Maar opzich zijn er genoeg leuke bakkies te koop voor 3k.
-
Saxo VTS 16V
106 GTI
MX-5
Clio 2.0
MR-2
200sx
E30/E36
Zat leuks te vinden voor 3k en 15.000-17.000km per jaar kan zowel bij diesel als benzine.
Even uitrekenen in Exel.
106 GTI
MX-5
Clio 2.0
MR-2
200sx
E30/E36
Zat leuks te vinden voor 3k en 15.000-17.000km per jaar kan zowel bij diesel als benzine.
Even uitrekenen in Exel.
- Paskal
- Auto: meerdere
Als Peugeot man moet ik natuurlijk ook de 306 GTi nog even noemen.
Zou echter zelf gaan voor een mx-5. Heb er nu naast oa een X5 en 205 GTi ook eentje en heb er in 4 mnd al 5.000 km mee gereden. Bevalt uitermate goed dus
Zou echter zelf gaan voor een mx-5. Heb er nu naast oa een X5 en 205 GTi ook eentje en heb er in 4 mnd al 5.000 km mee gereden. Bevalt uitermate goed dus

- Niels
- Auto: Prius+
Een goede hothatch voor 3K gaat niet meevallen. Als je een auto nodig hebt voor woon-werk dan zou ik een zo courant mogelijk fris ding kopen. Eerst gewoon lekker tokkelen zonder te veel kosten en afschrijving. Het is mij nog nooit gelukt om zonder geduld voor weinig een gezond apparaat te kopen
Leer van alle ervaring hier!
Succes! (en congrats met de baan)

Succes! (en congrats met de baan)
- Luco
Te koop Renault 5 GTE
Bouwjaar: 31-03-88
Motor: 1.721cc multipoint met cup management
Uitlaatsysteem: spaghettispruitstuk met volledig open uitlaatsysteem 60mm doorsnee
Onderstel: chassis gedeeltelijk doorgelast, subfame geheel doorgelast en verbreed totaal 7 cm breder.
Stabilisatorstang: voor 23.5 mm met stijve stabirubbers.
Remmen: Achter GT turbo voor 285mm doorsnede en geboord met 54mm remtangen met grote remblokken Ferodo
Inlaatsysteem: vergrote inlaattraject met open luchtfilter.
Interieur: twee Fia gekeurde stoelen met 3-inch 4-puntsgordels.
Auto is zo licht mogelijk gemaakt door lexaan ruiten en overbodige eruit gehaald.
Prestaties: auto rijd rondje Zandvoort in 2min7 met slicks en 2min10 met straatbanden.
Auto wordt met nieuwe apk afgeleverd.
Bijna belastingvrij
jaja spam
Bouwjaar: 31-03-88
Motor: 1.721cc multipoint met cup management
Uitlaatsysteem: spaghettispruitstuk met volledig open uitlaatsysteem 60mm doorsnee
Onderstel: chassis gedeeltelijk doorgelast, subfame geheel doorgelast en verbreed totaal 7 cm breder.
Stabilisatorstang: voor 23.5 mm met stijve stabirubbers.
Remmen: Achter GT turbo voor 285mm doorsnede en geboord met 54mm remtangen met grote remblokken Ferodo
Inlaatsysteem: vergrote inlaattraject met open luchtfilter.
Interieur: twee Fia gekeurde stoelen met 3-inch 4-puntsgordels.
Auto is zo licht mogelijk gemaakt door lexaan ruiten en overbodige eruit gehaald.
Prestaties: auto rijd rondje Zandvoort in 2min7 met slicks en 2min10 met straatbanden.
Auto wordt met nieuwe apk afgeleverd.
Bijna belastingvrij

jaja spam

Laatst gewijzigd door Luco op 13 aug 2012, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Klinkt als een perfecte daily !
- Luco
Ja, werd dagelijks gebruikt.
-
Race-overall erbij en je bent klaar.

- Knot
Hele BMW E30/E36 verhaal natuurlijk links laten liggen en voor een Mazda MX3/MX5 of een Peugeot 106xsi/gti gaan.
Goed onderhouden voor weinig geld is mogelijk moet je alleen net zo'n vent als mij vinden die alles perfect maakt en daarna voor normaal geld verkoopt.
Goed onderhouden voor weinig geld is mogelijk moet je alleen net zo'n vent als mij vinden die alles perfect maakt en daarna voor normaal geld verkoopt.
- MartijnGizmo
Het is Jurjen ook gelukt met z'n 206 GTI, dus dat soort mensen bestaan écht!Knot schreef:Goed onderhouden voor weinig geld is mogelijk moet je alleen net zo'n vent als mij vinden die alles perfect maakt en daarna voor normaal geld verkoopt.

- Martin van der Zwaard
Ik vind Tom zijn reactie nog het beste.
Iets Japans. Een Micra is standaard niet zo spannend, maar kan je best een leuk karretje van maken. En begin 2000 met airco geleverd dus dat is mooi. Zou persoonlijk ook voor zoiets gaan.
Renault lekker links laten liggen...drama. Peugeot kan, maar de 106'jes hebben wel een kwaal dat de koppakking nog wel eens kapot wil gaan. Zelfde geldt voor Fiat van eind jaren '90 begin "00.
Koop je iets Japans, dan heb je gewoon een goed karretje. Een Starlet is ook grappig van eind '90 begin 2000.
Aan de andere kant....eigenlijk moet je eerste auto een geldverslindend apparaat zijn
Ik kocht een Golf GTI 1.8 16v van 1986. Ding heeft me een vermogen gekost maar heb er wel de grootste lol mee gehad.
Iets Japans. Een Micra is standaard niet zo spannend, maar kan je best een leuk karretje van maken. En begin 2000 met airco geleverd dus dat is mooi. Zou persoonlijk ook voor zoiets gaan.
Renault lekker links laten liggen...drama. Peugeot kan, maar de 106'jes hebben wel een kwaal dat de koppakking nog wel eens kapot wil gaan. Zelfde geldt voor Fiat van eind jaren '90 begin "00.
Koop je iets Japans, dan heb je gewoon een goed karretje. Een Starlet is ook grappig van eind '90 begin 2000.
Aan de andere kant....eigenlijk moet je eerste auto een geldverslindend apparaat zijn

Ik kocht een Golf GTI 1.8 16v van 1986. Ding heeft me een vermogen gekost maar heb er wel de grootste lol mee gehad.
Laatst gewijzigd door Martin van der Zwaard op 14 aug 2012, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Stond laatst een Fiat Panda 100hp voor 4.500 op marktplaats met 140k km. Boven budget, maar wel redelijk bombproof en enorm veel fun.
- Knot
Je kan ook een Civic EJ9 (EK) halen, met de grote H op de grille, 1999 en later. Een 1.4iS heb ik gehad, was een prima ding, 105.000km op de klok verkocht voor 3500 euro en dat was al 3 jaar terug. Prima auto's blijft altijd gaan. Alleen niet de 1.5 Vtec-E (economy) nemen maar een 1.4iS zoeken met electrische ramen/cv etc.
- Luco
Voor 3k moet je inderdaad als je een hot hatch wilt hebben, goed zoeken naar een eigenaar die er zuinig op is geweest en altijd goed onderhoud heeft gepleegd, dan maakt het merk helemaal niks uit.
Elk merk heeft wel een aantal modellen of motoren waar je van weg moet blijven.
Succes met de zoektocht.
Elk merk heeft wel een aantal modellen of motoren waar je van weg moet blijven.
Succes met de zoektocht.
- WJ
Golf 2 GTI.
(of 3 als ik die prijzen zo zie..)

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
http://link.marktplaats.nl/577974686
Honda Civic 1.6I vtec 3D ls sport, dealeronderhouden
Honda Civic 1.6I vtec 3D ls sport, dealeronderhouden
- Martin van der Zwaard
@WJ: een mooie 2 GTI ga je niet meer redden met 3k denk. Kom je in de afgetrapte VR6'jes terecht.
-
Ik zou kijken voor een Peugeot 106 rallye, stuurt echt erg leuk, en de running costs zijn erg laag. Ik betaal voor mijn S1 in de maand nog geen 2 tientjes wegenbelasting geloof ik, verzekering is ook goed te betalen, onderdelen zijn niet duur en zelf sleutelen is makkelijk. 106 GTI of Saxo VTS zijn ook een goede optie, als je net wat meer luxe wil.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Het is inderdaad even zoeken maar best mogelijk!MartijnGizmo schreef:Het is Jurjen ook gelukt met z'n 206 GTI, dus dat soort mensen bestaan écht!Knot schreef:Goed onderhouden voor weinig geld is mogelijk moet je alleen net zo'n vent als mij vinden die alles perfect maakt en daarna voor normaal geld verkoopt.
Een behoorlijk moderne 206 GTI kost je in goede staat +/- 2500e. In dat licht is het toch waanzin om 3K voor een Golf 2 uit te gaan geven?
- Robertdj
Een 306 XSI of een E36 316i compact.
Een 106 GTi is een heerlijke auto, maar ik zou er voor mijn werk niet afhankelijk van willen zijn.
Een 106 GTi is een heerlijke auto, maar ik zou er voor mijn werk niet afhankelijk van willen zijn.
- Martin van der Zwaard
Misschien lukt het je budget iets op te rekken, scherp te onderhandelen en deze mee te pakken voor €3500,-
http://www.driving-fun.com/occasions/27 ... 140km.aspx
http://www.driving-fun.com/occasions/27 ... 140km.aspx
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Maatje van me heeft 110.000 kilometer dagelijks met een 106 Rallye 1.6 gereden, ding is verkocht met ruim 270k op de teller en reed nog altijd perfect.
Zou persoonlijk voor een wat kleinere lichtere auto gaan, alhoewel een genoemde Honda als voorbeeld ook niet verkeerd klinkt.
Daarna gewoon rustig sparen voor wat groters mocht je dat willen
Zou persoonlijk voor een wat kleinere lichtere auto gaan, alhoewel een genoemde Honda als voorbeeld ook niet verkeerd klinkt.
Daarna gewoon rustig sparen voor wat groters mocht je dat willen
- jerico
Ik ben zelf begonnen in een Daihatsu Charade 1.3i TX. Een hartstikke leuke auto voor weinig geld. Rijdt ongeveer 1 op 14 en motorisch nooit problemen mee gehad. Het vermogen op dit gewicht was op zich ook nog wel leuk(90 pk op 845 Kg).
Voor dit geld is de Ford Fiesta Sport Mk 5 nog wel wat. Een voorbeeldje:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=217516049
Ik zou inderdaad ook voor een hot hatch gaan. Beleef je veel plezier mee en de kosten zullen op zich wel meevallen.
Groeten,
jerico
Voor dit geld is de Ford Fiesta Sport Mk 5 nog wel wat. Een voorbeeldje:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=217516049
Ik zou inderdaad ook voor een hot hatch gaan. Beleef je veel plezier mee en de kosten zullen op zich wel meevallen.
Groeten,
jerico