Mazda MX-5 1.8
- remi
Re: Mazda MX-5 1.8
Ik "ken" wel iemand met een MX-5 met verschillende kleuren velgen. Maar ik weet niet of hij uit de omgeving Rotterdam komt. Volgens mij heeft hij roze en fluoriserend gele velgen, ding valt wel op in ieder geval 

- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Ja dat is hem volgens mij! Enig idee wat de specs zijn?remi schreef:Ik "ken" wel iemand met een MX-5 met verschillende kleuren velgen. Maar ik weet niet of hij uit de omgeving Rotterdam komt. Volgens mij heeft hij roze en fluoriserend gele velgen, ding valt wel op in ieder geval
- MartijnGizmo
Heerlijk apparaat, zo hoort een MX-5 er voor mij uit te zien! 
- remi
Ik weet dat hij er een greddy turbo op heeft zitten, corn's uitlaat, maar niet echte goede rolbescherming of goede schokdempers. Dus of hij echt track ready is misschien niet helemaal.BamiesGTA schreef:Ja dat is hem volgens mij! Enig idee wat de specs zijn?remi schreef:Ik "ken" wel iemand met een MX-5 met verschillende kleuren velgen. Maar ik weet niet of hij uit de omgeving Rotterdam komt. Volgens mij heeft hij roze en fluoriserend gele velgen, ding valt wel op in ieder geval
- remi
MartijnGizmo schreef:Heerlijk apparaat, zo hoort een MX-5 er voor mij uit te zien!

- remi
Weer wat dingen aan de auto gedaan
3 punts strutbar van Cobalt gemonteerd (ruitersproeier tank eruit)

Miata strut brace by remi schouten, on Flickr
En stuk uit mijn achterbumper gezaagt, maar moet het nog netjes bijwerken

Miata rear bumper cut by remi schouten, on Flickr
3 punts strutbar van Cobalt gemonteerd (ruitersproeier tank eruit)
Miata strut brace by remi schouten, on Flickr
En stuk uit mijn achterbumper gezaagt, maar moet het nog netjes bijwerken

Miata rear bumper cut by remi schouten, on Flickr
- GTRene
das opzich wel slim, houd anders onnodig veel lucht tegen wat onder de auto door gaat en dus in theorie anders afremt.
staat bovendien ook iets stoerder.
staat bovendien ook iets stoerder.
- remi
Ja dit wordt om bovenstaande reden ook wel vaker gedaan. Vandaar dat het bij mij er ook af is. Zat er al een tijdje aan te denken. Maar je snijdt niet zomaar in je bumper. Ik heb het met een stanley mes gedaan het duurde wel even maar dan krijg je wel een mooi resultaat.
Misschien dat ik nog een rubber stripje over de rand heen plak, zodat het er nog net was netter uit ziet.
Misschien dat ik nog een rubber stripje over de rand heen plak, zodat het er nog net was netter uit ziet.
- Martijn M
Is er geen diffusor voor te krijgen? Denk dat dat ook wel gaaf staat. Staat wel stoer zo!
- remi
Volgens mij hangen de meeste er een universele onder. Maar dat is eventueel een optie voor later
We gaan volgende week weer op het circuit rijden en daarna bepalen wat er hierna geupgrade moet worden.

We gaan volgende week weer op het circuit rijden en daarna bepalen wat er hierna geupgrade moet worden.
- remi
Afgelopen donderdag weer een trackday gehad op zandvoort. In de ochtend was het nat op de baan en ik reed op Advan A048 met niet al teveel profiel meer. Maar dat hield me niet tegen, ook al was het de eerste keer op een natte baan. Zo dat was echt glibberen en glijden, dus daarom lekker rustig aan begonnen en langzaam steeds sneller. Op een gegeven moment ging het best goed en kon ik nog wat leuke auto's inhalen.
Uiteindelijk werd de baan steeds droger. Mijn doel van de dag was om later te leren remmen en zo hard mogelijk, makkelijker gezegd dan gedaan zonder ABS. Ik weet nu hoe de grindbak (voor)bij Tarzan aanvoelt
Je moet toch een keer te laat remmen als je wilt weten waar de limiet ligt.
Ook nog eens 2 keer mijn stuurbekrachtigingsriem verloren. De eerste keer lag hij gelukkig nog in mijn auto dus snel er weer opgezet en meteen strak gespannen, maar achteraf blijkbaar niet goed genoeg. De tweede keer was ik em dus echt kwijt.
Heb in de loop van de dag in ieder geval veel geprobeerd te spelen met de afstelling van de auto en tijdens de pauze ook nog eens mijn achterste swaybar los gehaald. Dat zorgde voor een wat neutraler gedrag van de auto.
Helaas bleef mijn tomtom iphone carkit niet goed plakken aan mijn ram en deed mijn GPS het niet goed dus kon ik niet goed mijn ronde tijden timen. Daarnaast had ik ook nog een gopro bij voor het eerst. Maar blijkbaar staat tie op foto's maken, wanneer je em aan/uit zet
dus helaas geen filmpje.
De auto gaat nu iets ondersturend de bocht in dan grippend de bocht door en iets oversturend de bocht uit. Maar heb weer een lijstje met dingen die ik weer wil aanpassen dan wel moet vervangen.
Uiteindelijk werd de baan steeds droger. Mijn doel van de dag was om later te leren remmen en zo hard mogelijk, makkelijker gezegd dan gedaan zonder ABS. Ik weet nu hoe de grindbak (voor)bij Tarzan aanvoelt

Ook nog eens 2 keer mijn stuurbekrachtigingsriem verloren. De eerste keer lag hij gelukkig nog in mijn auto dus snel er weer opgezet en meteen strak gespannen, maar achteraf blijkbaar niet goed genoeg. De tweede keer was ik em dus echt kwijt.
Heb in de loop van de dag in ieder geval veel geprobeerd te spelen met de afstelling van de auto en tijdens de pauze ook nog eens mijn achterste swaybar los gehaald. Dat zorgde voor een wat neutraler gedrag van de auto.
Helaas bleef mijn tomtom iphone carkit niet goed plakken aan mijn ram en deed mijn GPS het niet goed dus kon ik niet goed mijn ronde tijden timen. Daarnaast had ik ook nog een gopro bij voor het eerst. Maar blijkbaar staat tie op foto's maken, wanneer je em aan/uit zet

De auto gaat nu iets ondersturend de bocht in dan grippend de bocht door en iets oversturend de bocht uit. Maar heb weer een lijstje met dingen die ik weer wil aanpassen dan wel moet vervangen.
Laatst gewijzigd door remi op 04 aug 2012, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ah, ik heb je toen zien rijden. Ik was bij de Maarten Memorial.
Zag er goed uit!
Zag er goed uit!
- remi
Ja dat moet ik geweest zijn. Het was ineens wel heel druk met super auto's op zandvoort zo rond 16.00.
- Joël D.
- remi
Hehe ja dat was ik, die hummer reed indd ff lekker op mijn weghelft
haha. Daar wil ik niet ff onder komen want dan blijft er niet veel meer over.

- GTRene
dat zijn nog heel wat verschillende, leuk 

- Joël D.
Hele filmpje gekeken of ik er nog tussen reed. Maar ik ben eruit geknipt. Ik reed vlak voor de Aston Martin V8 Vantage en achter een oude Ford Mustang cabrio in een witte 155.remi schreef:Hehe ja dat was ik, die hummer reed indd ff lekker op mijn weghelfthaha. Daar wil ik niet ff onder komen want dan blijft er niet veel meer over.
- Jeroen
Erg mooie MX-5; zo moet het! Het jeukt vaak om mijn 1.8 Nb ook aan te pakken, kuipjes, onderstel ect. Wat voor kooi zit er in, en draagt deze ook bij aan de stijfheid?
- MartijnGizmo
Stoer, die achterbumper! 
- remi
Ik zou het gewoon doen, de mx-5 heeft al een goede basis maar kan nog veel leuker worden. De rollbar die erin zit is een custom 6-punts, gemaakt door TRS racing volgens mijn specs. De auto is hierdoor echt heel veel stugger geworden. Zeker een aanrader als je met je mx-5 het circuit op wilt.Jeroen schreef:Erg mooie MX-5; zo moet het! Het jeukt vaak om mijn 1.8 Nb ook aan te pakken, kuipjes, onderstel ect. Wat voor kooi zit er in, en draagt deze ook bij aan de stijfheid?
-
Hele gave mx-5
zal zeker leuk sturen 
Hoeveel vermogen levert zo'n 1.8 en wat weegt de auto ongeveer?

Hoeveel vermogen levert zo'n 1.8 en wat weegt de auto ongeveer?
- remi
kwa vermogen 131pk (fabrieksopgave) en gewicht op mijn kentekenbewijs is 1050kg. Maar ik zie overal andere gewichten vermeldt, daarnaast heb ik veel dingen eruit gehaald om gewicht te besparen. Maar er is ook weer halve rolkooi in gekomen. Dus wat hij nu weegt weet ik niet.
- remi
- MartijnGizmo
Ff langs de lokale vuilstort of een veevoederbedrijf oid, kun je zo ff wegen als het rustig is en je het vriendelijk vraagt (of taart oid meeneemt)...remi schreef:kwa vermogen 131pk (fabrieksopgave) en gewicht op mijn kentekenbewijs is 1050kg. Maar ik zie overal andere gewichten vermeldt, daarnaast heb ik veel dingen eruit gehaald om gewicht te besparen. Maar er is ook weer halve rolkooi in gekomen. Dus wat hij nu weegt weet ik niet.