Jeugdherrinering ruined; E30 325i 4 drs
- Chris van S.
Jeugdherrinering ruined; E30 325i 4 drs
Vanavond zat ik een aantal kentekens te googlen. Kijken of ik wat auto's uit het verleden kon terugzien op internet. Auto's die ik zelf heb gehad e30 318i touring, R5 GTTurbo, E30 318is, Volvo 340 variomatic. Maar ook auto's die mijn vader heeft gehad. E34 Touring, E36 M3, 2002 Turbo, touring en targa. Maar zo tikte ik ook de PF-49-TB in. Dat had ik beter niet kunnen doen.....
PF48TB is een auto die mijn vader in 1985 nieuw had gekocht. Chrome bumper E30 325i sedan, zilvergrijs, M tech I stuur, sportstoelen, schuifkanteldak, gespoten achterspoiler, M onderstel, 15" styling 5, sper diff, BMW bavaria radio, zonder achter hoofdsteunen en maar wel met armsteun achter. Na 100.000km jeugdherrinering ingeruild in "92 op een E36 325i coupe.
In elk geval; Dit is wat er van mijn childhood memories is overgebleven:
PF48TB is een auto die mijn vader in 1985 nieuw had gekocht. Chrome bumper E30 325i sedan, zilvergrijs, M tech I stuur, sportstoelen, schuifkanteldak, gespoten achterspoiler, M onderstel, 15" styling 5, sper diff, BMW bavaria radio, zonder achter hoofdsteunen en maar wel met armsteun achter. Na 100.000km jeugdherrinering ingeruild in "92 op een E36 325i coupe.
In elk geval; Dit is wat er van mijn childhood memories is overgebleven:
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Jeugdherrinering ruined; E30 325i 4 drs
Het kan nog erger imho maarre......kopen en in restaureren naar originele staat 

- Chris van S.
Dat is waar Niels, het kan erger. Altijd liep ik wel met de gedachte als ik ooit deze E30 terug vind koop ik de auto. Maargoed, nu ik zie wat er aan dat ding is verprutst is krijg ik nou niet echt bepaald het wauw gevoel terug....
- Knot
Valt toch nog wel te doen.
- originele wielen met nieuwe/frisse banden scoren
- sportinterieur scoren en opnieuw laten bekleden
- nieuwe pookknop erop
- originele wijzerplaten terugbouwen
- mtech1 stuur erin en eventueel de rand opnieuw laten bekleden meteen
- veerpootbrug eraf
- schuifdak zal niet lek zijn maar de afwatering verstopt, doorspuiten en nieuw rubber om het dak heen
Als je wat met de auto hebt gewoon puntje voor puntje aanpakken. Zoals de auto er nu bij staat is die geen 1000 euro waard met dat tape op het dak etc maar je kunt m wel het dubbele waard maken.
- originele wielen met nieuwe/frisse banden scoren
- sportinterieur scoren en opnieuw laten bekleden
- nieuwe pookknop erop
- originele wijzerplaten terugbouwen
- mtech1 stuur erin en eventueel de rand opnieuw laten bekleden meteen
- veerpootbrug eraf
- schuifdak zal niet lek zijn maar de afwatering verstopt, doorspuiten en nieuw rubber om het dak heen
Als je wat met de auto hebt gewoon puntje voor puntje aanpakken. Zoals de auto er nu bij staat is die geen 1000 euro waard met dat tape op het dak etc maar je kunt m wel het dubbele waard maken.
- MartijnGizmo
Valt idd wel mee, ik verwachtte zoiets:

- daNpy
Ik zie het verprutste ook niet zo.
Oke, de meegespoten spoiler is ineens zwart en de velgen hoeven niet je smaak te zijn.
Maar lekkage aan het dak, een wat verweerd stuur en doorgesleten bekleding is normale slijtage voor een auto van die leeftijd waar ook veel mee gereden is.
Het is geen nieuwe
Oke, de meegespoten spoiler is ineens zwart en de velgen hoeven niet je smaak te zijn.
Maar lekkage aan het dak, een wat verweerd stuur en doorgesleten bekleding is normale slijtage voor een auto van die leeftijd waar ook veel mee gereden is.
Het is geen nieuwe

- Martin van der Zwaard
Halen dat ding, Chris!!
Inderdaad rustig opknappen en nooit meer verkopen. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet.
Had zo graag mijn pa zijn E21 320i willen hebben maar die is helaas gesloopt volgens de RDW. Anders was ik hem meteen gaan halen.
Inderdaad rustig opknappen en nooit meer verkopen. Je gaat spijt krijgen als je het niet doet.
Had zo graag mijn pa zijn E21 320i willen hebben maar die is helaas gesloopt volgens de RDW. Anders was ik hem meteen gaan halen.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Hier valt best nog wel chocola van te maken. Heerlijk zo'n type 1 zonder poespas. Halen dat ding, opknappen en je jeugdherinneringen herbeleven maar dan zelf achter het stuur. En als hij opgeknapt is heb je een originele NL'se E30 die best nog eens een leuke waarde kan krijgen.
- Chris van S.
In het filmpje staat er al bij dat de auto is verkocht. Dus dat feest gaat sowieso niet door.
Maargoed, aanvulling op lijstje van Knot;
- Nalopen en herstellen roest (want volgens mij zit er zo links en rechts wel wat op...)
- M tech onderstel
- Achterspoiler opnieuw spuiten
- Sper diff (die is er in "92 gelijk onderuit gehaald)
- Chrome bumpers terugbouwen
- preventieve motorrevisie na 275k.KM
en zo zal er gerust nog e.e.a mis zijn...
Ik had niet de verbeelding dat de auto echt 100% condition zou zijn. Maar hoe de auto er nu bij staat... mwah!
Maargoed, aanvulling op lijstje van Knot;
- Nalopen en herstellen roest (want volgens mij zit er zo links en rechts wel wat op...)
- M tech onderstel
- Achterspoiler opnieuw spuiten
- Sper diff (die is er in "92 gelijk onderuit gehaald)
- Chrome bumpers terugbouwen
- preventieve motorrevisie na 275k.KM
en zo zal er gerust nog e.e.a mis zijn...
Ik had niet de verbeelding dat de auto echt 100% condition zou zijn. Maar hoe de auto er nu bij staat... mwah!
-
Dat gevoel heb ik met de oude 190E van mijn vader...alleen dat ie niet te traceren , tenminste ik weet niet hoe je zoiets aanpakt.
- dvh
Ben ooit mijn oude E30 318 ( eerste auto ) tegengekomen. Autostyle spoiler achterop.. Oranje velgen :-/
Was jammer.
Was een erg strakke E30 type 2 , mooi verlaagd, M-tech velgen...
Zou best nog een mooie E30 325 sedan willen... Mtech2 uitgevoerd is helemaal top.
Was jammer.
Was een erg strakke E30 type 2 , mooi verlaagd, M-tech velgen...
Zou best nog een mooie E30 325 sedan willen... Mtech2 uitgevoerd is helemaal top.
- Martin van der Zwaard
@Chris; misschien kan je via de filmmaker er achter komen waar de auto heen is gegaan. Mits je de auto natuurlijk zou willen kopen.
- Chris van S.
@Martin, nee heb geen intresse in de auto. Althans op dit moment.
- Jan-Willem
Overdrijven is ook een vak, vind het zelf wel mee vallen.Chris van S. schreef:Dat is waar Niels, het kan erger. Altijd liep ik wel met de gedachte als ik ooit deze E30 terug vind koop ik de auto. Maargoed, nu ik zie wat er aan dat ding is verprutst is krijg ik nou niet echt bepaald het wauw gevoel terug....
Zoek maar is een onverprutste e30 die helemaal origineel is, die worden erg schaars.
Als je prefentief een motor gaat reviseren heb je toch echt paar steekjes los

Als die motor goed loopt dan loopt die goed.
Auto van een maatje van mij heeft ook bijna 3ton op de teller, die motor klinkt nog steeds super zuiver en verbruikt relatief gezien weinig olie.
- Chris van S.
Mwah, die mening deel ik niet met je JW. In de staat zoals ik deze auto zou willen brengen dan doe ik het 100%, anders niet. Maar nogmaals, ding is al verkocht en heb mn M535i en dat is prima.
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 14 aug 2012, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan-Willem
Chris, leg mij is uit waarom je een goede motor zou gaan reviseren?
En dan bedoel ik gewoon in de standaard vorm..
En dan bedoel ik gewoon in de standaard vorm..
-
Vind het eigenlijk wel mee vallen. Het is niet alsof die auto 3 seizoenen ZAC achter de rug heeft... Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je loopt te piepen... Hoe verwacht je zo'n ding terug te zien na tig eigenaren en een heel autoleven? Dat na 20 jaar die auto niet helemaal standaard meer is ala, maar wat er veranderd is kun je zelfs met twee linker handen nog te corrigeren, en wat laswerk ontkomt geen enkele e30 aan. Sportinterieurtje is toch ook niet onvindbaar? Wielen zijn zo gewisseld, onderstel is vervangingsmateriaal dus dat kun je aanpassen naar wens. Het lijkt mij een leuke basis, waarbij je veel eer van je werk hebt bij elke wijziging. Kijk ff door het tupperware heen, als die koets een beetje hard is gewoon ophalen!Chris van S. schreef:Dat is waar Niels, het kan erger. Altijd liep ik wel met de gedachte als ik ooit deze E30 terug vind koop ik de auto. Maargoed, nu ik zie wat er aan dat ding is verprutst is krijg ik nou niet echt bepaald het wauw gevoel terug....
- Jan-Willem
Jules ( zwerft hier ook wel ergens rond op het forum ) haalde zijn 325i zo op

Helaas werkt de foto niet meer van de voorkant, maar het woord clown was zeker van toepassing met de booskijkers en extra verstralers op de voorbumper.
Zelfs ik als e30 verslaafde had moeite om er door heen te kijken
Dit is het dus geworden

Helaas werkt de foto niet meer van de voorkant, maar het woord clown was zeker van toepassing met de booskijkers en extra verstralers op de voorbumper.
Zelfs ik als e30 verslaafde had moeite om er door heen te kijken
Dit is het dus geworden
- Chris van S.
steve smith schreef: Vind het eigenlijk wel mee vallen. Het is niet alsof die auto 3 seizoenen ZAC achter de rug heeft... Als ik heel eerlijk ben vind ik dat je loopt te piepen... Hoe verwacht je zo'n ding terug te zien na tig eigenaren en een heel autoleven? Dat na 20 jaar die auto niet helemaal standaard meer is ala, maar wat er veranderd is kun je zelfs met twee linker handen nog te corrigeren, en wat laswerk ontkomt geen enkele e30 aan. Sportinterieurtje is toch ook niet onvindbaar? Wielen zijn zo gewisseld, onderstel is vervangingsmateriaal dus dat kun je aanpassen naar wens. Het lijkt mij een leuke basis, waarbij je veel eer van je werk hebt bij elke wijziging. Kijk ff door het tupperware heen, als die koets een beetje hard is gewoon ophalen!
Wat jij omschrijft als piepen bedoel ik als "kijk is hoe je een auto terug kan vinden na 20 jaar die je als super leuke nette en vooral originele auto verkoopt". Dat er weer wat van te maken valt is zeker waar, daarvan zijn een paar auto's in onze garage goed voorbeeld. Echter bij deze auto krijg ik niet meer het "hebben" gevoel die jij en ik wel bij een "Derrick" krijgen. Ik ga er in elk geval geen moeite in steken....
- Snipe
Het kan veel erger. Ik zag een keer mijn eerste auto te koop staan, een Polo G40. Toen ik 'm had was 'ie helemaal origineel. Ik heb die auto een jaar of twee gehad, gekocht met 60.000 op de teller en verkocht met 135.000 of zo. Stond jaren later te koop met een moeilijke motorkap, een achterklep die glad gemaakt was (zonder logo's en zo) maar wel een flink aantal tinten uit de kleur, rare booskijkers, een stereo die groter was dan de auto zelf en nog wat van die smaakvolle details.
Nee, die heb ik toen maar niet teruggekocht.
Nee, die heb ik toen maar niet teruggekocht.
-
Snipe schreef: een stereo die groter was dan de auto zelf

-
Jan-Willem schreef:Jules ( zwerft hier ook wel ergens rond op het forum ) haalde zijn 325i zo op

- GTRene
zo ging dat in de oudheid...
chromen randjes was in en extra lampen en booskijkers
how cool...euh

chromen randjes was in en extra lampen en booskijkers

how cool...euh

- Dennis Cavallino
Jan-Willem schreef:Overdrijven is ook een vak, vind het zelf wel mee vallen.Chris van S. schreef:Dat is waar Niels, het kan erger. Altijd liep ik wel met de gedachte als ik ooit deze E30 terug vind koop ik de auto. Maargoed, nu ik zie wat er aan dat ding is verprutst is krijg ik nou niet echt bepaald het wauw gevoel terug....
Zoek maar is een onverprutste e30 die helemaal origineel is, die worden erg schaars.
Als je prefentief een motor gaat reviseren heb je toch echt paar steekjes los![]()
Als die motor goed loopt dan loopt die goed.
Auto van een maatje van mij heeft ook bijna 3ton op de teller, die motor klinkt nog steeds super zuiver en verbruikt relatief gezien weinig olie.
Helemaal mee eens.
Afgelopen weekend heeft iemand mijn E30 gekocht. Die had zelf ook een vroege E30 325i staan voor 11.000 euro met M-tech 1, koplampwissers, open dakje, 2drs etc.. Fraai ding, maar wel net iets meer dan 2 ton gelopen (net als de mijne). Ik zou voor 11 mille iets anders kopen, maar het geeft wel aan dat een nette E30 een hoop waarde heeft.
Die van mij was intussen racer, maar optisch wel origineel. Dat heeft een bepaalde waarde. Die van mij moet je niet meer willen restaureren, dat is kapitaalvernietiging, je moet wel die kooi op waarde schatten en investeren in 't potentieel van die auto op circuits. Ik vind dat zelf niet zonde. Juist een geprepareerde E30 325 doet mij wat, een straatauto minder.... maar om die ex van Chris' pa in originele staat terug te brengen ben je zo klaar. Ik zou zelf alleen nooit geld stoppen in een 4-deurs E30, maar dat is gewoon echt niet mijn ding. Toch vind ik de reactie ook overtrokken. Hij is niet matzwart ofzo.