Porsche 968. Ik blijf het een mooie auto vinden
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Porsche 968. Ik blijf het een mooie auto vinden
Gisterenavond stond er bij de BP (A44) een dame haar donkerblauwe 968 vol te gooien.
Ik blijf het toch een mooie wagen vinden..en in tegenstelling tot zijn voorganger, de 944 niet eens zo verouderd lijken.
Misschien komt het doordat er nooit een opvolger voor is geweest?
Nu zijn de prijzen voor een mooie gebruikte niet eens zo erg hoog en zit ik toch stiekem te denken om de 323ti in te ruilen op een oudere 968 (liefst Clubsport)
Iemand ervaring met dit type Porsche?
Ik blijf het toch een mooie wagen vinden..en in tegenstelling tot zijn voorganger, de 944 niet eens zo verouderd lijken.
Misschien komt het doordat er nooit een opvolger voor is geweest?
Nu zijn de prijzen voor een mooie gebruikte niet eens zo erg hoog en zit ik toch stiekem te denken om de 323ti in te ruilen op een oudere 968 (liefst Clubsport)
Iemand ervaring met dit type Porsche?
Laatst gewijzigd door M@rcel op 12 mar 2006, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Op gummen was laatst een interessant 968 draadje (zijn er wel meer geweest in het verleden).
De 944 is eigenlijk het model van de 924/944/968 reeks vind ik eigenlijk het minste. De 968 is precies goed. Modern, stijlvol, mooi ontwerp en super techniek.
De auto was destijds misschien iets té modern cq. tijdloos neergezet waardoor hij nu nog steeds tijdloos en modern oogt. De plat liggende koplampen, de hele gladde achterkant, prachtig.
Jij zult er wel veel als funauto mee rijden, incl TF en trackdays. Dan is een Clubsport een hele goede keuze. Als mensen de auto meer dagelijks met de auto zouden rijden, dan zou ik de standaard 968 nemen. Best of both worlds. Comfortabel/luxe en toch erg sportief. Niet te stug, wel erg direct en strak qua onderstel.
De 944 is eigenlijk het model van de 924/944/968 reeks vind ik eigenlijk het minste. De 968 is precies goed. Modern, stijlvol, mooi ontwerp en super techniek.
De auto was destijds misschien iets té modern cq. tijdloos neergezet waardoor hij nu nog steeds tijdloos en modern oogt. De plat liggende koplampen, de hele gladde achterkant, prachtig.
Jij zult er wel veel als funauto mee rijden, incl TF en trackdays. Dan is een Clubsport een hele goede keuze. Als mensen de auto meer dagelijks met de auto zouden rijden, dan zou ik de standaard 968 nemen. Best of both worlds. Comfortabel/luxe en toch erg sportief. Niet te stug, wel erg direct en strak qua onderstel.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Kennis van me had zon ding... welgeteld 1,5 week... en toen op een natstukje ineens de kont om.. lantaarnpaal geknakt.. viel door het dak.. helft van zijn hoofd eraf en dood dus.... super leuke autos... maar lijkt me dat zon ding toch wel wat voor de "gevorderde RWDdriver" is..
Na 1995 wordt het stukken beter.. maar de eerdere modellen zijn gewoon link... en willen ERG graag hun kontje opzij zetten.. beetje liften in een bocht is byebye kontje..
Na 1995 wordt het stukken beter.. maar de eerdere modellen zijn gewoon link... en willen ERG graag hun kontje opzij zetten.. beetje liften in een bocht is byebye kontje..
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Met alle respect voor die vriend van je...
Dat vind ik nog wel meevallen. Een 968 is echt een auto waarvan de grens ontzettend ver weg ligt. Je krijgt de kont niet zomaar om, dan moet je best 'stomme' dingen doen (moedwillig danwel onbewust). Op nat weg dek is iedere RWD 'link' bij onervaren, maar zelfs bij ervaren bestuurders. Je bandjes hoeven maar net de verkeerde druk te hebben of zijn tever versleten, je bent afgeleid en je gelooft dat je auto net zo hard op droog kan, als op nat. Of die ene plas is niet iets dieper dan gedacht. Tja, dan gebeuren er dingen die je niet mee wilt maken. Dat ligt, nogmaal met alle respect, niet per sé aan de auto waarin je rijdt.
Een 968 is juist een auto waar je prima RWD ervaring mee op kunt doen. Zodra je het onderstel en de wielen/banden gaat upgraden, dan kan het een auto worden waarvan je echt niet/nooit de limiet zult meemaken, die ligt echt ver weg. En als je die limiet dan meemaakt, en je rijdt op de verkeerde plek, dan kan het weleens fataal zijn ja.... dan gaat het echt hard. Maar nogmaals, die auto trapt niet zelf het gaspedaal in.
Dat vind ik nog wel meevallen. Een 968 is echt een auto waarvan de grens ontzettend ver weg ligt. Je krijgt de kont niet zomaar om, dan moet je best 'stomme' dingen doen (moedwillig danwel onbewust). Op nat weg dek is iedere RWD 'link' bij onervaren, maar zelfs bij ervaren bestuurders. Je bandjes hoeven maar net de verkeerde druk te hebben of zijn tever versleten, je bent afgeleid en je gelooft dat je auto net zo hard op droog kan, als op nat. Of die ene plas is niet iets dieper dan gedacht. Tja, dan gebeuren er dingen die je niet mee wilt maken. Dat ligt, nogmaal met alle respect, niet per sé aan de auto waarin je rijdt.
Een 968 is juist een auto waar je prima RWD ervaring mee op kunt doen. Zodra je het onderstel en de wielen/banden gaat upgraden, dan kan het een auto worden waarvan je echt niet/nooit de limiet zult meemaken, die ligt echt ver weg. En als je die limiet dan meemaakt, en je rijdt op de verkeerde plek, dan kan het weleens fataal zijn ja.... dan gaat het echt hard. Maar nogmaals, die auto trapt niet zelf het gaspedaal in.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Dat is een akelig verhaal Paul,
Ik geloof niet dat een 968 listiger zal zijn dan mijn 323ti Compact.
Ok, er ligt aardig wat meer vermogen in, maar het onderstel is behoorlijk wat geavanceerder dan mijn e36 met e30 achteras.
Daarbij.....ik ben niet anders gewend dan rwd.....ik zou doodongelukkig raken wanneer ik met een fool-proof auto mijn Ringrondjes moest gaan maken.
Ik geloof niet dat een 968 listiger zal zijn dan mijn 323ti Compact.
Ok, er ligt aardig wat meer vermogen in, maar het onderstel is behoorlijk wat geavanceerder dan mijn e36 met e30 achteras.
Daarbij.....ik ben niet anders gewend dan rwd.....ik zou doodongelukkig raken wanneer ik met een fool-proof auto mijn Ringrondjes moest gaan maken.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag



968 Turbo S te koop
EUR 89.900
Daten:
Gebrauchtfahrzeug, 58.600 km
224 kW (305 PS), Benzin, Schaltgetriebe,
EZ: 11/93, HU/AU - Neu, Klimaautomatik, nachtblau-metallic, 2/3 Türen
Besonderheiten:
ABS, Zentralverriegelung, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen
Beschreibung:
absolute Rarität !!, einer von vierzehn gebauten 968 Turbo S !!, Fahrgestellnummer WPOZZZ96ZPS890071 (der insgesamt zehnte und letzte aus dem Modelljahr 1993), Innenausstattung Leder grau, RS- Sportsitze (ab Werk), 18" Speedlinefelgen dreiteilig (vorne 8 x 18 / hinten 10 x 18), 6- Gang- Schaltgetriebe m. serienmäßigem Sperrdifferential, Stereo CD Alpine, verstellbarer Heckflügel, sehr gepflegter Zustand, Scheckheft und sämtliche sonstigen Dokumente vorhanden, einmalige Gelegenheit f. Sammler oder Porscheenthusiast
[img:298:224]http://img.photobucket.com/albums/v620/ ... turbo3.jpg[/img]
[img:298:224]http://img.photobucket.com/albums/v620/ ... Turbo2.jpg[/img]
[img:298:224]http://img.photobucket.com/albums/v620/ ... turbo1.jpg[/img]
[img:298:224]http://img.photobucket.com/albums/v620/ ... turbo4.jpg[/img]
Sorry,verkeerd gelezen.. ik bedoelde de 964, dus Carrera 1992/94 model...
enige wat daar nog aan meehelpt Dennis, is het sper... ik had hiervoor een 325i met 207 pk en geen sper... ding wou best... alleen trok de kont niet ineens om op vermogen..
Ik heb met de MPower op hetzelfde stuk waar hij de lichtmast heeft gepakt met de 964,vanaf de kruising bij het hockeyveld Drachten richting Heerenveen, op iets vochtig wegdek, bij vollacceleren bij 120 nog wheelspin gehad in de 3e versnelling , dit op 17inch met nieuwe Michelin Pilot sport...en ja dan ga je nog leuk dwars...
Op het punt daaro stroomt er wat water over de weg met regen, (slechte afwatering, ivm dat het daar iets omhoog loopt ) ze hebben het meteen na het ongeluk aangepast door putjes etc te plaatsen..
Hij zou volgens getuigen behooorlijk hard bij het stoplicht weggegaan zijn en heeft precies hetzelfde gehad als ik menig keer daaro.. alleen ben ik het gewend, en hij niet, is hem dus ook fataal geworden..weet ook 100% zeker dat je dit niet voorelkaar krijgt zonder sper...Heb het vaak gehad met de 325i... ineens op rechtstuk wheelspin door wat water hier en daar... niets aan de hand.. nu met de M en sper is het andere koek.. want de kont wil om..
Ken er nog iemand die uit een CRXje stapte om vervolgens in zijn net gekochte M3 te stappen... heeft ook niet lang geduurd.. plakte hem ook in een boom.. alleen kon deze het navertellen.. auto was totalllos..
Het blijven gewoon "linke" apparaten,en zeker in de handen van mensen die geen RWD zijn gewend, en al helemaal niet met 250+ pks op de achterwielen en sper..
enige wat daar nog aan meehelpt Dennis, is het sper... ik had hiervoor een 325i met 207 pk en geen sper... ding wou best... alleen trok de kont niet ineens om op vermogen..
Ik heb met de MPower op hetzelfde stuk waar hij de lichtmast heeft gepakt met de 964,vanaf de kruising bij het hockeyveld Drachten richting Heerenveen, op iets vochtig wegdek, bij vollacceleren bij 120 nog wheelspin gehad in de 3e versnelling , dit op 17inch met nieuwe Michelin Pilot sport...en ja dan ga je nog leuk dwars...
Op het punt daaro stroomt er wat water over de weg met regen, (slechte afwatering, ivm dat het daar iets omhoog loopt ) ze hebben het meteen na het ongeluk aangepast door putjes etc te plaatsen..
Hij zou volgens getuigen behooorlijk hard bij het stoplicht weggegaan zijn en heeft precies hetzelfde gehad als ik menig keer daaro.. alleen ben ik het gewend, en hij niet, is hem dus ook fataal geworden..weet ook 100% zeker dat je dit niet voorelkaar krijgt zonder sper...Heb het vaak gehad met de 325i... ineens op rechtstuk wheelspin door wat water hier en daar... niets aan de hand.. nu met de M en sper is het andere koek.. want de kont wil om..
Ken er nog iemand die uit een CRXje stapte om vervolgens in zijn net gekochte M3 te stappen... heeft ook niet lang geduurd.. plakte hem ook in een boom.. alleen kon deze het navertellen.. auto was totalllos..
Het blijven gewoon "linke" apparaten,en zeker in de handen van mensen die geen RWD zijn gewend, en al helemaal niet met 250+ pks op de achterwielen en sper..
- frank de jonge
- Berichten: 9945
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, Erminio, EvdP, Hans44, JdvPolo, Majestic-12 [Bot], MarcF, mark123, matthyssie en 27 gasten