Op de E61 vind ik de dakrails niet zo mooi, heb hem liever zonder zoals bij mijn auto. Bij de F11 is het wel mooier, zeker als je die aluminiumlook neemt. Je ziet wel dat de meeste mensen het standaard bestellen, in tegenstelling tot een trekhaak is het vrijwel onmogelijk om ze er achteraf nog op te zetten. Mocht je later toch bedenken dat een dakkkoffer wel een aardig idee is heb je dan gewoon pech gehad.MartijnGizmo schreef:Dat 'gladde' dak vind ik eigenlijk top op zo'n dikke V8... En dan eigenlijk een 'Klappenauspuff' erop, lekker brullen op commando!M@rcel schreef:Mmm, dit kriebelt wel als overbrugging naar een M5 Touring![]()
Mis eigenlijk alleen een schuifdak en de dakrails.
Iemand interesse in een X3 3.0iA High Executive met 70k op de teller?
BMW 545i Touring High Executive
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Re: BMW 545i Touring High Executive
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 545i Touring High Executive
Gewoon dakdrager voor een sedan oid monteren is geen optie?
- Arthur
- Berichten: 43202
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 545i Touring High Executive
Lijkt mij toch ook dat daar gewoon een imperial voor te krijgen is?
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Re: BMW 545i Touring High Executive
Schijnt niet te kunnen. Als je de dakrails niet hebt genomen zijn de bevestigingspunten er niet. Misschien dat je dat wel kunt laten retrofitten maar dat is waarschijnlijk een nogal kostbare grap.Arthur schreef:Lijkt mij toch ook dat daar gewoon een imperial voor te krijgen is?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW 545i Touring High Executive
Origineel kan het misschien niet, maar Thule heeft gewoon een setje voor een Touring zonder dakrailing.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Re: BMW 545i Touring High Executive
Zo, auto is verkocht. Binnen 5 dagen via Marktplaats ook nog. Wel de nodige schrale zakken langsgehad die dan 12k boden (en dat al veel vonden) maar uiteindelijk kunnen verkopen voor 500 euro meer dan mijn minimale prijs.
Nu wel vier maanden wachten op m'n nieuwe lease-auto maar goed, liever zo dan de rest van het jaar zitten en hem uiteindelijk naar de handel moeten gooien voor een pauperbedrag.
Wel wennen, dik zes jaar lang een dikke V8 voor de deur gehad en dat wordt vanaf januari 2013 een 5 Touring met vierpitter. Van 333 naar 184 pk, da's wel ff andere koek.
Nu wel vier maanden wachten op m'n nieuwe lease-auto maar goed, liever zo dan de rest van het jaar zitten en hem uiteindelijk naar de handel moeten gooien voor een pauperbedrag.
Wel wennen, dik zes jaar lang een dikke V8 voor de deur gehad en dat wordt vanaf januari 2013 een 5 Touring met vierpitter. Van 333 naar 184 pk, da's wel ff andere koek.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 10 mar 2012, 16:27
- Locatie: Genemuiden
Re: BMW 545i Touring High Executive
Mooi dat je hem verkocht hebt! Mijn vader heeft vorige week een 535d f11 touring high ececutive gekocht, wat een geweldige auto! 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW 545i Touring High Executive
Goh, ik zie nu pas dat je dezelfde Daniel bent als op GoT. Kleine internet-wereld toch ook.
Nogmaals; heerlijke configuratie van je 520i.
18"-ers zijn ook mooi. 



- Jurjen
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: BMW 545i Touring High Executive
Prima keuze die 520i. Vond 'm een stuk fijner dan de 523i en voor dagelijks gebruik lekker soepen. Niet V8 soepel, maar dat spreekt voor zich.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Re: BMW 545i Touring High Executive
Op zich hoef je je tegenwoordig met de basismotor niet echt meer te schamen. De tijd dat je het in de instap-5 serie het moest doen met 113 pk (en een 0-100 tijd van bijna 13 seconden) ligt al wel een aardig tijdje achter ons. Tegelijk is het natuurlijk geen racemonster, maar voor mijn dagelijkse forenssleur meer dan zat. Ik heb dan meer lol van topstoelen en een goede audio-installatie dan van een berg vermogen. Tegelijk zal het wel even wennen zijn qua rijstijl 
Als ik moet kiezen tussen een redelijk volle 520i zoals nu of een kale 528i kies ik voor het eerste. Een 528i aankleden tot het niveau wat ik nu heb werd me toch echt wat te prijzig...die 60 pk zijn me geen 150 euro netto per maand waard.

Als ik moet kiezen tussen een redelijk volle 520i zoals nu of een kale 528i kies ik voor het eerste. Een 528i aankleden tot het niveau wat ik nu heb werd me toch echt wat te prijzig...die 60 pk zijn me geen 150 euro netto per maand waard.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 545i Touring High Executive
518i met wieldoppen, net wat voor de Nederlandse markt...

Niet te vergelijken natuurlijk met de huidige turbo-instappers bij dagelijks gebruik!

Niet te vergelijken natuurlijk met de huidige turbo-instappers bij dagelijks gebruik!
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 545i Touring High Executive
Daar lease je een complete auto voor ! ( Up 60pk ).die 60 pk zijn me geen 150 euro netto per maand waard.

- Martijn_bmw
- Berichten: 28637
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 545i Touring High Executive
Sterker nog voor dat bedrag rij je een Mégane grandtour 110pk dcidvh schreef:Daar lease je een complete auto voor ! ( Up 60pk ).die 60 pk zijn me geen 150 euro netto per maand waard.

- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Re: BMW 545i Touring High Executive
OK ik overdrijf een beetje met 150 euro netto, 't is 95 euro.
Het prijsverschil is 'maar' 6k, alleen dat telt bij mij drievoudig door. De bijtelling stijgt met 1500 euro bruto per jaar (0,25 * 6000) en vervolgens mag ik ook nog een keer 5% eigen bijdrage betalen. Dat is 300 euro bruto, die afgetrokken mag worden van de fiscale bijtelling dus uiteindelijk scheelt het 1200 euro bruto = ±600 euro netto. Dat is dus 5 tientjes per maand, valt op zich mee. Alleen heb ik als regeling dat ongebruikt leasebudget als bruto salaris wordt uitgekeerd. Het verschil in leaseprijs tussen een 520i en een 528i is bij mij 92 euro. Dat komt neer op 45 euro netto die ik extra krijg als ik een 520i pak. 50 + 45 = 95 euro. Da's ongeveer de totale bijtelling van een Polo Bluemotion
Het prijsverschil is 'maar' 6k, alleen dat telt bij mij drievoudig door. De bijtelling stijgt met 1500 euro bruto per jaar (0,25 * 6000) en vervolgens mag ik ook nog een keer 5% eigen bijdrage betalen. Dat is 300 euro bruto, die afgetrokken mag worden van de fiscale bijtelling dus uiteindelijk scheelt het 1200 euro bruto = ±600 euro netto. Dat is dus 5 tientjes per maand, valt op zich mee. Alleen heb ik als regeling dat ongebruikt leasebudget als bruto salaris wordt uitgekeerd. Het verschil in leaseprijs tussen een 520i en een 528i is bij mij 92 euro. Dat komt neer op 45 euro netto die ik extra krijg als ik een 520i pak. 50 + 45 = 95 euro. Da's ongeveer de totale bijtelling van een Polo Bluemotion

- Martijn_bmw
- Berichten: 28637
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 545i Touring High Executive
Dat is inderdaad toch weer mooi netto geld!
En zo'n dikke 520 is natuurlijk ook verre van behelpen
Toch super als je zoiets kan leasen en rijden!
Veel plezier er mee
En zo'n dikke 520 is natuurlijk ook verre van behelpen

Toch super als je zoiets kan leasen en rijden!
Veel plezier er mee

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ron36 en 10 gasten