In de ochtend waren er trainingen en 's middags kon je je gewenste aantal uren boeken om vrij te kunnen rijden.
De briefing was om 8.00u en deze was verplicht, dus het was vroeg opstaan (5.45u). De Golf stond al klaar op de trailer dus deze hoefde alleen maar even opgepikt te worden op het werk. Hier was mn maat al aanwezig dus we konden gelijk weg. Netjes voor 8.00u aangekomen en ingeschreven. De verplichte briefing was niet zo nodig. We hadden dus wél 2 uur uit kunnen slapen

Dit mocht de pret echter niet drukken en we zijn onze pit installatie gaan inrichten:
Hierna hebben we nog een uurtje rondgelopen en om 11.00u was het zover, we mochten de baan op. Zolder was toch wel wat zwaarder dan ik verwachtte. Er zitten gemene knikjes en chicanes in.
Dit resulteerde in de eerste ronde al in een kleine misrekening en de rechterwielen konden niet aan de grindbak ontsnappen. Na enkele rondes kreeg ik hem vlak voor de chicane bij de pitstraat niet meer in zijn 2. Wel in zijn 3, dus weer de 2 geprobeerd: niets. Dan maar rechtdoor de pitstraat in. In zijn 1 ging hij nog wel. Ik bleef proberen en toen was het helemaal over. Ik was even bang de koppeling eruit geblazen te hebben maar ik heb geen rook gezien of rare geluiden gehoord. Er bleek echter een moertje op de versnellingshendels los te zijn gelopen waardoor hij geen versnellingen meer pakte. Na dit moertje aangedraaid te hebben konden we weer op weg.
Tot 12.00u gereden en daarna een uur pauze. Na de pauze de logger erbij gepakt zodat we konden kijken hoeveel ronden we reden en wat de ronde tijden waren. Het ging op zich wel aardig, De snelste tijd scheelde maar 0,6 seconden met de 'ideale' snelste tijd (beste secties van alle ronden bij elkaar).
Ook hebben we na elke sessie de bandentemperatuur en druk opgemeten en genoteerd.
Het was wel aardig druk op de baan, wat wel vervelend was voor de eerste keer daar rijden. Ook werd er niet altijd even netjes gereden; als ik op mijn lijn zit en instuur of de bocht uit kom is het niet handig als iemand hem nog even er tussen steekt of buitenom komt. Ook maakte ik wat ruimte voor iemand die voor de bocht ook langszij kwam, en vervolgens zat hij met piepende banden naast me in de chicane. De volgende chicane zat hij voor ons en maakte een fout waardoor hij buiten de baan kwam. Lekker als zoiemand langs je rijdt

In de middag werd het rustiger op de baan wat wel erg fijn was. Er reden ook aardig wat excentrieke auto's rond!
Na 3 sessies werd het tijd voor de splinternieuwe semislicks. Om deze niet meteen uit te smeren op de baan eerst nog rustig aan gedaan. Na 2 of 3 rondes kregen we een zwarte vlag. 95,9 dB, de max is 95. Erg vervelend, dus meteen ff aan andere jongens nagevraagd waar de microfoons stonden. Dit bleken er maar 2 te zijn en hier dus rustiger langs gereden. Erg jammer, want de rondetijden lagen flink hoger dan op straatbanden....
Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik nog niet gewend ben op semis te rijden en in het begin nog rustig aan deed. De laatste 20 minuten vond ik het wel prima en ben wat harder gaan rijden. Een zwarte vlag op het eind van de laatste sessie is jammer dan :strong:
De laatste 3 rondes komen ook al in de buurt van de straatbanden. Nu nog blijven oefenen dus!

Meer foto's en filmpjes volgen!