Nieuwe TV kopen. Tips??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jussi

Re: Nieuwe TV kopen. Tips??

Bericht door Jussi » 02 aug 2012, 13:53

Toptip nummer 2: Vraag of je even de afstandbedieningen mag bekijken/vasthouden. Niets zo wansmakelijk dan een mooie televisie in de woonkamer te hebben staan maar de afstandbediening ziet er uit alsof die van een satelliet tv'tje uit de LIDL komt. Heb recentelijk 2x zoiets meegemaakt bij vrienden.

Ik zelf ben een Philips man. Mijn zus heeft net een LG in huis gehaald en dat vond ik 2x niks qua instellingen en feeling. Ik voel ook helemaal niks met Samsung. Die overtuigen me helemaal niet, daar waar vele mensen er weg van zijn. Conclusie: het is zeer persoonlijk. Ik vind de kwaliteit en afwerking van het toestel net zo belangrijk als de functionaliteiten.

Toptip nummer 3: als je toch de afstandbedieningen in handen krijgt, moet je maar even in de menu's browsen. Ik word gek van onoverzichtelijke, half verborgen menu's. Als het irriteert ga je op de duur het gewoon zo laten en dan heb je niks aan al die functionaliteiten.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 aug 2012, 16:34

klopt is allemaal heel persoonlijk!

Ik heb een Philips full-HD scherm staan en ben daar echt super tevreden over!

Maar ik had van te voren nooit verwacht een philips te nemen omdat ik het op een of andere manier een "stoffig" merk vind maar toen ik ging kijken vond ik ze wel veruit het mooiste beeld hebben dus toen toch voor de Philips gegaan...

kortom mijn tip is; koop een TV niet alleen op specs maar ga ook echt kijken in de winkel wat je ZELF mooi vind want zoveel mensen zoveel wensen ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2012, 16:52

Dit is veruit de beste site met TV's reviews: http://www.flatpanelshd.com

Rasmus gaat in iedere test tot het uiterste met complete calibratie-reports, etc. Ik vind hem zeer objectief en heb mede door deze site ook mijn keuze gemaakt. Misschien heb je er iets aan.

Diverse spec's zijn tegenwoordig niet echt meer noodzakelijk omdat je dit ook met Apple TV3 kunt opvangen (109,- euro)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 aug 2012, 22:22

ik heb wel een tip........ga geen 65 inch met een golf station ophalen want dat past niet. :mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 02 aug 2012, 22:24

:D :D :D :D

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2012, 22:47

LOL

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 03 aug 2012, 00:05

Downforce Hans schreef:ik heb wel een tip........ga geen 65 inch met een golf station ophalen want dat past niet. :mrgreen:
Wel als je hem uit de doos haalt ;) , 80" wordt pas echt lastig :hot: ...

Ben

PS Goede keus Hans die Samsung, toppertje ...

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 00:27

Goed geluid is de helft van de beleving. Merendeel van de huidige tv's hebben een flut geluid. Je bent dan verplicht zo'n afschuwelijke surroundset te plaatsen. *kots*
Gelukkig zijn er nog een aantal tv's te krijgen die wel Goed beeld en power hebben.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 03 aug 2012, 00:43

Ik heb de speakers van mijn tv zelf nog nooit gebruikt.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 07:34

Dat bedoel ik juist. Waarschijnlijk omdat het tv-geluid niet geweldig is. Dan ben je verplicht om het met externe speakers te regelen. Dat maakt de inrichting niet echt fraaier. Zo'n halve geluidsstudio in je woonkamer.

dvh

Bericht door dvh » 03 aug 2012, 08:35

Tv ?

Owja dat ding waar mijn vriendin realityprogramma's op kijkt.. :clown:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2012, 09:14

Rebel schreef:Dat bedoel ik juist. Waarschijnlijk omdat het tv-geluid niet geweldig is. Dan ben je verplicht om het met externe speakers te regelen. Dat maakt de inrichting niet echt fraaier. Zo'n halve geluidsstudio in je woonkamer.
Ga hier eens naar kijken: http://www.hifi.nl/recensies/4312/Cambr ... orbij.html
Conclusie

De vraag die bij de meeste mensen zal leven is natuurlijk of de Minx set een alternatief zou kunnen vormen voor meer volwassen ogende hifi-luidsprekers. Het antwoord daarop is een volmondig ja. Ik kan geen reden bedenken waarom je in deze prijsklasse zou moeten kiezen voor een groter systeem, behalve dan om indruk te maken op je audiovrienden. Maar laat die vrienden twee nummers luisteren op je nieuwe Minx-luidsprekers en ook zij zullen je gelijk moeten bekennen.

En voor mensen die op zoek zijn naar onopvallende luidsprekers is de keuze helemaal eenvoudig….wat mij betreft eindigt met de Minx die zoektocht
heb het systeem nu zelf 2 jaar en bevalt echt top :D nauwelijks te zien in je inrichting en iedereen die het hoort is verbaasd over het waanzinnige geluid...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 aug 2012, 09:59

Hé, hallo!! Het is wel de Rob die hier z'n mening geeft hoor :clown:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 aug 2012, 10:55

Martijn_bmw schreef:
Rebel schreef:Dat bedoel ik juist. Waarschijnlijk omdat het tv-geluid niet geweldig is. Dan ben je verplicht om het met externe speakers te regelen. Dat maakt de inrichting niet echt fraaier. Zo'n halve geluidsstudio in je woonkamer.
Ga hier eens naar kijken: http://www.hifi.nl/recensies/4312/Cambr ... orbij.html
Conclusie

De vraag die bij de meeste mensen zal leven is natuurlijk of de Minx set een alternatief zou kunnen vormen voor meer volwassen ogende hifi-luidsprekers. Het antwoord daarop is een volmondig ja. Ik kan geen reden bedenken waarom je in deze prijsklasse zou moeten kiezen voor een groter systeem, behalve dan om indruk te maken op je audiovrienden. Maar laat die vrienden twee nummers luisteren op je nieuwe Minx-luidsprekers en ook zij zullen je gelijk moeten bekennen.

En voor mensen die op zoek zijn naar onopvallende luidsprekers is de keuze helemaal eenvoudig….wat mij betreft eindigt met de Minx die zoektocht
heb het systeem nu zelf 2 jaar en bevalt echt top :D nauwelijks te zien in je inrichting en iedereen die het hoort is verbaasd over het waanzinnige geluid...

Maar voldoet het ook bij een beetje grote huiskamer?

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 12:58

Ziet toch niet uit die rommel in de kamer. Of het nu zo groot is als een blikje of een pak melk. Ik vind het 3 keer niks. De tv moet zelf goed geluid geven.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2012, 13:05

Downforce Hans schreef:
Maar voldoet het ook bij een beetje grote huiskamer?
Ik heb het toen geluisterd in een vrij grote testruimte en daar klonk het ook erg mooi!

Mijn eigen huiskamer is 10x6M minus een stukje hal/trapkast en daar klinkt het iig erg mooi en ook qua volume meer dan voldoende! (Bas in je maag als je wil en volume zo hard dat je mekaar nauwelijks nog kan verstaan.)

Maar ook op een laag achtergrond volume klinkt het mooi...

Had hiervoor altijd grote zuilen en subwoofers en was ook altijd sceptisch tov dit soort klein spul maar moet zeggen dat ik echt positief verrast ben!

@Rebel, een TV in je huiskamer ziet er ook niet uit ;) dat is nog veel erger dan die 2 kleine speakers en subwoofertje van 25*25cm.
(daarom staat hij bij mij ook IN een kast met deurtjes er voor als ik niet kijk...)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 aug 2012, 13:09

Ik heb liever goed geluid door een paar boxjes in mijn kamer neer te zetten, dan kutgeluid uit mijn TV. Want face it, je zal nooit goed geluid krijgen uit een TV. (Niet in mijn beleving althans)

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 15:33

Tuurlijk wel, het is mij toch ook gelukt.
Ik heb een hekel aan draden en luidsprekertjes all over the place. Meestal ook nog op de ideale luisterhoogte of van die standaards...
Laatst gewijzigd door Rebel op 03 aug 2012, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 03 aug 2012, 15:38

Idd, 8000 serie van Samsung ...

Ben

Of heb ik dan toch de verkeerde gekocht ;) ...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2012, 15:46

Robin Hartog schreef:Ik heb liever goed geluid door een paar boxjes in mijn kamer neer te zetten, dan kutgeluid uit mijn TV. Want face it, je zal nooit goed geluid krijgen uit een TV. (Niet in mijn beleving althans)
+1! "vroegah" had je nog wel eens tv's met een behoorlijk goed geluid maar door die bult was er ook ruimte voor echte speakers en zelfs hadden sommige tv's een subwoofer ingebouwd (B&O en een paar Philips modellen)

uit die platte tv's krijg je never nooit een echt mooi geluid ;)

en wbt speakers+kabels door het hele huis is ook allang niet meer nodig... meeste systemen zijn 2.1

bij mij staan de speakers op de kast van de tv en subje er naast kabels allemaal achter de kast en klaar je ziet er nauwelijks wat van en wel een mooi geluid...

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 15:48

Hier staat de volledige review van een Samsung 8000:

http://www.flatpanelshd.com/review.php? ... 1342685085

Hij scoort goed, alleen het geluid is ook knudde...dus kom je met draden en speakertjes aan het werken :D
The speaker system is not particularly impressive. Although better than in some of Samsung’s cheaper and slimmer TVs, the speakers still seem to lack bass and punch. Not much improvement is found in this area...
For movies, games and music we recommend separate speakers.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 aug 2012, 15:48

Rebel schreef:Tuurlijk wel, het is mij toch ook gelukt.
Ik heb een hekel aan draden en luidsprekertjes all over the place. Meestal ook nog op de ideale luisterhoogte of van die standaards...
Ik denk dat wij een andere definitie van 'goed geluid' hebben. De eerste TV met goed geluid moet ik nog tegen komen.

Rebel

Bericht door Rebel » 03 aug 2012, 15:54

Ga deze maar eens luisteren, die pompt wel een snaarstrakke bass en sprankelend hoog, zonder 5 pakjes melk en zo'n lelijke black-box- flight-recorder in je woonkamer te zetten

http://www.flatpanelshd.com/review.php? ... 1263826711

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 aug 2012, 15:59

Rebel schreef:Ga deze maar eens luisteren, die pompt wel een snaarstrakke bass en sprankelend hoog, zonder 5 pakjes melk en zo'n lelijke black-box- flight-recorder in je woonkamer te zetten

http://www.flatpanelshd.com/review.php? ... 1263826711
Je hebt duidelijk niet mijn link gelezen... ik heb het niet over een Bose 5.1 systeem maar over Cambridge Audio 2.1 Minx: 2 speakers van 15*8*8cm die je naast je tv kan zetten/hangen en een subje van 20*20*20cm.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 aug 2012, 15:59

Nee nee.. Je wilt niet twee boxjes in je kamer die je mooi weg kan werken, maar je wilt wel een TV met een zwart vlak eronder van dergelijke afmetingen dat de Nachtwacht erbij verbleekt...

Anyway; die zal best mooi klinken ja, voor een TV. Maar wat wil je, daar zitten boxen gelijk ONDER de TV. Zo kan ik het ook..

Plaats reactie