Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ken de kerel niet, maar die heeft er wel een mooie review van gemaakt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DYrvhkIi ... r_embedded#![/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DYrvhkIi ... r_embedded#![/youtube]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Fraaie wielen en erg netjes zo zonder spoiler.

- Joost
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Wat een paar velgen en een onderstel al niet kunnen doen:
- Bijlagen
-
- tumblr_m5fidoiym01qanlclo1_1280.jpg (84.53 KiB) 2754 keer bekeken
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Wanneer wordt de Lexus ingeruild Mark? 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
een kleine spoiler kan wel








meer soorten spoilers>>
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=6683
meer soorten spoilers>>
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=6683
- remi
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 12 jul 2012, 21:15
- Locatie: Amsterdam
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Damn die met die Work velgen is echt vet,
Ik wil er ook een

Ik wil er ook een

- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
213pk aan de wielen ipv de standaard 165 met 4psi turbodruk
Stock blok, stock uitlaat, inclusief de cats.
Gooi de compressieverhouding iets omlaag, pomp er 14psi in en je hebt 250pk aan de wielen.\
En dan wordt het wat.
- Enrico
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Kijk..... nu nog wachten op een goed afgeschreven 2de hands.... 

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Zoiets?

- Enrico
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
ouch.... 

-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Die Works is echt prachtig. Hij staat me wel aan deze toyobarion.
Als de verkoop nou een beetje gaat lopen dan kunnen we er over een poosje massaal voor een prikkie in racen.
Als de verkoop nou een beetje gaat lopen dan kunnen we er over een poosje massaal voor een prikkie in racen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Vandaag kwam een witte me tegemoet gereden. Kan het niet anders zeggen, mooi ogend bakkie! In tegenstelling tot de gemiddelde hothatch oogde dit mooi slank en niet te groot.
-
- Berichten: 4208
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
zo is dat
klinkt wel bruut.

klinkt wel bruut.
-
- Berichten: 9436
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Net de Autovisie gelezen, een test van de GT86 tegen de Focus ST. Wat lijkt zo'n Focus dan enorm. Breed, hoog, breed rubber.... en zo'n GT86 daarnaast compact en agiel. Hothatches gaan ook steeds meer de verkeerde kant op... groot, log, zwaar... en dat compenseren ze dan maar weer met wat extra PK's en nog bredere banden. Dan is die Toyota erg verfrissend. Echt mooi vind ik de GT86 niet, de concepts waren strakker maar verder kan ik de auto heel erg waarderen.
Heb nu ook zo'n moderne hothatch (zie avatar). Topauto verder hoor... gechipt dus best snel.. Eibach veren.....Bridgestone S001 banden eronder voor nog meer grip. Knalde afgelopen vrijdag een U bocht door vlak bij m'n werk... best wel ziek hard om het leuk en spannend te maken... omdat je eigenlijk teveel grip hebt dus de grenzen ver weg liggen... maar da's even een paar secondes plezier en daarna is zo'n hothatch eigenlijk ook maar een saai apparaat. Op een gegeven moment geven de S001's het ook op en heb je onderstuur..... dus erg spectaculair is dat ook niet. Zo'n Toyota heeft juist smalle bandjes gekregen. Grenzen van de grip eerder bereikt dus meer plezier denk ik.
Met zo'n GT86, hoe weinig praktisch het ook is.... zal dat rijplezier erg groot zijn. Misschien is het maar beter ook dat hij 'maar' 200 PK heeft. Dan gaat het tenminste weer meer om het stuurmanswerk ipv de brute acceleratie en hoge topsnelheid... dat verveelt en went ook. Als het ding standaard 250 PK had gehad, had men wel gezegd dat hij eigenlijk 300 had moeten hebben. Mijn Golfje heeft ook ca. 270 PK en die vind ik ook al niet meer snel.... dus.
Daarom zegt zo'n BMW M6 die ook in de Autovisie stond me helemaal niets. 560 PK... waarom niet gelijk 800 PK.... 1850 KG, top van boven de 300.... tja.... supersnelle raketten voor rechtuit.... maar geloof heilig dat een GT86 je veel meer plezier geeft.
Zou er graag een auto bij hebben die echt puur en ongefilterd rijplezier geeft. Alleen is zo'n GT86 dan weer te duur in mijn optiek, zeker omdat het meestal een 2e auto voor erbij zal zijn. Dan kun je ook kijken naar een Mazda MX5 oid.
Heb nu ook zo'n moderne hothatch (zie avatar). Topauto verder hoor... gechipt dus best snel.. Eibach veren.....Bridgestone S001 banden eronder voor nog meer grip. Knalde afgelopen vrijdag een U bocht door vlak bij m'n werk... best wel ziek hard om het leuk en spannend te maken... omdat je eigenlijk teveel grip hebt dus de grenzen ver weg liggen... maar da's even een paar secondes plezier en daarna is zo'n hothatch eigenlijk ook maar een saai apparaat. Op een gegeven moment geven de S001's het ook op en heb je onderstuur..... dus erg spectaculair is dat ook niet. Zo'n Toyota heeft juist smalle bandjes gekregen. Grenzen van de grip eerder bereikt dus meer plezier denk ik.
Met zo'n GT86, hoe weinig praktisch het ook is.... zal dat rijplezier erg groot zijn. Misschien is het maar beter ook dat hij 'maar' 200 PK heeft. Dan gaat het tenminste weer meer om het stuurmanswerk ipv de brute acceleratie en hoge topsnelheid... dat verveelt en went ook. Als het ding standaard 250 PK had gehad, had men wel gezegd dat hij eigenlijk 300 had moeten hebben. Mijn Golfje heeft ook ca. 270 PK en die vind ik ook al niet meer snel.... dus.
Daarom zegt zo'n BMW M6 die ook in de Autovisie stond me helemaal niets. 560 PK... waarom niet gelijk 800 PK.... 1850 KG, top van boven de 300.... tja.... supersnelle raketten voor rechtuit.... maar geloof heilig dat een GT86 je veel meer plezier geeft.
Zou er graag een auto bij hebben die echt puur en ongefilterd rijplezier geeft. Alleen is zo'n GT86 dan weer te duur in mijn optiek, zeker omdat het meestal een 2e auto voor erbij zal zijn. Dan kun je ook kijken naar een Mazda MX5 oid.
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Goeie gedachtes Wouter.
Zo'n nieuw model MX-5 nc lijkt me zeer geschikt voor jou. Dan met de 2 liter 160 pk motor. Nog eens 150 kg lichter dan de Toysub.
Laag gewicht en een laag zwaartepunt. Onverslaanbare combinatie qua rijbeleving.
Zo'n nieuw model MX-5 nc lijkt me zeer geschikt voor jou. Dan met de 2 liter 160 pk motor. Nog eens 150 kg lichter dan de Toysub.
Laag gewicht en een laag zwaartepunt. Onverslaanbare combinatie qua rijbeleving.
- Enrico
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Heb mij bijna bedacht, voor het eerst de BRZ in het echt gezien. Snel op het oog is de verschil met de Toyota ongeveer NUL.
Hij was Subaru Baluw +1
Hij had Gouden velgen +1
Vengen die breeder en andere ET haden want de wielkast was goed gevuld + 1
Hij was verlaagd +1
Mooie auto (niemand die daar aan twijfelt, mijn vrindin en haar vrindinen vinden het echt een MOOIE auto...
Ik dacht... hmmmmmm Hot or not... toch HOT?
toen trapde de Belgische Japanner het gas bij het weg rijden...... en dacht ik (NO WAY JOSE) absolutely not hot...... Hot Hatch? NEE
:bag
Dat is het probleem met de Toybaru, dus 300pk is niet genoeg... het moet klinken als 300pk!!
Kijk zo moest hij out of the box komen..... dat je denk... I WANT ONE...

Hij was Subaru Baluw +1
Hij had Gouden velgen +1
Vengen die breeder en andere ET haden want de wielkast was goed gevuld + 1
Hij was verlaagd +1
Mooie auto (niemand die daar aan twijfelt, mijn vrindin en haar vrindinen vinden het echt een MOOIE auto...
Ik dacht... hmmmmmm Hot or not... toch HOT?
toen trapde de Belgische Japanner het gas bij het weg rijden...... en dacht ik (NO WAY JOSE) absolutely not hot...... Hot Hatch? NEE


Dat is het probleem met de Toybaru, dus 300pk is niet genoeg... het moet klinken als 300pk!!

Kijk zo moest hij out of the box komen..... dat je denk... I WANT ONE...
- Mark 320iS
- Berichten: 2886
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Tja, ik vraag me af of die redenering wel klopt. Het verhaal dat bij deze auto de limiet eerder bereikt is en daardoor ook meer df biedt bij lagere snelheden klopt volgens mij helemaal niet. Als ik de test in de EVO lees, dan heeft ie inderdaad een prachtige balans enz enz, maar... uiteindelijk blijkt die limiet dus nog enorm ver weg te liggen en door het gebrek aan koppel onderin moet je er alles uitwringen en volledig op de limiet rijden (die ver weg ligt) om er echt df uit te halen. Missie mislukt dus, als ik het verhaal van EVO moet geloven.Wouter81 schreef:.... Zo'n Toyota heeft juist smalle bandjes gekregen. Grenzen van de grip eerder bereikt dus meer plezier denk ik.
Met zo'n GT86, hoe weinig praktisch het ook is.... zal dat rijplezier erg groot zijn. Misschien is het maar beter ook dat hij 'maar' 200 PK heeft. Dan gaat het tenminste weer meer om het stuurmanswerk ipv de brute acceleratie en hoge topsnelheid... dat verveelt en went ook.
Als je dan ook nog eens (veel) te weinig vermogen hebt om een keer een stukje te kunnen driften als je daar zin in hebt zie ik het voordeel van de GT86 tov een Megane RS oid niet meer.
Hoe vaak kun je nu echt op de limiet rijden op de openbare weg? Ik in elk geval bijna nooit, want of ik ken de weg niet goed genoeg, of het is te druk, of de weg is te onoverzichtelijk. De snelheid loopt vaak gewoon te hoog op.
-
- Berichten: 22288
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Las net een tweet van Chris Harris:
https://twitter.com/harrismonkey/status ... 0568237058
"Fo those not versed in subtlety: the Toyota GT86 is abso-bloomin-lutely excellent."
https://twitter.com/harrismonkey/status ... 0568237058
"Fo those not versed in subtlety: the Toyota GT86 is abso-bloomin-lutely excellent."
- mrbbs
- Berichten: 1493
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Deze middag moest dus de dag worden die al mijn verwachtingen zou gaan inlossen: ik had namelijk eindelijk de kans om een stukje in de GT86 te gaan sturen.
Maanden hiervoor werd de auto door menig gerenommeerd immers de hemel in geprezen: zelfs vandaag nog wanneer Chris Harris volgende tweet de wereld in stuurde: "Fo those not versed in subtlety:
the Toyota GT86 is abso-bloomin-lutely excellent."
Tegen een uur of 2 kwam bAAx mij vergezellen, hij had immers al eerder de GT86 kunnen rijden en hij had wel zin in een tweede indruk.
Ik werd door de vriendelijke madame van Toyota GT86 een begeleider toegewezen en hup, weg waren wij. Axel plooide zich achterin de GT86 (wie zegt dat de coupe maar een 2-zitter is?
), en ik
zocht alvast de juiste positie op ten op zichte van de "controls". Ondanks mijn lengte (1m94) kon ik toch nog een redelijke zithouding in de wagen vinden. De zetel kon net niet diep genoeg naar mijn zin en het stuur net niet ver genoeg naar mij toe, maar het was zeker voldoende om op een goede manier mijn indrukken vast te leggen.
Ik had de wagen een half uur ter mijn beschikking en besloot maar om mijn tijd zo nuttig mogelijk te benutten. Ik vermoedde dat er een vast, vooraf uitgewerkt parcours zou moeten worden gereden en vroeg de begeleider hiervan af te wijken. Hij stemde vrij vlug toe dankzij Axel die toch wat de streek kende en mij een alternatief parcours kon voorschotelen (waarvoor dank bAAx!). Maar ook meteen mijn andere vraag gesteld: "om de ESP uit te zetten". Ik kreeg meteen een nee te horen.. gelukkig kon ik hem 10 seconden later overtuigen om alles uit te zetten.
Eens op weg was het tijd om de eerste indrukken op te doen. Ik had lange tijd niet meer met een atmosferische motor gereden welke ik onmiddellijk duidelijk werd tijdens het accelereren, tussen 3 en 4000 toeren gebeurt er gewoon niks. Vanaf 4000 wordt hij wakker en pas bij 6000 heeft hij er wat zin in. Maar met echte overtuiging doet hij dat ook niet vond ik.
Twee zaken wat hem een klein voordeel van de twijfel gaven waren: -de wagen had pas 3500kms, dus moet nog los worden + we zaten met 3 mannen in de wagen.
Over deze puntjes werd dus wel degelijk rekening gehouden in mijn oordeel over de GT86.
Hierbij even een kleine uitéénzetting van mijn indrukken:
- het electrisch bedient stuur stoorde mij eigenlijk vrij weinig, je hebt minder feedback dan eentje met een servo-pomp maar het was voldoende direct opdat dit geen "issue" zou zijn.
- motor is niet zo lineair als ik had verwacht: hij trekt over het toerengebied niet even vlot door en doet dat soms met wat aarzelen. Andere merken met atmo motoren uit land van de rijzende zon doen dit beter.
- versnellingsbak voelt Japans aan, degelijk maar niet altijd even precies
- koppeling: deze komt er pas erg laat in, tesamen met te lange benen niet de makkelijkste combinatie voor goede tip/hiel en perfect vloeiend te schakelen.
Afstand tussen de pedalen is verder wel ok, ook de voetsteun is groot genoeg.
- uitlaatgeluid is weinig boeiend, ik vind het maar best want wil zo weinig mogelijk opgemerkt worden, wil je het luider dan zullen er beslist genoeg opties beschikbaar komen.
- de banden: ik begrijp het concept van de GT86 én was voor mijn testrit dan ook volledig mee in het verhaal. Echter denk ik dat Toyota toch wat betere banden had mogen leggen. Het zou de wagen alleen maar beter maken. De Bridgestone RE050A in maatje 205/45/17 was hier een betere keuze geweest. Ik ben ervan overtuigd dat deze band op dit product een beter alternatief zou vormen. Vooral tijdens grote freinages (remzones) merk je dat de Michelin Primary HP's tekort schieten, de banden kunnen dergelijke krachten niet verwerken welke een RE050A bijvoorbeeld wel zou kunnen. Wellicht is de Bridgestone S001 dan iets te efficiënt, maar dat moet je uitzoeken door trial and error. Andere puntje is dat veel van die Michelin banden enorm gevoelig zijn voor piepen. Zelf wil ik liever niet opvallen wanneer ik een rotonde drift of wat sneller de bocht om kom. Laatste is de zijdelings grip, deze lijkt mij voldoende te zijn. Ook de laadindex van 84 lijkt hier een goed compromis te zijn.
- de remmen: het loopt niet over, pedal feel is correct voor dergelijke budget sportauto. Uithouding heb ik niet kunnen testen wegens te weinig opéénvolgende stukken waar we konden doorrijden.
- ophanging: dit is volgens mij het grootste gebrek aan de auto. Ik probeer het even te beschrijven. Wanneer men een bocht neemt verwacht je dat de veren progressief én gelijkmatig gaat inveren, dit tot het punt waar de maximale constante belasting is bereikt van de veer. Bij de GT86 is dit niet zo, de eerste 75% is héél troebel waarbij er maar erg weinig weerstand in de veer plaats vindt, pas wanneer de veer driekwart van zijn veerweg heeft bereikt krijg je eindelijk gevoel in wat de auto doet. Het is wellicht wel iets wat je gewoon wordt maar voor mezelf is de grootste - van de dag.
Ondertussen zaten de plezante stukjes van de testrit erop en kon ik voor mezelf al meteen een belans opmaken. Ik wou na die lyrische episodes in EVO/car/Chris Harris,.. percee de GT86 voor mezelf. Op vandaag zie ik dat helemaal niet zitten. Al ben ik wel van overtuigd dat er mits 2 tweaks wel iets van de GT86 is te maken. Stop er 80pk bij in de vorm van een compressor (in geval Toyota) of een turbo (Subaru), maar minstens zo belangrijk zal een degelijk ophanging zijn à la Prodrive, KW Variant, Intrax of wellicht Tein voor Japan. Betaalbare opties die de auto toch springlevend zouden moeten maken.
Vandaag vraag ik mij af hoeveel journalisten er echt objectief zijn, velen worden volgens mij toch wat in de hand gestopt. Misschien begrijpelijk dat velen op ingaan, ontgoochelend misschien daar we misschien anders hadden verwacht van bepaalde mensen. Besluit: uiteindelijk moet je zelf maar de auto proberen en die toetsen aan je eigen verlangens!
Op het einde van de testrit de begeleider maar bedankt voor onze vrijheid en het vertrouwen. We konden het niet beter treffen.
Het madammeke van Toyota ook maar ingelicht dat ik voorlopig geen enkele interesse heb in de GT86. Ik bedank straks wel nog even de garage die me van deze actie op de hoogte hield.
Hierbij de korte review, best wat voer voor discussie.
Maanden hiervoor werd de auto door menig gerenommeerd immers de hemel in geprezen: zelfs vandaag nog wanneer Chris Harris volgende tweet de wereld in stuurde: "Fo those not versed in subtlety:
the Toyota GT86 is abso-bloomin-lutely excellent."
Tegen een uur of 2 kwam bAAx mij vergezellen, hij had immers al eerder de GT86 kunnen rijden en hij had wel zin in een tweede indruk.
Ik werd door de vriendelijke madame van Toyota GT86 een begeleider toegewezen en hup, weg waren wij. Axel plooide zich achterin de GT86 (wie zegt dat de coupe maar een 2-zitter is?

zocht alvast de juiste positie op ten op zichte van de "controls". Ondanks mijn lengte (1m94) kon ik toch nog een redelijke zithouding in de wagen vinden. De zetel kon net niet diep genoeg naar mijn zin en het stuur net niet ver genoeg naar mij toe, maar het was zeker voldoende om op een goede manier mijn indrukken vast te leggen.
Ik had de wagen een half uur ter mijn beschikking en besloot maar om mijn tijd zo nuttig mogelijk te benutten. Ik vermoedde dat er een vast, vooraf uitgewerkt parcours zou moeten worden gereden en vroeg de begeleider hiervan af te wijken. Hij stemde vrij vlug toe dankzij Axel die toch wat de streek kende en mij een alternatief parcours kon voorschotelen (waarvoor dank bAAx!). Maar ook meteen mijn andere vraag gesteld: "om de ESP uit te zetten". Ik kreeg meteen een nee te horen.. gelukkig kon ik hem 10 seconden later overtuigen om alles uit te zetten.
Eens op weg was het tijd om de eerste indrukken op te doen. Ik had lange tijd niet meer met een atmosferische motor gereden welke ik onmiddellijk duidelijk werd tijdens het accelereren, tussen 3 en 4000 toeren gebeurt er gewoon niks. Vanaf 4000 wordt hij wakker en pas bij 6000 heeft hij er wat zin in. Maar met echte overtuiging doet hij dat ook niet vond ik.
Twee zaken wat hem een klein voordeel van de twijfel gaven waren: -de wagen had pas 3500kms, dus moet nog los worden + we zaten met 3 mannen in de wagen.
Over deze puntjes werd dus wel degelijk rekening gehouden in mijn oordeel over de GT86.
Hierbij even een kleine uitéénzetting van mijn indrukken:
- het electrisch bedient stuur stoorde mij eigenlijk vrij weinig, je hebt minder feedback dan eentje met een servo-pomp maar het was voldoende direct opdat dit geen "issue" zou zijn.
- motor is niet zo lineair als ik had verwacht: hij trekt over het toerengebied niet even vlot door en doet dat soms met wat aarzelen. Andere merken met atmo motoren uit land van de rijzende zon doen dit beter.
- versnellingsbak voelt Japans aan, degelijk maar niet altijd even precies
- koppeling: deze komt er pas erg laat in, tesamen met te lange benen niet de makkelijkste combinatie voor goede tip/hiel en perfect vloeiend te schakelen.
Afstand tussen de pedalen is verder wel ok, ook de voetsteun is groot genoeg.
- uitlaatgeluid is weinig boeiend, ik vind het maar best want wil zo weinig mogelijk opgemerkt worden, wil je het luider dan zullen er beslist genoeg opties beschikbaar komen.
- de banden: ik begrijp het concept van de GT86 én was voor mijn testrit dan ook volledig mee in het verhaal. Echter denk ik dat Toyota toch wat betere banden had mogen leggen. Het zou de wagen alleen maar beter maken. De Bridgestone RE050A in maatje 205/45/17 was hier een betere keuze geweest. Ik ben ervan overtuigd dat deze band op dit product een beter alternatief zou vormen. Vooral tijdens grote freinages (remzones) merk je dat de Michelin Primary HP's tekort schieten, de banden kunnen dergelijke krachten niet verwerken welke een RE050A bijvoorbeeld wel zou kunnen. Wellicht is de Bridgestone S001 dan iets te efficiënt, maar dat moet je uitzoeken door trial and error. Andere puntje is dat veel van die Michelin banden enorm gevoelig zijn voor piepen. Zelf wil ik liever niet opvallen wanneer ik een rotonde drift of wat sneller de bocht om kom. Laatste is de zijdelings grip, deze lijkt mij voldoende te zijn. Ook de laadindex van 84 lijkt hier een goed compromis te zijn.
- de remmen: het loopt niet over, pedal feel is correct voor dergelijke budget sportauto. Uithouding heb ik niet kunnen testen wegens te weinig opéénvolgende stukken waar we konden doorrijden.
- ophanging: dit is volgens mij het grootste gebrek aan de auto. Ik probeer het even te beschrijven. Wanneer men een bocht neemt verwacht je dat de veren progressief én gelijkmatig gaat inveren, dit tot het punt waar de maximale constante belasting is bereikt van de veer. Bij de GT86 is dit niet zo, de eerste 75% is héél troebel waarbij er maar erg weinig weerstand in de veer plaats vindt, pas wanneer de veer driekwart van zijn veerweg heeft bereikt krijg je eindelijk gevoel in wat de auto doet. Het is wellicht wel iets wat je gewoon wordt maar voor mezelf is de grootste - van de dag.
Ondertussen zaten de plezante stukjes van de testrit erop en kon ik voor mezelf al meteen een belans opmaken. Ik wou na die lyrische episodes in EVO/car/Chris Harris,.. percee de GT86 voor mezelf. Op vandaag zie ik dat helemaal niet zitten. Al ben ik wel van overtuigd dat er mits 2 tweaks wel iets van de GT86 is te maken. Stop er 80pk bij in de vorm van een compressor (in geval Toyota) of een turbo (Subaru), maar minstens zo belangrijk zal een degelijk ophanging zijn à la Prodrive, KW Variant, Intrax of wellicht Tein voor Japan. Betaalbare opties die de auto toch springlevend zouden moeten maken.
Vandaag vraag ik mij af hoeveel journalisten er echt objectief zijn, velen worden volgens mij toch wat in de hand gestopt. Misschien begrijpelijk dat velen op ingaan, ontgoochelend misschien daar we misschien anders hadden verwacht van bepaalde mensen. Besluit: uiteindelijk moet je zelf maar de auto proberen en die toetsen aan je eigen verlangens!
Op het einde van de testrit de begeleider maar bedankt voor onze vrijheid en het vertrouwen. We konden het niet beter treffen.
Het madammeke van Toyota ook maar ingelicht dat ik voorlopig geen enkele interesse heb in de GT86. Ik bedank straks wel nog even de garage die me van deze actie op de hoogte hield.
Hierbij de korte review, best wat voer voor discussie.
- Enrico
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
3 man in de auto? wie was de dwerg? Er past niemand achterin, of lag hij dwars?
Net een video uit de USA bekijken, met 2 volle formaat manen in de auto halde de BRZ 0-100 in 11 seconden.....
Net een video uit de USA bekijken, met 2 volle formaat manen in de auto halde de BRZ 0-100 in 11 seconden.....
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Zo, mocht zomaar het ESC af
:drinking:
Daar moet op gedronken worden.
Moest je niet eerst een rijtraining gevolgd hebben om deze monsterlijke 200pk's te kunnen temmen.

Daar moet op gedronken worden.
Moest je niet eerst een rijtraining gevolgd hebben om deze monsterlijke 200pk's te kunnen temmen.
- Knot
- Berichten: 40229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Daarom moet je ook gewoon met een 400+ pk auto voor komen rijden, kunnen ze niet dat verhaal van "wel tweehonderd peekaa" ophangen.
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Een relatief lichte auto met 200 pk met 2 passagiers willen beoordelen kan natuurlijk niet.
Vele sterk uiteenlopende meningen over deze auto. Het is of lyrisch of helemaal niks. Voor een finaal oordeel zal de goegemeente, zoals gewoonlijk, opnieuw op mijn oordeel moeten wachten.
Vele sterk uiteenlopende meningen over deze auto. Het is of lyrisch of helemaal niks. Voor een finaal oordeel zal de goegemeente, zoals gewoonlijk, opnieuw op mijn oordeel moeten wachten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
het is een beetje wat je gewend bent denk...
zo was het destijds ook toen ik voor het eerst een Lotus Elise ging testen toen die net uit kwam...120pk
ook met 2 man er in.
het was zeker de best sturende auto die ik tot toen had gereden en ik had toen al veel soorten auto's gereden, doch ik kwam aanzetten in een rond de 300pk sterke Nissan GTI-R
tot zeg 120<>130 was die Elise heerlijk, daar boven was het very slow...
een jaar ofzo daarna ? kwam de 111S versie uit met iets van 160pk of 145? anyways die ook geprobeerd en die was iets beter tot zeg 140<>150 ofzo
een jaar ofzo daarna kwam er een 215pk SC versie vanuit de UK over en die ook geprobeerd en toen zei ik, dat lijkt er meer op, leuke basis
Ik denk na al die verhalen over de SubToyo te hebben gelezen en wat video's te hebben gezien dat de auto minimaal 260pk nodig heeft (to start with) en zeg vanaf 350pk voor de power kickerts.
zo was het destijds ook toen ik voor het eerst een Lotus Elise ging testen toen die net uit kwam...120pk
ook met 2 man er in.
het was zeker de best sturende auto die ik tot toen had gereden en ik had toen al veel soorten auto's gereden, doch ik kwam aanzetten in een rond de 300pk sterke Nissan GTI-R

tot zeg 120<>130 was die Elise heerlijk, daar boven was het very slow...
een jaar ofzo daarna ? kwam de 111S versie uit met iets van 160pk of 145? anyways die ook geprobeerd en die was iets beter tot zeg 140<>150 ofzo
een jaar ofzo daarna kwam er een 215pk SC versie vanuit de UK over en die ook geprobeerd en toen zei ik, dat lijkt er meer op, leuke basis

Ik denk na al die verhalen over de SubToyo te hebben gelezen en wat video's te hebben gezien dat de auto minimaal 260pk nodig heeft (to start with) en zeg vanaf 350pk voor de power kickerts.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast