Klote fietsers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Dennis Cavallino

Re: Klote fietsers

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2012, 11:33

Die kinderwagen acties zijn het domste dat ik tegenkom op de weg.

Niet kijken. Kinderwagen de drukke weg op duwen (Coolsingel Rotterdam is best druk op zaterdagmiddag) en pas opkijken als de auto's op net niet op elkaar knallen.

Waar ben je dan met je hoofd?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2012, 11:46

Over bejaarden met rijbewijs gesproken.

Gisteren 2 onvoorstelbare acties meegemaakt.
De 1e was bij een T-splitsing op een 80km weg met verkeerslichten. Opa rijdt door groen. Stopt na 't verkeerslicht en begint te twijfelen. Moet ik nou links of rechts? Hij stuurt rechtsaf en stopt weer. Zijn auto staat nog niet op de voorrangsweg, maar hij staat zelf helemaal schuin zodat hij zelf echt niet kan zien of er verkeer van links aan komt.....

Dus op 't moment dat 'ie met zijn demente hoofd besluit om toch naar links te gaan komt er een auto met 80 km/u aanrijden.....

Ging echt maar net goed! Ik reed gelukkig aan de overkant, maar voelde 't al aankomen.

Even later rijd ik de N11 af naar Alphen (N207). Het verkeer vanuit Zwammerdam heeft groen, wij rood, maar de linker baan was leeg dus ik begon al gas te geven. De rechter baan was vol. Daar staat een taxi busje met een bejaarde chauffeur erin. Dat busje draait opeens, zonder richting aan te geven HAAKS op mijn rijbaan. Vervolgens geeft 'ie GEEN gas, dus ik moest een noodstop maken om niet pardoes achterin te knallen.

Daarna haalt 'ie nog 3 hele rare acties uit, dus ik ga er rechts voorbij omdat 'ie heel lang onnodig links bleef rijden and I gave him a not so friendly signal. Die vent hing helemaal voorover 't stuur omdat 'ie amper iets zag volgens mij. Zo blind als een paard, zo dom als een koe, zo oud als sinterklaas. En dat wordt dan betaald om andere bejaarden te vervoeren... When you pay peanuts, you get monkeys.

Liever zo'n gek achter me dan voor mij. Was maar goed ook, want in Alphen (thv politieburo) knalt 'ie opeens vanaf linker rijbaan 't busje naar rechts op de bushalte. Ik zag dat in mijn spiegels, maar de auto's achter hem knalden alle kanten op om hem te ontwijken. Dat ging allemaal maar net goed dus.

Op dat soort lui mag de politie van mij zeer streng controleren.

dvh

Bericht door dvh » 27 jul 2012, 11:53

Net nog een oudere man gemeten. Die man kan maximaal 40-45% zien, met bril wel te verstaan.
Om over zijn beperkte gezichtsveld nog maar niet te spreken. ( macula degeneratie )

Maar die rijdt gewoon auto.
En zo zijn er vele met hem. Leeftijd heeft er niks mee te maken. Ik krijg ook beroepschauffeurs die gewoon niet op de weg zouden mogen qua gezichtsvermogen. En dat zijn helaas geen uitzonderingen.

Durf het nog stelliger te beweren.
Als je bij een politiecontrole oogtesten zou uitvoeren. Dan haal je meer mensen van de weg die een te slecht zicht hebben, dan mensen met teveel alcohol in het bloed.

Wellicht een gat in de markt......

Rupie

Bericht door Rupie » 27 jul 2012, 11:55

Robin schreef:
@ Rico, Emmen en Londen, beide wereldsteden. :D

Olympische sport: Stationair gasgeven...
Chickies versieren bij de H&M :bro:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 jul 2012, 11:58

Ach, als je je er maar bewust van bent dat je als 'sportieve' automobilist al snel de schijn tegen hebt...

Ik was onlangs met de MINI aan het scheuren over een weg hier in de buurt, bochten met adviessnelheid 60, maar ik kwam er flink harder doorheen. Stuk erna mag je weer 80, en ik zag een oude Punto rijden, dus begon al vaart te minderen. Moest ik ineens toch nog flink remmen, want die Punto reed daar 50, met 2 ouwe moekes erin.

Kort daarna kom je door een dorpje waar je 30 mag. Geparkeerde auto's, spelende kinderen, ik vond 20 al hard zat. De moekes echter niet, die reden gewoon met 50 door... Na het dorp weer 80, maar ook daar reden ze 50. Toen ben ik er maar langs gegaan, waarbij ik waarschijnlijk de aso ben. :roll:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2012, 11:59

Het wachten is nu op Tom, die van chickies versieren bij de H&M zijn levensdoel heeft gemaakt. :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jul 2012, 12:03

FIVE ELDERLYLADIES DRIVING .....

Sitting on the side of the road waiting to catch speeding drivers, a Massachusetts state trooper sees a car puttering along at 24 mph. He thinks to himself, "This driver is as dangerous as a speeder!" So he turns on his lights and pulls the driver over.Approaching the car, he notices that there are five elderly ladies - two in the front seat and three in the back, wide-eyed and white as ghosts.

The driver, obviously confused, says to him, "Officer, I don't understand. I was going the exact speed limit. What seems to be the problem?"

The trooper trying to contain a chuckle, explains to her that 24 was the route number, not the speed limit. A bit embarrassed, the woman grinned and thanked the officer for pointing out her error.

"But before you go, Ma'am, I have to ask, is everyone in this car OK? These women seem awfully shaken.""Oh, they'll be all right in a minute, officer. We just got off Route 128."

RVV

Bericht door RVV » 27 jul 2012, 12:05

LOL

Zie trouwens net dat filmpje... phfff ook fucking kansloos zeg..

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2012, 12:08

Hahaha

Mark N

Bericht door Mark N » 27 jul 2012, 13:33

Ik heb pas "leren fietsen" toen ik m'n autorijbewijs haalde. Dan merk je opeens hoe gevaarlijk je kan zijn als fietser door zonder licht overal tussendoor te schieten. Voetgangers en fietsers gaan er heel vaak van uit dat je ze wel ziet en je maar moet stoppen. Oversteken zonder te kijken vind ik bijvoorbeeld ook zo'n idioot gedoe...

Wat Dvh zegt vind ik ook bizar. Juist je zicht rondom is het belangrijkste. Veel ouderen rijden ook veel te voorzichtig wat ook weer gevaarlijk wordt. Wat ik hier vaak meemaak is ouderen die op een rotonde stoppen om auto's die de rotonde op willen voor te laten.............

2000USA

Bericht door 2000USA » 27 jul 2012, 13:39

MartijnGizmo schreef:Ach, als je je er maar bewust van bent dat je als 'sportieve' automobilist al snel de schijn tegen hebt...

Ik was onlangs met de MINI aan het scheuren over een weg hier in de buurt, bochten met adviessnelheid 60, maar ik kwam er flink harder doorheen. Stuk erna mag je weer 80, en ik zag een oude Punto rijden, dus begon al vaart te minderen. Moest ik ineens toch nog flink remmen, want die Punto reed daar 50, met 2 ouwe moekes erin.

Kort daarna kom je door een dorpje waar je 30 mag. Geparkeerde auto's, spelende kinderen, ik vond 20 al hard zat. De moekes echter niet, die reden gewoon met 50 door... Na het dorp weer 80, maar ook daar reden ze 50. Toen ben ik er maar langs gegaan, waarbij ik waarschijnlijk de aso ben. :roll:
Herkenbaar, pas je aan op de situatie (of lees: wees bewust van je omgeving).
Maar, 1x raden waar je de staatsstruikrovers in de berm kunt vinden.... binnen of buiten de bebouwde kom....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jul 2012, 13:43

Binnen de bebouwde kom natuurlijk, da's logisch!

/satire

Shakes

Bericht door Shakes » 27 jul 2012, 13:51

Dat filmpje in London..............weer toe aan een tunnelrun. Oooh oooh ooh

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jul 2012, 13:54

Shakes schreef:Dat filmpje in London..............weer toe aan een tunnelrun. Oooh oooh ooh
Cherso?

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 jul 2012, 14:03

Haha Robin.

Peric

Bericht door Peric » 27 jul 2012, 14:08

Reed van de week op een dijk waar je 60 mag ongeveer 50. Ik had natuurlijk al de moeder gezien en voor haar fietste haar dochtertje.
Had ik allang gezien en stuur er wijd omheen.. En nog presteert ze het om een 'doe-'s-wat rustiger-gebaar' te maken..
Sneller kan je mijn bloed niet aan het koken krijgen, maar ik heb toch maar vrolijk teruggezwaaid.

Maar ik kan er érg kwaad om worden als je al ergens rekening meehoud dat ze het nog nodig vinden om je te corrigeren.. Grrr....

Soms heb ik wel zin om een discussie te starten, maar of dat zin heeft?
Laatst gewijzigd door Peric op 27 jul 2012, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 27 jul 2012, 14:10

Ik zou gewoon stoppen en haar van de dijk schoppen. Gelijk een wijze les voor haar kindje.

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 jul 2012, 14:13

Vaker nummers van Enya spelen op zulke ritjes Dvh. Man man man.

:blink:

RVV

Bericht door RVV » 27 jul 2012, 14:19

Shakes schreef:Dat filmpje in London..............weer toe aan een tunnelrun. Oooh oooh ooh

Ja leuk krijg je dit idee :kikker:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 27 jul 2012, 17:12

Nog mooier wordt het als die oudjes op de fiets rijden en ze om willen kijken. Door hun oude botjes gaat dat net wat moeilijker waardoor ze 9 van de 10 keer aan de andere kant van de straat eindigen en je dus nog harder op je rem moet...
Ik probeer altijd rekening te houden met fietsers als ik een stukje ga scheuren. Maar sommige lokken het gewoon uit om ernaast te rijden en dan plankgas te geven. :roll:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 27 jul 2012, 18:52

Of nog irritanter, van die wielrenners die menen bezig te zijn met de tour de France...

Kom je ze tegemoet met de auto op een al smalle weg en dan nog met z'n allen midden op de weg blijven fietsen.
Vroeger remde ik daar nog hard voor, tegenwoordig houden we gas en tegelijkertijd de andere voet boven de rem om alsnog een eventuele noodstop te kunnen maken.
Ben een beetje klaar met dat soort lui en ieder jaar is het hetzelfde gezeik...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jul 2012, 19:14

Volgens mij denken veel wielrenners er hetzelfde over, alleen dan ff andersom.

Ik fiets nu in de Pyreneeën en kom net uit de Dolomieten met de racefiets. Ik fiets alleen, dus neem minder ruimte in beslag en met de groep fietsen we (in Nederland), als we de weg gebruiken, in een treintje, met enkelen dus.

Op een stoeptegelfietspad met 35 km p/u met tot 8 bar opgepompte banden fietsen gaat gewoon niet, je stuitert echt je fiets af. Ik irriteerde me vroeger ook altijd aan al die wielrenners op de weg, dacht van, rot op man, pak je fietspad, daar is het voor, totdat ik dus zelf zo'n fiets aanschafte en merkte dat er echt niet op een flink aantal fietspaden te rijden is met je racefiets. Niet alleen vanwege de soms slechte staat, maar ook vanwege tante Truus en oom Govert die met 12 km p/u al slingerend over het fietspad fietsen, daar krijg je echt serieuze ongelukken van.

Maar het valt me wel op dat de gemiddelde Italiaanse en Franse automobilist heel anders met ons omgaat dan in Nederland...In Zuid Limburg is het wel iets beter trouwens, kwestie van gewenning denk ik.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jul 2012, 19:16

JP schreef:
Robin schreef:
JP schreef:Net zoals het met de bestuurders van auto's, vrachtwagens etc. etc. is, moeten de goede boeten onder het gedrag van de slechten. 95% gedraagt zich, maar die andere procenten is aso.

Zo ook met fietsers. Mensen irriteren zich aan een enkele, en gaan er daarna van uit dat ze allemaal zo zijn.
Dat zal dan wel, maar met die 95% qua fietsers ben ik 't niet met je eens. Serieus denk ik bij mij in de buurt 50/50 tot wel 60 aso en 40 normaal. Serieus.
(...)
Hier in het LImburgse land tussen Keutenberg en Cauberg, is elk weekend wel een toertocht met tussen 5000 tot 20000 fietsers, en dan is echt niet de helft die door rood rijdt, of zich anders misdraagt.
Ieder zijn hobby...
Ik denk alleen dat een sportief (en veelal harder) rijdende automobilist beter op de weg let dan die bejaarde die meer naast de weg kijken naar de omgeving dan dat ze voor zich kijken.

Door zo'n onoplettende bejaarde is mijn broer vorig jaar ook van de sokken gereden, met het ergste ten gevolge............ :?
Heeft dat nou nog gevolgen gehad voor de veroorzaker JP?

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 27 jul 2012, 19:23

partyondude schreef:Volgens mij denken veel wielrenners er hetzelfde over, alleen dan ff andersom.

Ik fiets nu in de Pyreneeën en kom net uit de Dolomieten met de racefiets. Ik fiets alleen, dus neem minder ruimte in beslag en met de groep fietsen we (in Nederland), als we de weg gebruiken, in een treintje, met enkelen dus.

Op een stoeptegelfietspad met 35 km p/u met tot 8 bar opgepompte banden fietsen gaat gewoon niet, je stuitert echt je fiets af. Ik irriteerde me vroeger ook altijd aan al die wielrenners op de weg, dacht van, rot op man, pak je fietspad, daar is het voor, totdat ik dus zelf zo'n fiets aanschafte en merkte dat er echt niet op een flink aantal fietspaden te rijden is met je racefiets. Niet alleen vanwege de soms slechte staat, maar ook vanwege tante Truus en oom Govert die met 12 km p/u al slingerend over het fietspad fietsen, daar krijg je echt serieuze ongelukken van.

Maar het valt me wel op dat de gemiddelde Italiaanse en Franse automobilist heel anders met ons omgaat dan in Nederland...In Zuid Limburg is het wel iets beter trouwens, kwestie van gewenning denk ik.
De favoriete wegen hier zijn geen fietspaden.
Is de mogelijkheid er om op de weg te fietsen kan ik me dat goed voorstellen, maar blijf niet met 3 man naast elkaar stug doorfietsen als er een auto aan komt.

Wordt er gereden zoals jij zegt heb ik er geen enkel probleem, maar dat gebeurd hier in de omgeving helaas niet veel

Tom

Bericht door Tom » 27 jul 2012, 19:27

Robin schreef:
Klinkt wel goed of wat?

Kerel in die lambo had beter de toerenteller op het rode gebied kunnen laten en gebaren 'ik hoor je niet' :)

--
Wielrenners zijn inderdaad erg.. meerderheid weet niet wat verkeersregels zijn.. ik ben ook geen heilig boontje als het om verkeer gaat maar probeer het wel te doen op plekken waar anderen geen last van mij hebben. Dus bij fietsers afremmen en daarna weer op het gas etc. Die wielrenners blijven gewoon in de weg fietsen (en dan is er vaak nog een fietspad ook).

Plaats reactie