Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... toppen.xml
Dat wordt volgende zomer weer goekoop vakantie vieren.
-
Rebel
smiley schreef:http://www.rtl.nl/components/financien/ ... toppen.xml
"This is your greek captain-os speaking":
"Fasten your seatbelt-os"..."and for your information-os"...."the life vest-os is under your seat-os"
"Good luck to you all-os"
- Bert ///M3
Vakanties buiten de euro zone worden er anders niet goedkoper op voor de meeste mensen.smiley schreef:http://www.rtl.nl/components/financien/ ... toppen.xml
-
Tom
EU dreigt Syrië met toetreding tot Eurozone
http://www.speld.nl/2012/07/26/eu-dreig ... -eurozone/
http://www.speld.nl/2012/07/26/eu-dreig ... -eurozone/
-
Shakes
- GTRene
- 350 Z
- PD power
Wie het nog niet wist, weet na het onderstaand filmpje, waarom er vanuit de EU iedereen krampachtig de boel fout voorlicht, om hun eigen hagje maar veilig te stellen.
http://www.dumpert.nl/mediabase/2237061 ... en_eu.html
Ik zeg opdoeken dat roversnest.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Mensen die je niet persoonlijk kent uitschelden voor rovers.... is dat geen tokkiegedrag?PD power schreef:Wie het nog niet wist, weet na het onderstaand filmpje, waarom er vanuit de EU iedereen krampachtig de boel fout voorlicht, om hun eigen hagje maar veilig te stellen.
Zitten wel wat kromme dingen in. Die salarissen vind ik overigens nog niet eens zo spectaculair, bij zat bedrijven kun je in hoge functies nog veel meer verdienen. Dat iemand daar dan 13.000 p/m pakt... tja. Da's nog geen eens de balkenende-norm zeg maar... wat natuurlijk niet klopt is dat ze amper een cent belasting afdragen en ook geen pensioenbijdrage. Dat is nogal uhhh.... niet erg netjes zeg maar. Redelijk schaamteloos.
Als ik zo'n volgevreten monster zie als die Dehaene, dan walg ik daar wel weer van. Zo iemand vertrouw ik voor geen cent... geen eurocent... natuurlijk is daar sprake van belangenverstrengeling met zijn nevenbaantjes. Zo iemand gewoon uit een C130 Hercules boven Damascus eruit schoppen, zijn we ook gelijk van Assad af. Twee vliegen in 1 klap.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 26 jul 2012, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
- GTRene
ze weten goed met de belasting euries om te gaan...
alsof ze het zelf hebben verzonnen...
ow wacht eens even, zo hebben ze dat zelf verzonnen.
alsof ze het zelf hebben verzonnen...
ow wacht eens even, zo hebben ze dat zelf verzonnen.
- PD power
@wouter81: Zoek de betekenis van het woord Rover op, dan zul je zien, dat het in deze situatie geen scheld woord is, maar een betiteling van het gedrag.
Een organisatie, die echt niks toevoegd, maar alleen maar tot last is, is elk salaris boven een uitkering te veel.
Daarnaast gaat de vergelijking met een bedrijf mank, want die dragen wel verantwoording, bij de overheid, heeft er "nooit iemand iets fout gedaan...."
Daarnaast heeft een bedrijf z'n eigen verantwoording, een overheidsapperaat, wordt betaald door de gemeenschap en moet officieel verantwoording afleggen aan de burger, alleen doen ze er alles aan om het zo onoverzichtelijk te maken.
Maar let maar op, dit zal ook de komende jaren veranderen, omdat het ongelimiteerd geld smijten, zo strakkies niet meer kan.
Een organisatie, die echt niks toevoegd, maar alleen maar tot last is, is elk salaris boven een uitkering te veel.
Daarnaast gaat de vergelijking met een bedrijf mank, want die dragen wel verantwoording, bij de overheid, heeft er "nooit iemand iets fout gedaan...."
Daarnaast heeft een bedrijf z'n eigen verantwoording, een overheidsapperaat, wordt betaald door de gemeenschap en moet officieel verantwoording afleggen aan de burger, alleen doen ze er alles aan om het zo onoverzichtelijk te maken.
Maar let maar op, dit zal ook de komende jaren veranderen, omdat het ongelimiteerd geld smijten, zo strakkies niet meer kan.
-
Wouter81
Je kunt het mooi rechtlullen.PD power schreef:@wouter81: Zoek de betekenis van het woord Rover op, dan zul je zien, dat het in deze situatie geen scheld woord is, maar een betiteling van het gedrag.
Ik ben ook geen voorstander van de EU maar die salarissen vallen wel mee. Vind jij 6200 euro of 13.000 euro met de extraatjes erbij absurd veel?
Dat is zeg maar anderhalve euroton per jaar. Is een mooi salaris maar niet buitensporig. Of hang je de SP visie aan van universele armoede, iedereen even weinig?
Over het bestaansrechts van de EU kun je discusseren maar deze docu gaat puur over de verdiensten, over het geld. En dat valt nog wel mee (al blifjt het wel raar dat ze nagenoeg geen belasting hoeven te betalen, dat klopt natuurlijk niet). Het is onder de Balkenenende-norm die we hier tot verheven standaard hebben gekozen dus ja...
Klagen over andermans salaris vind ik dan weer tokkiegedrag. Zorg gewoon dat je zelf ook in een positie komt dat je goed verdient, als je je daaraan stoort. Calimerocomplex noemen ze het ook vaak.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Calimerocomplex
-
NSXRS
Denk dat je reactie nogal kort door de bocht is.Wouter81 schreef:Je kunt het mooi rechtlullen.PD power schreef:@wouter81: Zoek de betekenis van het woord Rover op, dan zul je zien, dat het in deze situatie geen scheld woord is, maar een betiteling van het gedrag.
Ik ben ook geen voorstander van de EU maar die salarissen vallen wel mee. Vind jij 6200 euro of 13.000 euro met de extraatjes erbij absurd veel?
Dat is zeg maar anderhalve euroton per jaar. Is een mooi salaris maar niet buitensporig. Of hang je de SP visie aan van universele armoede, iedereen even weinig?
Over het bestaansrechts van de EU kun je discusseren maar deze docu gaat puur over de verdiensten, over het geld. En dat valt nog wel mee (al blifjt het wel raar dat ze nagenoeg geen belasting hoeven te betalen, dat klopt natuurlijk niet). Het is onder de Balkenenende-norm die we hier tot verheven standaard hebben gekozen dus ja...
Klagen over andermans salaris vind ik dan weer tokkiegedrag. Zorg gewoon dat je zelf ook in een positie komt dat je goed verdient, als je je daaraan stoort. Calimerocomplex noemen ze het ook vaak.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Calimerocomplex
Er zijn enorm veel onderzoeken en docu's geweest waarin de zakken vul mentaliteit van de EU medewerkers aan de orde geweest is. Ik denk maar even aan een recente docu van een aantal maanden geleden, waarin duidelijk bewezen werd dat het gewoonte was dat EU ambtenaren voor het verkrijgen van vergoedingen even in klokten en daarna direct weer vertrokken.
Het is van oudsher bekend, dat als je door de EU selectieprocedure wist te komen, je daarna gebeiteld zat, kreeg je een salaris van bijna 2X wat voor het zelfde werk in het normale bedrijfsleven werd betaald..
- Dennis Cavallino
Dat ze geen belasting betalen komt doordat ze worden betaald door belastingen... beetje onzinnig dus. 
Wat mij stoort is dat er mensen in Brussel/StraSSbourg én Den Haag én Provinciehuizen én Gemeentehuizen zitten waardoor er veelal dubbel werk wordt verricht op kosten van de burgers, met geld van de burgers. Dat kan volgens mij ook anders worden ingericht als we 1 Europa hebben. Ik zeg: maak Brussel meer democratisch, schaf landelijke regeringen af en maak een duidelijk onderscheid tussen lokaal, regionaal en europees (= dan landelijk) bestuur. Dat zou volgens mij een hoop bureaucratie en geld schelen.
Hoeft van mij niet vandaag of morgen, maar wel over 10 - 20 jaar geregeld zijn. Zoals 't nu is geregeld is het gewoon kut. Den Haag werkt niet (hence verkiezingen om de paar maanden), Brussel werkt niet, want het Europese volk staat er absoluut niet achter. Dat is niet zo gek als je geen gekozen president en voorzitter hebt. Verder is 't Europese 'eenheids gevoel' nog minimaal een generatie van ons verwijderd, maar dat lijkt niemand zich te realiseren. Dus dat duurt 10-20 jaar minimaal tot díe generatie zeggenschap krijgt. Ik zou dus graag een visie zien waarin díe groep nu al serieus wordt genomen. Eén Europa is toch mooi man?
Geef iedere Europeaan een Wereldburger paspoort: http://www.worldservice.org/docpass.html
Verder ligt de graaicultuur er te dik bovenop in Brussel. Stap 1 (morgen mee beginnen) mag van mij best zijn om het ontslagrecht in Brussel te versoepelen. Daarna stap 2 (moet volgende week geregeld zijn): de ontslagpremies reduceren (tot 0, laat ze zelf maar geld in een potje stoppen en beter hun best doen, wees blij dat je anno nu niet wordt opgehangen op een plein na een publieke blamage).
Wat mij stoort is dat er mensen in Brussel/StraSSbourg én Den Haag én Provinciehuizen én Gemeentehuizen zitten waardoor er veelal dubbel werk wordt verricht op kosten van de burgers, met geld van de burgers. Dat kan volgens mij ook anders worden ingericht als we 1 Europa hebben. Ik zeg: maak Brussel meer democratisch, schaf landelijke regeringen af en maak een duidelijk onderscheid tussen lokaal, regionaal en europees (= dan landelijk) bestuur. Dat zou volgens mij een hoop bureaucratie en geld schelen.
Hoeft van mij niet vandaag of morgen, maar wel over 10 - 20 jaar geregeld zijn. Zoals 't nu is geregeld is het gewoon kut. Den Haag werkt niet (hence verkiezingen om de paar maanden), Brussel werkt niet, want het Europese volk staat er absoluut niet achter. Dat is niet zo gek als je geen gekozen president en voorzitter hebt. Verder is 't Europese 'eenheids gevoel' nog minimaal een generatie van ons verwijderd, maar dat lijkt niemand zich te realiseren. Dus dat duurt 10-20 jaar minimaal tot díe generatie zeggenschap krijgt. Ik zou dus graag een visie zien waarin díe groep nu al serieus wordt genomen. Eén Europa is toch mooi man?
Geef iedere Europeaan een Wereldburger paspoort: http://www.worldservice.org/docpass.html
Verder ligt de graaicultuur er te dik bovenop in Brussel. Stap 1 (morgen mee beginnen) mag van mij best zijn om het ontslagrecht in Brussel te versoepelen. Daarna stap 2 (moet volgende week geregeld zijn): de ontslagpremies reduceren (tot 0, laat ze zelf maar geld in een potje stoppen en beter hun best doen, wees blij dat je anno nu niet wordt opgehangen op een plein na een publieke blamage).
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Moeten we 't alwéér over 't koningshuis hebben? Dat zouden we toch niet meer doen?PD power schreef: Een organisatie, die echt niks toevoegd, maar alleen maar tot last is, is elk salaris boven een uitkering te veel..
-
Wouter81
Robin schreef:Moeten we 't alwéér over 't koningshuis hebben? Dat zouden we toch niet meer doen?PD power schreef: Een organisatie, die echt niks toevoegd, maar alleen maar tot last is, is elk salaris boven een uitkering te veel..
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- tomgtr
http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_window ... oor%20goud
ziet iemand hier een coalitie in? De here zij dank SP samen met PVDA en zelfs D66 geen meerderheid. Maar op rechts zie ik hem ook niet. Zelfs paars of paars plus niet. En aangezien die griezel van een Samson zo links is als de pest zal hij met goed fatsoen niet eens over paars na willen denken.
Lijkt me dat een coalitie (na gesprekken van een half jaar) met SP en VVD onvermijdelojk is. Dus over een jaar nieuwe verkiezingen. En een zooitje ex SP ministers op wachtgeld. Daar gaat hun partijkas nog jaren plezier van hebben!
ziet iemand hier een coalitie in? De here zij dank SP samen met PVDA en zelfs D66 geen meerderheid. Maar op rechts zie ik hem ook niet. Zelfs paars of paars plus niet. En aangezien die griezel van een Samson zo links is als de pest zal hij met goed fatsoen niet eens over paars na willen denken.
Lijkt me dat een coalitie (na gesprekken van een half jaar) met SP en VVD onvermijdelojk is. Dus over een jaar nieuwe verkiezingen. En een zooitje ex SP ministers op wachtgeld. Daar gaat hun partijkas nog jaren plezier van hebben!
-
Rebel
Ik denk dat we een kabinet krijgen zoals in Belgie....met een groot aantal partijen. Daarom gaan de kleine partijen misschien nog wel eens heel belangrijk worden deze verkiezingen.
- tomgtr
Maar ik zie een partij voor de dieren en groen links nog niet in een rechts kabinet zitten, netzomin als ik cu of sgp bij links zie. Dus dan nog is het niet zo simpel om op 76 te komen. En al lukt dat wel dan heb je weer een hakken over de sloot meerderheid die niks voor elkaar krijgt vanwege het polderen of een partij die z'n hakken in het zand zet. pVV durft helemaal niemand meer aan te raken dus zeg het maar.Rebel schreef:Ik denk dat we een kabinet krijgen zoals in Belgie....met een groot aantal partijen. Daarom gaan de kleine partijen misschien nog wel eens heel belangrijk worden deze verkiezingen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- tomgtr
Geen zorgen, Spanje heeft geen reddingsplan nodig als Griekenland, dat hebben ze zelf gezegd.....
- alt
Denk maar niet dat het aantal ambtenaren kunt verminderen.
Dat is een economie op zichzelf.
Heb in de begin jaren 80 een Canadese docu gezien over ambtenaren wereldwijd.
Het land destijds met de meeste ambtenaren per hoofd v/d bevolking ter wereld was Hongarije, waar de communisten deze economie van ambtenaren niet klein kon krijgen in 40 jaren tijd.
Een leuke opmerking uit die oude Canadese docu was: In de toekomst zullen de hoofdambtenaren getraind worden voor de media, door o.a. acteurs.
Laat nu enkele jaren later een b-acteur (Ronald Reagan) Amerikaans president worden.
Het is niet alleen Brussel of Den Haag waar iedereen last van heeft, maar ik alle andere semi-overheid en certificeringsinstanties.
De regelfabriek blijft altijd op volle toeren doordraaien.
Dat is een economie op zichzelf.
Heb in de begin jaren 80 een Canadese docu gezien over ambtenaren wereldwijd.
Het land destijds met de meeste ambtenaren per hoofd v/d bevolking ter wereld was Hongarije, waar de communisten deze economie van ambtenaren niet klein kon krijgen in 40 jaren tijd.
Een leuke opmerking uit die oude Canadese docu was: In de toekomst zullen de hoofdambtenaren getraind worden voor de media, door o.a. acteurs.
Laat nu enkele jaren later een b-acteur (Ronald Reagan) Amerikaans president worden.
Het is niet alleen Brussel of Den Haag waar iedereen last van heeft, maar ik alle andere semi-overheid en certificeringsinstanties.
De regelfabriek blijft altijd op volle toeren doordraaien.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
128 Teletekst vr 10 aug
Overheidstekort VS nadert biljoen
` Het Amerikaanse overheidstekort is in
de maand juli met 70 miljard dollar
toegenomen.Daarmee stevent de VS dit
jaar opnieuw af op een totaal tekort
van meer dan 1000 miljard dollar.
Volgens het Amerikaanse ministerie van
Financiën was het tekort in juli wel
fors lager,11,5 procent,dan in dezelfde
maand een jaar eerder.Dat heeft deels