Klote fietsers
-
Klote fietsers
Volgende week vakantie en deze week nog behoorlijk druk op de zaak, dingen afronden en overdragen. Vanochtend al open naar de zaak gereden en heel de dag stond de Z4 op de parkeerplaats te lonken. Dus eind van de werkdag relax binnendoor naar huis cruisen. Op de binnendoorweggetjes natuurlijk een hoop fietsvolk met dit weer, waarvan een deel (as usual) denkt dat het hun domein is. Auto's horen tenslotte op de grote weg en fietsers hebben recht op rust. Ofzo. Het maakte mij vandaag weinig uit, ik was lekker aan het cruisen in het zonnetje. De eerste fietsers die stug naast elkaar bleven fietsen was ik al tegengekomen, maar ik had alle tijd. Even later stond er een stel op de weg stil, waarbij een kerel wel heel druk begon te zwaaien dat het zachter moest. Nu is dat een 80km weg en ik reed 70 in z'n 5... 'niet aanstellen mafkees', dacht ik. Dus ik haal em in en kijk in m'n achteruitkijkspiegel waarbij hij nog druk aan het zwaaien was. Fuck off, even terug naar z'n 3 en gas erop dus. Netjes zoals de BMW aankoopcursus voorschrijft in dat soort situaties. Steekt er ineens een hert voor m'n auto over. Allemaal wel ruim op tijd en geen gevaarlijke situatie, maar ik voelde mij toch wel lullig... 

- Richard430
Re: Klote fietsers
Ehm, best griezelig dit.
Ik had vanmiddag een soortgelijke situatie met de Vito, fietsers begonnen druk te zwaaien... kickdown
En een stukje verderop besloot er ook ineens een hert over te steken, godzijdank was ik alweer van het gas gegaan 
Ik had vanmiddag een soortgelijke situatie met de Vito, fietsers begonnen druk te zwaaien... kickdown

- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Bijna BAMbi.
Ik ken 't verschijnsel.

Ik ken 't verschijnsel.

- RVV
Ja ik zag het gebeuren, heb je nog even voor je op film vastgelegd..
- JP
Het is mooi weer, dus de fietsers komen weer naar buiten, al waren het vliegen die een nieuwe hoop stront ruiken.
-
Als je zelf met vrouw en kinderen een stukje gaat fietsen, kijk je heel anders naar sommige weggebruikers.
Helaas kennen we in dit land geen zware straffen als "het mis gaat"
- JP
Aan het zwaar straffen heb je toch niets, als het fout gaat.........
-
- Auto: M3P, 130i
Als kwetsbare verkeersdeelnemer kun je je beter passief en defensief opstellen ipv het gevaar opzoeken.Rebel schreef:Als je zelf met vrouw en kinderen een stukje gaat fietsen, kijk je heel anders naar sommige weggebruikers.
- Dennis Cavallino
Fietsers en wandelaars schatten je snelheid altijd te hoog in.
Daarnaast zijn zij degene die amper opletten en dus schrikken, ook al rijd je stapvoets langs ze.
Fietsers kijken ook altijd achterom als je ze van achteren nadert. Terwijl ze omkijken, sturen ze midden de weg op, verminderen snelheid, verliezen hun evenwicht en worden dan boos op iedereen behalve zichzelf. Blijf gewoon voor je kijken.
Voetgangers moeten aan de kant lopen van 't tegemoetkomend verkeer. Doet bijna niemand.
Als ik wandel, dan doe ik dat wel.
In 't buitenland (Frankrijk iig) is 't verplicht als automobilist om fietsers middels claxon te waarschuwen. Doe je dat in NL, dan ben je een aso.
Ik blijf erbij, 't ligt in 9 van de 10 gevallen niet aan de automobilisten en motorrijders.
Ik moet wel toegeven dat fietsers tegenwoordig beter hun verlichting voeren dan automobilisten. 's Avonds en in schemer zie ik procentueel meer fietser met licht aan rijden dan auto's. In het buitengebied that is.
Daarnaast zijn zij degene die amper opletten en dus schrikken, ook al rijd je stapvoets langs ze.
Fietsers kijken ook altijd achterom als je ze van achteren nadert. Terwijl ze omkijken, sturen ze midden de weg op, verminderen snelheid, verliezen hun evenwicht en worden dan boos op iedereen behalve zichzelf. Blijf gewoon voor je kijken.
Voetgangers moeten aan de kant lopen van 't tegemoetkomend verkeer. Doet bijna niemand.
Als ik wandel, dan doe ik dat wel.
In 't buitenland (Frankrijk iig) is 't verplicht als automobilist om fietsers middels claxon te waarschuwen. Doe je dat in NL, dan ben je een aso.
Ik blijf erbij, 't ligt in 9 van de 10 gevallen niet aan de automobilisten en motorrijders.
Ik moet wel toegeven dat fietsers tegenwoordig beter hun verlichting voeren dan automobilisten. 's Avonds en in schemer zie ik procentueel meer fietser met licht aan rijden dan auto's. In het buitengebied that is.
- Robin Hartog
Goeie post, Dennis ^
Ja, fietsers en auto's, het blijft een combinatie die nooit echt goed zal werken. Ik ben ook wel een keer een bocht doorgekomen met piepende banden omdat de banden te zacht waren (was ook net op weg naar het pompstation om ze op te pompen) terwijl ik met 40 door de bocht kwam waar je 60 mocht. Kreeg ik ook gelijk boze blikken en dat ik zachter aan moest doen.
Ja, fietsers en auto's, het blijft een combinatie die nooit echt goed zal werken. Ik ben ook wel een keer een bocht doorgekomen met piepende banden omdat de banden te zacht waren (was ook net op weg naar het pompstation om ze op te pompen) terwijl ik met 40 door de bocht kwam waar je 60 mocht. Kreeg ik ook gelijk boze blikken en dat ik zachter aan moest doen.

- ///Joost
Lol...dit doet me denken aan een vakantie met een maat van me. We gingen in z'n '86-er Polo met lekke (lees: lege) schokdempers richting Italie. Een rotonde met 20 km/u gaf toen ook piepende banden.Robin Hartog schreef:Goeie post, Dennis ^

- EmielS60
Nog irritanter; fietsers met oordopjes in en dan het liefst vast in een ping/twitter/facebookstand, dwz een blikveld hebben tot 10cm voor je fiets starend naar het schermpje van de smartphone. En dan het liefst met z'n 3en naast elkaar...geeft wel een mooi schrikeffect als je tegemoet komt fietsen, met een heel breed mountianbikestuur. :ninja:
- dvh
Ik rij regelmatig een rondje over de dijk met de Corvette.
Maar dat galmt zo lekker wanneer ja langs een drukbebouwd stukje rijdt omdat de huizen daar dicht tegenover elkaar staan.
Ondanks dat je rustig rijdt, gaat de auto dan juist harder borrelen..
Zeker de wat oudere fietsers worden dan erg nerveus.. Ze stappen af of kijken wat angstig.. Terwijl je bijna stapvoets voorbij komt.
Rustiger dan dat lukt niet..
Paar jaar geleden haalde zo'n ouwe gek het in zijn hoofd om te gaan spugen naar de auto.
Toen ik stopte om er wat van te zeggen, kreeg de vent al op zijn flikker van z'n vrouw
Ben toen weer lachend verder gereden.
Maar dat galmt zo lekker wanneer ja langs een drukbebouwd stukje rijdt omdat de huizen daar dicht tegenover elkaar staan.
Ondanks dat je rustig rijdt, gaat de auto dan juist harder borrelen..
Zeker de wat oudere fietsers worden dan erg nerveus.. Ze stappen af of kijken wat angstig.. Terwijl je bijna stapvoets voorbij komt.
Rustiger dan dat lukt niet..
Paar jaar geleden haalde zo'n ouwe gek het in zijn hoofd om te gaan spugen naar de auto.
Toen ik stopte om er wat van te zeggen, kreeg de vent al op zijn flikker van z'n vrouw

Ben toen weer lachend verder gereden.
Laatst gewijzigd door dvh op 27 jul 2012, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin
Nu ben ik zelf ook vaak fietser/jogger/wandelaar maar ik ben het met de post van Dennis eens.
In het algemeen zijn het de fietsers(en in mindere mate de wandelaars) die de wereld voor zich opeisen, zich verongelijkt en de dupe VOELEN. Maar in mijn ogen is 't omgekeerde waar. Fietsers zijn in 't algemeen dramatische zelfingenomen verkeersdeelnemers die geen beleving WILLEN hebben bij de rest van't verkeer, totdat ze jammergenoeg zelf slachtoffer worden en hun laatste adem snakkend reutelen: Maar ik kwam van rechts/links/boven whatever.
Ze zijn zo kwetsbaar en toch....
In het algemeen zijn het de fietsers(en in mindere mate de wandelaars) die de wereld voor zich opeisen, zich verongelijkt en de dupe VOELEN. Maar in mijn ogen is 't omgekeerde waar. Fietsers zijn in 't algemeen dramatische zelfingenomen verkeersdeelnemers die geen beleving WILLEN hebben bij de rest van't verkeer, totdat ze jammergenoeg zelf slachtoffer worden en hun laatste adem snakkend reutelen: Maar ik kwam van rechts/links/boven whatever.
Ze zijn zo kwetsbaar en toch....
- Robin
@Dvh, dat met dat spugen op je Vette.
Ik was gvd uitgestapt en had die vent zo'n trap onder z'n kont gegeven (met m'n naaldhakken he Hanz06
) dat ie never ever meer kan fietsen behalve waterfietsen/luchtfietsen. 
Deze postte ik vorige week in het grappige filmpjes topic, maar wat vinden we hier van?
Klinkt wel goed of wat?
Ik was gvd uitgestapt en had die vent zo'n trap onder z'n kont gegeven (met m'n naaldhakken he Hanz06

Deze postte ik vorige week in het grappige filmpjes topic, maar wat vinden we hier van?
Klinkt wel goed of wat?
- JP
Net zoals het met de bestuurders van auto's, vrachtwagens etc. etc. is, moeten de goede boeten onder het gedrag van de slechten. 95% gedraagt zich, maar die andere procenten is aso.
Zo ook met fietsers. Mensen irriteren zich aan een enkele, en gaan er daarna van uit dat ze allemaal zo zijn.
Zo ook met fietsers. Mensen irriteren zich aan een enkele, en gaan er daarna van uit dat ze allemaal zo zijn.
- Robin
Dat zal dan wel, maar met die 95% qua fietsers ben ik 't niet met je eens. Serieus denk ik bij mij in de buurt 50/50 tot wel 60 aso en 40 normaal. Serieus.JP schreef:Net zoals het met de bestuurders van auto's, vrachtwagens etc. etc. is, moeten de goede boeten onder het gedrag van de slechten. 95% gedraagt zich, maar die andere procenten is aso.
Natuurlijk werkt 'n reutelende BMW ook wel 'n beetje als 'n rode lap op 'n stier met gaslos(niet zo erg/prachtig als 'n Vette, maar toch)
Dus met 20kmh in 'n 30 zone gaslos dat plopt ie zo mooi en zit ik op 15kmh en ben ik net als dvh de aso van de buurt. Zou 't door m'n petje komen

- dvh
@Robin
Was een ouwe knar van ik schat 70+.. Ik laat me niet zomaar kennen.
Wel vaker hoor, middelvingers op polderweggetjes, of als je voor het stoplicht staat met dakje open dat ze naast je staan " wat een lelijke auto zeg,blabla"
Beter dan zo'n lelijk wijf hebben riep ik eens terug
Daar heb ik dan weer schik in.
Wel vaker hoor, middelvingers op polderweggetjes, of als je voor het stoplicht staat met dakje open dat ze naast je staan " wat een lelijke auto zeg,blabla"
Beter dan zo'n lelijk wijf hebben riep ik eens terug

- Robin
dvh schreef:@Robin
Beter dan zo'n lelijk wijf hebben riep ik eens terug![]()

Machtig, oeh wat 'n heerlijke represaille opmerking David. Grandioos. Wat 'n ettertjes in the first place om dat zo hardop even duidelijk te zeggen.
- Robin
Maar als je mentaal erboven had gestaan(voorbeeld, in de praktijk gaat 't vaak anders) had je gewoon terug moeten roepen: ACH MAN GA TOCH FIETSEN!

- RVV
Over dat filmpje, die vent reageert wel een beetje als een mongool... maar ik vind die Lambo vent ook een mongool met zijn actie.
Voorbeeld vorige week liep ik met de kiddos door een smal straatje heen in Emmen. (even voorbij het marktplein) 2 motorrijders met buikschuivers gaven echt megagas (stoer).. maargoed ik kan er wel tegen.. maar dat jochie van mij van 3 jaar oud stond echt doodsangsten uit. En dat was even niet leuk.
Catagorie Lambo is ook een beetje, als ergens staan, en iemand staat ineens achter je op 10 cm keihard in je oren te schreeuwen.
De Z4 van mij zit ook wel leuk geluid in, geen Lambo toestanden uiteraard. Maar dan nog hou ik rekening met de plek waar ik er mee rij. Stompzinnig volgas geven of met het gaspedaal met vlak naast je voetgangers/kinderen/fietsers etc.. dat is ook vragen om als ASO beschouwd te worden.
Mijn instelling is dat vooral IK van het geluid wil genieten en dat op plekken waar een ander er geen last van heeft.
Voorbeeld vorige week liep ik met de kiddos door een smal straatje heen in Emmen. (even voorbij het marktplein) 2 motorrijders met buikschuivers gaven echt megagas (stoer).. maargoed ik kan er wel tegen.. maar dat jochie van mij van 3 jaar oud stond echt doodsangsten uit. En dat was even niet leuk.
Catagorie Lambo is ook een beetje, als ergens staan, en iemand staat ineens achter je op 10 cm keihard in je oren te schreeuwen.
De Z4 van mij zit ook wel leuk geluid in, geen Lambo toestanden uiteraard. Maar dan nog hou ik rekening met de plek waar ik er mee rij. Stompzinnig volgas geven of met het gaspedaal met vlak naast je voetgangers/kinderen/fietsers etc.. dat is ook vragen om als ASO beschouwd te worden.
Mijn instelling is dat vooral IK van het geluid wil genieten en dat op plekken waar een ander er geen last van heeft.
- JP
Hier in het LImburgse land tussen Keutenberg en Cauberg, is elk weekend wel een toertocht met tussen 5000 tot 20000 fietsers, en dan is echt niet de helft die door rood rijdt, of zich anders misdraagt.Robin schreef:Dat zal dan wel, maar met die 95% qua fietsers ben ik 't niet met je eens. Serieus denk ik bij mij in de buurt 50/50 tot wel 60 aso en 40 normaal. Serieus.JP schreef:Net zoals het met de bestuurders van auto's, vrachtwagens etc. etc. is, moeten de goede boeten onder het gedrag van de slechten. 95% gedraagt zich, maar die andere procenten is aso.
(...)
Ieder zijn hobby...
Ik denk alleen dat een sportief (en veelal harder) rijdende automobilist beter op de weg let dan die bejaarde die meer naast de weg kijken naar de omgeving dan dat ze voor zich kijken.
Door zo'n onoplettende bejaarde is mijn broer vorig jaar ook van de sokken gereden, met het ergste ten gevolge............

- Robin
@JP inderdaad, vreselijk man...
@ Rico, Emmen en Londen, beide wereldsteden.
Olympische sport: Stationair gasgeven...

@ Rico, Emmen en Londen, beide wereldsteden.

Olympische sport: Stationair gasgeven...
De WC inderdaad.RVV schreef:Mijn instelling is dat vooral IK van het geluid wil genieten en dat op plekken waar een ander er geen last van heeft.
Laatst gewijzigd door Robin op 27 jul 2012, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2000USA
Rustig blijven en de wijste zijn, dat is altijd het beste...... maar lastig af en toe!Robin schreef:Maar als je mentaal erboven had gestaan(voorbeeld, in de praktijk gaat 't vaak anders) had je gewoon terug moeten roepen: ACH MAN GA TOCH FIETSEN!
Zelfde categorie: Terwijl je rustig komt aanrijden, stuurt een vrouwmens zonder om of opkijken haar kinderwagen met inhoud de rijbaan op, terwijl er geen zebrapad oid ligt, en het niet de meest logische plek is om over te steken. En terwijl je dan netjes gestopt bent, krijg je alsnog een vuile blik toegeworpen... Moeder Zwaam-complex ofzo.... dan krijg ik ernstig de neiging om haar na te roepen "Wat ben jij een slechte moeder zeg!".
Maar dan ben jij weer de agressieve verkeershufter, dus laat maar, laat mij maar weer anticiperen.