priceless ...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

priceless ...

Bericht door markk » 22 jul 2012, 16:28

... motorfietsen in verbazing achterlaten met de evo.

Net even naar Haarlem geweest. Binnendoor op 'toermode'. Kortom gewoon rustig, ben niet boven 4k rpm geweest. Op terugweg via rondweg Hoofddorp gereden. Ik rij daar circa 100, wat al 20 km/u te hard is, komt er een motorfiets inhalen, net voor een lichte bocht naar rechts.

Prima natuurlijk maar motorrijden kon ie niet, want haalt me in met circa 120 ofzo en durft vervolgens niet hard de bocht door te knallen en gaat nog voor me rijden ook (buitenbaan -> binnenbaan) met max. 90 ofzo. Na de bocht geeft ie weer vrij veel gas.

Bij verkeerslicht staan we naast elkaar en aan z'n hele houding zag je dat die vol weg zou trekken. Hij hing al veel teveel op z'n stuur en was veel te veel gefocussed op het licht.

Ik denk: 'hmmm Suzuki srad 750, als ie kan rijden dan verlies ik dat natuurlijk maar de bocht ervoor had hij al laten zien dat ie dat nog niet echt kon, hmmm'

Verkeerslicht op groen, 4 lege banen voor ons ik ben vol weg. En mn inschatting was juist, het scheelde niet veel maar ik liet 'em dus gewoon achter me :)

Sportief was ie wel met zn duimpje toen ik het genoeg vond qua snelheid en hij me later weer inhaalde.

Noem het kinderachtig of onvolwassen. Prima, misschien heb je dan ook wel gelijk maar ik vind het echt 'priceless' zoiets, met name met motorrijders die dat niet verwachten.

Mark
(Uiteraard bleek thuis gekomen dat toch dat overal een prijskaartje aanhangt want er kon weer 80 euro ultimate 97 in. Wetende dat ie dat na zo'n 300km ook weer heeft weggeslokt. Maar goed, als je toch veel benzine aan het verstoken bent is dit toch wel een hele leuke manier ;) )

Rickstah

Re: priceless ...

Bericht door Rickstah » 22 jul 2012, 16:32

Haha...geeft toch altijd een zelfvoldaan gevoel als je gewonnen hebt met het spel ' wie heeft de grootste' :)

jos_br

Bericht door jos_br » 22 jul 2012, 16:50

markk schreef:
Noem het kinderachtig of onvolwassen...............

Mark

Volwassen worden we toch niet meer........... :df:

Wanneer we hier een auto wat sneller maken lopen mensen ook te bleren dat "je toch niet harder dan 120km/u mag". Blijft leuk zulke acties.

Jos.

daNpy

Bericht door daNpy » 22 jul 2012, 17:01

Geweldig :D

Als je op de motor zit willen er niet veel mensen 'sporten', maar sommige mensen die mensen snel te zijn (lees: overal te hard rijden) zijn altijd wel leuk op hun nummer te zetten :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jul 2012, 23:44

Voor mij bij elk stoplicht een sprint :)

Leuk verhaal !

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 23 jul 2012, 01:04

Gaaf! Maar toch denk ik dan; wat zijn in godsnaam de specs van je Evo, Mark?

Een SRAD 750 is wellicht geen hardcore SuperSport en ook de jongste niet meer, maar toch lijkt mij dat zo'n motorfiets nog belachelijk rap is in vergelijk met het gros van de auto's. En ja oké, het scheelt natuurlijk dat er een amateur op zat, maar dan nog, met een beetje oefenen lijkt me (ont)koppelen en een beetje fatsoenlijk schakelen op zo'n brommert niet zo moeilijk...

Maar goed, ik denk dat het inderdaad een hele leuk ervaring is om een keer zoiets mee te maken! :crazy:

Ps. Ik heb dus geen idee met voor een Evo je op pad bent, neem maar even aan dat die ook niet standaard meer is :lol:

markk

Bericht door markk » 23 jul 2012, 07:38

EVO 8 MR RS met als mods 3" open uitlaat (Milltek) en ECU tek. Is de ex van Andre.

Is nooit op rollenbank geweest. Andre had het over 380pk. Ik heb de mapping ooit eens laten controleren door Mark Verhoeven. Die schatte hem op 350/360pk.

4WD, veel koppel (door turbo) en korte bak (is een RS). Ding doet ergens een lage 4.x seconden naar de 100. Als je met een motorfiets echt je best doet zit je ergens rond de 3.0 seconden. Laat een halve sec. liggen bij de start (reactietijd), een halve sec. omdat je in 1 niet volgas durft te geven vanwege wheelie gevaar en je hebt het al heel moeilijk.

Mark.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 jul 2012, 07:49

Jaren terug zo in de bergen in zuid Frankrijk bezig geweest.
Bijna elke motorrijder die ik daar tegen kwam was wel in voor een verzetje en voor dat je het wist was je 150 km verder.
Op de weg terug kwam je wel weer een paar sporters tegen en als je niet uitkeek haalde je het niet met je tank inhoud.
Ik kreeg het idee dat er weinig automobilisten daar een beetje sporten met motorrijders zo gretig waren ze daar.
Benzine was die vakantie wel de grootste onkostenpost.

Knot

Bericht door Knot » 23 jul 2012, 08:07

Klinkt bekend die semi piloten... maargoed dat je mij niet was tegengekomen, dan had ik ze alle 151 even perfect losgelaten ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 jul 2012, 23:40

Het is altijd leuk om als underdog te winnen :wink:

In theorie is de SRAD sneller idd, in theorie wel....... Ze mogen dan al op leeftijd zijn, hou het voorwieltje maar eens aan de grond met zo'n ding. Dat valt niet mee met 128/135pk en ca. 180kg.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 25 jul 2012, 22:29

Plaats reactie