Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- stefan740
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ah ik heb wel een zwarte NL 1M gezien ja.
Ik heb vandaag een financiele bijdrage gedaan aan de Nurburgring, ze hebben het er zo zwaar he.
De MINI kotste 2 liter koelvloeistof uit in de lange file op de baan af te mogen. Dat is dan 191 euri om er wat zand op te gooien bitte.
Ik heb vandaag een financiele bijdrage gedaan aan de Nurburgring, ze hebben het er zo zwaar he.
De MINI kotste 2 liter koelvloeistof uit in de lange file op de baan af te mogen. Dat is dan 191 euri om er wat zand op te gooien bitte.
- MParallel
- Auto: BMW
^^
stond jij met open motorkap in het gras op het rechte stuk iets voor de afslag parkeerplaats?
Dan heb ik je zien staan.
Friso ook nog gezien. Werd ineens iets geroepen naar me, dacht huh, was het Friso in zijn ring racer.
Wat was het bizar druk zeg, wow. Gelukkig 2 rondes kunnen pakken. Tijdens tweede waren er twee gele vlaggen wegens crashes. Daarna was de baan dicht en volgens mij ook een paar uur dicht toen.
Om 17:00 weer naar huis gegaan.
stond jij met open motorkap in het gras op het rechte stuk iets voor de afslag parkeerplaats?
Dan heb ik je zien staan.
Friso ook nog gezien. Werd ineens iets geroepen naar me, dacht huh, was het Friso in zijn ring racer.
Wat was het bizar druk zeg, wow. Gelukkig 2 rondes kunnen pakken. Tijdens tweede waren er twee gele vlaggen wegens crashes. Daarna was de baan dicht en volgens mij ook een paar uur dicht toen.
Om 17:00 weer naar huis gegaan.
-
KevinK
Dat was jij dus! Ben langs je heen gereden, toen ik de baan afging. Achter jou stond een E36 M3, met bakproblemen. Uiteindelijk iets geduwd, en kwam die weer in ze 1e versnelling. Eigenlijk wouden ze hem weg laten slepen, 500 meter voor de uitgang.
Zure gang van zaken man. Iets gesprongen? Of gewoon te heet geworden, en via de het expansievat overdruk eraf geblazen?
Zelf vond ik het een geslaagde dag. Topdrukte die werd voorspeld, klopte wel redelijk, en het weer was heerlijk! Heb zelf maar 1 ronde met me eigen auto gereden, en 2 met een tracktool E36 M3 mee. Telkens als ik weer de baan op wou, was er weer een sluiting. Ben dan ook maar om half 5 richting huis gekeerd.
Zure gang van zaken man. Iets gesprongen? Of gewoon te heet geworden, en via de het expansievat overdruk eraf geblazen?
Zelf vond ik het een geslaagde dag. Topdrukte die werd voorspeld, klopte wel redelijk, en het weer was heerlijk! Heb zelf maar 1 ronde met me eigen auto gereden, en 2 met een tracktool E36 M3 mee. Telkens als ik weer de baan op wou, was er weer een sluiting. Ben dan ook maar om half 5 richting huis gekeerd.
- stefan740
Ja dat was ik
Gewoon te heet en overdruk eruit inderdaad.
Die E36 heb ik nog heel ff meegeduwd ja haha. Ik reed er een stukje achter en daar kwamen hele vreemde geluiden uit.
Ik weet weer waarom ik er nooit meer op zondagen te vinden ben. Vandaag met 25 man van de MINIclub en tsja dan heb je wel gezelligheid maar het rijden is klote. De baan is meer dicht dan open geweest denk ik. Op het eind van de dag nog een motorrijder tegen de vangrail zien klappen in Wehrseifen die over de vangrail heen vloog de bosjes in. Zon 6 meter lager...
Die E36 heb ik nog heel ff meegeduwd ja haha. Ik reed er een stukje achter en daar kwamen hele vreemde geluiden uit.
Ik weet weer waarom ik er nooit meer op zondagen te vinden ben. Vandaag met 25 man van de MINIclub en tsja dan heb je wel gezelligheid maar het rijden is klote. De baan is meer dicht dan open geweest denk ik. Op het eind van de dag nog een motorrijder tegen de vangrail zien klappen in Wehrseifen die over de vangrail heen vloog de bosjes in. Zon 6 meter lager...
-
Rebel
Hoeveel rondjes hebben jullie met de 1M op de Ring gereden? En hoe hielden de banden zich?
- MParallel
Ik zal wel iets stoms roepen, maar die doppen hebben toch een overdruk ventiel?
Zelfde als de dop rustig opendraaien en de licht eruit laten lopen. Dan mag er toch geen kvs uit lopen?
Gisteren trouwens nog en rondje VLN kunnen pakken. Poeh wat gaaf, en zoals Paskal al zei, loei en loeidruk.
Ik had twee gasten die uit Frankfurt waren gekomen. We gingen gelijk naar de auto, maar ik en maat van me stonden op de parkeerplaats, hun op het weiland aan de overkant. We zagen ze niet en zijn maar gaan rijden.
Toen we terug waren wilde we tweede rondje doen, maar ik dacht dat het tot 10 voor kon ipv 15 voor sluiting, dus de hekjes werden net neergezet.
Zag ik me gasten uit Frankfurt eindelijk weer, bleek dat die bijna 45 in de rij hebben gestaan en helemaal de baan niet op hebben kunnen gaan.
Stond op de rotonde in beide richtingen een file tot zover ik kon zien.
Zelfde als de dop rustig opendraaien en de licht eruit laten lopen. Dan mag er toch geen kvs uit lopen?
Gisteren trouwens nog en rondje VLN kunnen pakken. Poeh wat gaaf, en zoals Paskal al zei, loei en loeidruk.
Ik had twee gasten die uit Frankfurt waren gekomen. We gingen gelijk naar de auto, maar ik en maat van me stonden op de parkeerplaats, hun op het weiland aan de overkant. We zagen ze niet en zijn maar gaan rijden.
Toen we terug waren wilde we tweede rondje doen, maar ik dacht dat het tot 10 voor kon ipv 15 voor sluiting, dus de hekjes werden net neergezet.
Zag ik me gasten uit Frankfurt eindelijk weer, bleek dat die bijna 45 in de rij hebben gestaan en helemaal de baan niet op hebben kunnen gaan.
Stond op de rotonde in beide richtingen een file tot zover ik kon zien.
-
Rupie
Om 1400 uur aanwezig, maar als de baan vanaf aankomst een uur open is geweest is het veel volgens mij
. Ach, ik was in goed gezelschap en het weer was meer dan prima. Porsches wordt je op een gegeven moment niet meer warm of koud van en dan is het toch fijn, al is het maar voor een paar seconden, om nog een Murcielago en een Diablo te hebben gezien
Mocht er nog een volgende keer komen dan neem ik graag wel weer wat snellers mee om de omgeving weer eens te verkennen

Mocht er nog een volgende keer komen dan neem ik graag wel weer wat snellers mee om de omgeving weer eens te verkennen
-
Xave30
Wat Ruben zegt. (LOL). We reden namelijk samen die kant op. Toen er gereden werd heb ik me prima kunnen vermaken. Het viel me op dat de GT2's, GT3(RS)'s , E9X M3's en 1M's goed vertegenwoordig waren vanmiddig.
Wat foto's:

Wat foto's:
-
Xave30
Dan hebben we jou ook gezien. Ik zei nog tegen Ruben dat jij waarschijnlijk bij de groep zat.stefan740 schreef:Ja dat was ik[...]
Vandaag met 25 man van de MINIclub [...]
Peter Paul ook zien wegrijden bij Breitscheid.
- stefan740
Ik organiseer altijd de jaarlijkse ringtrip
De zwarte cabrio is Berthil, ook lid hier maar niet zo actief. Ik zal de foto even doorlinken 
-
Xave30
-
OnlinePeter-Paul
Macboy schreef:Wat een geweldige dag vandaag in de 1M.
Nog bedankt voor het voorlaten op de rotonde!!
Voor de toeschouwers was het waarschijnlijk een prachtige dag, om te rijden vond ik het een regelrecht drama. Je moest eerst een kwartier in de file staan op de baan op te rijden, en dan nog is 20 minuten wachten om de baan weer af te komen. Op de baan zelf was het qua drukte goed te doen, maar ik heb nog nooit zo'n smerige Nordschleife meegemaakt, wat een vette bedoeling was het op de baan. Ik weet niet hoe vaak de baan dicht is geweest, in totaal 6 rondjes gereden.
In mijn laatste rondje zag ik de ambulance 5-serie Touring vertrekken in de binnenspiegel, deze netjes voorbij gelaten. Deze heren rijden op een best tempo, gelukkig maar mocht je ze nodig hebben.
In dat zelfde rondje was het spoorzoekertje spelen naar vloeistof sporen op de baan, Armberg na de apex, Kesselchen een stuk van bijna 1 KM, en daarna ook nog wat Ölspur bordjes. Je ging van het ene Ölspur bordje naar de andere. Toen maar besloten naar huis te gaan. Gelukkig had mijn passagier het wel mega naar zijn zin, dus dat maakte mijn dag ook weer bijna helemaal goed.
- MartijnGizmo
Heb je toevallig nog meer MINI's erop staan? Er was een delegatie van 'ons' forum aanwezig...Xave30 schreef: Wat foto's:
- Macboy
Zon mooie auto, ik kon toch niet anders ? Echt serieus vet ding manPeter-Paul Haars schreef:Nog bedankt voor het voorlaten op de rotonde !!!
@Rebel: dat wat Peter-Paul zegt is ook de reden dat we zelf niet de baan op zijn gegaan. Zondag - zeker op een dag als deze - is gewoon om te kijken en genieten. Rijden doen we op een andere dag of in elk geval bij minder drukte. Anders waren we ook wel met de GTD gegaan.
- Dennis van der Schoot
-
Xave30
MartijnGizmo schreef:Heb je toevallig nog meer MINI's erop staan? Er was een delegatie van 'ons' forum aanwezig...Xave30 schreef: Wat foto's:
http://dl.dropbox.com/u/8783643/Ring2012%2011.jpg
Heel toevallig een Duitse forumlid......................... ? Hij reed veel rondjes dus heb ik meerdere, alhoewel mislukte, foto's van deze Mini.
-----
Ook Dennis half op de plaat gezet:
- MParallel
Nog foto's van mijn BMW toevallig? (zwarte E36 cabrio met hardtop)
- Friso
Heb je even kort gezien.bij de rotonde boven moest daar de baan af vanwege baan sluiting.MParallel schreef:Nog foto's van mijn BMW toevallig? (zwarte E36 cabrio met hardtop)
Maar ik heb fotos van je e36 gezien op http://www.ringportal.nl
Laatst gewijzigd door Friso op 27 jul 2012, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
Ondanks maar 3 rondes te hebben gereden, toch flink wat foto's gevonden. Meeste van standaard hoek/plek op de baan.
Daarom vind ik deze wel bijzonder mooi:

Daarom vind ik deze wel bijzonder mooi:
- JP
Da's een zeer fraaie plaat...... 
- KW
Wehrseifen vind ik zowiezo een mooie fotoplek vanwege het mooie landschap, de scherpe bocht in de baan en vanuit de juiste hoek Ex-Muhle ook nog te zien is, wat extra diepte in de foto creeert. Als ik goed kijk denk ik op jouw foto Ex-Muhle ook te zien maar door het snelheidseffect valt die een beetje weg.
-
Xave30
Helaas heb ik jouw E36 niet gezien MParallel. Super leuke foto heb je gevonden!MParallel schreef:Nog foto's van mijn BMW toevallig? (zwarte E36 cabrio met hardtop)
- Paskal
- Auto: meerdere
Gave foto, maar waarom met hardtop erop? Het was prima weer dus ik was zo onderweg:

- Oof
- Auto: M2 Competition H6
Carrosserie stijfheid?
Roept ook maar wat
Roept ook maar wat
- MParallel
Hij is inderdaad net wat stijver, maar dat is niet mijn (hoofd)reden. Ik had gewoon niet verwacht dat het zo mooi weer zou worden.
En is was er maar voor een weekendje. Straks in september ben ik daar 2 weken en dan gaat de hardtop stand ook mee. Ik rijd altijd heen en terug met hardtop en ik stal de hardtop daarin het huisje.
Dan cruise ik daar lekker open en op de baan (hele andere ervaring) en bij vertrek gaat de hardtop er weer op.
De auto is nu eenmaal veel mooier met het vaste dak en glazen achterruit. Ook rijdt ik op deze tijdstippen liever met dak dicht/erop en airco aan dan dat je wegfikt in het geheel zwarte interieur. Dan beleef je bijzonder weinig plezier aan open rijden.
En is was er maar voor een weekendje. Straks in september ben ik daar 2 weken en dan gaat de hardtop stand ook mee. Ik rijd altijd heen en terug met hardtop en ik stal de hardtop daarin het huisje.
Dan cruise ik daar lekker open en op de baan (hele andere ervaring) en bij vertrek gaat de hardtop er weer op.
De auto is nu eenmaal veel mooier met het vaste dak en glazen achterruit. Ook rijdt ik op deze tijdstippen liever met dak dicht/erop en airco aan dan dat je wegfikt in het geheel zwarte interieur. Dan beleef je bijzonder weinig plezier aan open rijden.