De sportstoelen zitten lekker, schuifdak is heerlijk, heb ik dat gemist zeg. Nu ook eindelijk weer cruisecontrol, had de E34 niet en de E36 heeft het ook niet. Voor en achter electrische ramen, titaniuminleg, allemaal precies zoals ik t wil.
Meteen even langs Bas geweest, een lange proefrit is het geworden dus. Wel wat puntjes gevonden maar hij vond het ook een nette auto voor de prijsklasse. Wel overgespoten van schade voor en achter maar hij was wel recht.
Koni geel en Eibach pro kit zit eronder maar ingaande demping is veel te soft, lijkt wel of er alleen uitgaande demping op staat. Nu zegt iets in mn hoofd dat je die koni’s kon draaien als je ze loshaalt, is dat dan toevallig de ingaande demping die je op kunt schroeven of heb ik t mis?
Kleppendeksel pakking is lek, moet vervangen
Diverse bouten van aandrijfassen zaten niet lekker vast, even alles nalopen op de brug volgende keer.
Auto is over de beurt heen, snel even een oliewissel geven, mag iets als Magnatec 5W40 in.
Zit een shortshift constructie op, wel lekker kort maar schakelt ook zwaarder, weet nog niet of ik het fijn vind of het terug wil zetten naar de standaard langere schakelweg.
Parkeersensoren achter doen het volgens mij niet, in achteruit krijg je 1 lange piep te horen dat lijkt me de foutmelding dat het systeem niet werkt.
Mtech pakket is niet origineel BMW en heeft hier en daar wat minder mooi aansluitende delen. Zal wel een stuk goedkoper geweest zijn imitatie vs origineel. Ook de ruitenwissers waren volgens mij voorzien van een nieuwe rubber strip… tsja, voor die 50 euro koop je toch gewoon 2 nieuwe bladen, ik ga daar niet op besparen dat tientjeswerk althans.
Eigenaar voor Joost heeft waarschijnlijk de ringen in de tellerbak ingebouwd, ziet er deftig uit alleen zijn de tellernaalden niet helemaal goed teruggeplaatst, die komen soms iets wat naar je toe of trillen iets. Geen idee of je dat zelf kunt fixen door de bak nog eens open te maken of dat het makkelijker is om gewoon een andere tellerbak met zelfde kilometerstand erin te zetten. Een puntje achter de stand heeft ie sowieso al gezien Joost een nieuwe lichtknop geplaatst heeft (oude zat een kras op), daar zit de tellerstand o.a. ook in en dan heb je 1 van de 3 delen met afwijkende stand en verschijnt dat stipje in het display. Reset dagteller knopje doet het ook niet, schijnt een kwaaltje te zijn bij de E46?
Motor pakt goed op, klinkt anders dan de M52 non TU die in de E36 zit maar heeft wel een zware kluif aan de touring, dat voel je. Ben wel blij dat ik niet voor een 318i of een 320i gegaan ben achteraf.
Zit een BMW Business CD in, dus geen mp3, nog even kijken of ik op een of andere manier toch via de canbus op de wisselaaraansluiting (neem aan dat ze dat allemaal hebben) zo een CP600 mp3 unit met SD kaart aan kan sluiten. Geluid is nog vrij aardig voor standaard speakers, in de kofferbak zit volgens mij ook nog wat en het heeft in ieder geval meer bass dan de E36 waar ik nu de subwoofer uit heb gehaald omdat de kinderwagen anders niet paste.
Parrot carkit had ik nog niet eerder gehad maar werkt ideaal. In de Aygo zit een Toyota Bluetooth carkit maar die laat verder niks zien aan beltijd, namen, ontvangst, batterij etc.
De auto heeft want puntjes op de i nodig en is niet perfect maar dat hoort ook wel een beetje bij 265.000km ervaring en niet iedereen is zo gek als mij om elk mankementje meteen aan te pakken ook al kost dat honderden euro's. Het ziet er in ieder geval dik genoeg uit van buiten, dat telt ook mee. Deze wielen heb ik altijd al erg fraai gevonden, heb ze liever dan de facelift Mpakket wielen dus dat komt mooi uit. Zitten Falken Ziex op, daar ben ik dan weer niet zo’n fan van. Auto lijkt wat te zoeken rechtuit maar dat kan zowel aan de banden als de uitlijning liggen, keertje uitlijnen kan nooit kwaad.