Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Wat een vet filmpje met die benz en die porker zeg
! Verschil is echt minimaal, de auto's hebben alleen verschillende kwaliteiten
. GRUWELIJK :banging:
- 911-lover
Ik heb die race afgelopen weekend op de Duitse TV gezien .
Manthey had de Porsche binnengeroepen omdat ze nog wel voor 28 rondes benzine hadden , maar ze dachten dat het er 29 gingen worden (zijn er 28 uiteindelijk geworden)
De SLS moest ook binnen , maar had het geluk net voor de GT3R uit de pits te komen en bleef daardoor vooraan .
Dan hebben ze echt alles in een supertempo afgelegd en de SLS hield de deur dicht voor de GT3R .
Hierdoor zijn er wat wagens die ze passeerden van de baan geraakt en tegen de vangrail beland .
De finisch is de meest close finisch ooit geworden van de Norfdschleifegeschiedenis .
Alsook is dit de snelste ronde ooit geregistreerd geweest in een race .
Deze jongens hebben dus echt voor twee nieuwe records gezorgd in dit titanengevecht .
En het eerste wat de oude Manthey ging doen was de concurrentie feliciteren .
Teken van grootheid imho
Manthey had de Porsche binnengeroepen omdat ze nog wel voor 28 rondes benzine hadden , maar ze dachten dat het er 29 gingen worden (zijn er 28 uiteindelijk geworden)
De SLS moest ook binnen , maar had het geluk net voor de GT3R uit de pits te komen en bleef daardoor vooraan .
Dan hebben ze echt alles in een supertempo afgelegd en de SLS hield de deur dicht voor de GT3R .
Hierdoor zijn er wat wagens die ze passeerden van de baan geraakt en tegen de vangrail beland .
De finisch is de meest close finisch ooit geworden van de Norfdschleifegeschiedenis .
Alsook is dit de snelste ronde ooit geregistreerd geweest in een race .
Deze jongens hebben dus echt voor twee nieuwe records gezorgd in dit titanengevecht .
En het eerste wat de oude Manthey ging doen was de concurrentie feliciteren .
Teken van grootheid imho
- GTRene
als je de video's zo ziet zou je denken dat "als" de porsche er voor zat dat ook voor de Merc zou blijven...
lijkt me moeilijk rijden zo, elke keer bijna in de kont van de Merc en op sommige plekken leek de Porc wat meer snelheid mee te kunnen nemen in/door bochten als ie vrij spel zou hebben.
hoe dan ook, de Merc klonk fantastic
lijkt me moeilijk rijden zo, elke keer bijna in de kont van de Merc en op sommige plekken leek de Porc wat meer snelheid mee te kunnen nemen in/door bochten als ie vrij spel zou hebben.
hoe dan ook, de Merc klonk fantastic
- Macboy
Wat een geweldig filmpjesmiley schreef:
De Mercedes is helemaal niet sneller op koppel terwijl de Porsche een veel hogere bochtsnelheid heeft dus echt wel 15 seconden kan pakken op een rondje. Het is een race dus de Mercedes mag gewoon verdedigen en hoeft ook geen ruimte te geven. Wat echter niet mag is het blokken wat hij deed dus van je racelijn af maar op die plek snapte ik zijn frustratie: in zijn beleving komt de Porsche er niet voorbij totdat de Mercedes geblokt wordt door een achterligger en de Porsche dus mazzel heeft. Daar zou ik ook van balen. Na het zien van deze beelden zal de Mercedes rijder zien dat het niet zo is.
Wat een teleurstelling dat de batterij stopt !!!
-
OnlineFabian
15 seconde op een rondje pakken op de Merc?
Jij komt van een andere wereld
Filmpje is echt meersterlijk inderdaad
Jij komt van een andere wereld
Filmpje is echt meersterlijk inderdaad
-
Jussi
http://www.autoblog.nl/over-en-schlus-n ... -verklaard
Zou het nu voor onbepaalde tijd dicht gaan? Hopelijk dienen er zich nieuwe kandidaten voor overname aan die de slechte stukken eruit snijden en vooral Touristenfahrten behouden.
Zou het nu voor onbepaalde tijd dicht gaan? Hopelijk dienen er zich nieuwe kandidaten voor overname aan die de slechte stukken eruit snijden en vooral Touristenfahrten behouden.
-
ErikS
F*ckerdef*ck.
- Martin van der Zwaard
Er zijn teveel belangen mee gemoeid dus lijkt me sterk dat de Ring helemaal dicht gaat. Er zal vast wel een of andere sjeik zijn dit het leuk vind om de baas van De Ring te zijn.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Dat is alles wat ik hoef te weten...Voor de mensen die van de Nürburgring gebruik maken zal er waarschijnlijk niet veel veranderen. Het lijkt ons in ieder geval sterk dat het complex dicht wordt gegooid totdat er een koper is gevonden.
- Paskal
- Auto: meerdere
Da's wellicht alles wat je moet weten, maar die tekst is gewoon een persoonlijke interpretatie van de schrijver op Autoblog dus daar koop je niet veel voor
Het blijft afwachten wat er gaat gebeuren.
- 911-lover
Als je weet dat een rondje 26€ kost en hoeveel rondjes er niet gereden worden is het toch bijna niet te geloven dat zoiets verlieslatend zou zijn.
Ik praat dan natuurlijk enkel over de touristenfahrten en de oude Schleife .
Niet over het F1 circuit en de randgebeurens zoals pretpark etc
Ik praat dan natuurlijk enkel over de touristenfahrten en de oude Schleife .
Niet over het F1 circuit en de randgebeurens zoals pretpark etc
-
OnlinePeter-Paul
Ze gaan de Nordschleife never nooit voor de "touristen" sluiten, daarover geen zorgen.
On that bomshell, een lekker nummertje over het mooiste stukje asfalt ter wereld.
On that bomshell, een lekker nummertje over het mooiste stukje asfalt ter wereld.
- Macboy
Dat lijkt veel maar hij kan 0,5s per grote 2 bochten pakken als je ziet wat hij met remmen kan goedmaken en kan uitlopen. Vermenig vuldig dit met het aantal grote bochten en mijn schatting is zo gek nog niet. Races win je op het remmen.Fabian schreef:15 seconde op een rondje pakken op de Merc?
Jij komt van een andere wereld![]()
- yorick
Ze gaan de NS toch niet opdoeken hè, heb net een onuitwisbare "sticker" laten zetten 
- Peter Tunissen
Onze circuitdag in november gaat in ieder geval gewoon door!Paskal schreef:Da's wellicht alles wat je moet weten, maar die tekst is gewoon een persoonlijke interpretatie van de schrijver op Autoblog dus daar koop je niet veel voorHet blijft afwachten wat er gaat gebeuren.
- 911-lover
Als het weer het toelaat .
Verleden jaar was dat in elk geval de spelbreker
Verleden jaar was dat in elk geval de spelbreker
-
OnlineMParallel
Vanmiddag aangekomen om morgen de VLN TF te gaan doen.
Wat een PISweer. Ik dacht dat het in Nederland veel regende, maar dit sloeg alles.
Het begon met schitterend weer. Maar de rest van de dag bijna aan een stuk regen.
Nu is het gelukkig gestopt. Ben benieuwd hoe het morgenavond zal zijn.
Vandaag niet gereden op de baan omdat de VLN aan het oefenen was. Daar even wezen kijken. Leuk dat je daar gewoon door de pitstraat kan lopen.
Wat een PISweer. Ik dacht dat het in Nederland veel regende, maar dit sloeg alles.
Het begon met schitterend weer. Maar de rest van de dag bijna aan een stuk regen.
Nu is het gelukkig gestopt. Ben benieuwd hoe het morgenavond zal zijn.
Vandaag niet gereden op de baan omdat de VLN aan het oefenen was. Daar even wezen kijken. Leuk dat je daar gewoon door de pitstraat kan lopen.
- Paskal
- Auto: meerdere
Als het doel van je bezoek het rijden in die 1,5u morgen is, dan hoop ik dat je geluk hebt. De baan blijft vaker dicht na een VLN dan da hij open gaat ivm gereden schades. Daarbij rij je helaas maar een klein deel van het F1-circuit. Mocht de baan na de VLN wel open gaan dan is het één groot gekkenhuis (wachttijd van 45 min om de baan op te gaan is niet uitzonderlijk) van mensen die nog ff in VLN-stijl over de baan willen gaan.
-
OnlineMParallel
Ik hoorde dat al van de uitbater hier. Nou ja, duimen maar.Paskal schreef:Als het doel van je bezoek het rijden in die 1,5u morgen is, dan hoop ik dat je geluk hebt. De baan blijft vaker dicht na een VLN dan da hij open gaat ivm gereden schades. Daarbij rij je helaas maar een klein deel van het F1-circuit. Mocht de baan na de VLN wel open gaan dan is het één groot gekkenhuis (wachttijd van 45 min om de baan op te gaan is niet uitzonderlijk) van mensen die nog ff in VLN-stijl over de baan willen gaan.
Wist zelf niet dat VLN zo populair was. Dat het alleen de sprint strecke is is inderdaad jammer, omdat die zuidloop eigenlijk het leukste is,
Ik ga het zien. Ben hier overigens het hele weekend, dus mocht morgen op niks uitdraaien, dan is het zondag nog de hele dag "gewoon" TFen.
Zo nog ff een sfeerfoto
- FreudeamFahren
Slaap je in de Burgstube? Martin is een aardige vent. Veel plezier!
-
OnlineMParallel
Ja daar slaap ik. Idd een aardige kerel. Leuke tent ook en natuurlijk mooi voor de ingang.FreudeamFahren schreef:Slaap je in de Burgstube? Martin is een aardige vent. Veel plezier!
- Macboy
Wat een geweldige dag vandaag in de 1M. Volle polle heen. Lekker kunnen blazen. Moet nog steeds afkicken wat een adrenaline geeft die auto. Bizarre trekkracht in zijn V. Bij 270 wat lichter in de neus maar voelt nog steeds zeer stabiel.
Verder een prachtige dag mooi genoten van de omgeving van de Ring en de auto's daar. Heerlijk kunnen knallen op de binnendoorwegen en Macboy-route. Kom er nu al 11 jaar bij de Ring maar het blijft elke keer weer overweldigend wat je daar allemaal bij elkaar ziet op een dag. Mooie stevige wandeling naar Adenauer Forst en daarna heerlijk gegeten bij Zum Ahrbogen (nr 141 mit bratkartoffeln uiteraard).
Terugweg ... tja ... Romo zweet nog steeds denk ik...
Heb na afloop de auto wel netjes voor hem gewassen
Verder een prachtige dag mooi genoten van de omgeving van de Ring en de auto's daar. Heerlijk kunnen knallen op de binnendoorwegen en Macboy-route. Kom er nu al 11 jaar bij de Ring maar het blijft elke keer weer overweldigend wat je daar allemaal bij elkaar ziet op een dag. Mooie stevige wandeling naar Adenauer Forst en daarna heerlijk gegeten bij Zum Ahrbogen (nr 141 mit bratkartoffeln uiteraard).
Terugweg ... tja ... Romo zweet nog steeds denk ik...
Heb na afloop de auto wel netjes voor hem gewassen
- JP
Da's niet duur zeg ! Speise 141
- Macboy
Nee en toch lekkerste in hele wijde omtrek van de Ring !
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Schitterende dag, goed weer, mooi rit, prachtige omgeving, werkelijk de top aan bolides voorbij zien komen, evenals motoren, lekker eten, wat wil je nog meer............................gewoon nog een keer