DA-Motorsport: E46 M3 twin-turbo

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

DA-Motorsport: E46 M3 twin-turbo

Bericht door Fasteddie » 28 mar 2007, 12:17

Heb al een paar keer gebeld met de turkse vrienden voor de E39 m5 en de uitnodiging om naar Turkye te komen ligt er :mrgreen: ....maar nu kreeg ik volgend mailtje :

[img:800:533]http://www.da-motorsport.com/urunler/e4 ... e01_01.jpg[/img]

http://www.da-motorsport.com/urunler/e4 ... /index.htm

:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mar 2007, 14:00

Ja lol, die zijn daar echt goed bezig, had vorig jaar ook een uitnodiging van hem, aardige kerel, en kon dan wel in 1 van zijn hotels? overnachten, dus mooi voor elkaar...maarja daarheen rijden in Istanboel geloof ik dan moet je een groot deel van de stad door...
Je kunt het ook bestellen en zelf doen, maar wel jammer dat hun niet wat dichter bij zitten! ik heb zijn linken nog wel bewaard...leuke prijzen ook, en wat een machine een biturbo op de M3...leuke vermogens winst ook.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 28 mar 2007, 14:06

Ze hebben het er over dat een standaard e46 M3 240pk aan de wielen levert. Is dat niet wat weinig? Wel erg veel verlies, zo'n 30%

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 28 mar 2007, 16:51

Lijkt mij ook wel erg veel verlies :roll:

Dacht dat 20% al veel was :shock:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 28 mar 2007, 16:59

zit me ook al een tijdje in te lezen voor een superchargerkit voor mijn MCoupe.

DA motorsport kan deze als een van de weinig leveren voor een S50 motor.. ASA compressor is wel goed spul, maar heb persoonlijk liever een twin-screw erop zitten, al is het alleen maar voor de looks.

Misschien maar een keertje een tunnelrun in istanbul organiseren! Kan ik meteen de kit laten monteren :lol:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 28 mar 2007, 16:59

O ja dit alles is natuurlijk om Rene gek te maken.!! :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mar 2007, 17:06

maak me gek :wink: ik gooi m'n haar los :roll: :idea:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mar 2007, 17:06

Deze CBR07 mag je meerijden in m'n zocht :lol: tot 280...daarna ga ik nog ff een stukje verder :twisted: dit jaar kan het nog :P als je een SC erop hebt of Turbo...ga je wel wat sneller neem ik aan...maar dat duurt nog even voor je mee kunt spelen met de echte mannen :twisted:
in de; Fast300+Club :wink:

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12987
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 28 mar 2007, 18:06

En ze kregen 3 keer woordwaarde voor "400 Wheel Horsepower"? ;)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 28 mar 2007, 18:51

Je moet wel een erg grote circuitjunkie zijn wil je je M3 nog opvoeren met een Turbokit.

Wanneer je dit doet zul je je rijvaardigheid waarschijnlijk ook een boost ( :wink: )moeten geven

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mar 2007, 19:05

Denk op een cirquiet dat je het geld beter kunt besparen, of je moet op een cirquit met lange stukken rijden zoals op de Ring, daar zul je wat voordeel halen lijkt me.

Echter op de snelweg boven 120 en ff inhalen wordt ineens veiliger :twisted: je bent an veel sneller dan met een standaard M en boven de 200 helemaal met die extra stootkracht, dus voor op de gewone autoweg e.d. en af en toe spelen is het best leuk als je eens een stukje mee wilt rijden met b.v een M5 of M6 dat soort auto's, kun je ze wat mee plagen :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 28 mar 2007, 19:16

Je zult met een turbo iets meer trekkracht onderin hebben en daardoor ben je allicht rapper voorbij je voorligger, echter denk ik dat een M3 dit helemaal niet nodig heeft.

Het enige wat dit oplevert is een auto die veel gemakkelijker hard te rijden is, omdat je veel minder hard hoeft te werken in de auto om de auto daadwerkelijk hard te laten gaan: Maar daar zijn BMW's nooit voor bedoeld, anders hadden ze die hoogtoerige motoren ook niet hoeven maken en de motoren meer op koppel moet tunen.

Dat BMW nu turbo's op hun motoren schroeven heeft voornamelijk te maken met het laten voldoen van hun motoren aan de aankomende emissie-eisen, niet zozeer om er harder door te gaan. De bi-turbo's zijn zoals je weet zo aangebracht (kleine en grote) om turbo-lag tegen te gaan en een vloeiende acceleratiecurve te geven, net als de hoogtoerige N/A-motoren in de overige modellen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mar 2007, 19:29

yep, helemaal mee eens...

Tis eigenlijk meer voor mensen die af en toe een zware jongen eruit willen knallen of bijhouden...of op een 1/4 mijl tijd...dat soort zaken.
NA blijft toch het mooiste maar drukvulling geeft wel veel pk's bij lagere toeren op dezelfde motor, tis maar waar je voor kiest en waarvoor je het gebruiken wil.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 28 mar 2007, 19:52

Ik moet wel zeggen dat de snelheidsbeleving bij auto's met turbo wel veel hoger ligt. De acceleratiecurve van een BMW (wat voor type/uitvoering dan ook) is zo geleidelijk dat je weinig benul hebt dat het alsmaar harder blijft gaan. heeft mij daardoor in het verleden regelmatig een hoge snelheidsbekeuring opgeleverd.

MikeM3
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 okt 2006, 01:34

Bericht door MikeM3 » 28 mar 2007, 20:38

Toch heb ik ook wel eens verhalen gehoord dat de service van DA te wensen over laat.
Maar wat ze laten zien ziet er indrukwekkend uit.

Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jochem Vaartjes » 29 mar 2007, 03:19

MikeM3 schreef:Toch heb ik ook wel eens verhalen gehoord dat de service van DA te wensen over laat.
Maar wat ze laten zien ziet er indrukwekkend uit.
Dit heb ik ook gehoord. Vroeger beweerden ze nogal wat dingen, welke ze niet konden bewijzen aan de hand van dyno resultaten. Het lijkt er op dat ze het nu wel kunnen.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 29 mar 2007, 17:27

240 pk aan de wielen geloof ik niet, dat moet echt veel meer zijn :?

Bij 4WD gaan we uit van 23% verlies meen ik, 2WD is dus minder.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 mar 2007, 18:00

Jochem Vaartjes schreef:
MikeM3 schreef:Toch heb ik ook wel eens verhalen gehoord dat de service van DA te wensen over laat.
Maar wat ze laten zien ziet er indrukwekkend uit.
Dit heb ik ook gehoord. Vroeger beweerden ze nogal wat dingen, welke ze niet konden bewijzen aan de hand van dyno resultaten. Het lijkt er op dat ze het nu wel kunnen.
Idd, die 1000 PK van die E36 kit is nooit bewezen.

Lees voor de gein:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=432317

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 05 apr 2007, 21:39


Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 05 apr 2007, 21:42

Een standaard E39 M5 heeft 292 pk aan de wielen?

Right :?

Patrick, we moeten jou M5 eens aan mijn Gtech hangen, weten we meteen alles.

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 05 apr 2007, 22:03

...vind alleen die constructie beetje link....mag wel een stalen bodemplaat onder zo....
Ken pas 1 auto (buiten DA) die hiermij rondrijdt....is gewoon te weinig om iets zinnigs over betrouwbaarheid te roepen...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 apr 2007, 22:56

wel een bom dan met die set :lol:
kost ook wat, maarja je hebt overal dubbel van nodig en het moet weer samen afgesteld worden....wel een mooie set, tjonge hoezo ik heb aardig wat coolers... :twisted:

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12987
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 05 apr 2007, 22:57

partyondude schreef:Een standaard E39 M5 heeft 292 pk aan de wielen?

Right :?

Patrick, we moeten jou M5 eens aan mijn Gtech hangen, weten we meteen alles.
Op hun testbank he!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 05 apr 2007, 23:44

Dat snap ik, kan me niet voorstellen dat een auto zoveel aandrijfverliezen heeft. Of ze hebben een erg zuinige testbank.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 apr 2007, 00:09

anyway, wat maakt het ook uit, het gaat om het verschil in winst...is powerrrr :twisted:
wel jammer dat ze niet gewoon in NL zitten maar helemaal in Istanboel? zou er niet zo heen rijden, of een vacantie trip? daar heen 1 week in zijn Hotel vacantie terwijl ze je auto tunen dan een pret rit naar huis via Duitsland natuurlijk :twisted:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], ErikS, Majestic-12 [Bot], MartijnGizmo, Mil0, sitechris en 5 gasten