e36 diff

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
keff

e36 diff

Bericht door keff » 16 jul 2012, 14:00

hallo allemaal

hoop dat iemand me hier mee verder kan helpen
ik heb een e36 325i die ik aan het opbouwen ben.
nu zit er een diff op die vastgelast is dus valt weinig meer aan de tandwielen te beleven met los halen.

zit nu een open diff op met 3.15

kan je bijvoorbeeld een lsd binnewerk zo overzetten erin als ik dat op de kop tik.
of loop je tegen veel meer dingen aan dan.
is het verschil erg merkbaar open diff of een met lsd
aan wat voor verhouding zou ik moeten denken het zelfde of hoger / lager.
wil hem gaan gebruiken op zandvoort / nordschleife

heb ook nog een diff van een e30 320 liggen is het een optie buitenhuis is anders maar zou het binnewerk ,
wel het zelfde kunnen zijn en dat over zetten hou je wel een open diff.

alvast bedankt

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: e36 diff

Bericht door G Kolkman » 16 jul 2012, 17:20

keff schreef:hallo allemaal

hoop dat iemand me hier mee verder kan helpen
ik heb een e36 325i die ik aan het opbouwen ben.
nu zit er een diff op die vastgelast is dus valt weinig meer aan de tandwielen te beleven met los halen.

zit nu een open diff op met 3.15 - is niet open meer :)

kan je bijvoorbeeld een lsd binnewerk zo overzetten erin als ik dat op de kop tik. - ja, maar van een 328i is anders, dus dat past niet. Ook lichtere varianten past niet. Je moet het binnenwerk van een 8-bouts (aantal bouten van het kleppendeksel) differentieel hebben, dat zou passen.
of loop je tegen veel meer dingen aan dan.
is het verschil erg merkbaar open diff of een met lsd ja, open diff zuigt
aan wat voor verhouding zou ik moeten denken het zelfde of hoger / lager. hangt van de beoogde topsnelheid af.
wil hem gaan gebruiken op zandvoort / nordschleife

heb ook nog een diff van een e30 320 liggen is het een optie buitenhuis is anders maar zou het binnewerk ,
wel het zelfde kunnen zijn en dat over zetten hou je wel een open diff. van een 320 is waarschijnlijk een klein differentieel, dus met 6 bouten. Zal niet zomaar passen.
alvast bedankt

keff

Bericht door keff » 16 jul 2012, 23:47

bedankt voor de antwoorden.

dus als ik een m3 lsd diff eronder knal dan zit ik goed ?.
of kom je dan weer heel veel dingen tegen.

Jurrian

Bericht door Jurrian » 17 jul 2012, 12:28

keff schreef:bedankt voor de antwoorden.

dus als ik een m3 lsd diff eronder knal dan zit ik goed ?.
of kom je dan weer heel veel dingen tegen.
Dat ligt er ook weer aan. Je 320 diff is een maatje kleiner als je huidige en is niet aan te raden omdat die eigenlijk onderbemeten is voor je vermogen. Een M3 diff is te verkrijgen in 2 maten, de medium maat (188mm) vanaf de 3.0 als ik me niet vergis en de grote maat (210mm) van de 3.2. Ik weet zo ff snel niet uit mijn hoofd of de grote maat ook onder jou auto past, maar dat kan vast wel iemand inkoppen.

Als je een sperklok (lsd) in je huidige diff ingebouwd wilt hebben moet je me even een pb sturen. Al gaan de meeste 325i rijders voor de 3.64 ratio. Die zou op zandvoort in ieder geval goed uit moeten komen.

Plaats reactie