Joopies Volvo V40 1.9D Europa Nordic - Suzuki GSX650F
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Zo'n Calibra is natuurlijk ook wel een trackday-auto pur sang, kijk maar hoeveel je er ziet op een DF-circuitdag!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Onbekend is onbemind
!

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Trouwens wacht eens ff er staat me een zwarte Calibra bij van een trackday op ik meen Zolder, zal hem even opzoeken met de zoekfunctie.
Deze foto dus:

In dit topic:
http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... ra#p820423
Deze foto dus:
In dit topic:
http://driving-fun.com/forum/viewtopic. ... ra#p820423
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Wat weegt zo'n zeepkist wel niet? 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Als je hem op een stevig dieet zet net boven de 1000 kilo schat ik.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Achterschermen zijn "self lightenend"
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
InjectTheVenom schreef:Als je hem op een stevig dieet zet net boven de 1000 kilo schat ik.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Ik zou toch zweren dat we het over trackdays hadden en geen modderworstelen 

- Daan2D
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:57
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Kun je dus echt vergeten! Een cali v6 weeg 1330 kilo! daar maak je nooit 1000kilo van
Wat danpy zegt, gewoon voor een hatch gaan, geen dure maandelijkse lasten, running costs normaal en beste bang for bucks kwa DF

Wat danpy zegt, gewoon voor een hatch gaan, geen dure maandelijkse lasten, running costs normaal en beste bang for bucks kwa DF
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Dat gaat je al moeite kosten hem onder de 1250kg te krijgen.
Een Golf 2 GTI weegt volgens het RDW 933 kg leeg.
Mijne weegt dat ook met lege tank, rolkooi en 2 kuipstoelen. Dus alles wat er uit is gehaald aan interieur is weer vervangen door kooi
Een Golf 2 GTI weegt volgens het RDW 933 kg leeg.
Mijne weegt dat ook met lege tank, rolkooi en 2 kuipstoelen. Dus alles wat er uit is gehaald aan interieur is weer vervangen door kooi

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
De vraag is wil hij ook voor een kooi gaan of moet het zo ver niet gaan. En nee Martijn die carbon folie in het Mini interieur scheelt geen 30 kilo aan gewicht 

- Daan2D
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:57
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Inject calibra! Je voegt op deze manier echt niks toe aan dit topic! Je hebt geen idee wat komt kijken bij een tracktool en waar op te letten enz, je hebt alleen van intrax en grote remmen gehoord
Je hebt zelf aan de lijve ondervonden wat een roestige auto's dat zijn en een v6 met 1300 kilo is ook geen basis voor fun auto
Maargoed iedereen leert elke dag bij


Je hebt zelf aan de lijve ondervonden wat een roestige auto's dat zijn en een v6 met 1300 kilo is ook geen basis voor fun auto

Maargoed iedereen leert elke dag bij


- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Zo'n Calibra heeft best z'n charmes, maar sinds wanneer is het een circuitmonster? Met beperkt budget een sportieve auto lijkt mij vooral kiezen voor de gangbare opties:
- lichte hatchback met veel aftermarket: Clio, 106, 205, Saxo, Golf II, etc
- betaalbare achterwielaandrijver waar veel voor te krijgen is: MX5, E30, E36, 80's Kadett/Ascona, 200SX

- lichte hatchback met veel aftermarket: Clio, 106, 205, Saxo, Golf II, etc
- betaalbare achterwielaandrijver waar veel voor te krijgen is: MX5, E30, E36, 80's Kadett/Ascona, 200SX
Gelukkig zit er in mijn auto geen folie (als het al om gewichtsbesparing te doen was)...InjectTheVenom schreef:De vraag is wil hij ook voor een kooi gaan of moet het zo ver niet gaan. En nee Martijn die carbon folie in het Mini interieur scheelt geen 30 kilo aan gewicht

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
- Daan2D
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 22:57
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Tracktool toch? Dit is een rallywagen, mooi die ingeslepen wielkasten
Verder onbruikbaar op circuit met die korte bak

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
BE-bak is toch die van een 1.6 GTI?
MI16-blok maakt aardig wat toeren, dus om de topsnelheid zal ik me niet al te veel zorgen maken.
Standaard wielkastverbreders erop en gaan met die banaan.
MI16-blok maakt aardig wat toeren, dus om de topsnelheid zal ik me niet al te veel zorgen maken.
Standaard wielkastverbreders erop en gaan met die banaan.
- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Aangezien er korte BE bak staat zal het inderdaad die van een 1.6 GTi zijn, je hebt van de langere 1.9 GTi ook gewoon een BE bak. (heeft te maken met de plaats van de achteruitversnelling)
Rijd zelf ook met een 205 op het circuit, ondertussen is het een beetje uit de hand gelopen maar met weinig aanpassingen heb je al echt een hele leuke basis om mee te gaan rijden
Maatje van mij heeft ook een 205 GTi met Mi16 blok erin, ook compleet aangepakt voor het circuit.
Motorblok wil je sowieso dingen aanpassen, want anders gaat het fout met een Mi16. Zijn niet de meest onderhoudsarme blokken, maar wel erg leuke.
Heb zelf een 205 Rallye met een 306 S16 blok erin, blok maakt wat minder toeren maar is als je het mij vraagt standaard al een leuke basis, want sterk zat en je hoeft verder niets aan te passen om geen problemen te krijgen.
Ding van mij had 149 pk op de rollenbank en 203 nm koppel, komt van de week een andere as in zodat het nog wat leuker gaat.
Ik zeg succes met kiezen
Rijd zelf ook met een 205 op het circuit, ondertussen is het een beetje uit de hand gelopen maar met weinig aanpassingen heb je al echt een hele leuke basis om mee te gaan rijden

Maatje van mij heeft ook een 205 GTi met Mi16 blok erin, ook compleet aangepakt voor het circuit.
Motorblok wil je sowieso dingen aanpassen, want anders gaat het fout met een Mi16. Zijn niet de meest onderhoudsarme blokken, maar wel erg leuke.
Heb zelf een 205 Rallye met een 306 S16 blok erin, blok maakt wat minder toeren maar is als je het mij vraagt standaard al een leuke basis, want sterk zat en je hoeft verder niets aan te passen om geen problemen te krijgen.
Ding van mij had 149 pk op de rollenbank en 203 nm koppel, komt van de week een andere as in zodat het nog wat leuker gaat.
Ik zeg succes met kiezen

- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Precies wat je zegt, ik rij meer toeristische rondjes op de ring, en ik wil langzaam aan wat met meer vermogen en iets wat strakker stuurt en beter rijd. Een duur onderstel en alles is in eerste instantie niks waard voor mij. Ik had onder mijn 19 een 3e hands Bilstein onderstel eronder geknoopt en dat was een wereld van verschil.Daan2D schreef:als je mijn clio bedoeld vraag ik me af wat of je enig idee hebt wat er aan uitgaven aan waren?
En er staat dan ook een veel serieuzere auto dan een calibra met intrax en bbk erop!
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet de illusie moet hebben dat je met een intrax setje en een bbk van elke auto een echte circuit auto kan maken, tuurlijk is het een stap in de richting maar enkel met dat vergeet je tig andere belangrijke dingen.
Ook niet geheel onbelangrijk is of johan daar wel wat aan heeft? Wat is zijn trackday/ring ervaring? 0.0 dus met een full racer kan hij net zo goed niks als begind rijder.
Zo goed ben ik niet dat ik een onderstel die 10x duurder is echt voordeel bied...
Weet jij hoe het zit met de B2 Sport en een bepaald type bumper:Stefan van Elst schreef:Ik heb zelf een Vectra B2 Sport met 2.5 V6 en ik stap binnenkort over van de standaard 288mm schijven naar 308mm schijven.
Kost allemaal de wereld niet.
110 Euro voor nieuwe 'brackets' (van een Saab 9-5 2.3t of V6 IIRC) die de remklauwen 1cm verder van de naaf af zetten.
Een paar tientjes voor OEM blokjes en nog een paar tientjes voor OEM 308mm schijven.
Kwa blokken en schijven kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Volgens mij past deze setup ook gewoon op een Calibra V6 (toch ITV?), dus dat is wel een betaalbare upgrade.
Misschien kun je ook gewoon Koni geel en een setje goede aftermarket veren (H&R, Eibach?) monteren.
Dat doet natuurlijk ook best wat voor je wegligging zonder dat je dik 2k kwijt bent aan een set coilovers.
Die staat hem erg goed maar lijkt me niet origineel of wel?
En ik had idd al vernomen dat je van Saab veel spul over kan zetten, dat met die remmen is wel een leuke upgrade.
En met van de naaf afzetten, is dat met spacers of hoe?
Dat is idd wel erg aantrekkelijk, ook wat ik hier meekrijg over de 205'jes, dat zijn wel leuke wagens voor wat serieuzer circuit werk...Daan2D schreef:Kun je dus echt vergeten! Een cali v6 weeg 1330 kilo! daar maak je nooit 1000kilo van![]()
Wat danpy zegt, gewoon voor een hatch gaan, geen dure maandelijkse lasten, running costs normaal en beste bang for bucks kwa DF
Laatst gewijzigd door Joopieboy op 16 jul 2012, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Beetje terug stoken moet kunnen heMartijnGizmo schreef:Gelukkig zit er in mijn auto geen folie (als het al om gewichtsbesparing te doen was)...

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Ook prima om mee te beginnen hoor 
Paar kleine aanpassingen zoals andere remblokjes om mee te beginnen en hoe meer je de smaak te pakken krijgt, hoe meer je aan kan gaan passen.
Is mede dankzij een eigen rallyklasse genoeg leuks voor te krijgen als je wat serieuzer wil gaan.
Ben zelf begonnen met een 130 pk 1.9 GTi blok, mede door de lange bak die daar achter zat lag de snelheid op het rechte stuk niet bijzonder hoog, maar ook al vreselijke lol gehad.

Paar kleine aanpassingen zoals andere remblokjes om mee te beginnen en hoe meer je de smaak te pakken krijgt, hoe meer je aan kan gaan passen.
Is mede dankzij een eigen rallyklasse genoeg leuks voor te krijgen als je wat serieuzer wil gaan.
Ben zelf begonnen met een 130 pk 1.9 GTi blok, mede door de lange bak die daar achter zat lag de snelheid op het rechte stuk niet bijzonder hoog, maar ook al vreselijke lol gehad.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Mja om de snelheid gaat het ook nog niet echt, ben nog steeds bezig op de ring om de ideale lijn te vinden en te rijden dus wat dat betreft. 

- Ferdi
- Berichten: 3092
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Voor daar is de langere bak ook wel prettiger denk ik.
Heb zelf een S16 bak, 1e t/m 3e versnelling zijn relatief kort en de 4 en 5 zijn weer wat langer.
Heb zelf een S16 bak, 1e t/m 3e versnelling zijn relatief kort en de 4 en 5 zijn weer wat langer.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Redelijk vlot naar de 100 maar wel rustiger op de snelweg zeker, dat rijd wel prettig ja. 
Maar dank voor de tips en het meedenken allemaal!

Maar dank voor de tips en het meedenken allemaal!
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Als ik het internet moet geloven (en dat moet, want alles wat op internet staat is waar
) is de bumper alleen in Duitsland geleverd in 2001 op de 2.2 diesel en 2.6 benzine versies van de Vectra Sport Edition 2.
Je originele brackets (je remklauwen zitten met deze brackets gemonteerd op de naaf) vervang je door de Saab brackets.
Daardoor komen je klauwen verder van de naaf waardoor er ruimte is voor de 308mm klauwen.
Ik zou gewoon voor een Golf II, 106 GTI, 205 GTI of een andere kleine hot-hatch gaan.
Ideale beginners tracktool!

Je originele brackets (je remklauwen zitten met deze brackets gemonteerd op de naaf) vervang je door de Saab brackets.
Daardoor komen je klauwen verder van de naaf waardoor er ruimte is voor de 308mm klauwen.
Ik zou gewoon voor een Golf II, 106 GTI, 205 GTI of een andere kleine hot-hatch gaan.
Ideale beginners tracktool!

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Is het dan echt belangrijk om vantevoren alles te weten en alle leerzame fun van het eigen ervaring opbouwen daarmee weg te nemen? Mijn punt met die Intrax set was meer dat het 1 keer aanschaffen is en gaandeweg ermee experimenteren, maar goed ik heb al aangeboden om mijn Koni geel set over te nemen mocht hij het willen.Daan2D schreef:Inject calibra! Je voegt op deze manier echt niks toe aan dit topic! Je hebt geen idee wat komt kijken bij een tracktool en waar op te letten enz, je hebt alleen van intrax en grote remmen gehoord![]()
Je hebt zelf aan de lijve ondervonden wat een roestige auto's dat zijn en een v6 met 1300 kilo is ook geen basis voor fun auto![]()
Maargoed iedereen leert elke dag bij![]()
Hij geeft zelf net aan dat hij meer touristische rondjes op de Ring rijdt en langzaam aan alles op wil gaan bouwen, en dus nog niet meteen alles aan zal gaan pakken wat bij een tracktool komt kijken. Laten we het nou gewoon met elkaar eens zijn over de leerweg maar oneens met de invulling daarvan, so what dat Calibra's roestige auto's zijn je weet zelf ook wel dat het niet de enigste roestige auto's zijn en dat het meer neerkomt op "lekker Opel afzeiken" als zondebok terwijl het alleszins een interessante instappers optie is die vaak betaalbaarder is als andere merken en bovendien weer eens wat anders is als de gangbare opties

@Johan: is wel degelijk een originele bumper op die Vectra.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bokkepoot, Godspeed, Mark 320iS, Rogerb, Semrush [Bot] en 1 gast