Bobine testen (BMW M52TU)
- Martin van der Zwaard
Bobine testen (BMW M52TU)
Is het mogelijk om bobines te testen?
Heb een vermoeden dat ik een of meer kapotte bobines heb maar wil ze eerst testen voordat ik nieuwe ga kopen. Nu heb ik op de sloop bij mijn zwager een paar bobines uit een sloopwagen gehaald maar weet niet zeker of die goed zijn.
Is het dus mogelijk om ze op een of andere manier te testen/doormeten?
Heb een vermoeden dat ik een of meer kapotte bobines heb maar wil ze eerst testen voordat ik nieuwe ga kopen. Nu heb ik op de sloop bij mijn zwager een paar bobines uit een sloopwagen gehaald maar weet niet zeker of die goed zijn.
Is het dus mogelijk om ze op een of andere manier te testen/doormeten?
-
Re: Bobine testen (BMW M52TU)
Auto aan testkast stationair draaiend.....
Maar zelfs dan nog haal je een haperende enkeling er niet altijd uit.
- Luc B
omstebeurt even aansluiten , en tijdens het starten aan likken .
- Martin van der Zwaard
Ik weet om welke cilinders het gaat, alleen die bobines op de sloop weet ik niet of ze goed zijn. Dus die wil ik even testen. Ik kan ook onderling wisselen natuurlijk.steve smith schreef:Auto aan testkast stationair draaiend.....
Als ik 2,3 en 4 monteer op de plek die niet goed zijn en die geven dan wel een goede waarde, dan is het ook duidelijk natuurlijk.
Maar test liever die op de sloop even.
- Martin van der Zwaard
Niemand?
- Niels v D
Losse bobine kan je in ieder geval doormeten: je meet dan gewoon de weerstand over de primaire en secundaire spoel. Welke waarde daarbij hoort kan ik je zo niet vertellen, vergelijk ze in ieder geval met een goede bobine.
Edit: Als je een oscilloscoop ter beschikking hebt kun je natuurlijk helemaal losgaan op gemonteerde bobines, maar dat zal niet van toepassing zijn.
Edit: Als je een oscilloscoop ter beschikking hebt kun je natuurlijk helemaal losgaan op gemonteerde bobines, maar dat zal niet van toepassing zijn.
- ///Joost
Bij de E36 kun je alleen de primaire spoel meten. Van de 3 pinnetjes in de aansluiting de buitenste twee doormeten (het middelste pinnetje is aarde van de secundaire spoel). Weerstand moet tussen 0.4 en 0.8 Ohm liggen.Niels v D schreef:Losse bobine kan je in ieder geval doormeten: je meet dan gewoon de weerstand over de primaire en secundaire spoel. Welke waarde daarbij hoort kan ik je zo niet vertellen, vergelijk ze in ieder geval met een goede bobine.
- Martin van der Zwaard
Ik heb gisteren de bobine van cilinder 2 op cilinder 6 gezet en andersom.
Zo gaan hem zo uitlezen dus als cilinder 6 dan wel goed is en 2 niet, dan is het duidelijk dat het aan de bobine ligt.
Kan ik ff 3 nieuwe monteren
Zo gaan hem zo uitlezen dus als cilinder 6 dan wel goed is en 2 niet, dan is het duidelijk dat het aan de bobine ligt.
Kan ik ff 3 nieuwe monteren

- Martin van der Zwaard
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een bobinestekker van 1.8K Ohm en 2.0k Ohm?
En kan je deze door elkaar gebruiken?
Heb vandaag de stekkers vervangen door een setje gebruikte en nu heb ik in elke versnelling tussen de 1500 en 2000 rpm dat de motor gaat bokken. Ik denk dat ie dan ff op 5 cilinders loopt.
Heb er dezelfde op gezet als die er vanaf kwamen met 1.8k Ohm maar heb nog een nieuwe liggen van Beru en die is 2.0 en iets langer met andere vorm. Kan ik die er dan eventueel op zetten?
En kan je deze door elkaar gebruiken?
Heb vandaag de stekkers vervangen door een setje gebruikte en nu heb ik in elke versnelling tussen de 1500 en 2000 rpm dat de motor gaat bokken. Ik denk dat ie dan ff op 5 cilinders loopt.
Heb er dezelfde op gezet als die er vanaf kwamen met 1.8k Ohm maar heb nog een nieuwe liggen van Beru en die is 2.0 en iets langer met andere vorm. Kan ik die er dan eventueel op zetten?