Joopies Volvo V40 1.9D Europa Nordic - Suzuki GSX650F
- InjectTheVenom
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Dat komt wel goed maak je geen zorgen volgend seizoen is hij er klaar voor
En vergeet vooral even niet dat wat jij 'geen ringmateriaal' noemt wel de DTM gewonnen heeft in 1996 
- Daan2D
Pff die post zegt al genoeg toch
Is jou auto gelijk aan de dtm auto die toen won? beetje appels met schnitzels vergelijken he 
- InjectTheVenom
In de basis wel want voor zover ik heb weten te achterhalen hebben ze een 4x4 chassis gebruikt en die op een aantal plaatsen aangepast aan de race variant van de 4x4 waarbij de motor in lengterichting geplaatst werd.
Met andere woorden als ik er een leuke Intrax set onder doe en een big brake kit monteer dan moet het aardig in de richting komen
Met andere woorden als ik er een leuke Intrax set onder doe en een big brake kit monteer dan moet het aardig in de richting komen
- Daan2D
Doe je geen moeite joh! Een dtm auto uit die tijd stond gelijk aan een F1 auto in coupe vorm! Intraxje en bbk kun je het dus niet mee redden
http://www.dtm-calibra.de/html/dtm_calibra_93.html
Fotos van motorruimte en cockpit zetten genoeg
Motor van de dtm had 570pk en draaide 12750toeren!
Hier even wat meer kwijl picca's

De PRE 1995 dtm cali's hadden indd ophanging op de standaart veertorens, vanaf 1995 hebben ze pushrods net als in de F1!
http://www.dtm-calibra.de/html/dtm_calibra_93.html
Fotos van motorruimte en cockpit zetten genoeg
Motor van de dtm had 570pk en draaide 12750toeren!
Hier even wat meer kwijl picca's
De PRE 1995 dtm cali's hadden indd ophanging op de standaart veertorens, vanaf 1995 hebben ze pushrods net als in de F1!
- Joopieboy
Damn mooi fotomateriaal zeg!
Maar ik geloof het graag Daniël, daarom vraag ik nu maar eens wat wel handig is om eens mee te gaan rijden of naar te gaan kijken.
Maar ik geloof het graag Daniël, daarom vraag ik nu maar eens wat wel handig is om eens mee te gaan rijden of naar te gaan kijken.
- Daan2D
2 Dingen hangen daarin wel erg samen denk ik!
-FUN
-Running kosten
Verder heb je vast ergens meer intresse in bepaalde merken/types daarin kun je kijken, maar out of the box zomaar naar iets anders kijken is ook niet gek! Zo kan een mx5 geweldig rijden maar voor jou als lang mens wellicht iets te krap.
Ik zou voor jezelf eens een shortlist maken en dan gaan filteren
-FUN
-Running kosten
Verder heb je vast ergens meer intresse in bepaalde merken/types daarin kun je kijken, maar out of the box zomaar naar iets anders kijken is ook niet gek! Zo kan een mx5 geweldig rijden maar voor jou als lang mens wellicht iets te krap.
Ik zou voor jezelf eens een shortlist maken en dan gaan filteren
- Joopieboy
Ja dat wil ik nu ook wel doen idd. MX-5 heb ik ook al naar gekeken, ken hem van een collega van mij maar die is echt te krap. Er staat hier bijvoorbeeld een hele nette Integra te koop. Alleen aanschaf vind ik nog wat veel eigenlijk.
Maar ja, goeie tip met de shortlist, zal eens wat gaan opschrijven.
Maar ja, goeie tip met de shortlist, zal eens wat gaan opschrijven.
- InjectTheVenom
Met andere woorden mijn punt blijft grotendeels overeind wat betreft de basis dus niet meer mouwe ouweDaan2D schreef:De PRE 1995 dtm cali's hadden indd ophanging op de standaart veertorens
- Joopieboy
Op het feit na dat het blok er heel anders in ligt, dus een heel andere gewichtsverhouding, de aandrijving is anders, de body waarschijnlijk een heel stuk lichter is gemaakt, nee het lijkt er wel nog een beetje op.
Maar genoeg opel hier in mijn topic, fort.
- InjectTheVenom
Ik mag toch zeker wel mijn best doen om aanstekelijk te zijn doe jij ook wat Volvo betreft of vergis ik meJoopieboy schreef:Op het feit na dat het blok er heel anders in ligt, dus een heel andere gewichtsverhouding, de aandrijving is anders, de body waarschijnlijk een heel stuk lichter is gemaakt, nee het lijkt er wel nog een beetje op.![]()
- MartijnGizmo
Volvo 480 zou ik met jouw korte lijntjes qua onderdelenvoorziening toch ook wel overwegen, fraaie Youngtimer IMHO, zeker als turbo!

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
+1MartijnGizmo schreef:Volvo 480 zou ik met jouw korte lijntjes qua onderdelenvoorziening toch ook wel overwegen, fraaie Youngtimer IMHO, zeker als turbo!![]()
Zonde van de 440,,,,
- Joopieboy
Dat zijn ook hele mooi auto's om te zien, maar ik denk niet echt dat die nu zo heel erg strak en sportief zullen rijden. 
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Mooi van de V40, maar wat balen van de 440 zeg..... zeker na alle moeite die jij erin hebt gestopt.
Als je voor klein en speels wil gaan:
- Clio
- Saxo
- 106 GTi/Rallye
Zijn zomaar wat auto's die me direct te binnen schieten. Op de Saxo na allemaal wel mee gereden en dat is best leuk spelen.
Als het wat ouder mag zijn zou je ook nog bijvoorbeeld een 205 kunnen overwegen, of moet het groter zijn?
Als je voor klein en speels wil gaan:
- Clio
- Saxo
- 106 GTi/Rallye
Zijn zomaar wat auto's die me direct te binnen schieten. Op de Saxo na allemaal wel mee gereden en dat is best leuk spelen.
Als het wat ouder mag zijn zou je ook nog bijvoorbeeld een 205 kunnen overwegen, of moet het groter zijn?
- Joopieboy
Peugeot heb ik dan weer niks mee, een Clio RS zou nog kunnen, veel kleiner niet, ik ben toch 1.97m...
Ben een beetje aan het kijken voor een coupe, en eigenlijk het enige wat overeind blijft is een 200SX S14A of toch een RX7. Allebei duur met onderdelen en het sleutelen word een stapje moeilijker.
Ben een beetje aan het kijken voor een coupe, en eigenlijk het enige wat overeind blijft is een 200SX S14A of toch een RX7. Allebei duur met onderdelen en het sleutelen word een stapje moeilijker.
- InjectTheVenom
Koop je de gele RX-7 van Geert.
- MartijnGizmo
Volgens mij wil Weiqun z'n 200SX S14a verkopen: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =2&t=13698Joopieboy schreef:Peugeot heb ik dan weer niks mee, een Clio RS zou nog kunnen, veel kleiner niet, ik ben toch 1.97m...
- Joopieboy
Aha dat is een bekende auto, dat zou zomaar een kanshebber kunnen zijn. 
- Riceaux
Volgens mij had Weiqun besloten om de S14a toch te houden.. Zoiets zag ik volgens mij op FB voorbij komen.Volgens mij wil Weiqun z'n 200SX S14a verkopen: viewtopic.php?f=2&t=13698
- InjectTheVenom
Met andere woorden je gaat een Ford aanschaffenJoopieboy schreef:Maar genoeg opel hier in mijn topic, Ford.
- Joopieboy
Niet misschien 
- Daan2D
Voor je shortlist zou ik zeker de 106 rally nemen en eens gaan proefrijden met een standaart exemplaar.
Een rallye stuurt super en de feedback van stuur en auto is subliem.
Een rallye hoef je ook niet mega aan te passen, voor setje ferodo blokken oid, stuurtje wisselen en kuipjes,
Setje lichtmetaal met plakbandjes en klaar. Onderstel is standaart al fijn.
106 gti lekker laten staan, blokjes ploffen veel te vaak en de het stuurt niet zo als een rallye!
Clio rs kan ook, het is wel iets dat je flink moet aanpakken. Onderstel is noodzakelijk! Remmen voldoen prima met andere blokken. Maar imo goede bassis voor snelle ringracer!
Verder ben ik french mindid dus weet wel wat bovenstaande kunnen en potentie hebben.
Neemt niet weg dat een sjonniegolf of astra ook hard kan gaan zeker met de juiste mods.
Een rallye stuurt super en de feedback van stuur en auto is subliem.
Een rallye hoef je ook niet mega aan te passen, voor setje ferodo blokken oid, stuurtje wisselen en kuipjes,
Setje lichtmetaal met plakbandjes en klaar. Onderstel is standaart al fijn.
106 gti lekker laten staan, blokjes ploffen veel te vaak en de het stuurt niet zo als een rallye!
Clio rs kan ook, het is wel iets dat je flink moet aanpakken. Onderstel is noodzakelijk! Remmen voldoen prima met andere blokken. Maar imo goede bassis voor snelle ringracer!
Verder ben ik french mindid dus weet wel wat bovenstaande kunnen en potentie hebben.
Neemt niet weg dat een sjonniegolf of astra ook hard kan gaan zeker met de juiste mods.
-
OnlineErikS
Lol, draai 'm lekker ff om?!106 gti lekker laten staan, blokjes ploffen veel te vaak en de het stuurt niet zo als een rallye!
rallye'tjes knallen de koppakking regelmatig uit. GTI's zijn oerbetrouwbaar en hebben gewoon dik 130 pk.....
- Daan2D
Onderblokken ploffen altijd bij de gtitjes net als de koppakkingen!
En dan nog rijd een rallye veel leuker als een gti!
En dan nog rijd een rallye veel leuker als een gti!
-
OnlineErikS
ik heb 5 rallye's gehad, en zit al jaren op allerlei rallye en 106 fora....
Ik heb nog vrijwel nooit gehoord van een geploft GTI blok...
Rallye-blokjes vallen bij bosjes; Dat is ook de rede dat in 25% van de rallye tjes ondertussen een 16V hangt....
Een rallye rijd wel wat leuker, maar trek een GTI leeg als tracktoy, ander onderstelletje en je bereikt hetzelfde.... Alleen dan met meer vermogen.
Ik heb nog vrijwel nooit gehoord van een geploft GTI blok...
Rallye-blokjes vallen bij bosjes; Dat is ook de rede dat in 25% van de rallye tjes ondertussen een 16V hangt....
Een rallye rijd wel wat leuker, maar trek een GTI leeg als tracktoy, ander onderstelletje en je bereikt hetzelfde.... Alleen dan met meer vermogen.