Megasquirt 3 op een oude BMW

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Megasquirt 3 op een oude BMW

Bericht door EvdP » 02 jul 2012, 11:06

De situatie:

Ik heb een BMW 745i uit 1984, dat is een 6 cilinder turbo motor. Die maakt gebruik van een stokoude ECU, luchthoeveelheidsmeter en een verdelerkap. Daar wil ik van af.

Ik wil op dit blok (M106) een Megasquirt 3 systeem. Helaas ontbreekt het mij aan de kennis om dit zelf aan elkaar te knopen op een korte termijn. (Ik heb een beetje last van het "NU" syndroom) Alle dingen kopen is voor mij geen probleem maar ik kan in het noorden van het land zo 1-2-3 niet iemand vinden die hier ervaring mee heeft. Zijn er hier mensen die dit wel hebben of iemand weten die zoiets kan?

Stefanb

Re: Megasquirt 3 op een oude BMW

Bericht door Stefanb » 13 jul 2012, 20:18

Ik heb hier wel ervaring mee, heb op mijn 635csi een megasquirt2 ingebouwd met wasted spark etc.

Wil je hier gerust mee op weg helpen, maar je zult toch zelf aan de gang moeten, want mijn eigen project kost ook tijd genoeg :tooth:

voor megasquirt3 kan je een hoop krijgen, waaronder ook prefab kabelbomen. Dat scheelt een hoop tijd, en maakt het aansluiten een stuk makkelijker. Is allemaal prima te doen mits je een beetje handig met electronica bent!

Jussi

Re: Megasquirt 3 op een oude BMW

Bericht door Jussi » 13 jul 2012, 20:21

Deze persoon zal u ook wel wat kunnen vertellen over Megasquirt:

http://www.bimmerboard.be/forum/index.p ... c=26962.30

Plaats reactie