Airco
- RVV
Airco
Absulute must of een niet noodzakelijke luxe ?
Zou je een auto laten staan als die naar wens is, maar alles behalve airco heeft ?
Voor mij is airco een absolute vereiste, sterker nog het moet ook nog een climatronic airco zijn voor minder doe ik het niet.
Zou je een auto laten staan als die naar wens is, maar alles behalve airco heeft ?
Voor mij is airco een absolute vereiste, sterker nog het moet ook nog een climatronic airco zijn voor minder doe ik het niet.
-
- Knot
Soms vind ik een clima vaag hoor, die van de GTC zet ik eerst op 19 omdat ie anders zachtjes veel te warme lucht blaast en pas na een paar minuten bijstelt. Ga dus eerst op 19, daarna zet ik m terug op 20, dan gaat t nog niet automatisch
Handmatige aircon is nog meer kloote omdat je dan niet weet of je nou op 17 of op 20 graden loopt te stellen, dus als het erin zit dan moet het wel ECC zijn!
In geval van handmatige aircon liever een electrisch schuif/kanteldak.
Aircon zet ik ook alleen aan op de snelweg als de ramen niet open kunnen door herrie enz. Verder raampjes open in de zomer anders krijg ik er alleen maar koppijn van dat koud/heet/koud gedoe.

Handmatige aircon is nog meer kloote omdat je dan niet weet of je nou op 17 of op 20 graden loopt te stellen, dus als het erin zit dan moet het wel ECC zijn!
In geval van handmatige aircon liever een electrisch schuif/kanteldak.
Aircon zet ik ook alleen aan op de snelweg als de ramen niet open kunnen door herrie enz. Verder raampjes open in de zomer anders krijg ik er alleen maar koppijn van dat koud/heet/koud gedoe.
- volvoc30
Airco is absolute must. 2 jaar geleden was de airco in mijn vorige wagen kapot. Toen stond ik een keer 3 uur in de file bij Amsterdam. Het was meer dan 30 graden en windstil. Ik dacht echt dat ik doodging. Had geen water of wat. Tal van oudere mensen waren onwel geworden dus ambulances reden af en aan. Sinds die tijd is airco echt een MUST!
- Fabian
Een must, clima of handmatig boeit me niet eigenlijk.
gebruiken doe ik hem ook bijna niet, 1x in de week ff aan iniedergeval. gebruik hem verder bewust als ik er behoefte aan heb. Korte stukjes blijft hij uit, heeft geen zin. lange ritten bij hoge temperaturen gaat hij wel aan, anders echt niet hoor. Als je eens wist wat een airco-reparatietje kost.....en voor 90% van de tijd staat hij nutteloos aan en slijt het dus ook nutteloos.
Voor de restwaarde iig een absolute must in deze tijden....
gebruiken doe ik hem ook bijna niet, 1x in de week ff aan iniedergeval. gebruik hem verder bewust als ik er behoefte aan heb. Korte stukjes blijft hij uit, heeft geen zin. lange ritten bij hoge temperaturen gaat hij wel aan, anders echt niet hoor. Als je eens wist wat een airco-reparatietje kost.....en voor 90% van de tijd staat hij nutteloos aan en slijt het dus ook nutteloos.
Voor de restwaarde iig een absolute must in deze tijden....
- MartijnGizmo
- Peter Tunissen
Staat bij mij ergens op gelijke hoogte met een radio op de optielijst.
Als het erop zit: prima en dan gebruik ik het af en toe ook wel.
Zit het niet op een auto: ook prima en dan mis ik het ook niet.
Zou er in ieder geval nooit een auto voor laten staan als hij geen airco heeft.
Een racer of circuitauto met airco is kansloos.
Als het erop zit: prima en dan gebruik ik het af en toe ook wel.
Zit het niet op een auto: ook prima en dan mis ik het ook niet.
Zou er in ieder geval nooit een auto voor laten staan als hij geen airco heeft.
Een racer of circuitauto met airco is kansloos.

- Erik K.
Climate control is inderdaad erg fijn.
Wat ik aan de BMW erg prettig vind in de koudere tijden is dat de koelvloeistof extra snel verwarmd wordt naar bedrijfstemp zodat de kachel ook lekker snel warm is. 3 Straten verdop komt er al warme lucht uit!
Heb trouwens m'n aircosysteem net weer laten aftappen en vullen, pollen filter vervangen. Laat de zomer maar komen 8)
Wat ik aan de BMW erg prettig vind in de koudere tijden is dat de koelvloeistof extra snel verwarmd wordt naar bedrijfstemp zodat de kachel ook lekker snel warm is. 3 Straten verdop komt er al warme lucht uit!
Heb trouwens m'n aircosysteem net weer laten aftappen en vullen, pollen filter vervangen. Laat de zomer maar komen 8)
- RudolfNW
Echt een must ja! En helaas heb ik er geen
@rico, was dat geen auto van de 206cc cup?
In frankrijk hadden ze van die cup wedstrijden met de 206cc. Dit dak kan ook niet geopend worden.
[img:640:480]http://www.accessvision.co.jp/lesmainsc ... _CUP-2.jpg[/img]

@rico, was dat geen auto van de 206cc cup?
In frankrijk hadden ze van die cup wedstrijden met de 206cc. Dit dak kan ook niet geopend worden.
[img:640:480]http://www.accessvision.co.jp/lesmainsc ... _CUP-2.jpg[/img]
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
- Joop
Sinds mijn tweede auto een airco met (links en rechts gescheiden (E36)) automatische regeling en ik wil ook per sé dezelfde soort airco in ieder volgende auto. Vooral 's zomers erg prettig.
Heb het ding het hele jaar door aanstaan ('k hou niet zo van de vochtige NL lucht).
Xenon is ook zo'n optie wat ik vanaf m'n volgende auto standaard op de auto wil hebben. Die halogeen-projectorlampen op de E46-coupe zijn echt waardeloos ten opzichte van de halogeenreflector lampen in de vorige E46 coupe, en ach op de E92 zijn ze tegenwoordig standaard, komt dat even goed uit.
Heb het ding het hele jaar door aanstaan ('k hou niet zo van de vochtige NL lucht).
Xenon is ook zo'n optie wat ik vanaf m'n volgende auto standaard op de auto wil hebben. Die halogeen-projectorlampen op de E46-coupe zijn echt waardeloos ten opzichte van de halogeenreflector lampen in de vorige E46 coupe, en ach op de E92 zijn ze tegenwoordig standaard, komt dat even goed uit.
- Jelmer850i
- tim1981
Ik zou een (droom)auto er niet voor laten staan als hij geen airco/cc heeft.
Nou heeft m'n Impreza wel airco, wat ik opzich wel fijn vind. Maar zat het er niet in dat had ik hem ook zeer zeker gekocht, mede omdat ik m'n Impreza voor de 'fun' gebruik.
Misschien dat ik van gedachten verander als ik met 35 graden in de file sta met mijn 'daily driver' Peugeot 309.
Nou heeft m'n Impreza wel airco, wat ik opzich wel fijn vind. Maar zat het er niet in dat had ik hem ook zeer zeker gekocht, mede omdat ik m'n Impreza voor de 'fun' gebruik.
Misschien dat ik van gedachten verander als ik met 35 graden in de file sta met mijn 'daily driver' Peugeot 309.