supersnel doch qua geluid van binnen lijkt het wel een dik getunede Subaru

Kan dat niet beter?Autoweek schreef:En dan nu eentje in de serie van ‘minder consumentistisch nieuws’: we hebben de prijs van de Pagani Huayra binnen.
De Pagani Huayra kost zonder belastingen 850.000 euro. Dat is slecht nieuws voor ons hier in Nederland, want de CO2-uitstoot van 343 g/km betekent een dikke CO2-boete voor de Huayra-koper. Maar uiteraard is dat iets waar alle auto’s in dit segment last van hebben.
Voor de astronomische prijs krijg je ook wel een heel bijzondere auto. De Huayra heeft een 6,0-liter V12 biturbomotor onder de kap, goed voor 700 pk en 1000 Nm. Met Sport-pakket is er –alsof het nog niet genoeg is- 730 pk beschikbaar. De sprint naar 100 km/h kost 3,3 seconden en de topsnelheid is 360 km/h. Het remsysteem is minstens zo imposant. De auto staat bij een snelheid van 100 km/h in 2,0 seconden stil. Vanaf 200 km/h tot stilstand duurt slechts 4,2 seconden.
De Pagani Huayra is 4,61 meter lang, 2,06 meter breed en 1,17 meter hoog. De wielbasis is 2,80 meter. Door het gebruik van koolstofvezel weegt de supersportwagen slechts 1350 kilogram. Voor kiest Pagani voor Pirelli 255/35 ZR 19 96Y rubber. Aan de achterzijde staat de Huayra op kolossale Pirelli 335/30 ZR 20 104Y banden.
Apart om dat uit jouw mond te horen (iets met phoenix-gelbe Z3M met niet originele achterlichtenGTRene schreef:opzich best gaaf, doch die achterlichten zijn wat to much into your face, dat doet wat afbreuk.
Ja same here. Maar dat is met name dat motorgeluid.. het klinkt niet als een extreme supercar zoals de Zonda.Mark Nauta schreef:Hij zal indrukwekkend zijn, maar raakt mij niet zoals de Zonda me raakt. Die vind ik namelijk echt super.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten