Ferrari F430 F1 coupe
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Re: Ferrari F430 F1 coupe
Chapeau inderdaad. Ziet er geweldig uit!
- Martijn M
Op die rijdende foto komt het echt nog beter uit... Wauw.
- Macboy
Conclusie: niet poetsen maar rijden 

-
Hans, ik lig er geen minuut wakker van wat de "rest" hier van me denkt.
Ik sta gewoon voor m'n eigen mening en huppel niet met de menigte mee, als me dat niet aanstaat.
Prachtig hoe iedereen nu weer om is van die rode lijntjes, van lelijk naar schitterend binnen 24 uur
Dit fenomeen zie je ook vaker bij de introductie van een nieuw model BMW. In het begin is het helemaal niks en is de oude velen maler mooier..... Een aantal jaren later rijden ze er massaal in.
Maar een ding staat buiten kijf, de F430 van JWD is de mooiste auto uit de geschiedenis van DF

Ik sta gewoon voor m'n eigen mening en huppel niet met de menigte mee, als me dat niet aanstaat.
Prachtig hoe iedereen nu weer om is van die rode lijntjes, van lelijk naar schitterend binnen 24 uur

Dit fenomeen zie je ook vaker bij de introductie van een nieuw model BMW. In het begin is het helemaal niks en is de oude velen maler mooier..... Een aantal jaren later rijden ze er massaal in.
Maar een ding staat buiten kijf, de F430 van JWD is de mooiste auto uit de geschiedenis van DF
- Downforce Hans
Dat is jou mening en die mag je hebben...........maar er zullen er zat zijn die er anders over denken.Rebel schreef:Hans, ik lig er geen minuut wakker van wat de "rest" hier van me denkt.![]()
Prachtig hoe iedereen nu weer om is van die rode lijntjes, van lelijk naar schitterend binnen 24 uur![]()
Zonder dat rode streepje zou het wel een kanshebber zijn..................

- Kenneth

Laat ik een eind maken aan jullie discussie en jullie beide tevreden stellen.
Voor Rebel blijft de F430 zoals hij is, maar speciaal voor Hans hebben wij vandaag een Ferrari California voorzien van een zelfde set ADV velgen in een gewone aluminium kleur.
Naast de ADV Velgenset hebben we ook een "Capristo Electronic Valve system" geïnstalleerd.
Beide auto's zijn op 25 augustus te bewonderen bij de Boulevard Tour die wij met JD Customs organiseren.
Misschien voor jou ook leuk @Downforce Hans om deel te nemen? (info:http://www.supercarclub.nl/?page_id=31)
-
Die cali is lekerrrrrrrrrrrrr!
- dvh
Doe mij die maar met dat rode streepje........... 

- Tim N
Wielen onder de Cali zijn te klein voor de auto, (en/of) ding staat te hoog op de poten(zeker voor), en banden lijken achter een hogere wang te hebben dan voor....
- Kenneth
@Tim N Er zit nu 20" onder voor en achter. De Ferrari California maar ook de Ferrari 458 en andere nieuwere modellen hebben standaard een veel hogere band achter. Hierdoor lijkt ook standaard de achtervelg kleiner. Amerikanen kiezen er voor om een dunnere band te nemen met een 21" achtervelg en voor gewoon 20". Echter wilde de eigenaar van deze California zijn volledige comfort behouden omdat hij vaak rally's in het buitenland rijdt. Verlagen hebben we ook overwogen echter raakt de wielkast de achterbanden zelfs nu al bij hogere snelheid in haarspeld bochten. Kortom, de California is door Ferrari met een ander doel gebouwd dan de F430. De eigenschappen van deze echte GT wagen moesten dus in takt blijven.
Voorbeeld van een California met standaard velgen. Hier zie je goed dat de standaard achterbanden ook erg hoog zijn.

Voorbeeld van een California met standaard velgen. Hier zie je goed dat de standaard achterbanden ook erg hoog zijn.
-
Vind de banden juist mooi....
Niet te plat, maar een beetje overdreven dik ofzo.... Beetje duits... Vloeken?
Niet te plat, maar een beetje overdreven dik ofzo.... Beetje duits... Vloeken?

-
Tim N schreef:Haal je na het balanceren het transport tape nog wel ff van de velgrand?
Tim N schreef:Dat rode lintje moet er gewoon af en zoals je al bij Martijn zijn voorbeeld kunt zien (maakt de wielen optisch kleiner en bederft het effect van de velgopbouw verschillen tussen voor en achter)
Deze wielen hebben stance nodig dus nog 2 a 3 cm zakken. Dan is de Bodykit echt niet nodig.
Tim N schreef:Wielen onder de Cali zijn te klein voor de auto, (en/of) ding staat te hoog op de poten(zeker voor), en banden lijken achter een hogere wang te hebben dan voor....
Die Tim is wel een echte kenner

Verder ben ik het met David eens, de F430 is schitterend en doet de California verbleken.
Daarnaast vind ik de California een van de lelijkste Ferrari's van de laatste jaren.
Voorstel om "Hansie Hansie" uit te nodigen om deel te nemenis aan de Boulevard Cruise, is een schot in de roos!

Hans vergeet je helm, nekbrace en race-handschoentjes niet?

Laatst gewijzigd door Rebel op 11 jul 2012, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
@ Kenneth, dat dit std is was mij onbekend (ik ben dan ook geen groot fan van de California)
Smallere band dan geen optie of is er een verkeerde ET waarde gemonteerd?
Neem aan dat een std rolomtrek wiel niet aanloopt met verlagen of ook dan?
Ik kan me de gedachten van de eigenaar ergens wel begrijpen, de souplesse behouden.
Echter blijft dan de bescheten look die Ferrari er standaard aan geeft, wheelgap van een 318i aan de voorkant, en mismatch bandhoogtes zoals je normaal ziet op verkrachte golfjes op 15"LM velgen die achter een bandje geplaatst hebben met een hogere wang omdat die goedkoper was.
De 430 kleur komt nu wel mooier tot zijn recht.
@ Erik,
Smallere band dan geen optie of is er een verkeerde ET waarde gemonteerd?
Neem aan dat een std rolomtrek wiel niet aanloopt met verlagen of ook dan?
Ik kan me de gedachten van de eigenaar ergens wel begrijpen, de souplesse behouden.
Echter blijft dan de bescheten look die Ferrari er standaard aan geeft, wheelgap van een 318i aan de voorkant, en mismatch bandhoogtes zoals je normaal ziet op verkrachte golfjes op 15"LM velgen die achter een bandje geplaatst hebben met een hogere wang omdat die goedkoper was.
De 430 kleur komt nu wel mooier tot zijn recht.
@ Erik,

-
Tim hoe laag moet het voor jou wel niet zijn? Hij ligt nu al bijna onder de bestrating.
Het is een Ferrari, geen Opel Calibra.
Ik ben toch echt wel eens benieuwd hoe laag je eigen auto ligt?
Het is een Ferrari, geen Opel Calibra.
Ik ben toch echt wel eens benieuwd hoe laag je eigen auto ligt?
- Tim N
Rebel schreef:
Die Tim is wel een echte kenner![]()
![]()
Geef enkel aan wat ik er wel of niet mooi aan vind, dit is voor iedereen verschillend.
Ik ben nou eenmaal geil op een auto met de juiste "stance"
Dat jij helemaal wow van bent en niet genoeg kan likken hebben we de laatste pagina's ook kunnen lezen

Zoveel mensen zoveel ideeën, dat is juist waarom fora zo leuk zijn.
**edit**
Je kunt toch zelf duidelijk zien dat de F430 voor en achter op mooie gelijke hoogte staat, en dat de Cali voor een veel groter gat tussen scherm en band heeft dan achter? (hetzelfde dan mijn dagelijkse 318i waar ik reeds naar refereerde ;-P) De Mini ligt daarentegen wel weer lekker plat auf smoel :banging:
Laatst gewijzigd door Tim N op 11 jul 2012, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- JWD
En hier zie je nog eens pijnlijk het verschil tussen standaard velgen en aftermarket.
(Aan de Vespa wordt nog gewerkt btw.
)

(Aan de Vespa wordt nog gewerkt btw.

- Tim N
Concave achter is wel erg lekker in deze foto.
- Kenneth
@ Tim N ET waarde verkeerd zal ik niet zeggen. Het is allemaal specifiek gemaakt voor het model en type auto. Echter staan de wielen wel verder naar buiten dan de originele velgen omdat de originele velgen voor het mooie veel te ver naar binnen staan. Bij originele velgen zou je er voor het mooie spacers tussen willen zetten en met de ADV velgen is dat niet meer nodig. Er zitten dan ook bredere banden op dan de originele velgen hebben.
Omdat de velgen iets meer naar buiten staan is het bij het serieuze stuur werk in combinatie met een wat hogere snelheid heel soms het geval dat de band de binnenbekleding "raakt". Aanlopen is dus wat overdreven en zeker niet het geval.
Soms hebben bepaalde zaken nou eenmaal een functie. Zeker bij een auto die met een bepaald doel ontworpen is. Het is echt niet zo dat die Italianen na de lunch nog even moesten bedenken wat voor achterband er op de California moest komen en er maar eentje uit het magazijn gepakt hebben. Je komt zelf al met de vergelijking met een golf. Juist omdat het geen golfje is kan je niet zomaar even een smallere band monteren of ander natte vinger werk uitvoeren.
***Edit*** even een edit na jou edit. Over functie en engineering gesproken. De F430 heeft de motor achterin liggen. De California heeft het motorblok voorin liggen wat ook betekent dat al het gewicht voorin te vinden is.
Omdat de velgen iets meer naar buiten staan is het bij het serieuze stuur werk in combinatie met een wat hogere snelheid heel soms het geval dat de band de binnenbekleding "raakt". Aanlopen is dus wat overdreven en zeker niet het geval.
Soms hebben bepaalde zaken nou eenmaal een functie. Zeker bij een auto die met een bepaald doel ontworpen is. Het is echt niet zo dat die Italianen na de lunch nog even moesten bedenken wat voor achterband er op de California moest komen en er maar eentje uit het magazijn gepakt hebben. Je komt zelf al met de vergelijking met een golf. Juist omdat het geen golfje is kan je niet zomaar even een smallere band monteren of ander natte vinger werk uitvoeren.
***Edit*** even een edit na jou edit. Over functie en engineering gesproken. De F430 heeft de motor achterin liggen. De California heeft het motorblok voorin liggen wat ook betekent dat al het gewicht voorin te vinden is.
- Tim N
Klopt, waarschijnlijk is het "raken" ook een samenloop van een lagere Et (of anders iig bredere velg) en de bredere dan std band.
Dan verplaats je de velg naar buiten en wordt met een std breedte de kans op "raken" al vergroot laat staan als je ook nog eens een bredere band monteert dan std het geval is.
(bedoel dit niet als betweterig, enkel ter verduidelijking)
p.s. dat het blok voorin ligt wil niet zeggen dat er dan maar ruimte moet zijn voor een compleet Somalisch gezin :ninja: (Somalisch mag ook een ander gezin naar keuze zijn als iemand zich daar prettiger bij voelt)
Dan verplaats je de velg naar buiten en wordt met een std breedte de kans op "raken" al vergroot laat staan als je ook nog eens een bredere band monteert dan std het geval is.
(bedoel dit niet als betweterig, enkel ter verduidelijking)
p.s. dat het blok voorin ligt wil niet zeggen dat er dan maar ruimte moet zijn voor een compleet Somalisch gezin :ninja: (Somalisch mag ook een ander gezin naar keuze zijn als iemand zich daar prettiger bij voelt)
-
JWD schreef:En hier zie je nog eens pijnlijk het verschil tussen standaard velgen en aftermarket.
(Aan de Vespa wordt nog gewerkt btw.)
Die Vespa moet echt zakken... 2-3 centimeter minstens..

-
Ik vind dit gewoon geen geslaagd model van ADV.1 er zit iets in waardoor ik hem niet mooi vind... denk de te dikke rand ofzo...
- Downforce Hans
@Rebel,
ik had niet gedacht het nog eens met jou eens te zijn wat betreft de California want ik ben er geen liefhebber van.
De velgen staan er overigens wel mooi onder al zouden ze de kleur van de wielen van de F430 moeten hebben.
Met de Corvette kan je denk ik net zo goed over de boulevard cruisen als een track-day rijden al heb ik dat eerste eigenlijk nooit echt gedaan.
Trek jij echt je race uitrusting aan als je in Scheveningen over de boulevard aan het cruisen ben, wel apart eigenlijk.........
Skrd doet dat ook op de ring, ben jij soms familie of sterker ben jij skrd niet want ik zie in je posts een hoop overeenkomsten.........
ik had niet gedacht het nog eens met jou eens te zijn wat betreft de California want ik ben er geen liefhebber van.
De velgen staan er overigens wel mooi onder al zouden ze de kleur van de wielen van de F430 moeten hebben.
Met de Corvette kan je denk ik net zo goed over de boulevard cruisen als een track-day rijden al heb ik dat eerste eigenlijk nooit echt gedaan.
Trek jij echt je race uitrusting aan als je in Scheveningen over de boulevard aan het cruisen ben, wel apart eigenlijk.........
Skrd doet dat ook op de ring, ben jij soms familie of sterker ben jij skrd niet want ik zie in je posts een hoop overeenkomsten.........

- Martijn M
Die Cali moet gewoon een stuk zakken. De 'stance' klopt niet met deze wielen.

- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Precies. Men kan zich er links of rechts omheen proberen te lullen, maar de stance van de cali klopt gewoon niet.
- Niels v D
Lol.. Voor "stance" koop je maar een golfje 2 ofzo.. Zo'n california wil je toch gewoon lekker mee kunnen rijden zonder bang te moeten zijn voor je wielkasten en zonder ieder kiezeltje te voelen.