Remmen en soorten remsetjes
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
daarom denk ik ook dat de HPS serie wat voor jou is, bovendien redelijk vriendelijk geprijst (zie die link voor jou type) en gewoon goede pasvorm, althans das mijn kleine stukje ervaring.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Remmen en soorten remsetjes
En ter vergelijk kan ik altijd even Boertjes M3 even testen, met net ingereden HP Plus-blokjes, zo begrijp ik net.
En remvloeistof? Ik lees hele discussies over DOT4 versus DOT5.1, maar niemand is 't erover eens, zo lijkt 't. Ook al omdat de ene 4 de andere niet is en de ene 5.1 niet de andere. En dan gaat 't ook nog vaak over zwaar trackdaygebruik, terwijl ik benieuwd ben naar de combinatie straat/af-en-toe-circuit, dus ook hier geen overkill nodig.

En remvloeistof? Ik lees hele discussies over DOT4 versus DOT5.1, maar niemand is 't erover eens, zo lijkt 't. Ook al omdat de ene 4 de andere niet is en de ene 5.1 niet de andere. En dan gaat 't ook nog vaak over zwaar trackdaygebruik, terwijl ik benieuwd ben naar de combinatie straat/af-en-toe-circuit, dus ook hier geen overkill nodig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
volgens mij kun je gewoon een goede Dot 4 het makkelijkste en erg goed...
gewoon iets met een hoger kookpunt van een goed merk.
ik heb bv nu van Motul de RBF660
maar das wat overkill denk ik
der is ook een goede RBF600 en natuurlijk ook van andere merken.
gewoon iets met een hoger kookpunt van een goed merk.
ik heb bv nu van Motul de RBF660
maar das wat overkill denk ik

der is ook een goede RBF600 en natuurlijk ook van andere merken.
- Knot
- Berichten: 40551
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Remmen en soorten remsetjes
Moet het goedkoop(er) dan de HPS nemen maar ik vind de HPplus niet hinderlijk, gewoon een goede upgrade voor op straat. Zou het alleen op HPS gooien als je die paar tientjes minder wil betalen of als je idd niet het maximale eruit wil halen (ook op straat doe ik dat nog wel eens). Daarentegen, HT10 is het echte werk, dan gooi je het op circuit en kan je ook prima op straat weg alleen het piept en stoft best wel.
Als ik er maandagmiddag ben moet je anders eens een stuk in mijn E36 rijden Dutch kan je het zelf voelen, grijpt net zo aan als normale blokken alleen als je iets meer druk geeft gebeurt er ook wat meer, niet meteen onwijs bijten in de schijven, gewoon gedoseerd.
Vloeistof was toch iets dat je geen 5.0 moest hebben maar 5.1 is prima. ATE blue kost de wereld niet en kan wat meer hebben (tot 160 graden dacht ik), je moet het er alleen geen 3 jaar in laten zitten.
Als ik er maandagmiddag ben moet je anders eens een stuk in mijn E36 rijden Dutch kan je het zelf voelen, grijpt net zo aan als normale blokken alleen als je iets meer druk geeft gebeurt er ook wat meer, niet meteen onwijs bijten in de schijven, gewoon gedoseerd.
Vloeistof was toch iets dat je geen 5.0 moest hebben maar 5.1 is prima. ATE blue kost de wereld niet en kan wat meer hebben (tot 160 graden dacht ik), je moet het er alleen geen 3 jaar in laten zitten.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Remmen en soorten remsetjes
Ik probeer er wel te zijn, Knot, dus dank voor het aanbod!
En qua remvloeistof: deze meuk dus?
http://sandtler.de/katalogangebote/brem ... racing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En qua remvloeistof: deze meuk dus?
http://sandtler.de/katalogangebote/brem ... racing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21
Re: Remmen en soorten remsetjes
Ik wil graag Porsche 993 tt remklauwen gaan monteren op mijn e36, weet iemand waar ik hiervoor brackets kan kopen in Nederland. Ik heb 2 adressen gevonden echter zijn deze in Amerika en Engeland.
Weet iemand waar ik ze iets dichterbij kan kopen?
Weet iemand waar ik ze iets dichterbij kan kopen?
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: Remmen en soorten remsetjes
Engeland niet dichtbij genoeg? Grappig 

-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21
Re: Remmen en soorten remsetjes
Ja redelijk dichtbij echter wil ik ze dit weekend al monteren 

-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Remmen en soorten remsetjes
Weet iemand toevallig of je van de E92 M3 de remmen op een E36 (non M3, maar wel al met M3 remmen) kan inbouwen (en wat er eventueel allemaal aangepast moet worden)? en wat je dan voor minimale grote velgen nodig gaat hebben? ziet er op de foto's niet zo heel groot uit namelijk:

thx already
thx already
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Remmen en soorten remsetjes
Leuke set van AP.
362 x 36 schijven en 6 pot remtangen:
362 x 36 schijven en 6 pot remtangen:
- Bijlagen
-
- 20120709_191409.jpg (327.25 KiB) 2134 keer bekeken
-
- 20120709_191403.jpg (366.52 KiB) 2134 keer bekeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes

grappig rotatie schijven die gleuf ala wankelmotor

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Remmen en soorten remsetjes
Can you sayGTRene schreef:do like.
grappig rotatie schijven die gleuf ala wankelmotor
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Remmen en soorten remsetjes
Ik vind de bevestiging van de schijf interessanter 
Edit: Is door AP ‘Strap Drive’ genoemd.

Edit: Is door AP ‘Strap Drive’ genoemd.
- Bijlagen
-
- 20120709_191403.jpg (294.79 KiB) 2121 keer bekeken
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
idd nu je het zegt...
heel apart, zo te zien moeten die dan richting gebonden zijn...anders verschillende werking ivm hoe het in verbinding staat?
verder heel apart...hij kan nu in theorie ook op en neer...los van wat de as doet...beetje scary wellicht?
heel apart, zo te zien moeten die dan richting gebonden zijn...anders verschillende werking ivm hoe het in verbinding staat?
verder heel apart...hij kan nu in theorie ook op en neer...los van wat de as doet...beetje scary wellicht?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
heb ik toch liever het nwe LW systeem van BMW, mooi doordacht, alleen het rem oppervlak is van zwaar metaal, dus als de schijf groter wordt en de hefboom beter, blijft het zware deel relatief klein doordat het verder naar buiten komt.


maar ook LW klauwen>>

en LW velgen

dus het onafgeveerde gewicht wordt straks nog beter en wellicht door massa productie niet echt duur.
http://wot.motortrend.com/bmw-researchi ... ke-system/
maar ook LW klauwen>>
en LW velgen
dus het onafgeveerde gewicht wordt straks nog beter en wellicht door massa productie niet echt duur.
http://wot.motortrend.com/bmw-researchi ... ke-system/
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Remmen en soorten remsetjes
Goede schijven zijn sowieso richting gebonden ivm. de "vanes" in de schijven. Die hebben een bepaalde gebogen vorm (zeg maar als een waterpomp dat ook heeft).GTRene schreef:idd nu je het zegt...
heel apart, zo te zien moeten die dan richting gebonden zijn...anders verschillende werking ivm hoe het in verbinding staat?
verder heel apart...hij kan nu in theorie ook op en neer...los van wat de as doet...beetje scary wellicht?
Dus deze ook idd. Rechts is precies spiegelbeeld.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Remmen en soorten remsetjes
Interessant, al die verschillende montage technieken. Ik zie trouwens niet veel voordeel in het design van de AP schijf, behalve dat het waarschijnlijk goedkoper te produceren is (belangrijk voor hun dus wel!).
Ook kwam ik nog dit plaatje tegen...Design van de E46 M3 CSL (en dus andere BMW's ben ik nu achter
):

Weer een ander design, waarbij de buitenkant met solid pinnetjes aan het binnendeel vastzit. Goed voor expansie dus!
Ook kwam ik nog dit plaatje tegen...Design van de E46 M3 CSL (en dus andere BMW's ben ik nu achter

Weer een ander design, waarbij de buitenkant met solid pinnetjes aan het binnendeel vastzit. Goed voor expansie dus!
Laatst gewijzigd door ///Joost op 11 jul 2012, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
dat systeem heeft de E36 M3 S50B32 ook al net zoals de BMW M coupe/roadster (Z3)
mooi systeem idd doch toch nog vrij zwaar.
dat nwe nog te komen systeem lijkt me uber.
mooi systeem idd doch toch nog vrij zwaar.
dat nwe nog te komen systeem lijkt me uber.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Remmen en soorten remsetjes
Dat hebben de standaard RS4 schijven idd ook.///Joost schreef:Ook kwam ik nog dit plaatje tegen...Schijf van de E46 M3 CSL:
Weer een ander design, waarbij de buitenkant met solid pinnetjes aan het binnendeel vastzit. Goed voor expansie dus!
De schijf kan nu ook (minimaal) zijdelings bewegen, dus zichzelf als het ware centreren tov. de remklauw.///Joost schreef:Interessant, al die verschillende montage technieken. Ik zie trouwens niet veel voordeel in het design van de AP schijf, behalve dat het waarschijnlijk goedkoper te produceren is (belangrijk voor hun dus wel!).
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Remmen en soorten remsetjes
Ah, ik vroeg me al af of dat hetzelfde systeem was.Thanks. Die komen trouwens HIER vandaan. SHW, en dus niet MHS zoals men vaak denkt.GTRene schreef:dat systeem heeft de E36 M3 S50B32 ook al net zoals de BMW M coupe/roadster (Z3)
mooi systeem idd doch toch nog vrij zwaar.
dat nwe nog te komen systeem lijkt me uber.
Het nieuwe systeem van BMW lijkt me wel erg duur, met die gefreesde binnenkant, of wordt dat uiteindelijk gegoten?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Remmen en soorten remsetjes
Is de schijf van een CSL niet geboord? Dit lijkt wel de schijf van een 850Csi.///Joost schreef:Interessant, al die verschillende montage technieken. Ik zie trouwens niet veel voordeel in het design van de AP schijf, behalve dat het waarschijnlijk goedkoper te produceren is (belangrijk voor hun dus wel!).
Ook kwam ik nog dit plaatje tegen...Schijf van de E46 M3 CSL:
Weer een ander design, waarbij de buitenkant met solid pinnetjes aan het binnendeel vastzit. Goed voor expansie dus!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Remmen en soorten remsetjes
Klopt, die zijn idd geboord volgens mij...Deze schijf kan ook van de E36 B32 zijn zoals René al aangaf...Ik heb mn post maar even aangepast.Jussi schreef: Is de schijf van een CSL niet geboord? Dit lijkt wel de schijf van een 850Csi.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Remmen en soorten remsetjes
van die site ook deze foto waar beide typen op lijken te staan, best apart om te zien zo uit elkaar


-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Remmen en soorten remsetjes
Gentleman, weet iemand waar ik brackets kan laten maken in de buurt van Haarlem? heb sindskort een setje WPPro 6zuiger remklauwen, maar geen brackets en zijn ook niet meer te bestellen helaas
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Remmen en soorten remsetjes
Blokken voor die WP Pro's is ook een ramp, maar dat ter zijde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Edwin de Haas en 3 gasten