Remmen en soorten remsetjes
- GTRene
Re: Remmen en soorten remsetjes
daarom denk ik ook dat de HPS serie wat voor jou is, bovendien redelijk vriendelijk geprijst (zie die link voor jou type) en gewoon goede pasvorm, althans das mijn kleine stukje ervaring.
- Dutch
En ter vergelijk kan ik altijd even Boertjes M3 even testen, met net ingereden HP Plus-blokjes, zo begrijp ik net.
En remvloeistof? Ik lees hele discussies over DOT4 versus DOT5.1, maar niemand is 't erover eens, zo lijkt 't. Ook al omdat de ene 4 de andere niet is en de ene 5.1 niet de andere. En dan gaat 't ook nog vaak over zwaar trackdaygebruik, terwijl ik benieuwd ben naar de combinatie straat/af-en-toe-circuit, dus ook hier geen overkill nodig.

En remvloeistof? Ik lees hele discussies over DOT4 versus DOT5.1, maar niemand is 't erover eens, zo lijkt 't. Ook al omdat de ene 4 de andere niet is en de ene 5.1 niet de andere. En dan gaat 't ook nog vaak over zwaar trackdaygebruik, terwijl ik benieuwd ben naar de combinatie straat/af-en-toe-circuit, dus ook hier geen overkill nodig.
- GTRene
volgens mij kun je gewoon een goede Dot 4 het makkelijkste en erg goed...
gewoon iets met een hoger kookpunt van een goed merk.
ik heb bv nu van Motul de RBF660
maar das wat overkill denk ik
der is ook een goede RBF600 en natuurlijk ook van andere merken.
gewoon iets met een hoger kookpunt van een goed merk.
ik heb bv nu van Motul de RBF660
maar das wat overkill denk ik

der is ook een goede RBF600 en natuurlijk ook van andere merken.
- Knot
Moet het goedkoop(er) dan de HPS nemen maar ik vind de HPplus niet hinderlijk, gewoon een goede upgrade voor op straat. Zou het alleen op HPS gooien als je die paar tientjes minder wil betalen of als je idd niet het maximale eruit wil halen (ook op straat doe ik dat nog wel eens). Daarentegen, HT10 is het echte werk, dan gooi je het op circuit en kan je ook prima op straat weg alleen het piept en stoft best wel.
Als ik er maandagmiddag ben moet je anders eens een stuk in mijn E36 rijden Dutch kan je het zelf voelen, grijpt net zo aan als normale blokken alleen als je iets meer druk geeft gebeurt er ook wat meer, niet meteen onwijs bijten in de schijven, gewoon gedoseerd.
Vloeistof was toch iets dat je geen 5.0 moest hebben maar 5.1 is prima. ATE blue kost de wereld niet en kan wat meer hebben (tot 160 graden dacht ik), je moet het er alleen geen 3 jaar in laten zitten.
Als ik er maandagmiddag ben moet je anders eens een stuk in mijn E36 rijden Dutch kan je het zelf voelen, grijpt net zo aan als normale blokken alleen als je iets meer druk geeft gebeurt er ook wat meer, niet meteen onwijs bijten in de schijven, gewoon gedoseerd.
Vloeistof was toch iets dat je geen 5.0 moest hebben maar 5.1 is prima. ATE blue kost de wereld niet en kan wat meer hebben (tot 160 graden dacht ik), je moet het er alleen geen 3 jaar in laten zitten.
- Dutch
Ik probeer er wel te zijn, Knot, dus dank voor het aanbod!
En qua remvloeistof: deze meuk dus?
http://sandtler.de/katalogangebote/brem ... racing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En qua remvloeistof: deze meuk dus?
http://sandtler.de/katalogangebote/brem ... racing.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ik wil graag Porsche 993 tt remklauwen gaan monteren op mijn e36, weet iemand waar ik hiervoor brackets kan kopen in Nederland. Ik heb 2 adressen gevonden echter zijn deze in Amerika en Engeland.
Weet iemand waar ik ze iets dichterbij kan kopen?
Weet iemand waar ik ze iets dichterbij kan kopen?
- Damir Vukovic
Engeland niet dichtbij genoeg? Grappig 

-
Ja redelijk dichtbij echter wil ik ze dit weekend al monteren 

-
Weet iemand toevallig of je van de E92 M3 de remmen op een E36 (non M3, maar wel al met M3 remmen) kan inbouwen (en wat er eventueel allemaal aangepast moet worden)? en wat je dan voor minimale grote velgen nodig gaat hebben? ziet er op de foto's niet zo heel groot uit namelijk:

thx already
thx already
- wjn
Leuke set van AP.
362 x 36 schijven en 6 pot remtangen:
362 x 36 schijven en 6 pot remtangen:
- Bijlagen
-
- 20120709_191409.jpg (327.25 KiB) 2134 keer bekeken
-
- 20120709_191403.jpg (366.52 KiB) 2134 keer bekeken
- GTRene

grappig rotatie schijven die gleuf ala wankelmotor

- ///Joost
Can you sayGTRene schreef:do like.
grappig rotatie schijven die gleuf ala wankelmotor
- wjn
Ik vind de bevestiging van de schijf interessanter 
Edit: Is door AP ‘Strap Drive’ genoemd.

Edit: Is door AP ‘Strap Drive’ genoemd.
- Bijlagen
-
- 20120709_191403.jpg (294.79 KiB) 2121 keer bekeken
- GTRene
idd nu je het zegt...
heel apart, zo te zien moeten die dan richting gebonden zijn...anders verschillende werking ivm hoe het in verbinding staat?
verder heel apart...hij kan nu in theorie ook op en neer...los van wat de as doet...beetje scary wellicht?
heel apart, zo te zien moeten die dan richting gebonden zijn...anders verschillende werking ivm hoe het in verbinding staat?
verder heel apart...hij kan nu in theorie ook op en neer...los van wat de as doet...beetje scary wellicht?
- GTRene
heb ik toch liever het nwe LW systeem van BMW, mooi doordacht, alleen het rem oppervlak is van zwaar metaal, dus als de schijf groter wordt en de hefboom beter, blijft het zware deel relatief klein doordat het verder naar buiten komt.

maar ook LW klauwen>>

en LW velgen

dus het onafgeveerde gewicht wordt straks nog beter en wellicht door massa productie niet echt duur.
http://wot.motortrend.com/bmw-researchi ... ke-system/
maar ook LW klauwen>>
en LW velgen
dus het onafgeveerde gewicht wordt straks nog beter en wellicht door massa productie niet echt duur.
http://wot.motortrend.com/bmw-researchi ... ke-system/
- wjn
Goede schijven zijn sowieso richting gebonden ivm. de "vanes" in de schijven. Die hebben een bepaalde gebogen vorm (zeg maar als een waterpomp dat ook heeft).GTRene schreef:idd nu je het zegt...
Dus deze ook idd. Rechts is precies spiegelbeeld.
- ///Joost
Interessant, al die verschillende montage technieken. Ik zie trouwens niet veel voordeel in het design van de AP schijf, behalve dat het waarschijnlijk goedkoper te produceren is (belangrijk voor hun dus wel!).
Ook kwam ik nog dit plaatje tegen...Design van de E46 M3 CSL (en dus andere BMW's ben ik nu achter
):

Weer een ander design, waarbij de buitenkant met solid pinnetjes aan het binnendeel vastzit. Goed voor expansie dus!
Ook kwam ik nog dit plaatje tegen...Design van de E46 M3 CSL (en dus andere BMW's ben ik nu achter

Weer een ander design, waarbij de buitenkant met solid pinnetjes aan het binnendeel vastzit. Goed voor expansie dus!
Laatst gewijzigd door ///Joost op 11 jul 2012, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
dat systeem heeft de E36 M3 S50B32 ook al net zoals de BMW M coupe/roadster (Z3)
mooi systeem idd doch toch nog vrij zwaar.
dat nwe nog te komen systeem lijkt me uber.
- wjn
Dat hebben de standaard RS4 schijven idd ook.///Joost schreef:Ook kwam ik nog dit plaatje tegen...Schijf van de E46 M3 CSL:
De schijf kan nu ook (minimaal) zijdelings bewegen, dus zichzelf als het ware centreren tov. de remklauw.///Joost schreef:Interessant, al die verschillende montage technieken. Ik zie trouwens niet veel voordeel in het design van de AP schijf, behalve dat het waarschijnlijk goedkoper te produceren is (belangrijk voor hun dus wel!).
- ///Joost
Ah, ik vroeg me al af of dat hetzelfde systeem was.Thanks. Die komen trouwens HIER vandaan. SHW, en dus niet MHS zoals men vaak denkt.GTRene schreef:dat systeem heeft de E36 M3 S50B32 ook al net zoals de BMW M coupe/roadster (Z3)
Het nieuwe systeem van BMW lijkt me wel erg duur, met die gefreesde binnenkant, of wordt dat uiteindelijk gegoten?
-
Is de schijf van een CSL niet geboord? Dit lijkt wel de schijf van een 850Csi.///Joost schreef:Interessant, al die verschillende montage technieken. Ik zie trouwens niet veel voordeel in het design van de AP schijf, behalve dat het waarschijnlijk goedkoper te produceren is (belangrijk voor hun dus wel!).
Ook kwam ik nog dit plaatje tegen...Schijf van de E46 M3 CSL:
- ///Joost
Klopt, die zijn idd geboord volgens mij...Deze schijf kan ook van de E36 B32 zijn zoals René al aangaf...Ik heb mn post maar even aangepast.Jussi schreef: Is de schijf van een CSL niet geboord? Dit lijkt wel de schijf van een 850Csi.
- GTRene
van die site ook deze foto waar beide typen op lijken te staan, best apart om te zien zo uit elkaar

-
Gentleman, weet iemand waar ik brackets kan laten maken in de buurt van Haarlem? heb sindskort een setje WPPro 6zuiger remklauwen, maar geen brackets en zijn ook niet meer te bestellen helaas
- Tim N
Blokken voor die WP Pro's is ook een ramp, maar dat ter zijde.