Verkopen Cayman (wel de klemtoon goed leggen)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Verkopen Cayman (wel de klemtoon goed leggen)
Sinds dat de Cayman op de markt is heb ik er hooguit 2 gezien in NL. Worden ze wel verkocht??
997 zie je bij bosjes, maar de Cayman niet. Loopt de verkoop slecht? How come?
997 zie je bij bosjes, maar de Cayman niet. Loopt de verkoop slecht? How come?
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
Ik hoorde laats van iemand die bij pon werkt dat de cayman niet eens in de buurt komt bij de afzet prognose van de cayman. Het prijsverschil van de cayman S met de Carrera is niet zo groot. En de "gewone" caymen is maar iets duurder dan de boxter S en dan opteren veel mensen voor een boxter S omdat die gewoon een stuk meer vermogen is.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Heel simpel Porsche heeft gewoon zijn hand verspeeld, dat had ik al veel eerder voorspeld.
Rico v Velzen schreef:Is Porsche zijn hand aan het verspelen met de prijzen die men vraagt voor de Cayman tov de Boxster ? We weten allemaal hier dat een Cayman een Boxster met een vast dakje is. Porsche wil zijn klanten anders laten geloven.
Want de verkopen vallen tegen, productie word terug geschroefd, en de folder doet toch niet zo zijn best. Of zit het anders ???
vr 17 nov 2006
Minder Porsches Boxster en Cayman
AMSTERDAM - Porsche heeft de Finse autobouwer Valmet Automotive opdracht gegeven de productie van de Boxster en Cayman terug te schroeven.
Het gaat om een afname van twintig auto's per dag. Momenteel rollen 153 stuks van de voordeligste Porsches van de Finse band.
Porsche besteedt de productie van de Boxster en Cayman uit aan Valmet. Dat bedrijf is tegenwoordig afhankelijk van Porsche. In het verleden bouwde het bedrijf de Saab Cabriolet, Opel Calibra, Lada Samara en kortstondig de Saab 900 Coupé.
bron: autotelegraaf
ma 20 nov 2006
Porsche bouwt 200.000e Boxster
AMSTERDAM - Op het moment dat Porsche het externe productiebedrijf Valmet Automotive opdracht heeft gegeven de productie van de Boxster en Cayman terug te brengen, is door de Finse autobouwer de 200.000e Boxster van de band vervaardigd. De open tweezitter wordt nu tien jaar gebouwd. Het huidige type is de tweede generatie.
Porsche besteedt de productie vrijwel geheel uit aan Valmet uit Uusikaupunki. Slechts enkele exemplaren zien in Duitsland het levenslicht.
De Boxster verscheen in 1996 op de markt. Het merk ging uit van een jaarproductie van 15.000 units, maar de gemiddelde output ligt ongeveer eenderde hoger.
De huidige productie ligt lager en de verkoopaantallen blijven dalen. De grootste afnemer van de open tweezitter is Noord-Amerika, waar ongeveer 40% van de productie naar toe gaat. Duitsland staat met een verkooppercentage van 20% op de tweede plaats als het gaat om afzetmarkten.
bron autotelegraaf
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Michel Pol schreef:Cayman is dus in de perceptie van velen te duur, waardoor men liever een 997 heeft. Kan ik wel inkomen. 997 is toch tijdlozer, en heeft meer status, wat voor veel kopers zwaar mee zal tellen.
helemaal mee eens.Iemand die 90k te besteden heeft koopt liever een gebruikte 997.Persoonlijk vind ik de Cayman echt een'poor' men's car
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Door juist de Cayman goedkoper in de markt te zetten hadden ze nieuwe klanten die tzt de opstap naar andere duurdere producten binnen hun merk zouden kunnen maken beter kunnen verleiden.leonard schreef:Michel Pol schreef:Cayman is dus in de perceptie van velen te duur, waardoor men liever een 997 heeft. Kan ik wel inkomen. 997 is toch tijdlozer, en heeft meer status, wat voor veel kopers zwaar mee zal tellen.
helemaal mee eens.Iemand die 90k te besteden heeft koopt liever een gebruikte 997.Persoonlijk vind ik de Cayman echt een'poor' men's car
Ik denk namelijk dat de Cayman een top product is, maar te duur, en dan wil als je in de markt bent lieven een 997.
Of je shopt door naar en volgend merk. Z4 M coupe om maar eens iets te noemen.
Michel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Zullen die paar kopers die ze tot nog toe gehad hebben leuk vinden. 
Ik heb er eigenlijk ook pas een keer eentje gezien.
Best een mooie auto wel, zo op een parkeerplaats tussen de Zafira's en Kia's.
Porsche had alleen dezelfde truc als met de 944 en 968 moeten doen; die auto stiekem beter maken als rijdersauto dan de 911.
80% van de wereld wil toch een 911, dan maak die Cayman net even wat beter (kan best, want lichter en kleiner was hij toch al), sper standaard en dan zien de EVO9, 350Z, Ok-Sjon GT3 kopers er misschien best wel wat in.
Nu niet volgens mij en dat zie je terug in de verkopen, de tweede garages in Bloemendaal en omstreken worden toch beter gevuld met een 'leuk cabriootje' (braak).

Ik heb er eigenlijk ook pas een keer eentje gezien.
Best een mooie auto wel, zo op een parkeerplaats tussen de Zafira's en Kia's.
Porsche had alleen dezelfde truc als met de 944 en 968 moeten doen; die auto stiekem beter maken als rijdersauto dan de 911.
80% van de wereld wil toch een 911, dan maak die Cayman net even wat beter (kan best, want lichter en kleiner was hij toch al), sper standaard en dan zien de EVO9, 350Z, Ok-Sjon GT3 kopers er misschien best wel wat in.
Nu niet volgens mij en dat zie je terug in de verkopen, de tweede garages in Bloemendaal en omstreken worden toch beter gevuld met een 'leuk cabriootje' (braak).
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Ik sprak gisteren met de manager retail van Porsche op de Autorai, en die gaf aan dat het prijsverschil tussen een Cayman S en een 911 eigenlijk te klein is.
Porsche heeft de 'fout' gemaakt door de onderschatten hoeveel duurder de gemiddelde klant zijn auto eigenlijk maakt. De Porsche-koper wil graag dik leer, grote wielen, navigatie en nog een hele reeks ander mooi spul. Met de prijzen die Porsche rekent zit je dan voor een beetje leuk uitgeruste Cayman S op 110-120k. Een 911 met wat meer vermogen begint op 111.550 en dat is dus een erg reëel alternatief, tenzij je heel bewust voor het kleinere model kiest. Dat is slechts een heel beperkte groep. Als je in deze klasse winkelt zal het je min of meer een rotzorg zijn of je nu 110 of 130k aan een auto uitgeeft.
Er stond op de stand van Porsche overigens wel een hele leuke Cayman die precies het tegenovergestelde was van wat er meestal verkocht wordt: wit met als enige opties 18" wielen en xenon-verlichting, en voor de rest compleet standaard. Daardoor kostte hij net 70 mille en dat is dan weer een best nette prijs. Daarmee spreek je ook meteen een heel andere markt aan dan met de 911.
[img:1024:768]http://tweakers.net/~daniel/autorai-gal ... G_0718.jpg[/img]
Als Cayman S zou ik hem best in deze uitvoering willen hebben, heel mooi en eenvoudig. Er stond overigens ook een werkelijk waar schitterende Boxster S in donkergrijs met cacao-kleur leer en bijna elke mogelijke optie, waarbij de prijs dus was opgekrikt van 75 mille naar 118.000 euro.
[img:1024:768]http://tweakers.net/~daniel/autorai-gal ... G_0721.jpg[/img]
Porsche heeft de 'fout' gemaakt door de onderschatten hoeveel duurder de gemiddelde klant zijn auto eigenlijk maakt. De Porsche-koper wil graag dik leer, grote wielen, navigatie en nog een hele reeks ander mooi spul. Met de prijzen die Porsche rekent zit je dan voor een beetje leuk uitgeruste Cayman S op 110-120k. Een 911 met wat meer vermogen begint op 111.550 en dat is dus een erg reëel alternatief, tenzij je heel bewust voor het kleinere model kiest. Dat is slechts een heel beperkte groep. Als je in deze klasse winkelt zal het je min of meer een rotzorg zijn of je nu 110 of 130k aan een auto uitgeeft.
Er stond op de stand van Porsche overigens wel een hele leuke Cayman die precies het tegenovergestelde was van wat er meestal verkocht wordt: wit met als enige opties 18" wielen en xenon-verlichting, en voor de rest compleet standaard. Daardoor kostte hij net 70 mille en dat is dan weer een best nette prijs. Daarmee spreek je ook meteen een heel andere markt aan dan met de 911.
[img:1024:768]http://tweakers.net/~daniel/autorai-gal ... G_0718.jpg[/img]
Als Cayman S zou ik hem best in deze uitvoering willen hebben, heel mooi en eenvoudig. Er stond overigens ook een werkelijk waar schitterende Boxster S in donkergrijs met cacao-kleur leer en bijna elke mogelijke optie, waarbij de prijs dus was opgekrikt van 75 mille naar 118.000 euro.
[img:1024:768]http://tweakers.net/~daniel/autorai-gal ... G_0721.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat opties verhaal gaat ook nergens meer over hé.
Een eigen quote over de Cayman brochure
Een eigen quote over de Cayman brochure
De brochure oogt als een luxe glossy magazine, tot in detail word de Cayman besproken. Techniek, motor. ect alles word uit de kast getrokken om de auto als een lekkernij te presenteren. Kreeg de inhoud ook vat op mij als lezer ? Nee niet bepaald. De brochure straalde 1 en al marketing uit, en ik ga nu niet zeggen dat ik daar niet gevoelig voor ben want mits de marketing zijn werk goed doet ben ik er zeker gevoelig voor.
Maar nu kreeg de marketing van Porsche geen vat op mij. Hoe kan dat ? Ik ben altijd al een Porsche liefhebber geweest, maar de Cayman roept geen begeerte op. En dat terwijl Porsche zo zijn best doet. Is het de uitstraling van de auto ? Moeilijk hoor, wel had ik heel erg de indruk dat de brochure mij de de hele tijd in de oor fluisterde "kijk dit eens mooi zijn, wil je dit ook niet ? lijkt je dit niet wat, dit is pas echt luxe om je Cayman af te maken". MAW, TREK JE BEURS, WANKER JE DENKT TOCH NIET DAT JE EEN CAYMAN KAAL EN VOOR NOP KUNT RIJDEN !
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Cayman (245 pk) 67.230 euroMacboy schreef:Tja...dat hadden wij ook wel kunnen verzinnen. Maar die Cayman zoals ie daar staat: 70k ??
In Duitsland toch? Of is ie in NL zo 'goedkoop' ? Nooit geweten.
Trouwens, alleen het noodzakelijke (dus wel xenon). Bij Porsche begrijpen ze mij tenminste
Carrera White: geen meerprijs
18" Cayman S wielen: ~1500 euro
Bi-Xenon verlichting: 1800 euro
Afleverkosten e.d. ~1000 euro
Totaal € 71.530 euro
Heb je wel de basismotor met 'slechts' 245 pk..maar die gaat nog steeds in 6 secs van 0 tot 100 en loopt bijna 260 dus dat is ook niet al te pauper.
-
- Berichten: 5494
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik koop in belgie wel een Cayman met 211 PK, dat is meer dan zat!!!
http://imp.porsche.com/belgium/nl/model ... ayman-211/
Of nee, een boxster 211, dan kan ik toch wat beter posen!
http://imp.porsche.com/belgium/nl/model ... xster-211/

http://imp.porsche.com/belgium/nl/model ... ayman-211/
Of nee, een boxster 211, dan kan ik toch wat beter posen!
http://imp.porsche.com/belgium/nl/model ... xster-211/

- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Joop
- Berichten: 9056
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Meer opties heb je niet nodig toch...? Wel ander kleurtje nemen IMO. Je hebt er een leuke stuurauto aan.Daniel schreef:Cayman (245 pk) 67.230 euroMacboy schreef:Tja...dat hadden wij ook wel kunnen verzinnen. Maar die Cayman zoals ie daar staat: 70k ??
In Duitsland toch? Of is ie in NL zo 'goedkoop' ? Nooit geweten.
Trouwens, alleen het noodzakelijke (dus wel xenon). Bij Porsche begrijpen ze mij tenminste
Carrera White: geen meerprijs
18" Cayman S wielen: ~1500 euro
Bi-Xenon verlichting: 1800 euro
Afleverkosten e.d. ~1000 euro
Totaal € 71.530 euro
Heb je wel de basismotor met 'slechts' 245 pk..maar die gaat nog steeds in 6 secs van 0 tot 100 en loopt bijna 260 dus dat is ook niet al te pauper.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten