Ferrari F430 F1 coupe

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Ferrari F430 F1 coupe

Bericht door Downforce Hans » 09 jul 2012, 23:33

In de volgende post van rebel zal hij om een ritje bietsen denk ik................. :lol:

Joy

Bericht door Joy » 09 jul 2012, 23:49

Ik weet niet of het komt omdat het rood ook al in de koetskleur zit verwerkt maar het lijkt idd een beetje te botsen. Vaak zie je die rode velgrand toegepast worden op donkerkleurige auto's en staat het contrast soms nog best goed. In dit geval had ik de velg 1 tint gehouden. Je verliest er een beetje de cleane look mee. Omdat er toch al veel strepen op de auto lopen kan het een beetje to much worden. Verder vind ik het wel leuk dat je een auto aanpakt die vaak zijn hele leven compleet standaard blijft. Wie niet waagt wie niet wint! :D

Rebel

Bericht door Rebel » 10 jul 2012, 00:11

Velgen met een contrasterende kleur rand, lijken vaak een maat groter. Donkere velgen hebben vaak de (negatieve) eigenschap dat ze kleiner ogen.
Ik heb in Ingolstadt een TT-RS "plus" gezien met (originele) soortgelijke kleur velgen als hierboven. In het echt zien het er fraaier uit dan op een foto.

Maar buiten dat, zou ik als Ferrari-rijder niet echt wakker liggen van het feit dat de gemiddelde BMW-rijder mijn "rode streepje" niet mooi vindt. :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jul 2012, 00:20

Op DF geeft iedereen zijn mening, vaak gefundeerd en meestal netjes. En nu het een Ferrari is mag dat opeens niet meer ?
Onzin natuurlijk.

Leuk trouwens dat hij nu dankzij jou weet dat hij zich niks van andere meningen hoeft aan te trekken en dat hij de velgen niet hoeft aan te passen maar gewoon mag doen wat hij zelf wil. Want zonder jouw post had ie dat vast niet geweten !

Ik vind het filmpje met die Porsche echt geweldig ! Dat inzoomen op de GT3 is goed gelukt en een mooi steady shot op de tellers. Zal wel goede camera zijn ? Jammer dat het op de snelweg is afgelopen. Heb je niet meer materiaal van de snelweg ?
Laatst gewijzigd door Macboy op 10 jul 2012, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

JWD

Bericht door JWD » 10 jul 2012, 00:24

Ik moet heel eerlijk zijn na een thread van 10 pagina's "hoezee in de gloria" is dit best verfrissend. :)
Wat hier niet uit het oog verloren moet worden is dat het ook een demo is voor mijn bedrijf, en dan ga je net 1 of 2 stappen verder dan wat de gemiddelde persoon leuk of mooi vindt.

We laten zien wat mogelijk is maar je hoeft het niet te doen, de grap is dat 9 van de 10 personen die een dergelijk setje velgen bestellen juist wel die extra touch helemaal gaaf vinden omdat ze niet in lijn willen zijn met de rest.

De rode rand is overigens niet zomaar een rode rand maar exact de kleur van de auto en de remklauwen, vandaar dat ik ook aangaf dat je hem in het echt moet zien om het te kunnen waarderen.

Ook de M5 is verre van wat de gemiddelde persoon mooi vind, maar de discussie die het losmaakt is 'priceless' dus al zeg ik het zelf, wederom, mission accomplished :)

Dus negatief of positief. laat maar weten wat je er van vindt, ik neem het mee voor het volgende project :)

Filmpje;

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2012, 00:34

JWD schreef:Dit is zo'n gevalletje moet je in het echt zien :)
Ik heb zelf helaas ook alleen nog iPhone foto's maar deze is al iets beter dan bovenstaande.

Afbeelding
Afbeelding

in elk geval een stuk mooier dan alleen saai rood (geen fan van), al zijn dit wel fraaie velgen.
al met al is de nwe opzet beter, wellicht kan er nog iets op van dat zwart grijze plakspul...alhoewle het dan weer te druk kan lijken?

Rebel

Bericht door Rebel » 10 jul 2012, 07:34

Keurige nette correcte samenvatting Macboy :thumbup:

Enkele posten hierboven heb ik al aangegeven dat JWD met deze auto/uitvoering zijn bedrijf prima in the picture brengt.

markm

Bericht door markm » 10 jul 2012, 07:50

GTRene schreef:
JWD schreef:Dit is zo'n gevalletje moet je in het echt zien :)
Ik heb zelf helaas ook alleen nog iPhone foto's maar deze is al iets beter dan bovenstaande.

Afbeelding
Afbeelding

in elk geval een stuk mooier dan alleen saai rood (geen fan van), al zijn dit wel fraaie velgen.
al met al is de nwe opzet beter, wellicht kan er nog iets op van dat zwart grijze plakspul...alhoewle het dan weer te druk kan lijken?

Niet mee eens, origineel veel mooier

ErikS

Bericht door ErikS » 10 jul 2012, 08:12

Ik weet niet,

De velgen zijn in principe dikke prima,
maar door deze velgen staat dat dak ineens als stront op een jacht...
(Om het spreekwoord maar even om te draaien)

Rupie

Bericht door Rupie » 10 jul 2012, 08:21

Dat zou je denken ja. Ik heb de auto een keer in het echt gezien zonder deze wielen en vond het dak toch wel gaaf. Er van uitgaand dat dat nog hetzelfde is. Maar als ik het filmpje hierboven zie lijkt alles op zijn plaats te vallen. :coffee: :kikker:

Mark N

Bericht door Mark N » 10 jul 2012, 09:22

JWD schreef: Ook de M5 is verre van wat de gemiddelde persoon mooi vind, maar de discussie die het losmaakt is 'priceless' dus al zeg ik het zelf, wederom, mission accomplished :)
In ieder geval heb je daar al 1 iemand mee zo ver gekregen hetzelfde te doen. In Rotterdam rijdt er nog een E60 rond (volgens mij 530d) in dezelfde zwart / oranje kleurstelling. Door jullie gewrapt ook misschien?

JWD

Bericht door JWD » 10 jul 2012, 09:52

Mark N schreef:
JWD schreef: Ook de M5 is verre van wat de gemiddelde persoon mooi vind, maar de discussie die het losmaakt is 'priceless' dus al zeg ik het zelf, wederom, mission accomplished :)
In ieder geval heb je daar al 1 iemand mee zo ver gekregen hetzelfde te doen. In Rotterdam rijdt er nog een E60 rond (volgens mij 530d) in dezelfde zwart / oranje kleurstelling. Door jullie gewrapt ook misschien?
Hou alsjeblieft op, prima dat men kopieert (ultieme vorm van erkenning ;) ) maar dit is wel een heel slecht voorbeeld, hij is matzwart in plaats van carbon en ook nog eens niet zo heel strak, 't is een van de eerste rokende 530d's en de velgen kloppen al helemaal niet.
Daarnaast heeft het M pakket hele rare vormen waardoor het oranje voor geen meter meer verloopt op de auto.
Toch geef ik hem een 5,5 voor de moeite :tong:

Er schijnt in Dubai wel een exacte kopie rond te rijden gebaseerd op een echte M5, dat is dan wel weer heel erg grappig :).

Mark N

Bericht door Mark N » 10 jul 2012, 10:11

Hahaha! Ik vind hem inderdaad ook niet zo heel goed gelukt die 530d. :wink:

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 10 jul 2012, 12:43

Iedereen heeft het over het rode randje, maar wat misschien meer opvalt is dat de velgen grijs zijn, maar niet in de tint van het dak. Misschien een idee om de velgen in dezelfde tint grijs te krijgen en is kijken of dit het geheel afmaakt. Verder, als je hem vergelijkt met hoe hij standaard was is het echt een hele verbetering, erg mooi!

Edit: Al zijn de velgen achter wel erg leeg i.t.t de voorste ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 jul 2012, 12:51

Volgens mij komen die velgen ook beter uit bij een Scuderia als ik die foto zo bekijk..

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 10 jul 2012, 12:52

Afbeelding
Zelfde auto, zelfde wielen, minder rood:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 10 jul 2012, 12:56

Ik zeg: wrapje !
:wave:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 10 jul 2012, 13:01

Bedenk er ook even bij dat die grijze op het plaatje een stuk lager ligt, een stuk breder staat en ook nog een bodykit heeft.

Maar als ik dat filmpje zo zie, hij klinkt dik en hij ziet er nog steeds dik uit. Jam jam.

Tim N

Bericht door Tim N » 10 jul 2012, 13:20

Dat rode lintje moet er gewoon af en zoals je al bij Martijn zijn voorbeeld kunt zien (maakt de wielen optisch kleiner en bederft het effect van de velgopbouw verschillen tussen voor en achter)
Deze wielen hebben stance nodig dus nog 2 a 3 cm zakken. Dan is de Bodykit echt niet nodig.

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 10 jul 2012, 13:42

Zo kan ook nog :)

Afbeelding

Maar dan wel ook mat natuurlijk

Marc R

Bericht door Marc R » 10 jul 2012, 13:48

MartijnGizmo schreef:
Afbeelding
Zelfde auto, zelfde wielen, minder rood:

Afbeelding

Mijn idee...rode randje er gelijk afpulken :kikker:

JWD

Bericht door JWD » 10 jul 2012, 13:58

Haha zoveel mensen zoveel wensen, dit is nu helemaal waar 'bespoke' om draait.
Vrijwel iedereen kan een standaard Ferrari waarderen, maar dan heb je ondanks het exclusieve merk toch een dertien in een dozijn auto.
Op het moment dat je gaat personaliseren vind niet iedereen het meer mooi maar heb je wel een one of a kind en zal iedereen zeggen hey dat is DIE Ferrari... en dat is waarom klanten naar ons toe komen :)

En iPhone foto's vergelijken met een hevig geshopped exemplaar is als een model zonder make-up naar de photoshoot sturen.
De grijze op de foto staat niet breder maar is nog eens een paar centimeter omlaag gezet in photoshop om die overdreven gave stance te krijgen, zoals hij daar staat is hij onrijdbaar of je moet het continu aanlopen voor lief nemen en je spoiler ben je kwijt na de eerste de beste hobbel in de weg.

Ik zeg overigens niet dat het niet mogelijk is, je kan schroeven tot de bodemplaat op de grond ligt, alleen rij ik zo nu en dan nog weleens met de auto en dan is het handig als je nog een stukje veerweg hebt ;)
Na afgelopen weekend heb ik een prachtige streep van voor tot achter over de (geheel vlakke) bodemplaat omdat hij bij volledig inveren gewoon op de grond ligt en dan staat die van mij optisch nog zeker 3cm hoger dan op de foto.

Het kleurverschil in het dak en de wielen is ook aan de foto te wijten, IRL matched het prima, alleen is de lichtval natuurlijk anders op een verticaal stuk dan op een horizontaal vlak.

Deze foto is gemaakt na de CB ride en hier lijken ze vele malen donkerder...

Afbeelding

Het rode randje is niet af te pulken aangezien het PPG Rosso Scuderia verf is ;).

Enneh Bas, breng je Ferrari maar langs, kijken we hoe het staat! :tooth:

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 10 jul 2012, 14:09

JWD schreef: Enneh Bas, breng je Ferrari maar langs, kijken we hoe het staat! :tooth:

Ja, maar... ik heb helemaal geen ferrari :'(

Leen ik die van jou wel ff, ok? :thnx:

Marc R

Bericht door Marc R » 10 jul 2012, 14:10

Knappe boot ook ;-)

Rebel

Bericht door Rebel » 10 jul 2012, 18:19

:D @ red line discussie

In de Haute Couture moet je juist ook uitersten laten zien. Mogelijkheden presenteren en mensen prikkelen door design en kleur.
JWD heeft een van de fraaiste uithangborden die een dergerlijk bedrijf zich kan wensen.
Ik denk zelfs dat de afgunstfactor nu veel lager ligt als dat hij hem standaard had gelaten. ook niet geheel onbelangrijk, maar dit terzijde

It's all about marketing. Maar dat schijnen sommigen niet te begrijpen. Het gewaagde besluit heeft perfect uitgepakt en ik vind hem steeds fraaier als je er langer naar kijkt.

Als de grote ontwerpers op aarde allemaal zo behoudend waren gebleven als de massa hierboven dan zouden we allemaal in dezelfde broek met geiten-wollen-trui lopen.

Afbeelding

Plaats reactie