.
- Dennis Cavallino
Re: Ervaring Toyota Landcruiser 150/Discovery 4?
Lastige keuze. Helaas zelf in beide niet gereden, wel in dezelfde als jij hebt. Dus ik zou je adviseren om zelf gewoon proefritten te maken. De Toyo zou betrouwbaarder moeten zijn, maar ik geloof niet dat de Disco 'slecht' is te noemen. Dus ik zou 't aan laten komen op je eigen gevoel en misschien 't kosten/kortingplaatje.
- Sjoerd
Zonder in de nieuwe Disco gereden te hebben zou ik er toch blind voor kiezen! Mooier, rijdt beter en ik denk een betere motor. Tuning niet doen; koop dan de SD.
Wij rijden in Zuid Afrika een Disco3; inmiddels 6 jaar en 150.000 km oud. Onderhoudsbeurtjes en 1 terugroepactie gehad.
Wij rijden in Zuid Afrika een Disco3; inmiddels 6 jaar en 150.000 km oud. Onderhoudsbeurtjes en 1 terugroepactie gehad.
- Bart //M
edit
Laatst gewijzigd door Bart //M op 12 sep 2015, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
Ga je ook nog met een Grand Cherokee CRD rijden?
Wij hebben thuis zo'n ding (MY12 Overland uitvoering) en net reed ik er weer een stuk in. Heerlijke auto in deze klasse. Motor voelt ook iets lekkerder aan dan vorige CRD's. De Grand Cherokee is er ook op grijs kenteken.
Wij hebben thuis zo'n ding (MY12 Overland uitvoering) en net reed ik er weer een stuk in. Heerlijke auto in deze klasse. Motor voelt ook iets lekkerder aan dan vorige CRD's. De Grand Cherokee is er ook op grijs kenteken.
-
Tja, en toch hoef ik bij al die genoemde wagens geen seconde na te denken. Disco anytime! Al was het maar voor de uitstraling. Wat een prachtige doos (op wielen).
- Dennis Cavallino
Ja als 't kan zou ik ook de Disco nemen. Liever een Disco dan een RR.
- Bart //M
edit
Laatst gewijzigd door Bart //M op 12 sep 2015, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chris van S.
Ik heb geen ervaring met de toyo. Maar wel met de disco. Als je van de 2.7tdv6 naar een sdv6 gaat ga je een stap vooruit kwa smootness.
- duifjes.com
Ik heb verschillende 3.0d4d Landcruisers gehad en een 4.0benzine....het zijn niet de mooiste wel de sterkste Jeep's die er zijn.....in de handel diverse Disco voorbij gekomen...kwaliteit is laat ik het netjes zeggen er zit verschil tussen een LC en een Disco
....maar goed niet alle 100 vd 100 zullen slecht zijn..
Wegligging etc hebben velen geen hoge pet van op maar je kan aardig de hoek om met zo'n LC maar goed daar koop je zo'n ding niet voor.
Restwaarde is een LC als beter dan een Disco *(praat ik over 3 a 4 jaar geleden) met grote verschillen maar Fabian zal hierover meer kunnen zeggen op dit moment.
Maar de grote vraag met dit soort hokken...waar en hoe gaan je hem gebruiken?
Jacco

Wegligging etc hebben velen geen hoge pet van op maar je kan aardig de hoek om met zo'n LC maar goed daar koop je zo'n ding niet voor.
Restwaarde is een LC als beter dan een Disco *(praat ik over 3 a 4 jaar geleden) met grote verschillen maar Fabian zal hierover meer kunnen zeggen op dit moment.
Maar de grote vraag met dit soort hokken...waar en hoe gaan je hem gebruiken?
Jacco
-
Ik heb een Disco4. wel de 245pk uitvoering maar goed dat zal niet veel uitmaken. Auto is de daily van mn vrouw. Hiervoor hadden we ook een disco3 dus we zitten op dezelfde golflengte
Het verschil tussen een 3 en 4 vind ik behoorlijk veel. de 4 rijd een stuk stabieler, is veel sneller (ondanks de tuning van onze voorgaande 3) en zit beter in elkaar. Ik ben nogal een liefhebber van een stevig geveerde auto maar in de 4 had qua onderstel wel wat meer naar de 3 mogen neigen. De 3 noemde ik altijd een rijdend bankstel (zeker waarvoor ik er in reed, vakantie's en overig priveverkeer) de 4 is gewoon stugger. Qua uitvoering zijn beide een HSE. Het harmannkardon systeem in de 3 klonk beter dan wat er nu in de 4 zit. Verder weinig verschillen. Qua totaalpakket is de auto gewoon een stap vooruit. Mijn broer heeft een Toyota gehad maar dat is m.i een heel andere auto. Disco is meer een luxe SUV de de Toyota is veel meer werkpaard/terreinauto met bijbehorend moto/weggedrag. Als je veel snelweg rijd zou ik zeker voor de disco gaan. Mijn broer rijd met zware trailers erachter dan is de toyo de enige die niet kapot gaat.

Het verschil tussen een 3 en 4 vind ik behoorlijk veel. de 4 rijd een stuk stabieler, is veel sneller (ondanks de tuning van onze voorgaande 3) en zit beter in elkaar. Ik ben nogal een liefhebber van een stevig geveerde auto maar in de 4 had qua onderstel wel wat meer naar de 3 mogen neigen. De 3 noemde ik altijd een rijdend bankstel (zeker waarvoor ik er in reed, vakantie's en overig priveverkeer) de 4 is gewoon stugger. Qua uitvoering zijn beide een HSE. Het harmannkardon systeem in de 3 klonk beter dan wat er nu in de 4 zit. Verder weinig verschillen. Qua totaalpakket is de auto gewoon een stap vooruit. Mijn broer heeft een Toyota gehad maar dat is m.i een heel andere auto. Disco is meer een luxe SUV de de Toyota is veel meer werkpaard/terreinauto met bijbehorend moto/weggedrag. Als je veel snelweg rijd zou ik zeker voor de disco gaan. Mijn broer rijd met zware trailers erachter dan is de toyo de enige die niet kapot gaat.
-
ben het met jacco eens qua restwaarde. Ik denk ook dat de Disco veeeel meer afschrijft dan de Toyota