Joopies Volvo V40 1.9D Europa Nordic - Suzuki GSX650F
- MartijnGizmo
Re: Volvo V40 1.9D Europa Nordic en Volvo 440 GL Freeway
Vanmiddag gespot, een V40 met BBS RX (in matige staat):

- InjectTheVenom
M'n pa z'n voormalige V40 inclusief RX'en, onbegrijpelijk dat hij nog steeds niet verkocht is
Altijd onderhouden bij de dealer die hem nieuw aan pap verkocht heeft en nu ook weer verkoopt, we zijn er zelf altijd ontzettend zuinig op geweest en hij ziet er nog altijd als nieuw uit.
http://www.autobedrijfrutten.nl/occasio ... il/3762378

http://www.autobedrijfrutten.nl/occasio ... il/3762378
- Joopieboy
Dat zijn de 16 inch Craters, ook maar 6,5J breed. Deze lijken er heel veel op maar zijn een maatje groter en vooral een stuk breden (7,5J), wel tof!MartijnGizmo schreef:Vanmiddag gespot, een V40 met BBS RX (in matige staat):

- MartijnGizmo
Stukken beter! 

- Petrolhead Tom
Leuk draadje dit! 

- Tim N
Craters lijken idd wel ergens op de RX-en, echter als je ze naast elkaar ziet zijn er duidelijke verschillen.
17" Is een mooie maat onder een dagelijkse V40. Ben erg benieuwd hoe ze in lekker fris zilver gaan staan.
Dit wiel is ook altijd een mooie voor onder een V40 met de facelift snuit, weet zo even de naam niet.

17" Is een mooie maat onder een dagelijkse V40. Ben erg benieuwd hoe ze in lekker fris zilver gaan staan.
Dit wiel is ook altijd een mooie voor onder een V40 met de facelift snuit, weet zo even de naam niet.
- Joopieboy
Dat zijn Arcadia's, prachtige velgen alleen zie je ze standaard onder de sport, niks mis mee maar ik wou eens wat anders haha.
- Tim N
Zeker gelijk heb je, RX-en staan nog net wat sportiever ook.
Goede keuze hoor, heb je ze al gespoten?
Goede keuze hoor, heb je ze al gespoten?
- Joopieboy
Nee nog niet, binnenkort eens laten doen. Druk geweest met de 440 en eerst wou ik de banden even oprijden.
- Tim N
Haha wat een geduld heb jij dan, heb van het weekend een nieuw set wielen gekocht en zit al te balen dat ik nog ziek ben en ze er niet onder kan zetten LOL
- Joopieboy
Haha ja ach, beetje geduld moet je wel hebben he.
Maar toch maar eens updaten hier, helaas een minder leuke 'update' deze keer. Zondag met het noodweer in Duitsland doorgegleden toen ik wou afremmen voor een bocht in de Eiffel en rechts en links langs de vangrail afgegaan met de 440.
Ik heb gelukkig niks maar de 440 was niet meer te redden, reed nog wel prima verder alleen rondom schade...

De V40 heeft gisteren een nieuwe APK gehad, ondanks de licht lekkende IC en remmen die bij de volgende beurt toch echt rondom vervangen moeten worden heb ik daar en over andere dingen geen opmerkingen gehad, alleen maar complimenten over de nette staat van de auto.
Quick pic van een vriend van mij toen we gisteren even bij Kallen zijn langs gereden:

Vandaag krijgt hij een nieuwe ruit, die staat nu wss te drogen en dan vanmiddag ophalen. Gelijk nieuwe Bosch Aerotwin ruitenwissers erop. Uit Duitsland gehaald, zo was het nog goedkoper als met korting de oem Volvo wissers.
Hier waarom die een nieuwe krijgt, 1 plek die verkeerd gelijmd was met er naast een nieuwe pit dat begint door te scheuren, samen met nog veel putjes op de ruit niet verkeerd lijkt mij zo:

En ik had natuurlijk de auto weer eens goed gedetaild voordat ie naar de dealer ging.

Heerlijk dat commentaar, zeker als ze hem zo mooi vooraan zetten in de garage vlak naast de balie!
Maar toch maar eens updaten hier, helaas een minder leuke 'update' deze keer. Zondag met het noodweer in Duitsland doorgegleden toen ik wou afremmen voor een bocht in de Eiffel en rechts en links langs de vangrail afgegaan met de 440.

De V40 heeft gisteren een nieuwe APK gehad, ondanks de licht lekkende IC en remmen die bij de volgende beurt toch echt rondom vervangen moeten worden heb ik daar en over andere dingen geen opmerkingen gehad, alleen maar complimenten over de nette staat van de auto.

Quick pic van een vriend van mij toen we gisteren even bij Kallen zijn langs gereden:
Vandaag krijgt hij een nieuwe ruit, die staat nu wss te drogen en dan vanmiddag ophalen. Gelijk nieuwe Bosch Aerotwin ruitenwissers erop. Uit Duitsland gehaald, zo was het nog goedkoper als met korting de oem Volvo wissers.

Hier waarom die een nieuwe krijgt, 1 plek die verkeerd gelijmd was met er naast een nieuwe pit dat begint door te scheuren, samen met nog veel putjes op de ruit niet verkeerd lijkt mij zo:
En ik had natuurlijk de auto weer eens goed gedetaild voordat ie naar de dealer ging.

Heerlijk dat commentaar, zeker als ze hem zo mooi vooraan zetten in de garage vlak naast de balie!

- InjectTheVenom
G*DVERDOMME ik zou hier werkelijk zo ontzettend ziek van worden als dit mij zou gebeuren

Het ziet er uit alsof het nog te fixen valt ik hoop dat je hem weer op gaat lappen

Het ziet er uit alsof het nog te fixen valt ik hoop dat je hem weer op gaat lappen

- ///Joost
Ah, gevalletje onderstuur...Joopieboy schreef:Haha ja ach, beetje geduld moet je wel hebben he.
Maar toch maar eens updaten hier, helaas een minder leuke 'update' deze keer. Zondag met het noodweer in Duitsland doorgegleden toen ik wou afremmen voor een bocht in de Eiffel en rechts en links langs de vangrail afgegaan met de 440.Ik heb gelukkig niks maar de 440 was niet meer te redden, reed nog wel prima verder alleen rondom schade...

Bandjes vervangen en wow, wat een verschil!
- Joopieboy
Auto word niet meer opgeknapt, dit is echt teveel werk...
En ik vermoed ook dat het dat was, bandjes waren ook vrij hard en vrij snel onderstuur viel me al op. Samen met na een droge periode ineens regen op dat duitse beton asfalt, dat is spekglad. Misschien beter eerst eens nieuwe banden erop kunnen leggen maar eig wou ik ook andere velgen. Maar goed dat is achteraf.
En ik vermoed ook dat het dat was, bandjes waren ook vrij hard en vrij snel onderstuur viel me al op. Samen met na een droge periode ineens regen op dat duitse beton asfalt, dat is spekglad. Misschien beter eerst eens nieuwe banden erop kunnen leggen maar eig wou ik ook andere velgen. Maar goed dat is achteraf.

- Petrolhead Tom
Gelukkig heb je zelf niks, maar wel zonde van je 440. Ik vond het een geinig project om te volgen. Nu een 440 turbo?
- Joopieboy
Misschien als ik weer een leuke tegenkom, of een 480, of toch heel wat anders, ik weet het echt niet. 

- Joopieboy
Ik heb de V40 ook weer terug, voorzien van verse apk, met complimenten, en een nieuwe voorruit met nieuwe wissers.

Origineel Volvo. Het schijnt dat de ruiten met Pilkington logo een soort B keus zijn, en ook minder sterk als de originele ruiten. Ook wel leuk dat er voor de hulp diensten de logo's erin staan van alle soorten veiligheidsmiddelen, niet hopen dat ik ze nodig ga hebben.

En de nieuwe wissers:

Oude hebben er een 30dkm opgezeten en zijn totaal nog niet versleten, ik moet zeggen dat ik er onwijs tevreden over ben, nooit meer wat anders!

Origineel Volvo. Het schijnt dat de ruiten met Pilkington logo een soort B keus zijn, en ook minder sterk als de originele ruiten. Ook wel leuk dat er voor de hulp diensten de logo's erin staan van alle soorten veiligheidsmiddelen, niet hopen dat ik ze nodig ga hebben.

En de nieuwe wissers:
Oude hebben er een 30dkm opgezeten en zijn totaal nog niet versleten, ik moet zeggen dat ik er onwijs tevreden over ben, nooit meer wat anders!

- Daan2D
Jammer van de 440, hatzenbach kan ook link zijn met nat wegdek! Verder niks aan overgehouden?
- Joopieboy
Ja de hele ring wel eigenlijk, ben er wel achter gekomen nu. Volgende keer alleen maar in droog weer rijden. 
En nee ik had helemaal niks nee gelukkig.

En nee ik had helemaal niks nee gelukkig.
- Daan2D
En wellicht eens een echte ringwaardige auto aanschaffen als je daar zo graag wilt rijden 
- Joopieboy
Ja dit zet me wel aan het denken, nu weer de zoveelste gewone auto, en eigenlijk wil ik nu wel iets wat gewoon standaard al strak stuurt, schakelt en rijd. De 440 was wel humor met al het overhellen en snel onderstuur (op droog wegdek prima te corrigeren), maar met rustig aan doen in de regen was die niet eens te houden. Nu gewoon eens een keer iets echt goeds, is toch een auto voor erbij...
Maar ja wat? Hoe gek ik ook ben van Volvo, dat valt keihard af.
Zit een beetje naar BMW te kijken maar ik heb totaal geen ervaring met RWD, Clio RS staat ook op de wishlist...
Eerst maar eens sparen en kijken wat ik nu echt wil, meerijden met mensen, en de V eens afmaken.
Maar ja wat? Hoe gek ik ook ben van Volvo, dat valt keihard af.

Eerst maar eens sparen en kijken wat ik nu echt wil, meerijden met mensen, en de V eens afmaken.

- InjectTheVenom
pssssst Calibra Turbo is hartstikke leuk en gedraagt zich best stabiel in de regen 

- Daan2D
Eeuhh hier gaat het over autos :ninja:
Wat JIJ leuk vind moet je over nadenken en mee gaan rijden! Dan kom je erachter waar je pas echt plezier uit haalt
Wat JIJ leuk vind moet je over nadenken en mee gaan rijden! Dan kom je erachter waar je pas echt plezier uit haalt

- InjectTheVenom
Gebruik jij je Kliko op 4 wielen dan voor GFT of huishoudelijk vuilDaan2D schreef:Eeuhh hier gaat het over autos :ninja:

- Daan2D
Laat ik het erop houden dat jij maar eerst eens die wagen af moet maken! Is gewoon geen ringmateriaal to bad :piraatje: