van f30 naar f31

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Nils SCI

van f30 naar f31

Bericht door Nils SCI » 09 jul 2012, 15:10

Hi,

uitgebreide verhaal achter de vorige leaseauto staat verder is dit topic.

even voorstellen aan de nieuwe

f31 320d

foto's: (sorry slechte kwaliteit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat zat er dit keer in de vergelijking

3gt, v60 plug-in, v70, f31

3gt
Was een must met mpakket, ben een tijdje aan het onderhandelen geweest met de dealer over een volle 3gt uit voorraad. Bleek uiteindelijk toch buiten budget.

Vervolgens nog gepsorbeerd een configuratie te maken die aan mijn eisen voldeed binnen budget maar niet mogelijk

v60 PiH
Bericht van de LM kwam 1e week Januri dus ben aan het zoeken geweest naar een 2015 auto uit voorraad, uiteindelijk niet geowrden omdat de LM heel erg moeilijk deed hierover

v70
heb ik altijd mooi gevonden en bij volvo hadden ze een speciale aanbieding op de v70 met alle opties erop, zou een d4 met 8 traps worden maar uiteindelijk niet geworden ivm met uitlopen van het model.

Vervolgens tijdens de lunch bij Ekris Veenendaal naar binnen gelopen en binnen half uur de bovenstaande aut samengesteld

vorige 3 beviel zeer goed en is ook nog eens 21% (dus voordeliger als een a4, v60 cc etc die ik ook nog de reviue heb laten passeren)

320 ede f31, sportline, centinel high executive met zwrate gril, m stuur en 18', shadowline

bruin leer (nog geen foto's van)

eerste 7k km staan er al weer op, de 3'er rijd iets soepeler als de vorige en wat scherper.

De vorige ......................

Zoals als de titel al verklapt, eindelijk is het zover ik ga een echte "drivers car" bestellen.

Een maand geleden had ik genoegen van baan te mogen veranderen, een van de gevolgen hiervan is dat ik een auto van de zaak mag uitzoeken, momenteel rij ik een auto die bijna uit het contract loopt. Dit is absoluut geen driving fun auto, het gaat om een c5 estate 2.0 automaat (de oude 4 bak), de auto heeft de wereldberoemde "balgen", verder is de auto vrij kaal, geen navigatie, een parrot bluetooth en ook geen leer, wel een automaat welke naar mijn mening nooit na 1980 in een auto gemonteerd had mogen worden. Ik zal jullie niet teveel vermoeien met een review van de c5 (mochten er liefhebber zijn van een uitgebreid verslag laat het me maar weten dan ga ik ervoor zitten)

Nu over naar het leuke deel .....

Welke auto gaat het worden?

Na het ontvangen van de link naar de tool van de leasemaatschappij en het doornemen van de voorwaarden van het bedrijf de eerste schifting gemaakt. De keuze die ik heb is heel erg uitgebreid qua merken van Land Rover (evoque en freelander) tot Audi TT en van Nissan tot Mercedes in principe is de keuze vrij echter ben ik beperkt tot een diesel (ivm met km's >40.000 per jaar).

Mijn eisen:
Automaat
bij voorkeur 20%
Leer

Verplicht:
Navigatie
Bluetooth

Eerste schifting

Na wat zoekwerk en vele google uren was mijn lijstje als volgt

Opel Insignia
Ford Mondeo
Volvo v60/s60
BMW 3'er
Citroen DS5

De opel en mondeo vielen al snel af omdat deze niet als 20% met een automaat leverbaar zijn, bij de volvo is enkel de s60 als 20% met automaat leverbaar, en een aangeklede uitvoering met automaat gaat als snel richting 45k wat ik aardig aan de prijs vind voor dit soort auto's

Mijn voorkeur ging uit naar een station, met de bekende reden ..... het is zo handig met de gelimiteerde keuze i.v.m. de automaat toch een sedan in de overwegingen genomen.

Resterende lijst
Volvo v60/s60
DS5
BMW 3'er

De touring versie van de BMW was aangekondigd waarbij de prijzen etc bekend zouden worden begin juli dit was mijn eerste keus vandaar dat ik hier meer aandacht aan heb gegeven maar in mijn achterhoofd ook rekening houdend met de mogelijkheid dat de touring niet direct als 20% leverbaar zou zijn.

Verkenning

Papier en internet zijn geduldig dus was het tijd om op de vrije zaterdag een rondje langs de dealers te maken en de auto's te voelen.

Eerste afspraak .......

de volvo's

Mijn oog was gevallen op de r design uitvoering van de s en v60 bij de dealer hadden ze beiden uitvoering staan. Bij het verkennen van de beide uitvoering viel mij de s60 qua uiterlijk tegen de v60 daarentegen kon wel mijn goedkeuring weg dragen.

Het werd tijd voor de eerste meters in de de volvo, de test rit werd gemaakt in de v60 Rdesign. Zoals bekend zijn de stoelen van volvo meer dan prima en in het R design model zijn het zelfs sportstoelen. De test auto had de d2 (115pk) motor met de geartronic versnellingsbak eraan gekoppeld. Deze motor is absoluut niet lui en kan prima mee in het verkeer, het is geen snelheidsmonster wat het uiterlijk wel doet vermoeden. De stoelen zitten prima en de versnellingsbak is oke het navigatie systeem is overzichtelijk en duidelijk de ruimte in de auto is ook prima, de vering is enigszins hard, maar wat wil je met een verlaagd sportonderstel en 18" maar het is niet storend.

Na de testrit heb ik een offerte laten maken voor beide modellen, beide als rdesign en de s60 als d2 en d4 motor, de d4 met handbak omdat ik overwoog om meer pk's te hebben en dan maar geen automaat.

Citroen ds5

De keuze bij de ds5 was gevallen op de SoChic uitvoering, mat als aandrijving de eHdi of de DieselHybrid beiden standaard met de egs automaat. Het voordeel van de eHdi is dat ik deze kan bestellen nadat ik de liniaal langs de optie lijst heb gehaald het voordeel van de Hybrid is dat deze 200pk heeft iets minder opties zullen kunnen worden aangekruist omdat de hybrid flink duurder is als de eHdi.

Ik was erg benieuwd naar de rijbeleving van de DS5 het design is gewaagd en je moet ervan houden, persoonlijk vind ik het design geslaagd. Bij het rond de auto lopen vallen het strakke design en het formaat op, rond kijkend in het interieur valt het design op is misschien niet allemaal even functioneel maar wel erg mooi, maar smaken verschillen.

Tot nu toe had ik nog geen opmerking over de auto maar dat ging snel veranderen, na het starten van de auto en de eerste meters rijdend viel mij direct op dat de auto vrij hard is geveerd, dat kan natuurlijk ook aan de weg liggen dus direct richting de snelweg gestuurd. De frustratie begon op de snelweg pas echt de 115pk is niet voldoende om de auto relaxed te kunnen rijden je moet echt opletten als je wil invoegen naar de linker rijstrook i.v.m. de traagheid van de auto, maar wat echt storend is, is de egs 6 versnellingsbak. Na diverse keren optrekken, ene keer volgas vervolgens half gas en alle andere mogeijk combinaties was ik zo gefrustreerd en misselijk van de schakelen dat ik de auto in de kortste route terug naar de garage heb gereden, de sleutels heb ingeleverd en met een dikke rode stift een streep door de ds5 gehaald.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen deze auto kunnen kopen na een test rit, zal aan mij liggen maar de vering is veel te hard en de versnellingsbak is ronduit slecht.

BMW

Na de franse frustratie de laatste test van de dag, aangezien de touring nog niet als test auto beschikbaar is heb ik in een sedan modern line test gereden. Mijn zinnen had ik gezet op de touring maar bij aankomst bij de dealer en een gesprekje met een van de verkopers kwam ik er snel achter dat de touring in eerste instantie niet als 20% zal worden geleverd. Toch maar even rijden in de sedan, ik kan kort zijn, de auto is fantastisch de auto zit lekker, rijd lekker ziet er heerlijk uit kortom ..... verkocht.

Station of geen station that's the question

Ik had het wel verwacht dat mijn voorkeur naar de BMW zou gaan maar nog steeds was de keus niet gemaakt de s/v60 was ook nog steeds een reële optie. Na wat denkwerk en enkele discussies met mijn vrienden vroeg ik me steeds meer af waarom ik ook al weer een station wilde.

Oke ik heb een groet hond (deense dog) maar de keren dat ik de hond meeneem in de auto is op een hand te tellen, tevens is er een optie om de achterbank neer te klappen in de sedan .... kleedje erover en klaar. Hoe vaak laad ik mijn huidige en vorige station tot het dak vol????? idd nooit, zelfs op vakantie haal ik het dak niet waarom dan een station vroeg ik me af ......

De Keus

Ik vermoed dat jullie de keus wel kunnen raden ...... Juist ...... het word een 320Da efficient dynamics sportline High Executive ....... sedan

De volvo's vielen af omdat de v60 niet in 20% procent diesel automaat is te verkrijgen en s60 viel toch af omdat het design mij niet genoeg aansprak.

De BMW heeft de looks, de rijeigenschappen en ook nog eens de financiële voordelen, het is dus niet alleen een gevoelskwestie maar ook een verstandige keus!

Op dit moment is er een actie bij BWM dat je voor de excecutive prijs een high executive uitvoering en leer krijgt (koopt/leased) daar kan ik nu dus mooi van profiteren de offerte ligt op dit moment bij de leasemaatschappij ook om de extra kosten voor de 18" (assecoires) door te reken en of dit door i.v.m. de company policy.

Als het akkoord van de leasemaatschappij komt al ik de volledige specificaties posten, maar het word zeker een BMW, het meest aansprekende driver's fun merk.

Nils

PS voor degenen de afvragen waarom geen Audi of Mercedes ..... mercedes kan mij niet bekoren en bij de audi vind ik de optie pakketten achterlijk duur
Laatst gewijzigd door Nils SCI op 21 jun 2016, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Re: Eindelijk is het zover .... eindelijk driving fun

Bericht door Tristan » 09 jul 2012, 15:16

Gefeliciteerd, de 320d ede rijdt idd erg goed en staat ook bij mij bovenaan de lijst als nieuwe zakelijke auto. Voor mijn gevoel zit er ook meer vermogen in dan de 163pk opgegeven.

Goede keuze.

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 09 jul 2012, 15:18

Tristan schreef:Gefeliciteerd, de 320d ede rijdt idd erg goed en staat ook bij mij bovenaan de lijst als nieuwe zakelijke auto. Voor mijn gevoel zit er ook meer vermogen in dan de 163pk opgegeven.

Goede keuze.

Dank ;-)

Het klopt dat er veel meer inzit de EDE versie is uiteraard de geknepen versie van de 187 pk versie van de "gewone" 320d

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 jul 2012, 15:24

Gefeliciteerd met de BMW, m'n pa heeft (bijna) dezelfde uitvoering besteld/geleased. Echter van die actie HE voor de prijs van E is ons niets verteld en we konden ook niet groter dan 16" qua velg-maat gaan.. Welke dealer heb jij hem besteld? ;)

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 09 jul 2012, 15:46

De actie er ook pas sinds afgelopen weekeind i.v.m. de launch van de touring.

Ik heb de offerte bij Renova in Brda laten maken maar het kan zijn dat de leasemaatschappij mij naar Breeman in Rotterdam stuurt, de offerte is nu bij LM om uit te laten rekenen. Het klopt dat de EDE enkel met 16" is te leveren ivm met de bijtelling. De 18" of 17" kan ik als accesoire laten toevoegen zodoende ontwijk ik de 25% bijtelling maar moet ik de leaseprijs laten uitrekenen met de grotere banden, ik weet ook niet zeker of het lukt om de 18" te bestellen.

Zoals ik ook al aangaf is de configuratie nog niet akkoord gegeven, zodra deze akkoord is zal ik de volledige specs posten

Nils

Reind

Bericht door Reind » 09 jul 2012, 15:51

Goede keuze.

Ik rij een 177pk 320d. Had toen een keer een EDE mee van de dealert en die voelde gewoon sneller aan :bag: Heerlijke `groen` motortje.

Geniet ervan.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jul 2012, 15:57

Goed dat je de Insignia meteen van je lijst hebt geschrapt. Die auto is de slechtste nieuwe auto waarin ik de laatste 2 jaar heb gereden. Stoelen, onderstel en bouwkwaliteit zijn ronduit slecht voor je gezondheid.

320d ede zou ook mijn keuze zijn als je uit dit lijstje moest kiezen icm automaat. Heerlijke reisauto, waarmee de leuke ritten tussen 't werken door ook echt leuk worden.

KoenM

Bericht door KoenM » 09 jul 2012, 18:08

Gefeliciteerd met de keuze, die auto moet wel bevallen :)
Optiepakketten bij Audi zijn inderdaad redelijk duur, al kun je tegenwoordig een proline s pakket bestellen, waardoor je bijna alle opties voor een mooie prijs krijgt :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 jul 2012, 21:08

Gefeliciteerd met je nieuwe baan :wink:

Goede keuze verder

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 09 jul 2012, 21:40

Update

De leasemaatschappij heeft de offerte goed gekeurd YIHAAAA

Ik moet de beamer wel bij Breeman Rotterdam bestellen, maakt mij niet uit, morgen ga ik de auto bestellen

Nu de specs
320 ede
Sport automaat
Kleur havana
Sportline (ivm de sportstoelen die in dit pakket zitten)
High executive met profesional navigatie, msport stuur
Dakota leer zwart met rode stiksels
Standaard 16" (optie word 18")

De levertijd zal 3 tot 4 maanden zijn

Nils

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jul 2012, 23:13

Leuk man!
Loopt dat ding op diesel?
:mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jul 2012, 00:33

Prachtige keuze ! Let alleen op: Havanna met zwart interieur is nogal saai en met rode stiksels zelfs storend. Denk ook niet dat Havanna leverbaar is op de Sportline of ben ik nou gek ? Denk hier nog even over na en als je keuze vaststaat prima ! Havanna is in elk geval een supermooie kleur. Mocht Havanna inderdaad op Sportline kunnen zou ik dat grijze interieur overwegen en dan zonder rode stiksels. Grijs met Havanna is een prachtige chique combinatie maar moet je wel van houden. Jammer dat BMW dat grijs alleen op Sportline levert.

Heel veel plezier in elk geval met deze prachtige keuze :thumbup:

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 10 jul 2012, 09:10

Hi Macboy,

Havana is leverbaar op de sportline, ik snap wat je bedoelt wat betreft de combinatie exterieur en interieur kleur, echter heb ik nu diverse combinaties gezien en vind de Havan/ zwart/rot combinatie absoluut niet storend.

Afgelopen weekeind heb ik een middag met een modern line Havan met beige interieur gereden en dat vind ik persoonlijk niet mooi, ik hou niet van lichte interieurs het staat erg chique dat kan ik niet ontkennen maar het is niet mijn ding.

Zeker omdat er wat zwarte accenten in het exterieur van de sport line zitten (bv de spiegelkappen) is het wel een mooie combi, heb afgelopen weekeind ook bij een sportline met zwart/alcantara leer staan kijken en ik vind dat een erg mooie combi.

Al met al heb ik de nodige uurtjes besteed aan het uitzoekn van de auto in en exterieur en ook de opties, bewust keuzes gemaakt bv geen sensoren voor de ruitemwisser en verlichting is een bewuste keus geweest om niet te nemen ik irriteer me aan de afstelling van de ruitenwissers maar ook van de verlichting, mijn mening is dat iedereen standaard met zijn verlichting aan moet rijden (!)

Ik heb de configurator van BMW zijn werk laten doen, zie mijn keuze in de att foto's de velgen ben ik nog niet compleet uit ik heb nu gekozen voor de 397 velgen maar ook de 396 of de 398 de 397 vond ik in real life de mooiste velgen.

ik ga auto vanmiddag bestellen en dan word het aftellen tot waarschijnlijk oktober ... kan niet wachten
Bijlagen
interieur 2.PNG
interieur 2.PNG (515.26 KiB) 3946 keer bekeken
interieur.PNG
interieur.PNG (485.67 KiB) 3946 keer bekeken
Exterieur.PNG
Exterieur.PNG (894.11 KiB) 3946 keer bekeken

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jul 2012, 09:39

Hè Nils je hebt me overtuigd. Heb er een nachtje over geslapen en bedacht me dat onder omstandigheden een mindere int/ext kleurencombo niet altijd storend hoeft te zijn omdat je nooit tegelijk binnen en buiten kunt zitten. Dus zwart met rood stiksel is super en havanna is super. Dus dan kan het ook wel. Je zult de combinatie toch niet vaak tegelijk zien. Die rode dashlijn kan je ook in zwart krijgen hè ?

En na het zien van de auto's heb je me ook echt overtuigd dat het kan. Leuk om te horen dat je er goed over nagedacht hebt. Dat is altijd het leuke ervan !

Havanna met beige is erg standaard en ook niet mijn favoriete combo maar zeker wel chique. Heb nog niet eerder een Sportline gezien met grijs interieur wat bewijst dat het een domme zet is van BMW want oubollig moet je niet combineren met sportief. Of laat mensen nou gewoon zelf alles kiezen: altijd die voorbepaalde onzinnige keuzes wat wel/niet kan.

Verder vind ik de velgen er heel erg mooi bij. Ook hier geldt weer dat het jammer is dat je niet alle velgen kan combineren met elke line maar dan ga je weer richting chique en dat wilde je niet.

Maar echt prachtige combo de lakkleuren en deze velgen !

EDIT: Inmiddels gelukt om met de iPad de configurator werkend te krijgen via BMW.de (bizar dat ze nog steeds een niet iPad vriendelijke site hebben). Heb de Everestgrau combo gezien maar kan de accenten niet zwart krijgen maar wel alu (ook belachelijk) maar vind het zelf een prachtige combo en zeker sportief ogend. Reden hiervoor is dat ik vermoedde dat met een grijs interieur ook alle interieurdelen licht zouden zijn maar dat is dus niet het geval ! Bij de Havanna / beige combo's die in het land veel te vinden zijn geldt dit niet: daar zijn alle interieurdelen ook beige en licht (ook matjes) dus krijg je een heel groot (mooi) contrast maar staat chique en wat minder modern en verjongend. Maar de combo met Everestgrau is dus zwart grijs wat betekent dat alleen de stoelen grijs zijn en het leer in de deur en alle overige delen (ook matten dus) gewoon zwart. Dat vind ik dus erg fraai ogen !
Laatst gewijzigd door Macboy op 10 jul 2012, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 10 jul 2012, 09:59

Macboy,

Thanks voor de complimenten, je kan natuurlijk altijd elke combinatie maken als je maar betaald, in Breda bv staat een zwarte sportline met chocolade bruim interieur, ik wil de Havana combinaren met hetzelfde leer maar dan kost het wel extra bijna 3k :duh:

Ik vind de rode bies net die sportiviteit geven aan de auto, dus die blijven erin en je hebt gelijk ik zit de meeste tijd in de auto dus die moet goed zijn.

Nils

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jul 2012, 10:05

Nils je kunt dus helaas niet alles combineren en dat vind ik jammer.

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=647533

Past natuurlijk voor geen meter die rode bies bij grijs leer. Als je die rode bies zwart wil hebben dan moet je alu lijsten nemen dat kan weer niet met zwart. Terwijl zwart/zwart het mooiste zou zij. De configurator maakte het niet mogelijk ieg. Misschien weet Thijs hier meer van ? BMW lijkt hier niet goed over nagedacht te hebben.

Daarbij moet je niet vergeten dat je via BMW elk soort leer achteraf in kunt bouwen als accessoire en dan kun je combineren naar hartelust en valt ook nog eens buiten de bijtelling. Heb je daar nog over nagedacht ? Vooral Thijs hier op het forum van BMW Rotterdam kan je hier prachtig in adviseren.

Nogmaals: niks mis met je keuze maar je moet wel weten wat allemaal mogelijk is !

In elk geval heb ik nu dankzij jou al een duw in de goede richting gekregen :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

(dat alu had ik dus liever zwart gezien maar kan kennelijk niet)

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 10 jul 2012, 11:01

Mooi dat Thijs van BMW Rotterdam is daar ga ik vanmiddag naartoe ;)

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 10 jul 2012, 12:10

Vergeet de zwarte dakhemel niet!

Mocht je nog wat ruimte in jouw budget over hebben overweeg de parkeercamera's (achteruit en surround). Worth every penny.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jul 2012, 12:21

laat mensen nou gewoon zelf alles kiezen
Dat snap ik ook nog steeds niet. Moet toch mooi binnen 't premium businessmodel passen?

Verder goeie tip wat betreft after market leer. Dat adviseer ik ook al jaren. Scheelt enorm in de bijtelling en keuze van leer/kleur is veel groter.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 10 jul 2012, 12:50

Nils, je hebt een PM! :blink:

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 10 jul 2012, 13:24

@ Sjoerd en allen

Budget is redelijk aan de max op dit moment, heb nog ogeveer 331.40 euro over :D. Ik had de optie voor de deelbare achterbank geviked maar deze heb ik laten vallen, scheelt weer 536 euro.

Het leer in de auto zit nu in de aanbieding van het high executive pakket incl leer voor excutive prijs

Ik ben aan het schuiven met de opties omdat ik graag de 18" 397 wil ( deze zijn nu 1200 als optie op de sportline)

Het lijstje met opties is nu

Pro Navi 875
M sportstuur 306
Park distance front rear 328 (is standaard enkel achter)
Sporttransmissie 186 (is sportievere bak en flippers)
Metellic lak 1148

Totaal 2843.00
Budget 3710.40
Resterend 876.40

Helaas is dit niet voldoende om de 18" van 1200 onder de auto te krijgen, vandaar dat ik probeer te strepen in de lijst. Als ik de gewone automaat neem en het m stuur niet neem heb ik voldoende budget over echter als ik enkel hget stuur laat schieten dan kom ik tot 1173.40 totaal over en zou ik 6 euro te kort komen, ik denk dat we daar uit moeten komen met de dealer.

Het stuur is natuurlijk mooi maar niet echt een must

Ik kan ook nog kijken of er mooie 17: te krijgen zijn maar daar heb ik jullie advies bij nodig, welke raden jullie aan?

Groet
Nils

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 jul 2012, 15:51

Restant van +/- 325,- zelf betalen?

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jul 2012, 18:21

Korting regelen bij de dealer natuurlijk ! En alles nemen wat je wil. Zwart hemel is wel een must hè op deze uitvoering ! Kost ook geen drol €260 meende ik.

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 10 jul 2012, 19:17

We zijn eruit! Korting was lastig is al flink wat af van de consumenten prijs!

Alle opties, ja ook de 18", worden geleverd. De beamer word morgen besteld, levering zal eind oktober worden is de eerste schatting.

Kan niet wachten

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 12 jul 2012, 10:58

Er viel helaas niet echt veel meer te onderhandelen bij de dealer, vind ik heel vreemd! Bij Renova in Breda kon ik tot een bedrag van 800 aan "accesoires" uitzoeken maar bij Breeman kan dit niet, is niet mogelijkivm met de afspraken tussen mijn werkgever en de lm.

Ik kan me daaraan gaan storen maar dat doe ik niet, vandaar dat de hemel niet zwart zal zijn, geen budget meer voor helaas, heb tot op 0,40 cent het max budget gebruikt ;-)

Nils

Plaats reactie