Tips aanschaf Z3 coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
ErikS

Re: Tips aanschaf Z3 coupe

Bericht door ErikS » 07 jul 2012, 19:52

Prachtig, droomauto.

Velgen, kleur combo...... Ja!

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 19:55

Kan ook echt niet wachten ... wachten is niet leuk !! :protest:

Jussi

Bericht door Jussi » 07 jul 2012, 20:05

Zeer mooie coupé!

Ik ben inmiddels naar die 2.8 van op de eerste pagina gaan kijken. Ik twijfel om er voor te gaan.

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 20:07

Jussi schreef:Zeer mooie coupé!

Ik ben inmiddels naar die 2.8 van op de eerste pagina gaan kijken. Ik twijfel om er voor te gaan.
Waar twijfel je over? wellicht wat foto's? etc. voel je vrij om alles in dit topic te dumpen ! :mrgreen:

Flamman

Bericht door Flamman » 07 jul 2012, 20:13

Geert,

Alvast heel veel plezier toegewenst met de ZZZ coupe, ik heb er altijd met heel veel plezier in gereden en vindt het daarom ook best moeilijk dat hij nu een nieuw baasje krijgt maar ...... gelukkig wel weer een DF petrolhead !

Zorg goed voor mijn vriend en hij zal je belonen !

Tot maandag ! of tel je liever af in uren ?

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 20:24

Flamman schreef:Geert,

Alvast heel veel plezier toegewenst met de ZZZ coupe, ik heb er altijd met heel veel plezier in gereden en vindt het daarom ook best moeilijk dat hij nu een nieuw baasje krijgt maar ...... gelukkig wel weer een DF petrolhead !

Zorg goed voor mijn vriend en hij zal je belonen !

Tot maandag ! of tel je liever af in uren ?
Bedankt Dennis! .. jou vriend is in goede handen :blink: het was leuk je te ontmoeten en we hebben vast nog vaker contact... en al helemaal aangezien je een schakelbrommer klaar hebt staan voor de Heysteria run :mrgreen:

Ik probeer zoveel mogelijk bezig te zijn met ander dingen nu.. want dan is aftellen in uren zelfs niet meer te doen :hangloose:

Flamman

Bericht door Flamman » 07 jul 2012, 20:45

Bedankt Dennis! .. jou vriend is in goede handen :blink: het was leuk je te ontmoeten en we hebben vast nog vaker contact... en al helemaal aangezien je een schakelbrommer klaar hebt staan voor de Heysteria run :mrgreen:

Ik probeer zoveel mogelijk bezig te zijn met ander dingen nu.. want dan is aftellen in uren zelfs niet meer te doen :hangloose:[/quote]

De Heysteria run lijkt me echt lachen, de 4-takt staat idd al klaar dus ik ben er goed voor !

Jussi

Bericht door Jussi » 07 jul 2012, 21:06

Geert. schreef:
Jussi schreef:Zeer mooie coupé!

Waar twijfel je over? wellicht wat foto's? etc. voel je vrij om alles in dit topic te dumpen ! :mrgreen:
Wagen was in het bezit van een oudere man. Hij had hem even laten draaien voor ik kwam (ongevraagd) maar toch was de batterij dood toen ik hem wilde testrijden. Even aan de starter maar bij het openen van de kap sloeg die al tegen het plafond. Gelukkig geen schade waar te nemen. Daarna gestart en in het licht zag je lichte schimmel op het dashboard. Dat kwam doordat hij in een vochtige garage stond en veegde er volgens hem gewoon af.
De wagen verder geïnspecteerd en zag niet meteen schade behalve een plekje aan de onderlip. Hij was wel erg vuil dus ik heb niet 100% kunnen inspecteren. Ik was ook alleen en de man was me nogal irritant aan het volgen. Ook onder de kap was het erg vuil en wederom zo wat van die waterpokken op het kleppendeksel. Ook zag ik veul schimmel op twee leidingen rechts van het blok als je ervoor staat. Ik vermoed die van de servopomp want hij stuurde namelijk erg zwaar.
Rijden deed ie erg goed, alleen bleef het lampje van de tractiecontrole aan. Op het internet las ik dat het de gaskleppositiesensor zou kunnen zijn. Ook op het klokje stond er PPP. Dat zou kunnen komen door de lege batterij. Het minste van mijn zorgen.
Hij zei eerst aan de telefoon dat de volledige onderhoudshistorie aanwezig was maar bij het overlopen, ging die maar tot 2006. Wel zat er nog een aankoopfactuur van begin 2011. Er is maar 2000km mee gereden daar die voor de vrouw diende maar die heeft een knieprothese gekregen.
Sowieso is er voor minstens 500 euro aan achterstallig onderhoud te doen als ik het allemaal zelf doe. Bij de dealer zou dat wellicht een veelvoud zijn.

edit: ik denk dat de beschimmelde leidingen die bij de groene pijl waren. Benzine/retourslangen? Duur grapje? Wat zou het zwaar sturen dan verklaren?

Afbeelding

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 21:28

Hmmm het klinkt als een flinke dosis achterstallig onderhoud en een slecht zicht op wat er nog komen gaat. Staar je niet blind op de km stand! .. beter eentje met wat meer op de teller van een liefhebber, dan van iemand die er totaal niets vanaf weet :ken ik jou: ..

heb je nog alternatieven waar je graag naar gaat kijken?

RVV

Bericht door RVV » 07 jul 2012, 22:54

Feli Geert! Overigens stond mijn opmerking verder los van het wel of niet hebben van Viper centen :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jul 2012, 23:02

lol, das dan vast je zefer doekje...
in een Z3 coupe 3.0 daar ga je wel van watertanden :roflol:

maareuh, mooie kar kerel :df:
zo te zien leuke stance.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 jul 2012, 23:08

Mooi hoor. Koop je een geweldige wagen aan! Dezelfde kleur leer als wij in de 2.8 hadden en uitgebreid leer pakket vind ik wel erg mooi. Het dakje scoort ook punten al vinden sommige het niks en goed dat je voor een 3.0 bent gegaan imho. Welkom Coupe broeder :tooth:

Een Coupe broeder :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jul 2012, 23:12

Jusi, bedoel je die zwarte NXZ auto?
op foto's leuk... maar import en dan dat vehaal van jou zou met die schimmel e.d. zooi zou mij afschrikken...
op de foto's ziet ie nog goed eruit en dan zo'n korte tijd al die schimmel?

wellicht alleen kopen na grondige inspectie door een kenner in dit geval? beetje vaag ding?

Niels

Bericht door Niels » 07 jul 2012, 23:26

Ach die van mij heeft in de winter buiten moeten staan en is dus ook niet helemaal vrij van schimmel :oops:

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 23:31

@Rico, dat weet ik hoor dat je het niet zo bedoeld :thumbup: Ik blijf gewoon nog even binnen de BMW club, voor nu een perfecte combinatie. Wie weet ooit nog eens een c5 of c6, die blijf ik ook mooi vinden.

Yeah broeder Niels! Hoorde dat je laatst nog ff met kees had gezeten, jij hebt ook echt een magnifiek mooie Z3!! en als je nog wat meer comfort wil hebben met andere velgen stuur me maar een PB :tooth:

@René ik hoop dat we elkaar snel weer eens even tegenkomen bij een meeting, kan ik ook weer eens de hartge bekjjken. Kijk er nu toch met andere ogen naar he (dat bedoel ik positief :banging:)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 07 jul 2012, 23:38

Proficiat Geert, ik zei het toch ;)

Plaats je direct andere wielen? :angel:

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 23:41

indobesar schreef:Proficiat Geert, ik zei het toch ;)

Plaats je direct andere wielen? :angel:
Nee jooohh deze blijven er onder :blink: perfecte set up, maar die Niels heeft vind ik wel mooi. Maar aangezien we op de achtergrond www.DFRacing.nl aan het opbouwen zijn, is er vast wel een oplossing te vinden indien Niels een wat mildere vorm van rijden wil betrachten :angel:

Bedankt nog voor de tip! dankzij jou heb ik mijn budget binnen een uur met €3000 overschreden :roflol:

Niels

Bericht door Niels » 08 jul 2012, 00:03

F#ck aan Kees kun je ook niets vertellen :kikker: :lol: Ja ik wil de Z iets milder hebben qua onderstel alleen Kees vertelde dat 17 of 19" niet eens zo vreselijk veel uitmaakte :nana:

Wat voor Bilstein dempers zitten hier onder Geert, enig idee??

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2012, 00:12

17" vind ik persoonlijk iets te hoge bandwang en dat voel je toch...
opzich niks mis mee maar je laat net iets liggen vind ik.

18" gaat al beter en is opzich oke

19" voelt alles wat beter qua de weg lezen en ben je meer afhankelijk van een goede band, doch dan heb je ook wat leuks :D

natuurlijk maakt een onderstel wat bij jou past de rest van het verschil zodat je toch wat comfort kan behouden zonder door de straat te stuiteren :D
om dan een beetje (vooral achter) veerweg te behouden moet je niet zo laag gaan...bv de M coupe is al wat lager dan bv de 2.8 en 3.0 en ja het kan nog wel iets lager doch als je een meer soft systeem kiest zou ik daarmee oppassen dat je niet te laag gaat...beetje er tussen in gaan zitten, anders zit je achter zo op de bumpstop en das niet de bedoeling.

Niels

Bericht door Niels » 08 jul 2012, 00:14

Hij is me nu te laag Rene :wink: 18", standaard dempers met Eibach Pro Kit heb ik in mijn hoofd maar of die combi ook gaat werken weet ik natuurlijk niet...

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2012, 00:21

dacht ik al Niels, hij kan ook een paar cm hoger, tussen dat wat je nu hebt en de standaard M coupe, das het beste zo houd je wat veerweg over en hoef je niet zo stug zeg maar.
in theorie had je ook standaard M dempers kunnen hebben (zijn best goed) met lichte verlaging van Eibach bv.

en ja 18"kan ook goed, heb ik ook 1 van gehad een zwarte (stond een tijdje terug nog te koop :D )
Laatst gewijzigd door GTRene op 08 jul 2012, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2012, 00:24

deze>>

Afbeelding

Geert.

Bericht door Geert. » 08 jul 2012, 12:20

Niels schreef:F#ck aan Kees kun je ook niets vertellen :kikker: :lol: Ja ik wil de Z iets milder hebben qua onderstel alleen Kees vertelde dat 17 of 19" niet eens zo vreselijk veel uitmaakte :nana:

Wat voor Bilstein dempers zitten hier onder Geert, enig idee??
Geen idee, dat zal ik even moeten navragen voor je! .. Het is ook best leuk toch om weer eens te zoeken naar een nieuwe set up die op dat moment bij je past. Ik laat de huidige set up zoals Dennis die heeft gemaakt lekker zitten, volgens mij helemaal wat ik zocht :blink:

Als je weer eens in Den Helder bent dan kom ik ook wel even langs, kun je even rijden en kijken of het ook wat voor je is. Hij heeft ook overal keurig M rubbers ingezet, dus daar zal het verschil niet in zitten :mrgreen:

Jussi

Bericht door Jussi » 08 jul 2012, 13:53

GTRene schreef:Jusi, bedoel je die zwarte NXZ auto?
op foto's leuk... maar import en dan dat vehaal van jou zou met die schimmel e.d. zooi zou mij afschrikken...

wellicht alleen kopen na grondige inspectie door een kenner in dit geval? beetje vaag ding?
Ja, klopt. Ik ga hem gewoon laten staan. Blijven jullie vooral nog mooie 2.8's onder de 10K posten. 3.0 is meteen een stuk duurder in wegenbelasting in BE. Geen zin in en een M52 kan je ook nog een stukje sneller maken.

Geert.

Bericht door Geert. » 08 jul 2012, 14:00

Jussi schreef:
GTRene schreef:Jusi, bedoel je die zwarte NXZ auto?

Ja, klopt. Ik ga hem gewoon laten staan. Blijven jullie vooral nog mooie 2.8's onder de 10K posten. 3.0 is meteen een stuk duurder in wegenbelasting in BE. Geen zin in en een M52 kan je ook nog een stukje sneller maken.
Mooie kleur :mrgreen:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/57261656 ... otoGallery

Plaats reactie