Nu ben ik aan het twijfelen of een clio RS niet een betere keuze is. Als ik zie wat de bmw kost aan vaste laten en onderhoud (verdient toch jaarlijks een beurt ondanks de kilometerstand) dan kan ik daar wellicht op besparen en toch een leuke auto voor de deur hebben staan waar je s'avonds een blokje mee om gaat. Niet omdat het moet maar omdat het leuk is

Gisteren heb ik een bezoek gebracht in Gorichem waar een aantal clio RS'en stonden en was positief verrast. In de stoelen is een prima zithouding te vinden (al zit je wel hoog) en de afwerking is best goed voor dit segment. Het interieur kan niet tippen aan de bmw maar is acceptabel.
Wat ik op internet niet goed kan vinden is hoe het zit met onderhoud en betrouwbaarheid van een RS. Waarschijnlijk door het geringe aantal verkochte modellen. Omdat je zo'n auto koopt voor het rijplezier en we op driving-fun zitten hoop ik hier wat deskundige tegen te komen. Kan iemand mij wat vertellen over onderhoudskosten en betrouwbaarheid?
Dit zou een 100% centen gedreven keuze zijn, de huidige beemer voldoet meer dan prima maar alleen al aan vaste lasten scheelt het bijna 2k per/jaar. Met het risico dat dit topic ontaart in totale anarchie waarbij het heizeldrama verbleekt toch de vraag, wat zouden julie doen, de beemer houden of inruilen op een RS?