Het grote MX-5 topic op DF

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door indobesar » 29 jun 2012, 10:05

Hielke schreef:Kom ik potdomme nog een filmpje van een "vorige" eigenaar van mijn MX-5 tegen die getooid met een dom oranjepetje "mijn nog aan te schaffen" MX-5-je over laat hellen.

Had ik dit maar eerder geweten! :?

:lol:

Waarom rijdt hij over de vluchtstrook...?

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jun 2012, 10:46

Denk dat ie in het geval van een grote glijer graag wat asfalt aan de buitenkant wilde overhouden. Maar dat is natuurlijk een aanname he. Ik weet dat niet. Misschien koos ie wel de kortste route :lol:

De strepen die er al lagen waren van chinese makelij. Onder de MX-5 liggen Pirelli's. Wat weet ik toch ontzettend veel. Verdacht veel bijna :tooth:

WJ

Bericht door WJ » 29 jun 2012, 22:18

:mrgreen:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 05 jul 2012, 17:26

Paps heeft ook het MX-5 virus te pakken. Het begint nu ook buiten DF om zich heen te grijpen.....

Hij heeft er al eentje op de korrel, te weten deze:
http://link.marktplaats.nl/573239243

Is dit exemplaar toevalligerwijs bekend hier?

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 05 jul 2012, 23:30

Edit: Dubbel....na zoveel uur alsnog :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2012, 23:47

lijkt me een nette prijs voor dat model incl een hardtop :D

enigste minpuntjes (persoonlijk) zou kunnen zijn...hij is ROOD en het is de 1.6 versie.

doch verder zo te lezen goed onderhouden, en niet te veel km.

edit...zie nu dat nwe kenteken...vandaar dat ie niet via kenteken is ingevoerd op MP?
tis nu moeilijker bekijken denk ivm invoer dacht ik?

edited to say...
heb er een paar bekeken maar rond dat bedrag (wat pingelen) zou ik veel liever in een Z3 roadster rijden...
kwalitatief goed en ook een tijdloos model.

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 06 jul 2012, 00:12

Het is een importje inderdaad, vorig jaar ingevoerd. Paps heeft niet zo'n moeite met de kleur, maar gaat meer voor de staat :wink: Morgen gaat hij een stukje rijden met deze.

Overmorgen gaat hij met een 1.8 rijden.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2012, 00:29

dat is wel mooi zo kort achter elkaar eerst de 1.6 en dan de 1.8 :D
scheelt toch 35pk en op dat gewicht ga je dat wel merken, magoed ligt ook aan hoe alles nog is qua onderstel en rijbeleving.

benieuwd naar de ervaringen :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 06 jul 2012, 11:23

Vlokmans schreef:Het is een importje inderdaad, vorig jaar ingevoerd. Paps heeft niet zo'n moeite met de kleur, maar gaat meer voor de staat :wink: Morgen gaat hij een stukje rijden met deze.

Overmorgen gaat hij met een 1.8 rijden.
Vind 'm wel erg scherp geprijsd moet ik zeggen. Of daar geen addertje onder het gras zit? Ook gezien de relatief lage kilometerstand en de hardtop. Maar als ie goed is moet je pa 'm natuurlijk altijd nemen. Ik verwacht dat voor die prijs de dorpels aan gort zijn. Grapje kost je 1000 euro. Dat mag voor die prijs van 3990 natuurlijk geen probleem zijn.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 jul 2012, 11:59

1000 euro?

Diverse adresjes die daar L 150 euro voor rekenen en R ook nog eens 150 euro. Zelf beetje zwarte verf erop kliederen en klaar is klara. Dorpels zijn geen issue om een Mx5 voor te laten staan...

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 06 jul 2012, 19:06

Ik heb meer gelezen over reparaties die honderden euro's meer kosten dan dat....hoe minder hoe beter natuurlijk. Alhoewel ik denk dat paps z'n auto toch het liefst kant en klaar koopt, zonder er nog "ingrijpende" zaken aan te moeten laten doen.

De rode 1.6 van vanmiddag viel overigens niet (echt) tegen. Reed prima, en was technisch ook in orde. Onderhoudshistorie zat er ook bij. De "addertjes" waren het dakje, de softtop, die echt op was en vervangen moet worden. Verder paar kleine dingetjes nog, zoals kalende bandjes, weigerend raammechaniekje en hier en daar wat putjes en krasjes. Al met al vond paps het zeker geen verkeerde auto, maar deze puntjes weerhouden hem er van. Morgen rondje rijden in een 1.8 :wink:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 07 jul 2012, 12:32

En ja hoor, laaaaiend enthousiast over de 1.8. :df:
Kon 'em wel eens gaan worden, as we speak wordt er nog driftig gereden :cool:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 jul 2012, 17:52

Ik heb nog een setje remblokken voor de voorzijde liggen. Nieuw in doos. Heeft iemand interesse? Anders gaan ze op marktplaats.

30 euro ex verzendkosten.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jul 2012, 17:57

kiek dan... :shock:

Afbeelding

Afbeelding

cool.

ook wel gaaf>>

Afbeelding

ook apart, lijkt wel een RX7 neus

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 07 jul 2012, 20:15

Petrolhead Tom schreef:Ik heb nog een setje remblokken voor de voorzijde liggen. Nieuw in doos. Heeft iemand interesse? Anders gaan ze op marktplaats.

30 euro ex verzendkosten.
Origineel Mazda?

dvh

Bericht door dvh » 07 jul 2012, 21:20

GTRene schreef:kiek dan... :shock:

Afbeelding

Afbeelding

cool.

ook apart, lijkt wel een VIPER neus

Afbeelding
Heel erg dik, die worstwielen !

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 jul 2012, 21:33

XXR 513's (Rota-RB-replica's, die op hun beurt weer Watanabe-replica's zijn)...

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jul 2012, 12:34

Van de subcultuur die bovenstaande gedrochten heeft gecreeërd snap ik helemaal niets .

Met autorijden heeft het in ieder geval barweinig te maken.

Ieder z'n meug, daar niet van, maar Driving Fun haal je never nooit niet uit die dingen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 jul 2012, 12:43

Valt mee hoor:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 08 jul 2012, 13:00

Hielke schreef:Van de subcultuur die bovenstaande gedrochten heeft gecreeërd snap ik helemaal niets .

Met autorijden heeft het in ieder geval barweinig te maken.

Ieder z'n meug, daar niet van, maar Driving Fun haal je never nooit niet uit die dingen.
Low 'n Slow, Fashion over Function.

Ik vind het wel wat hebben. Het is een wat andere richting dan fast road/circuit builds.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 jul 2012, 13:28

Nee, dat kan niet Martijn, hier op DF mag het alleen maar functioneel (en liefst origineel) zijn... :tong:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 08 jul 2012, 15:45

MartijnGizmo schreef:Nee, dat kan niet Martijn, hier op DF mag het alleen maar functioneel (en liefst origineel) zijn... :tong:
Stel conservatieven BMW rijders hier :tong:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jul 2012, 16:22

Die van mij is met z'n 15 inch 10th anniversay glimmers ook de mooiste niet. Maar icm het standaard onderstel kan ik er overal in een vlot tempo mee komen.

Origineel hoeft niet. De functionaliteit van een baksteen evenmin.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jul 2012, 21:28

Ik ben eruit!

Ik weet sinds een week wat ik met de Mx-5 gekocht heb.

Wist ik dat 6 weken terug bij de aanschaf dan niet? Klinkt misschien stom, maar nee, dat wist ik toen nog niet. Het ging ook zo snel allemaal. Normaliter puzzel ik weken en weken voordat ik iets koop. Van interesse tot aankoop in een ruime week. Zoiets pakt bij mij dan vaak verkeerd uit. Gelukkig dit keer niet. Ik heb wat experimenten moeten doorlopen voordat ik de auto goed kon plaatsen. Een rit van bijna honderd kilometer met een gemiddelde snelheid van ongeveer 170 km/h dat in een verbruik van exact 1 op 8 resulteerde. Wat ritjes op industrieterreinen om erachter te komen dat de neus, ondanks de wat ongebruikelijke uitlijning (veel camber achter, weinig voor) heel erg graag naar de bocht wil happen en dat de kont daarbij mooi (gecontroleerd) naar buiten komt. Ook een paar keer een aanvalsmissie op het klaverblad mocht vanzelfsprekend niet missen. Ook dan stelt de auto niet teleur. Maar pas vorige week viel alles op z'n plaats. De auto is een "mooie zomeravond auto"! Heerlijk relaxed op lage snelheid cruisen is helemaal z'n ding. De beleving is ondanks die relatief lage snelheden enorm. De directe besturing, het lage zwaartepunt, het lage gewicht, allemaal onmisbare elementen van de toverformule. Ik kan me al helemaal niet meer voorstellen dat ik het al die jaren zonder dit speeltje heb moeten doen.

Ondanks z'n gebreken.

Cuppende banden die tussen de 45 en 90 km/h een eigen lied zingen. Een koppeling die bij een bruuske acceleratie vanuit stilstand heeft aangegeven binnenkort het loodje te willen leggen. Hitteschilden om en boven de uitlaat die bij afremmen op de motor graag van zich willen laten horen. Remmerij die aandacht vergt. Internetaanbieders als IL-motorsports en MX5-parts werken op mij als MX-5 rijder als de speelgoedwinkel op een kleine jongen. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het. Leuke prijsjes ook. Maar ik trap niet in de val. Ja, de banden moeten eigenlijk voor stille exemplaren vervangen worden maar ach, die zingerij heb ik inmiddels al onder het hoofdstuk "karakter" geplaatst. Het foam van de verder intakte rijdersstoel zou eigenlijk wel vernieuwd mogen worden. De remmerij ook. En waarom dan niet direct ook maar alvast de nieuwe koppeling laten monteren? Simpelweg omdat het een zomeravondvoertuig is. Lekker met de kop in de wind als de temperatuur een mooi stuk boven de 20 graden uitkomt. De remmerij kan nog wel even wachten, de blokken houden het als ik niet gek doe nog wel een paar duizend kilometer uit. De koppeling misschien ook wel. Die zitting mag wat ingezakt zijn, maar zo beroerd zit ie ook weer niet. Tis met 181.000 km geen nieuwe auto. Als er toch centen moeten worden uitgegeven dan liever aan brandstof. Met de 1 op 14,5 van de laatste check valt ook dat best mee.

Een zomeravondvoertuig is het. Eentje van de eerste orde.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2012, 22:01

dat heb je weer leuk verwoord, straks ga je ook nog bij de mazda MX5 club :clown:

Plaats reactie