BMW E36 325i Coupé
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Effe een vraagje over vocht in het interieur. Misschien onvermijdelijk met die niet bepaald strak sluitende coupéruiten, maar wie heeft er tips? Zelfs met achteruitverwarming aan, blower vol aan en de achterruitjes opengeklapt duurt het de laatste tijd nog bijna een halfuur voordat de achterruit enigszins vochtvrij is...
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Keertje goed vochtvrij maken, in je boxer in de auto en 3 uur lang met de clima op 32 graden?? 8)
Andere mogelijkheid is dat je kachelradiateur lek is... brengt vocht in de auto maar zou je ook moeten zien aan dalend koelvloeistofnivo... plus je zou het moeten ruiken. Heb dat in een E30 een keer gehad.
Andere mogelijkheid is dat je kachelradiateur lek is... brengt vocht in de auto maar zou je ook moeten zien aan dalend koelvloeistofnivo... plus je zou het moeten ruiken. Heb dat in een E30 een keer gehad.
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Hmm, Knot, lekke kachel zou je moeten ruiken. Ik zal 't interieurfilter ook eens nakijken.
O, je eerste tip heb ik gisteren al gedaan. Stoer!
O, je eerste tip heb ik gisteren al gedaan. Stoer!

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: BMW E36 325i Coupé
Ha, die Dutch;
[snapt ineens al die extra verkeersinformatie in de regio]Dutch schreef:O, je eerste tip heb ik gisteren al gedaan. Stoer!
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: BMW E36 325i Coupé
Zo, deze draad na drie jaar maar eens een schop geven. De auto is in die tijd vrijwel probleemloos een leuke weekendauto geweest, op wat kapotte abs-sensortjes na, en sinds een maand of wat de zakelijke youngtimer.
En dan zul je net zien: die paar extra kilometers leveren meteen wat probleempjes op. (En dat terwijl ik in Le Mans pas de ton passeerde!) Maandje geleden moest de auto aan de kant vanwege een kapotte thermostaat en nu is de hele tellerbak uitgevallen - reden dat ik er woensdag op Zandvoort niet bij kon zijn.
Dat ging eerst flipperend, uit en weer aan, uit en weer aan. Toen langer uit en wel weer aan als ik de motor uitschakelde maar het contact er nog ophield - waardoor ik dacht dat het contactslot de boosdoener was. Nu staat alles helemaal uit, maar doet de snelheidsmeter het weer, hoewel optimistisch, en laat de km-stand PPPPPP zien.
Zowel het eerste (flipperende wijzers, uit- en aanfloepende display) als het tweede (optimistische snelheidsmeter, PPPPPP) is een bekend scenario, begrijp ik al googelend. Maar een werkende oplossing vind ik niet. Accu er een uurtje af (voor een reset van de onboardcomputer) werkt niet, tellerbak in de oven (om de soldeerpunten te masseren) werkt niet.
Alleen een nieuwe of andere gebruikte tellerbak of mogelijk een nieuwe printplaat van de onboardcomputer (daar kan de fout ook nog liggen) schijnt te helpen. Dat wordt dus prutsen met km-standen als ik mijn gunstige km-stand terugwil.
Wie kent dit blijkbaar bekende euvel ook? En heeft een oplossing waarbij je niet meteen naar vervanging hoeft te grijpen?
En dan zul je net zien: die paar extra kilometers leveren meteen wat probleempjes op. (En dat terwijl ik in Le Mans pas de ton passeerde!) Maandje geleden moest de auto aan de kant vanwege een kapotte thermostaat en nu is de hele tellerbak uitgevallen - reden dat ik er woensdag op Zandvoort niet bij kon zijn.
Dat ging eerst flipperend, uit en weer aan, uit en weer aan. Toen langer uit en wel weer aan als ik de motor uitschakelde maar het contact er nog ophield - waardoor ik dacht dat het contactslot de boosdoener was. Nu staat alles helemaal uit, maar doet de snelheidsmeter het weer, hoewel optimistisch, en laat de km-stand PPPPPP zien.
Zowel het eerste (flipperende wijzers, uit- en aanfloepende display) als het tweede (optimistische snelheidsmeter, PPPPPP) is een bekend scenario, begrijp ik al googelend. Maar een werkende oplossing vind ik niet. Accu er een uurtje af (voor een reset van de onboardcomputer) werkt niet, tellerbak in de oven (om de soldeerpunten te masseren) werkt niet.
Alleen een nieuwe of andere gebruikte tellerbak of mogelijk een nieuwe printplaat van de onboardcomputer (daar kan de fout ook nog liggen) schijnt te helpen. Dat wordt dus prutsen met km-standen als ik mijn gunstige km-stand terugwil.
Wie kent dit blijkbaar bekende euvel ook? En heeft een oplossing waarbij je niet meteen naar vervanging hoeft te grijpen?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW E36 325i Coupé
Zijn de connectoren nog allemaal in orde?
Ergens een massa probleem misschien?
Anders idd een andere tellerbak proberen om te kijken wat die doet...
Ergens een massa probleem misschien?
Anders idd een andere tellerbak proberen om te kijken wat die doet...