Prachtig.
- orginele BoxsterS velgen staan 'em best goed...
Paar tips:
- na lang stilstaan bij starten beetje rook is normaal. Moet wel weggaan na een minuutje ofzo. Door de boxer constructie kan er na lang stilstaan een beetje olie in de cylinders staan.
- bak kan zeker 's winters / koud erg stug zijn naar zn 2. Niet forceren, gewoon rustig laten opwarmen.
- Er zit zo'n 8l olie in en dat duurt echt een min. of 10-15 voordat het warm is.
- Mechanisch geluid / ratel bij starten (distr. ketting) is normaal. Moet wel in een sec. of 5 weg zijn (spanner die oliedruk moet opbouwen)
- Factory fill is Mobil 0w40. Mobile 5w50 is beter bij sportief gebruik en is ook approved (tip van monteur Porsche en ik doe al circa 10 jaar niets anders).
- Hou je waterdrains (twee voor naast de accu en twee achter in het compartiment waar de kap invalt) schoon en controleer regelmatig of je tapijt onder de bestuurdersstoel droog is. Zoniet: Water loopt naar onderste punt, tapijt onder bestuurdersstoel met daaronder de computer voor alles behalve de motor. Kosten -> 2,5k ...
- Mocht je zelf je blokken verwisselen: vergeet devibrationdampers. Pain in the ass bij het verwisselen aangezien ze in je zuigers happen en ik mis ze niet.
- Hou goed olilekkage in de gaten tussen 1. bak en blok (ivm rear main seal (rms)). 2. Via bougiegaten 3. via olievulpijp. Zijn de zwakke plekken.
- hiiteschilds vd uitlaat willen wel eens gaan ratelen. Klinkt als major engine failure maar stelt niets voor.
- Stuur me een pb met je email adres dan krijg je over 1,5 wk een verzameling pdf's
- Rij open, vergeet de hardtop, vergeet de softtop. Die zijn voor als ie stilstaat

- Stap uit als je de softtop opendoet voor de Boxstershop. Doe het niet en je kan binnen 2 jr. je achterruitje / kap vervangen. Plastic ruitje vouwt vaak nl. niet goed in en moet je echt even handmatig goed in de plooi leggen voordat je de kap helemaal opent.
- Last but not least: A redline a day keeps the bugs away. Zowel voor de auto als voor de geestelijke gesteldheid van de bestuurder/ster.
Mark.
(oh en blijf verder overal van af qua tuning. Luchtfilters, uitlaten, dekats. Forget it. Zelfs een andere benzinedop blijkt ecu codes te geven (geen ervaring). Originele tequipment sportuitlaat is wel een aanrader. En een 'desnork' van de inlaat maar zelfs over dat laatste zijn de meningen verdeeld...