Tips aanschaf Z3 coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: Tips aanschaf Z3 coupe

Bericht door GTRene » 05 jul 2012, 15:02

paars metallic lijkt wel...
kan een originele BMW kleur zijn, doch ik weet niet of die ooit op de Z3 geleverd is...kan...ik weet het niet :D

zitten wel M spiegels op die zijn veul mooier dan de gewone...en rood witte achterlichten...meestal waren bij de 2.8 rood/oranje.

aparte combo.

Tim N

Bericht door Tim N » 05 jul 2012, 15:06

Kan Sephia zijn dan originele individual kleur. Zeker icm camal binnenkant erg lekkere combi.

Moet zeggen dat ik de glanszwarte wielen echt te lelijk vind icm de koetskleur.

Lekker frisse zilveren styling 32 zou dit een mooie kar maken.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 05 jul 2012, 15:16

Ziet er haast uit alsof de auto gewrapped is met die kleur. Glans vind ik soms wat raar uitkomen op de foto's namelijk.

Is in ieder geval geen standaard kleur, dus op ingepakt of gespoten. Het kofferbakslot e.d. hoort ook chroom te zijn en niet in kleur van de koets.

Rechtsachter lijkt het net of er een deuk in de auto zit (al kan dat door de foto komen)
een "2" op het nummerbord geeft ook niet veel vertrouwen imo

Meer een leuke auto voor het circuit zeg ik!!

David van Kampen

Bericht door David van Kampen » 05 jul 2012, 15:43

De zwarte met cognac interieur is ook een bekende wagen op het Z3 Forum. De ex van member "Sjonnie Kroket"" . Je zou hem eens om wat additionele informatie kunnen vragen betreffende onderhoud etc.

Hier linkje naar topic:

http://www.z3forum.nl/index.php?/topic/ ... ge__st__80

Geert.

Bericht door Geert. » 05 jul 2012, 16:39

David van Kampen schreef:De zwarte met cognac interieur is ook een bekende wagen op het Z3 Forum. De ex van member "Sjonnie Kroket"" . Je zou hem eens om wat additionele informatie kunnen vragen betreffende onderhoud etc.

Hier linkje naar topic:

Ik wist dat hij van Sjonnie Kroket was geweest, maar dit wist ik niet .. een 3.0 gemonteerd (met welke km stand?) en herkeurd, overgespoten en ander interieur erin.. Vandaag zouden er ook mensen met die auto naar de BMW dealer gaan voor een check, als die goed was dan nemen ze hem "waarschijnlijk" mee. Maar de dealer zou toch per direct een aantal zaken moeten opvallen dan :coffee:

David van Kampen

Bericht door David van Kampen » 05 jul 2012, 16:52

Dat moet je ook met een grote knipoog lezen aangezien hij daarvoor een 2.8 had...zie pagina 1 van datzelfde topic.....niets aan de hand dus..

Auto is in onderhoud geweest bij www.avvr.nl ( roodkapje op het Z3 Forum).

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2012, 17:06

welke van de 2 zou je kiezen dan....

BMW Z3 3.0 Coupe 2001 Zwart 8.950,-euro

http://link.marktplaats.nl/555371255

of

BMW Z3 3.0 Coupe 2002 Zwart 10.950,-euro

http://auto.marktplaza.nl/bmw/BMW-Z3-co ... 752545.htm

van beide kun je wel wat leuks maken door middel van 2 "zwarte" kuipstoelen en wat zwarte accenten aan te brengen zoals bv pookhoes en handrem hoes e.d.

best moeilijk :D
beide hebben wel hun plussen en of minnen

wel is het zo dat je met die 2001 zeg 2.000,-euro meer speling hebt...
doch wellicht dat je bij die 2002 nog wat kan pingelen en je zo een iets mooier bj hebt en iets mooiere? wielen....keuzes keuzes :D

Jussi

Bericht door Jussi » 05 jul 2012, 18:03

Geert. schreef:
David van Kampen schreef:De zwarte met cognac interieur is ook een bekende wagen op het Z3 Forum. De ex van member "Sjonnie Kroket"" . Je zou hem eens om wat additionele informatie kunnen vragen betreffende onderhoud etc.

Hier linkje naar topic:

Ik wist dat hij van Sjonnie Kroket was geweest, maar dit wist ik niet .. een 3.0 gemonteerd (met welke km stand?) en herkeurd, overgespoten en ander interieur erin.. Vandaag zouden er ook mensen met die auto naar de BMW dealer gaan voor een check, als die goed was dan nemen ze hem "waarschijnlijk" mee. Maar de dealer zou toch per direct een aantal zaken moeten opvallen dan :coffee:
Over welke gaat het hier? Ik kan niet op dat forum inloggen. Linkje van de advertentie?

Geert.

Bericht door Geert. » 05 jul 2012, 19:32

Geert. schreef:

Hier linkje naar topic:

Dit is wat de dealer zegt van de auto..
algemeen oordeel: goede bak. Punten: remmen achter moeten vervangen worden en het differentieel heeft wat meer speling dan gemiddeld. Technisch geen probleem mr schakelt wat grover. Verder kleine dingetjes.

De remmen zijn natuurlijk geen probleem, maar speling in het differentieel... daar weet ik weinig vanaf, is het dif van de 2.8 hetzelfde als voor een 3.0 aangezien er een ander blok in is gekomen :hungry:

Jussi

Bericht door Jussi » 05 jul 2012, 20:21

Over welke gaat dat nu, Geert?

Geert.

Bericht door Geert. » 05 jul 2012, 20:46

Niels schreef:http://link.marktplaats.nl/555371255

Klaar, slotje.

Echt zwakke punten hebben ze niet, gewoon een knappe nemen van een goede eigenaar. Liever een 3.0 maar een 2.8 voor het juiste geld mag ook.
Deze, mooie combi van kleuren dat zeker ! :D

Geert.

Bericht door Geert. » 06 jul 2012, 00:01

Ik las het gewoon niet goed.. auto is gewoon ingevoerd uit België haha !

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2012, 00:16

Slotje>>

http://www.autotekoop.nl/occasion/bmw-z ... 051/photos

alhoewel deze (al eerder gepost) wel meer km heeft doch wel leuk bj e.d. en maar iets duurder

http://www.autowereld.nl/bmw/z3-coupe/z ... /foto.html

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jul 2012, 05:26

Zijn ook leuk. Die 1e heeft een iets vriendelijkere km stand. Is wel een jaar ouder en "maar" 1k goedkoper maar toch zou die combi (interieur/exterieur) mijn voorkeur hebben.
Maar ik zoek niet zoiets :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jul 2012, 10:56

Geert. schreef: Vrijdag ben ik even wezen kijken bij de 3.0 die te koop staat/stond bij de Beijer te Heerenveen, deze heeft nog net even teveel investering nodig om hem helemaal fris te krijgen. Ben heel vriendelijk en eerlijk te woord gestaan door een verkoopadviseur die ook DF dagen bezoekt :thumbup:
Dus die kun je van de lijst halen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2012, 11:22

BMW's uit de Z serie zijn wijven/kappersauto's vraag maar aan Elmar , elke Z is naast zo'n vette Viper zoals Kees heeft gewoon een homoautootje :kikker:
Bijlagen
Kapsalon.jpg
Kapsalon.jpg (227.67 KiB) 1649 keer bekeken

Jurrian

Bericht door Jurrian » 06 jul 2012, 11:27

Niels schreef:
Geert. schreef: Vrijdag ben ik even wezen kijken bij de 3.0 die te koop staat/stond bij de Beijer te Heerenveen, deze heeft nog net even teveel investering nodig om hem helemaal fris te krijgen. Ben heel vriendelijk en eerlijk te woord gestaan door een verkoopadviseur die ook DF dagen bezoekt :thumbup:
Wat is er bij deze auto aan onderhoud onderhevig? Want hij ziet er op zich netjes uit.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 jul 2012, 13:01

RVV schreef:BMW's uit de Z serie zijn wijven/kappersauto's vraag maar aan Elmar , elke Z is naast zo'n vette Viper zoals Kees heeft gewoon een homoautootje :kikker:
niet pandora's box openen Rico... er is geen weg meer terug! haha

Geert.

Bericht door Geert. » 06 jul 2012, 17:32

Jurrian schreef:
Niels schreef:
Wat is er bij deze auto aan onderhoud onderhevig? Want hij ziet er op zich netjes uit.
Dat is moeilijk in te schatten omdat ik er niet echt heel goed naar heb gekeken, maar airbag lampje, traction control lampje blijft aan en werkt niet, kleine schade verf, motor gaf mij het gevoel ff te lang stil te hebben gestaan, remmen, banden voorkant .. Ze waren ook heel eerlijk hoor, je moet er gewoon een paar duizend tegenaan gooien en dan issie weer fris, daar ben ik het wel mee eens :mrgreen: maar niet voor mij tenzij voor een hele lage prijs.

Hij gaf wel aan om de auto deze week de deur uit te doen, dus waarschijnlijk al pleitosssss.

@Rico, je hebt helemaal gelijk hoor, maar geen Viper centjes op het moment dus dan maar GAY
Bijlagen
1_4_59.gif
1_4_59.gif (2.8 KiB) 1578 keer bekeken

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 17:54

Nou ik heb een overeenkomst bereikt hoor :mrgreen: wordt maandag even fris gekeurd en door mij opgehaald :blink: :blink: :blink: :blink:

Wat reed dat ding GOED zeg!.. perfecte combi met onderstel, onderhoud en km stand .. tja dan rekt het budget wel iets verder op dan gepland, maar volgens mij dubbel en dwars waard!!

3.0i loopt toch wel erg mooi hoor, is niet supersnel of explosief maar precies goed zoals ik het wil. Ruim voldoende koppel onderin en trekt heerlijk door in toeren. Dat mag ook wel met alle zaken die er al aan zijn gedaan :shakeit:

De auto is geweldig interactief en geeft zoveel feedback, kan ik eindelijk eens goed leren rijden :clap: :clap:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jul 2012, 18:00

3.0i = nice.

mooi hoor, nu nog ff wachten en dan genieten :df:

gefeliciteerd alvast.

edit...of heb je deze met de mooie km sta

http://www.autowereld.nl/bmw/z3-coupe/3 ... /foto.html

das wel een gaaf ding zo te zien.
afijn we horen het wel. :D

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 18:15

Nou vooruit .. het is de oude van Dennis Becude die te koop staat op DF ..
Bijlagen
Z3.jpg
Z3.jpg (196.78 KiB) 1531 keer bekeken

dvh

Bericht door dvh » 07 jul 2012, 18:21

Congrats !
Mooi ding!
Altijd een mooie auto gevonden zo'n z3 coupé

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 jul 2012, 18:44

Gaaf man! Mooi ding! :D

Geert.

Bericht door Geert. » 07 jul 2012, 18:46

Thanks :D vind het ook echt een mooi ding, maar vooral de staat van onderhoud en het huidige billstein onderstel met intrax veren spreken me enorm aan :df:

Huidige interieur vind ik ook mooi, later dit jaar misschien nog een half lederen/alcantara stuur erin en wellicht wat zwart alcantara wat verder in het interieur laten verwerken .. maar eerst lekker knallen

*en nee dat is niet mijn rooie r*k doek* hahaha .. *
Bijlagen
Z3 int.jpg
Z3 int.jpg (163.1 KiB) 1520 keer bekeken

Plaats reactie