Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- dvh
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Toch apart.
We hebben destijds 2x een referendum gehad in Nederland betreft Europa.
2x is er tegen gestemd door het Nederlandse volk.
En toch gaat het gewoon die richting op.
Democratie toch ? Of alleen de schijn daarvan.
We hebben destijds 2x een referendum gehad in Nederland betreft Europa.
2x is er tegen gestemd door het Nederlandse volk.
En toch gaat het gewoon die richting op.
Democratie toch ? Of alleen de schijn daarvan.
- GTRene
veelal schijn...
en zoiets zie je op veel gebieden, niet alleen politiek...
in beeld doen ze gewoon en sommige daarvan het ook echt goed bedoelende...
doch achter de schermen gaat het dan soms anders, diegene(n) die bv werkelijk aan de touwtjes trekt bepaald en wijzigt het en dan bv later weer in beeld, verteld dat dat de uitkomst is van...
en zoiets zie je op veel gebieden, niet alleen politiek...
in beeld doen ze gewoon en sommige daarvan het ook echt goed bedoelende...
doch achter de schermen gaat het dan soms anders, diegene(n) die bv werkelijk aan de touwtjes trekt bepaald en wijzigt het en dan bv later weer in beeld, verteld dat dat de uitkomst is van...
- 350 Z
Wilders heeft steeds gelijk maar ja die kun je niet geloven omdat slinks het alleenrecht op de waarheid heeft en altijd gelijk heeft.
- Dennis Cavallino
Terug naar de Gulden gaat intussen zóveel geld kosten. Terug = nogo.
Ik vind nog steeds dat we destijds vóór een EEG hadden moeten kunnen stemmen, maar tegen een EU.
Inmiddels hebben we die EU alsnog, dus nu vind ik dat we all the way moeten gaan. Lekker puh voor 't pluche in Den Haag.
Ik vind nog steeds dat we destijds vóór een EEG hadden moeten kunnen stemmen, maar tegen een EU.
Inmiddels hebben we die EU alsnog, dus nu vind ik dat we all the way moeten gaan. Lekker puh voor 't pluche in Den Haag.
- GTRene
ik hoorde dat naast wellicht Cypres? nu ook Slovenie wellicht geld nodig heeft
als 6e land aan het infuus...who's next.
als 6e land aan het infuus...who's next.
- Dennis Cavallino
Slovenië is de laatste jaren sterk gegroeid (logisch gevolg van aantal ontwikkelingen). Dus niet gek dat ze nu ook een dip hebben. Wij doen veel zaken daar. Slovenië is sterk afhankelijk van andere landen. Juist met de landen waarmee 't veel handel drijft gaat 't nu slecht/minder. De laatste jaren hadden ze er hoge inflatie en hoge loonkostenontwikkeling. Je kunt je dus wel voorstellen dat ook daar makkelijk veel geleend werd....
- dvh
- Dennis Cavallino
Dennis Cavallino schreef:Het personeel van 't ESM staat straks boven iedere wet. Daar hoor je niemand over. Het gaat veel verder dan alleen de paar miljard die NL nu moet storten en de enkele tientallen miljarden waar we garant voor moeten staan.
Ik ben niet tegen een potje geld om problemen op te lossen, maar dit geldpotje wordt straks niet goed verantwoord.
- GTRene
Medewerkers ECB overspannen door crisis
en dan dit
Medewerkers ECB overspannen door crisis...

gaat lekker...
Medewerkers ECB overspannen door crisis...
http://www.bnr.nl/topic/schuldencrisis/ ... oor-crisisNa bijna vijf jaar crisis is de rek is eruit bij het personeel van de ECB. Veel medewerkers van de Europese Centrale Bank zijn overspannen geraakt van al het extra werk.
Uit een peiling onder het personeel van vakbond IPSO die is ingezien door het Franse persbureau AFP blijkt dat 80 procent klaagt over een 'zware werklast'. Bijna 16 procent zegt dat de situatie ernstige gevolgen heeft voor hun privéleven en/of hun gezondheid.
Roep om uitbreiding
"Na 5 jaar van crisis is het personeel op alle afdelingen overwerkt'', zegt IPSO-chef Marius Mager. ECB-voorzitter Mario Draghi heeft het bestuur om een personeelsuitbreiding gevraagd, maar IPSO is nog niet geïnformeerd over exacte aantallen en vreest dat de gevraagde uitbreiding niet genoeg zal zijn om de problemen op te lossen. De ECB heeft in totaal 2600 mensen in dienst, van wie 1200 met een tijdelijk contract.
gaat lekker...
- PD power
Uiteindelijk gaat de euro in de huidige vorm, de put in, alleen hoe langer we wachten, hoe duurder het wordt voor nederland.Dennis Cavallino schreef:Terug naar de Gulden gaat intussen zóveel geld kosten. Terug = nogo.
Dus zo snel mogelijk afscheid nemen, van een droomeland en beentjes op de grond, want de euro is al overleden, NPB, houd er al rekening mee, de Vlag uit voor de nieuwe gulden cq D-mark, of Neuro.
-
Rebel
Het valt mij op dat steeds meer mensen hun politieke mening durven te geven en zelfs openlijk zeggen waarop ze gaan stemmen. De SP is dik favoriet, zelfs bij voormalige VVD stemmers, mensen met hogere inkomens, 2 verdieners etc. Ik heb het al eerder voorspeld, maar ben er 100 % zeker van dat de SP een gigantische overwinning gaat boeken die zelfs de peilingen doet verbleken.
Daar gaat zelfs die "blanco" stem van Wouter en Cavallino niks aan veranderen
De kabinetsformatie is uiteraard andere koek...
Daar gaat zelfs die "blanco" stem van Wouter en Cavallino niks aan veranderen
De kabinetsformatie is uiteraard andere koek...
-
Shakes
Zeker van niet
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Linkse herfst (of winter tegen de tijd dat ze uitgesteggelt zijn).
We kunnen misschien alvast cycling-fun.com registreren.
We kunnen misschien alvast cycling-fun.com registreren.
-
Rebel
Shakes schreef:Zeker van niet
Dat is het mooie van internet. Deze onzin staat er in september/oktober nog, en dan kunnen we allemaal constateren dat Nederland een flinke ruk naar links gaat maken en dat de sp veruit de grootste partij gaat worden. Zeker van wel
- dvh
Tja, dan zal het de SP net zo vergaan als de VVD nu.
VVD was populair, en zwakt af.
Net als de SP af zal zwakken wanneer het aan de 'macht' komt.
Stemgedrag is te vergelijken met:

VVD was populair, en zwakt af.
Net als de SP af zal zwakken wanneer het aan de 'macht' komt.
Stemgedrag is te vergelijken met:
- wjn
Wat een zwart/witters allemaal zeg
De meeste mensen die ik spreek vinden een combi van VVD en SP wel ideaal, zou waarschijnlijk niet eens zo slecht zijn.
Wat mij meer verbaast de afgelopen tijd, is dat de ECB rente nog nooit zo laag gestaan heeft (1 - 0,75%), en Spanje toch tegen 6,8% of meer moet lenen. Ja, zal met onzekerheid te maken hebben, maar iemand wordt er erg rijk van en daar draaien de normale belastingbetalers voor op....
De meeste mensen die ik spreek vinden een combi van VVD en SP wel ideaal, zou waarschijnlijk niet eens zo slecht zijn.
Wat mij meer verbaast de afgelopen tijd, is dat de ECB rente nog nooit zo laag gestaan heeft (1 - 0,75%), en Spanje toch tegen 6,8% of meer moet lenen. Ja, zal met onzekerheid te maken hebben, maar iemand wordt er erg rijk van en daar draaien de normale belastingbetalers voor op....
- Dennis Cavallino
Heeft inderdaad puur met risicotoeslag te maken. Waar leen je je geld aan uit? Aan iemand die 't terugbetaalt, of aan iemand die failliet dreigt te gaan? ECB-rente is puur bedoeld om economie aan te zwengelen of af te remmen. Rente op Spaanse staatsobligaties is bedoeld om (slechte) begrotingen te dekken. Als je dat risico aandurft, kun je inderdaad geld verdienen. Verder zijn 't appels en peren.
-
Shakes
Rob, fijn dat wat ik denk onzin is in jouw ogen.
- Maus335i
Heb ik nooit begrepen, waarom zou dat een geheim moeten zijn?Rebel schreef:Het valt mij op dat steeds meer mensen hun politieke mening durven te geven en zelfs openlijk zeggen waarop ze gaan stemmen.
- Dennis Cavallino
Dat komt voort uit 't feit dat je vroeger in de kerk zat, omdat heel 't durp op je vingers zat te kijken, maar je in 't stemhokje kon proberen om de wereld te verbeteren door op een non-religieuze partij te stemmen.... dat moest je dan wel angstvallig geheimhouden, anders kreeg je geen pepermuntje meer tussen de preken door van je buurman.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ha, mooi verhaal inderdaad(als zijnde mee eens ja)Dennis Cavallino schreef:Dat komt voort uit 't feit dat je vroeger in de kerk zat, omdat heel 't durp op je vingers zat te kijken, maar je in 't stemhokje kon proberen om de wereld te verbeteren door op een non-religieuze partij te stemmen.... dat moest je dan wel angstvallig geheimhouden, anders kreeg je geen pepermuntje meer tussen de preken door van je buurman.
Maar wij NLers lopen/liepen inderdaad niet te koop met welke partij je stemt en ook niet met je loonstrookje bijvoorbeeld. Typisch Nederlands ook dat laatste denk ik?
- Dennis Cavallino
Loonstrookje meldde je ook niet, want dan moest je met je leuke salaris vooraan komen zitten in de protestantse kerk en verplicht extra lappen aan de dominee.
<gooi d'r maar een paar kwartjes in, dan ratel ik wel door>
In de katholieke kerk zaten ondernemers en pedofielen in loondienst van de ondernemer of de kerk. Die hoefden elkaar geen loonstrookje te laten zien, want iedereen wist toch wel van elkaar hoeveel er aan de strijkstok bleef hangen.

In de katholieke kerk zaten ondernemers en pedofielen in loondienst van de ondernemer of de kerk. Die hoefden elkaar geen loonstrookje te laten zien, want iedereen wist toch wel van elkaar hoeveel er aan de strijkstok bleef hangen.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zit 'n kern in, maar net te makkelijk Dennis.Dennis Cavallino schreef:Loonstrookje meldde je ook niet, want dan moest je met je leuke salaris vooraan komen zitten en verplicht extra lappen aan de pastor.
De (RK) Kerk bestaat natuurlijk niet alleen in NL, ergo voorál in Zuidelijker Europa en de rest van de wereld.
Daar is men vaak ook niet zo gesloten/schuchter in 't melden wat men verdient...
-
Rebel
Maus335i schreef:Heb ik nooit begrepen, waarom zou dat een geheim moeten zijn?Rebel schreef:Het valt mij op dat steeds meer mensen hun politieke mening durven te geven en zelfs openlijk zeggen waarop ze gaan stemmen.
Dat moet niet Maurice, maar ik kan me wel voorstellen dat er een aantal mensen zijn, die dit liever niet delen met anderen. Nogmaals ik heb er geen problemen mee.
Maar ook op DF zijn er massa's mensen die hun politieke voorkeur niet uitspreken. Wel genoeg gezeur en gesever, maar kleur bekennen, nada.
@ Shakes, relax amigo. Ik bedoel moet "onzin", all deze teksten omtrent dit onderwerp, die google "voor eeuwig" opslaat
Een politieke voorkeur of eigen mening is nooit "onzin".
Ook ik hoop, net als jou, dat de SP niet aan de macht komt, maar spijtig genoeg, ben ik er inmiddels van overtuigd, door reacties uit mijn omgeving (die bestaan uit verschillende lagen van de samenleving) dat ze met een verpletterende verkiezingsuitslag de grootste worden.
Ik kan me niet voorstellen dat jij dit zelf ook niet meekrijgt. Nogmaals nog een aantal maanden en dan zullen we weten hoe Nederland stemt.
-
Rebel
Daarnaast heb je ook nog het fenomeen dat er hele volkstammen zijn, die op een "winnaar" stemmen.
Mensen stemmen nu eenmaal liever op een getipte winnaar dan op een "verliezer". Compleet belachelijk natuurlijk, maar het is wel een feit. Daarom zouden ze die peilingen achterwege moeten laten.
Mensen stemmen nu eenmaal liever op een getipte winnaar dan op een "verliezer". Compleet belachelijk natuurlijk, maar het is wel een feit. Daarom zouden ze die peilingen achterwege moeten laten.