Nederland gaat naar de haaien
- HansD
Re: Nederland gaat naar de haaien
@Rico dat is ook zo. Het zijn vaak ook dezelfden. Dat vind ik echter geen reden om je dan maar af te reageren op deze manier terwijl het niet nodig is.
Maar er is onderzoek gedaan dus de agenten hadden gelijk in dit geval :strong: .
Dit soort zaken komen dagelijks voor zoals ik al schreef. Kraait geen haan naar totdat er weer een filmpje opduikt of er iemand gewond raakt.
Maar er is onderzoek gedaan dus de agenten hadden gelijk in dit geval :strong: .
Dit soort zaken komen dagelijks voor zoals ik al schreef. Kraait geen haan naar totdat er weer een filmpje opduikt of er iemand gewond raakt.
- GTRene
probleem is met sommige media dat ze alleen de knallers eruit halen...doch het verhaal is wat groter, zie stukje van>>350 Z schreef:De getuige die alles van het begin af aan heeft gezien word dus niet geloofd want agente + ambtseed + leugen = feit in NL.
als je goed kijkt zag je dat ook in de video, hij werkte niet mee maar de agente stata wat voor die armen van die overlast veroorzaker.Uit het onderzoek is gebleken dat de man die de opnames maakte, niet het hele incident heeft gezien. De agenten kwamen zondag 17 juni af op een melding dat er een man op straat zou liggen in de Rotterdamse Riederlaan. De man zou onwel of dronken zijn. Ter plaatse stuitten de agenten op de 29-jarige man, die meteen agressief reageerde, om zich heen schopte en sloeg, en de agenten beledigde. Toen de agenten hem aanhielden en hem de handboeien omdeden, lukte het de man zich los te rukken, waardoor de boeien maar aan één hand vastzaten. De agenten gebruikten daarop pepperspray, maar dat had weinig effect. Omdat de agente het gevaar van een rondzwaaiende handboei kende, werkte ze de man met enkele gerichte trappen tegen de grond. Dat was proportioneel in die situatie en daarom heeft de officier besloten de vrouw niet verder te vervolgen.
Tijdens het onderzoek zijn behalve de agenten en de aangehouden man, diverse ooggetuigen gehoord. De ooggetuigen, onder wie de vriendin van de man die de opnames maakte, bevestigen het geweld dat de man tegen de agenten gebruikte. Het onderzoek is door de Rotterdamse gezagsdriehoek de afgelopen dagen voorgelegd aan twee externe deskundigen: de hoofdofficier van justitie van de regio Noord-Nederland, Jan Eland, en de oud-korpschef van het regiokorps IJsselland Jan Wilzing. Zij onderschrijven de conclusies van het OM in Rotterdam. De Rotterdamse hoofdofficier heeft de resultaten van het onderzoek bekendgemaakt aan de korpschef en de burgemeester.
De aangehouden man kan zich niets meer van het incident herinneren. Hij heeft verklaard die dag veel bier en wodka te hebben gedronken, zeker 30 glazen, en hij heeft verklaard af en toe een ,,kwade dronk'' te hebben. Hij heeft die zondagavond al een boete gekregen wegens belediging. Hij heeft geen letsel aan de schoppen overgehouden.
http://www.om.nl/organisatie/item_14436 ... nte-juist/
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
@Rene, het zal ook allemaal wel, maar de opname waar we 't over hebben is NIET door de vriendin van die dronken man gemaakt. EDIT: IK las 't verkeerd de vriendin van de man die de opnames maakte. Nou lekker, een stelletje die al twee verschillende verklaringen geeft. Tralalalala....pfff.
Of ik begrijp 't verhaal verkeerd of jouw link/verhaal hierboven is ook niet helemaal fris.
Uit de quote wat Rene postte:
Of ik begrijp 't verhaal verkeerd of jouw link/verhaal hierboven is ook niet helemaal fris.
Uit de quote wat Rene postte:
Externe deskundigen? Die Let had geen schijn van kans juridisch natuurlijk.Het onderzoek is door de Rotterdamse gezagsdriehoek de afgelopen dagen voorgelegd aan twee externe deskundigen: de hoofdofficier van justitie van de regio Noord-Nederland, Jan Eland, en de oud-korpschef van het regiokorps IJsselland Jan Wilzing. Zij onderschrijven de conclusies van het OM in Rotterdam.
Laatst gewijzigd door Robin op 26 jun 2012, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
HansD schreef:@Rico dat is ook zo. Het zijn vaak ook dezelfden. Dat vind ik echter geen reden om je dan maar af te reageren op deze manier terwijl het niet nodig is.
Aan de andere kant Hans, zo'n beetje iedereen heeft vandaag een mobiel met videocamera functie waarmee je haarscherpe filmpjes kunt maken. Zodra er ergens een opstootje is, zwaait (helemaal de jeugd) iedereen met zijn telefoon te filmen, en binnen 2 minuten staat het op youtube voor de hele wereld.
MET die wetenschap moet de politie ook werken. Daar al intern al het nodige over zijn besproken en ook daar gelden weer allerlei protocollen over. Denk niet dat een gemiddelde agent zit te wachten om een headliner op geenstijl.nl te worden. De suggestie die je wekt dat te pas en te onpas iedereen die een scheet laat in het gezicht van een agent een pak rammel krijgt klopt natuurlijk ook niet.
Ik denk dat je het behoorlijk bont moet maken om zo aan gepakt te worden zoals in het filmpje. Dan ben je far beyond de normale manier van functioneren.
Maargoed.. de NL cultuur is ook al snel... daders zijn slachtoffers... en echte slachtoffers hebben pas echt pech.
- GTRene
te veel info?Robin schreef:@Rene, het zal ook allemaal wel, maar de opname waar we 't over hebben is NIET door de vriendin van die dronken man gemaakt. EDIT: IK las 't verkeerd de vriendin van de man die de opnames maakte. Nou lekker, een stelletje die al twee verschillende verklaringen geeft. Tralalalala....pfff.
dit is dus de vriendin van diegene die de video maakte en zei had wel alles gezien die vriend de filmer dus nietDe ooggetuigen, onder wie de vriendin van de man die de opnames maakte
edit: ik zie nu ook dat je het al goed hebt gezien
-
Robin
Rene ik vat 'm.
Maar vind 't verhaal over die externe deskundigen niet zo prima.
Maar vind 't verhaal over die externe deskundigen niet zo prima.
- GTRene
verder ook belangrijk uit de voorgeschiedenis voor het voorval, hij had die avond ook al een boete te pakken en bij zoiets moet je het ook al redelijk bont maken...
hij was voor dat evenement-je ook al in de overlast business zeg maar wat ook verklaard kan worden aan die eerdere boete voor het beledigen...
hij was voor dat evenement-je ook al in de overlast business zeg maar wat ook verklaard kan worden aan die eerdere boete voor het beledigen...
verder maakt hij ook geen schijn van kans immers>>Hij heeft die zondagavond al een boete gekregen wegens belediging
alhoewel een handige advocaat zijn slimmigheid? er op los kan gooien en woorden in de mond kan leggen van/voor die persoon oid...ook zo triest, magoed sommigen zien status denk je wel eens.De aangehouden man kan zich niets meer van het incident herinneren. Hij heeft verklaard die dag veel bier en wodka te hebben gedronken, zeker 30 glazen, en hij heeft verklaard af en toe een ,,kwade dronk'' te hebben
- HansD
Die suggestie wil ik niet wekken. Misschien komt het nu een beetje zo over vanwege dit ene filmpje maar ik ben ervan overtuigd dat het gros van de agenten prima zijn werk doet.De suggestie die je wekt dat te pas en te onpas iedereen die een scheet laat in het gezicht van een agent een pak rammel krijgt klopt natuurlijk ook niet
Uizonderingen en incidenten heb je altijd. Dat maakt het niet goed als het gebeurt maar het gebeurt wel.
- RVV
Duidelijk 
- WJ
-
Robin
Zij is bezig zo d'r eigen graf te graven denk ik....
http://www.nu.nl/politiek/2846713/schul ... igers.html
http://www.nu.nl/politiek/2846713/schul ... igers.html
- GTRene
Litouwer rijdt in gestolen politieauto over A12
Litouwer rijdt in gestolen politieauto over A12
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/l ... er-A12.eceZEVENAAR – Op de snelweg A12 richting de grens met Duitsland is zaterdagochtend een 34-jarige man uit Litouwen aangehouden die in een gestolen auto reed van de politie Haaglanden. Dat meldde de Koninklijke Marechaussee.
De man werd bij Zevenaar aangehouden door een surveillanceteam van de Koninklijke Marechaussee en de Duitse politie. De auto, een burgerwagen van de politie, was al voorzien van kentekenplaten uit Litouwen.
Tijdens de controle kon de man geen paspoort laten zien en bleek er een mobilofooninstallatie in het handschoenenkastje te liggen.
Bij het checken van het chassisnummer van de auto bleek het te gaan om een auto van de politie die in de nacht ervoor in Schipluiden was gestolen. De bestuurder is aangehouden en overgedragen aan de politie Haaglanden
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Ik weet dat je niet iedereen kunt helpen, dat je ergens een grens moet trekken, dat ze volgens de letter der wet vast gelijk hebben etc. etc. bla bla maar toch denk ik bij zo'n bericht: stomme kloteverzekeraar van een Menzis waar de waarde van een mensenleven alleen maar in euri's wordt uitgedrukt.
Eindelijk mag de doodzieke peuter Kaj Dee vandaag naar Amerika voor zijn behandeling tegen kanker. Maar dat gruwelijke ziekteproces moet het kleintje zonder zijn moeder doorstaan: zij heeft ook kanker. Een smeekbrief aan verzekeraar Menzis, om ook die behandeling in de VS te bekostigen, vond geen gehoor. 'Nóg een Amerikaanse chemotherapie krijgen we niet vergoed.'
Met de koffers gepakt, kleine Kaj op schoot en drie vliegtickets paraat, vertrekken de Rotterdamse Marc Luijendijk en Ilonka Dee vandaag naar het vliegveld. Op naar Philadelphia, eindelijk. Maandenlang zamelden ze geld in voor deze reis, om als gezin hun zoontje van anderhalf bij te staan in zijn strijd.
In Amerika krijgt Kaj de enige therapie die zijn jonge leventje misschien kan redden van kinderkanker met uitzaaiingen. Maar moeder Ilonka moet over twee weken alweer rechtsomkeert maken. Haar doodzieke knulletje en vriend achterlatend, om zelf in Nederland óók een chemotherapie te ondergaan.
Borstkanker
Want zij heeft borstkanker, ontdekte ze een paar maanden geleden. En kanker kost geld. Te veel geld voor het Rotterdamse gezin, want de vergoeding à 12.000 euro die Menzis Ilonka voor haar chemokuren geeft, is veel te laag voor de veel duurdere Amerikaanse chemokuren. Afgelopen weekend ontving Menzis een 'smeekbrief' om een uitzondering op de geldende vergoedingsregels te maken.
Gisteren gloorde even hoop, toen Menzis aangaf de zaak nogmaals te bekijken. De verzekeraar - die in april na veel gesteggel toch een ton betaalde voor de kleine Kaj - ziet een tweede vergoeding in een paar maanden echter niet zitten. 'We betalen het Nederlandse tarief. Of dat toereikend is voor Amerikaanse behandeling, weten we niet,' zegt een woordvoerder tegen het AD.
Chemokuur
'De prijzen in Amerika verschillen nogal, dus er zit vast een goedkoper ziekenhuis bij. We zijn hier heus niet gevoelloos onder, maar we kunnen ook niet zomaar een blanco cheque geven als het om schrijnende gevallen gaat. We krijgen wel vaker schrijnende gevallen. En stel je voor dat die behandeling dan opeens honderdduizenden euro's duurder uitvalt. En we hebben Kajs behandeling ook al vergoed.'
De verzekeraar stelt dat voor het geld dat Ilonka's behandeling in Amerika kost hier in Nederland wel meerdere andere patiënten kunnen worden geholpen. Wel wil Menzis de Ilonka's vliegtickets betalen om zo toch regelmatig bij Kaj te kunnen zijn. De familie zoekt nog naar goedkopere kuren, maar die hebben Marc en Ilonka nog niet gevonden in Philadelphia. 'Er staan nog wat offertes uit. We hopen dat die mild zijn, maar dat verwachten we niet
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als ons systeem ingericht moet worden op behandelingen van een ton ipv 12k, kun je op je vingers natellen dat iedereen moet bloeden, en dat je amerikaanse taferelen krijgt, waarbij het gros van de bevolking gewoon niet meer verzekert is.
Ik spuug op die geldzuigers van verzekeraars, maar hier hebben ze wel een punt.
Zodra het een gezicht krijgt, zijn die dingen wel erg zuur ja.
Ik spuug op die geldzuigers van verzekeraars, maar hier hebben ze wel een punt.
Zodra het een gezicht krijgt, zijn die dingen wel erg zuur ja.
- HansD
Ik ben het wel wat met smiley eens. Menselijk zeg je; natuurlijk moet dat vergoed worden. Aan de andere kant moet je idd ergens een streep trekken. Er wordt al -veel- extra geld vrijgemaakt voor dat jochie (terecht denk ik, zeker omdat ze een 1e behandeling zelf opgebracht hebben) maar om dan nog een ton te gaan betalen voor een behandeling die in NL bijna 10x goedkoper kan, dan kun je wel bezig blijven.
Zoals Menzis al schrijft, er zijn veel schrijnende gevallen, overal een uitzondering voor maken dan?
Regels moeten gehandhaafd worden en alles wordt te duur is over het algemeen de consensus maar als er dan een individueel zielig geval in de media (deze kay, mauro, enz) wordt er snel om een uitzondering geroepen.
Zoals Menzis al schrijft, er zijn veel schrijnende gevallen, overal een uitzondering voor maken dan?
Regels moeten gehandhaafd worden en alles wordt te duur is over het algemeen de consensus maar als er dan een individueel zielig geval in de media (deze kay, mauro, enz) wordt er snel om een uitzondering geroepen.
- dvh
Het is niet alleen de verzekeraars aan te rekenen.
Als je ziet wat een ziekenhuis durft de declareren voor een operatie of een behandeling.
Dat het anno nu nog geaccepteerd wordt door verzekeraars...... ?!
Stel daar eens Kamervragen over.
Als je bijv in Den Bosch ziet. Het ziekengasthuis. Man wat een pand. Alles nieuw, modern en mooi.
Maar je begrijpt ook wel dat dit betaald moet worden.
En ben je dan zo'n kneus die buiten de verzekering valt door zijn gezondheid. Dan weet je dat je niet betaald voor je daadwerkelijke behandeling. Maar voor de mooie entreehal.
En als je het niet kan betalen, dan ga je dood.
Maar 'we' hebben wel een mooie entreehal.
Zo'n ziekenhuis wordt gewoon geleid als een commercieel bedrijf. En wat je nodig hebt zijn winstgevende klanten. En moet jij zelf iets betalen maar kun je het niet ? Dan ben je niet commercieel aantrekkelijk en wordt je aanvraag afgewezen. Want het kost te veel...
Een ziekenhuis moet geen geld verdienen imho.
Als ze breakeven spelen, prima. Maken ze verlies door extra zorg, dan zou onze overheid hier klaar voor moeten staan.
Een ziekenhuis moet gewoon geen commercieel bedrijf zijn.
Als je ziet wat een ziekenhuis durft de declareren voor een operatie of een behandeling.
Dat het anno nu nog geaccepteerd wordt door verzekeraars...... ?!
Stel daar eens Kamervragen over.
Als je bijv in Den Bosch ziet. Het ziekengasthuis. Man wat een pand. Alles nieuw, modern en mooi.
Maar je begrijpt ook wel dat dit betaald moet worden.
En ben je dan zo'n kneus die buiten de verzekering valt door zijn gezondheid. Dan weet je dat je niet betaald voor je daadwerkelijke behandeling. Maar voor de mooie entreehal.
En als je het niet kan betalen, dan ga je dood.
Maar 'we' hebben wel een mooie entreehal.
Zo'n ziekenhuis wordt gewoon geleid als een commercieel bedrijf. En wat je nodig hebt zijn winstgevende klanten. En moet jij zelf iets betalen maar kun je het niet ? Dan ben je niet commercieel aantrekkelijk en wordt je aanvraag afgewezen. Want het kost te veel...
Een ziekenhuis moet geen geld verdienen imho.
Als ze breakeven spelen, prima. Maken ze verlies door extra zorg, dan zou onze overheid hier klaar voor moeten staan.
Een ziekenhuis moet gewoon geen commercieel bedrijf zijn.
- Peric
Hier in het ziekenhuis in Woerden kost een bed € 6-700,- per nacht. Waarom moet dat zo duur zijn?
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Zoals ik in een ander topic postte... de zorgkosten zijn hedendaags 75 miljard per jaar in dit land. Sinds 2008 is dat een stijging van 50%!
Dat is toch bizar.... vergrijzing zeggen ze... maar in die 4 jaar zal de vergrijzing niet met 50% zijn gestegen. Er gaat iets grondig mis in dit land.
Dat is toch bizar.... vergrijzing zeggen ze... maar in die 4 jaar zal de vergrijzing niet met 50% zijn gestegen. Er gaat iets grondig mis in dit land.
- dvh
Daarom..
- GTRene
helemaal mee eens.dvh schreef:Een ziekenhuis moet gewoon geen commercieel bedrijf zijn.
ik heb dat ook nooit begrepen.
- JP
Is dit de prijs van een gewone kamer excl. behandeling?Peric schreef:Hier in het ziekenhuis in Woerden kost een bed € 6-700,- per nacht. Waarom moet dat zo duur zijn?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dus eigenlijk hetzelfde megalomanische gedrag als waarmee scholen van die mastodonten zijn gaan bouwen, woningbouwverenigingen rare projecten gingen doen, semi overheid bij exotiche banken ging beleggen en ngo's die inmiddels van alles doen behalve waar ze 30 jaar geleden voor zijn opgericht.dvh schreef:
Daarom..
We hebben een middellaag van management op allerlei plekken die zo blind geworden is van het graaien, en waarvan het fatsoen blijkbaar zo ver overboord gezet is dat dit pas gaat stoppen als de boel goed klapt.
- Peric
Weet ik niet JP, mag toch aannemen dat de behandeling daar bij inzit?JP schreef:Is dit de prijs van een gewone kamer excl. behandeling?Peric schreef:Hier in het ziekenhuis in Woerden kost een bed € 6-700,- per nacht. Waarom moet dat zo duur zijn?
Maar als je daar ter observatie ligt en ze nemen zo nu en dan je bloeddruk op en verder weinig, kan het dan niet wat goeiekoper?
- JP
Dat kan zeker goedkoper! Wij kregen een rekening van 10dagen intensive care, incl. medicatie, dagelijkse hersenscans en wat al niet meer. Nog net geen €5000,- en in het buitenland (Belgie) Dus daar kan het wel !Peric schreef:Weet ik niet JP, mag toch aannemen dat de behandeling daar bij inzit?JP schreef:Is dit de prijs van een gewone kamer excl. behandeling?Peric schreef:Hier in het ziekenhuis in Woerden kost een bed € 6-700,- per nacht. Waarom moet dat zo duur zijn?
Maar als je daar ter observatie ligt en ze nemen zo nu en dan je bloeddruk op en verder weinig, kan het dan niet wat goeiekoper?
- dvh
smiley schreef:Dus eigenlijk hetzelfde megalomanische gedrag als waarmee scholen van die mastodonten zijn gaan bouwen, woningbouwverenigingen rare projecten gingen doen, semi overheid bij exotiche banken ging beleggen en ngo's die inmiddels van alles doen behalve waar ze 30 jaar geleden voor zijn opgericht.dvh schreef:
Daarom..
We hebben een middellaag van management op allerlei plekken die zo blind geworden is van het graaien, en waarvan het fatsoen blijkbaar zo ver overboord gezet is dat dit pas gaat stoppen als de boel goed klapt.
+1