Daar hebben ze al de hele geschiedenis problemen mee. Sinds de introductie van panoramadaken is dat alleen maar erger geworden.Geert. schreef:Ik weet het niet zeker, maar heb er eigenlijk nog nooit iets over gelezen of dat het is aangemerkt als standaard probleem. Vind het ook wel een hele mooie optie zo'n panorama dakje
Tips aanschaf Z3 coupe
-
Re: Tips aanschaf Z3 coupe
- Geert.
Ik ben het nog niet echt tegengekomen op het z3 forum, maar het type dakjes is mij niet onbekend.. ook de problemen die er eventueel mee kunnen ontstaan niet. goede rubbers en preventief onderhoud zal vast en zeker de meeste problemen voorkomen 

- GTRene
ik heb 4 M coupe's gehad en alle dacht ik zo'n panorama dakje...
ik gebruik het niet veel maar nog nooit problemen mee gehad.
verder zat ik te denken aan wat je wel eens ziet in de M die Recaro stoelen, doch erg duur en past maar heel krapjes...
nu kwam ik net deze tegen, ook van Recaro en zijn net een tikkie smaller, scheelt al snel 3cm en zou dus beter moeten passen, bovendien niet duur
en een heel stuk lichter dan de standaard zware automatische stoelen van BMW.
Sparco Seats - F104 Speed Bucket Seat

ik gebruik het niet veel maar nog nooit problemen mee gehad.
verder zat ik te denken aan wat je wel eens ziet in de M die Recaro stoelen, doch erg duur en past maar heel krapjes...
nu kwam ik net deze tegen, ook van Recaro en zijn net een tikkie smaller, scheelt al snel 3cm en zou dus beter moeten passen, bovendien niet duur

en een heel stuk lichter dan de standaard zware automatische stoelen van BMW.
http://www.sportseats4u.co.uk/brand/spa ... d_689.htmlInformation: Developed from the top selling Sparco competition seat, the F104 Speed seat offers excellent support, comfort and race-style looks, all at a very competitive price. With provision for a four point harness, this seat is great for fast road and track-day use.Double stitched lines, high quality fabrics and a choice of three colour options means this seat looks great in all vehicles. 'S' logo and Sparco embroidery on headrest and seat sides.
Pricing: Product pricing is for a single Sparco F104 Speed Bucket seat.
Frame Construction: The Sparco R104 Speed bucket seat has a Tubular frame design.
Weight: The Sparco R104 Speed bucket seat is 7.6kg in weight. Fixing Points: This Sparco seat is base mounted.
Sparco Seats: For more information regarding Sparco seats and their range of bucket seats, racing seats and reclining sport seats including delivery times, material and fabric options and manufacturer details please follow this link to our dedicated Sparco seat section.
-
er staat er ook eentje al een tijdje te koop met een v8 motor hè... weet niet wat ie ervoor wil, maar schijnt wel over de prijs te praten!
-
Zo, die rooie M is wel een beauty zeg! (verkapte terugvindpost 
Ik heb horen fluisteren dat de eigenaar van die V8 verzie hier wel eens op het forum kijkt, maar post niet zo veel...

Ik heb horen fluisteren dat de eigenaar van die V8 verzie hier wel eens op het forum kijkt, maar post niet zo veel...
- MartijnGizmo
Sparco's van Recaro?GTRene schreef:verder zat ik te denken aan wat je wel eens ziet in de M die Recaro stoelen, doch erg duur en past maar heel krapjes...
nu kwam ik net deze tegen, ook van Recaro en zijn net een tikkie smaller, scheelt al snel 3cm en zou dus beter moeten passen, bovendien niet duur![]()

Dan toch liever een setje Pole Positions:
En als het goedkoop moet QSP's oid...
- GTRene
achja
thx. Sparco en Recaro en Almelo...
gaat lekker hiero (not)
de recaro's PP zijn natuurlijk top maar ook vrij prijzig en schijnen eigenlijk een tikkie te breed te zijn ??
daarom dacht ik aan die Sparco's die zijn bij de oren 520mm en onder ook niet te breed en je houd een paar honderd over...weet echter niet hoe die zitten, zal erg persoonlijk zitten en of hoe je gebouwd bent enz.
Als je maar rekening er mee houd of het wel past in zo'n Coupe.

gaat lekker hiero (not)
de recaro's PP zijn natuurlijk top maar ook vrij prijzig en schijnen eigenlijk een tikkie te breed te zijn ??
daarom dacht ik aan die Sparco's die zijn bij de oren 520mm en onder ook niet te breed en je houd een paar honderd over...weet echter niet hoe die zitten, zal erg persoonlijk zitten en of hoe je gebouwd bent enz.
Als je maar rekening er mee houd of het wel past in zo'n Coupe.
- MartijnGizmo
Op de foto hierboven zie je ze in een Z3 Coupe passen! 

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
@GTRENE
Geert is mede eigenaar van DFRacing en we zijn dealer van Recaro, sparco, dus dat scheelt alweer een stuk. Mijn voorkeur zou een mooie set stoelen van Recaro zijn!
Geert is mede eigenaar van DFRacing en we zijn dealer van Recaro, sparco, dus dat scheelt alweer een stuk. Mijn voorkeur zou een mooie set stoelen van Recaro zijn!
- GTRene
@Martijn, ja klopt, ik heb ook aardig wat foto's van M coupe's met Recaro pp op men pc, doch destijds wel eens gelezen dat het bij sommigen tegenviel, dat de oren ergens tegen aan kwamen of de stoel zelf iets met de zijkant?
Zal dus een precisie werkje zijn?
Mede omdat ik ze prijzig vond (wel heel gaaf natuurlijk) zocht ik naar een alternatief wat wellicht ook iets beter past?
en dacht wellicht handig voor Geert
Doch wel een verschil, de recaro's hebben zij bevestiging en dat ene type Sparco is schijnbaar onder bevestiging...kan dus ook knooien zijn?
@Kees...ow? wist ik niet, cool...jullie zitten dus ook in de auto business? nice, dan ist idd helemaal super
mooi gekozen naam ook.
edit...ff opgezocht...begint me licht iets te dagen
faceboek..afijn dus alsnog I like gedaan
en neiuwsbrief gaan we volgen....succes natuurlijk.
Zal dus een precisie werkje zijn?
Mede omdat ik ze prijzig vond (wel heel gaaf natuurlijk) zocht ik naar een alternatief wat wellicht ook iets beter past?
en dacht wellicht handig voor Geert
Doch wel een verschil, de recaro's hebben zij bevestiging en dat ene type Sparco is schijnbaar onder bevestiging...kan dus ook knooien zijn?
@Kees...ow? wist ik niet, cool...jullie zitten dus ook in de auto business? nice, dan ist idd helemaal super

mooi gekozen naam ook.
edit...ff opgezocht...begint me licht iets te dagen

en neiuwsbrief gaan we volgen....succes natuurlijk.
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 jul 2012, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fabian
Ga voor een 3.0!
2.8 is heerlijk, maar de 3.0 is echt top. Hoef je geen M meer.
Echt zwakke plekken zijn er niet bij de z3's moet ik eerlijk zeggen.
De recaro pole positions passen inderdaad niet lekker. Ik heb ze ook, ze zitten erin met veel pas en meetwerk. Maar wel net iets te hoog naar mn zin (lager kan niet ivm rumte tussen deur en middentunnel). Daarmaast staan ze iets schuin, in je midden 1cm lager gemonteerd als aan de buitenzijde. Merk je niet, maar is wel noodzakelijk. En dan nog zit de stoel net klem tegen de deur.
Geweldige stoel en wil ze niet meer kwijt, maa ideaal qua passen is het niet!
De recaro pole positions passen inderdaad niet lekker. Ik heb ze ook, ze zitten erin met veel pas en meetwerk. Maar wel net iets te hoog naar mn zin (lager kan niet ivm rumte tussen deur en middentunnel). Daarmaast staan ze iets schuin, in je midden 1cm lager gemonteerd als aan de buitenzijde. Merk je niet, maar is wel noodzakelijk. En dan nog zit de stoel net klem tegen de deur.
- Geert.
Kijk dat is duidelijk, thanks Fabian nu weet ik het zekerFabian schreef:Ga voor een 3.0!

De stoelen dat zie ik dan wel weer, belangrijker vind ik de technische algemene staat van de auto.
Hoe denken jullie over de km stand van een 3.0.. zoals sommige tegen de 2 ton aanlopen, is dat nou handig om te doen of echt speuren naar wat minder?
DFRacing geeft mij inderdaad wat extra mogelijkheden om een aantal zaken voordelig aan te schaffen, maar dat geldt eigenlijk voor iedereen van DF

- Petrolhead Tom
Waar is meer over dfracing te vinden? Super alternatief!
- Geert.
Petrolhead Tom schreef:Waar is meer over dfracing te vinden? Super alternatief!
http://www.dfracing.com/ Hier de toekomstige website, je kunt je alvast aannmelden voor de nieuwsbrief.
https://www.facebook.com/dfracingcom Facebook voor leuke acties

We werken achter de schermen keihard aan contracten met dealers etc, ook zijn we de website aan het vullen. We hebben al best wel een paar leuke deals, van banden, velgen, gereedschap, sportstoelen, remmen etc .. dus heb je een vraag dan kun je die altijd stellen, niet geschoten is altijd mis

-
OnlineWill F.
Wat betreft die zilveren italiaanse 3.0 in eindhoven: Er stond vorig jaar lange tijd een identieke bij een bmw dealer in Perugia te koop, auto had toen dacht ik iets van 88.000 gereden. Die vroegen iets van 12k en later 11k€. Het zou grappig zijn als dit dezelfde is. Wanneer de kmstand lijkt te kloppen; de historie betrouwbaar overkomt en de staat van onderhoud goed te noemen is, dan vind ik 11-11500 een hele reëele prijs.
- Flamman
-
Dat ding is wel een TU. Die zijn blijkbaar een heel stuk slomer.Geert. schreef: Deze mensen zijn woensdag weer terug van vakantie.. alleen die kleurstelling i.c.m. het interieur is niet mijn ding denk ik.. Maar er is wellicht wel wat van te maken

- GTRene
das wel een mooie met leuke opties...interieur is ook uniek (niet echt mooi das weer wat anders)
kun je wel wat leuks van maken, beetje crea bea met zwart alcantara her en der oid? en wat zwarte kuipstoelen bv

damn...ik blijf een zwak houden voor de coupe versies, trouwens de Z3 roadsters qua look ook, af en toe zie ik er 1 rijden en vind het bv veel mooier/sierlijker/klassiek? dan een MX5 oid en ook mooier dan een Z4 bv.
- Geert.
Ik vind de basis van het interieur erg leuk ! en inderdaad met zwarte accenten breng je het al snel tot leven. Het zal straks echt afhangen van de prijs. Heb dan eigenlijk 3 opties: (3.0i)
Zwarte met cognac kleur voor ongeveer 8k met 184.000 km op de teller (wel met onderstel, meyle draagarmen etc)
Zilveren met rode interieur met ongeveer 95.000 op de teller en een Italiaans importje. Prijs ongeveer 11k
Zwarte met zandkleurig interieur van Dennis met 109.000 op de teller en flink wat preventief onderhoud maar met de hoogste vraagprijs van ongeveer 14k... en dan wordt het gat naar een z3m wel heel erg klein
Zwarte met cognac kleur voor ongeveer 8k met 184.000 km op de teller (wel met onderstel, meyle draagarmen etc)
Zilveren met rode interieur met ongeveer 95.000 op de teller en een Italiaans importje. Prijs ongeveer 11k
Zwarte met zandkleurig interieur van Dennis met 109.000 op de teller en flink wat preventief onderhoud maar met de hoogste vraagprijs van ongeveer 14k... en dan wordt het gat naar een z3m wel heel erg klein

- Fabian
8K met 184.000 is een koopje... zo;n M54 3.0 kan echt met gemak nog wel een keer 184K erbij draaien 

- Geert.
Dan is het afwachten weer tot zaterdagochtend en dan na de verkoop direct door.. heb al even een mail zijn kant op gestuurd voor ter bevestiging van mijn idee. Tenzij Dennis met een superscherp voorstel komt
lijkt het me inderdaad weinig centjes voor de modificaties die hij al heeft. Kan ik met wat extra investering ook direct nieuwe olie (motor/bak/dif), bougies, filters,koelvloeistof, remvloeistof doen. Vanos moet wel goed zijn nog, wil geen ratel horen van Vanos of kettingspanner dat zou weer een beetje jammer zijn. Dan eerste even rijden en verder kijken naar kuipjes en andere remmen
Zie het al helemaal voor me.. nu eerst zaterdag afwachten.. zo vervelend 2 mensen hebben die de auto zooooo graag willen (rx7) maar de één moet zijn TT roadster nog kwijt en de andere jongen loopt stuk op een stukje financiering. Zijn allebei ook super leuke gasten en gun ze de auto van harte. .. zucht

Zie het al helemaal voor me.. nu eerst zaterdag afwachten.. zo vervelend 2 mensen hebben die de auto zooooo graag willen (rx7) maar de één moet zijn TT roadster nog kwijt en de andere jongen loopt stuk op een stukje financiering. Zijn allebei ook super leuke gasten en gun ze de auto van harte. .. zucht

- Tristan
Wat is dat toch met prive (2e hands) auto's en financieren? Dat je een nieuwe auto zakelijk financiert snap ik er erg goed. Maar never nooit dat ik een prive auto ga financieren, laat staan een hobby auto. Als ik het niet kan betalen, kom 'ie er gewoon niet, simpel. Of ben ik nu te erg "Nederlands"....
Hoop dat je eruit komt, Geert. Ben erg fan van de zwarte met bruine leder, erg chique.

Hoop dat je eruit komt, Geert. Ben erg fan van de zwarte met bruine leder, erg chique.

-
Nee, je heb gelijk....Tristan schreef:Wat is dat toch met prive (2e hands) auto's en financieren? Dat je een nieuwe auto zakelijk financiert snap ik er erg goed. Maar never nooit dat ik een prive auto ga financieren, laat staan een hobby auto. Als ik het niet kan betalen, kom 'ie er gewoon niet, simpel. Of ben ik nu te erg "Nederlands"....![]()
Van kwaad tot erger word dat. Eigen centen en anders niet!
- Geert.
ErikS schreef:Nee, je heb gelijk....Tristan schreef:Wat is dat toch met prive (2e hands) auto's en financieren? Dat je een nieuwe auto zakelijk financiert snap ik er erg goed. Maar never nooit dat ik een prive auto ga financieren, laat staan een hobby auto. Als ik het niet kan betalen, kom 'ie er gewoon niet, simpel. Of ben ik nu te erg "Nederlands"....![]()
Van kwaad tot erger word dat. Eigen centen en anders niet!
Ik kan mij hier helemaal in vinden

-
Weet iemand wat van deze Z3? Is dit een originele kleur?
Op zich is de combinatie met zwarte velgen wel aardig, alleen dan wel in een andere model.
http://www.autowereld.nl/bmw/z3-coupe/2 ... tails.html
Op zich is de combinatie met zwarte velgen wel aardig, alleen dan wel in een andere model.
http://www.autowereld.nl/bmw/z3-coupe/2 ... tails.html