Toyota GT 86 en Subaru BRZ
-
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Dat eerste ja. Dat tweede zeer waarschijnlijk ook.
- Erik
- Auto: BMW ///M
ja beide.
:banging:
300pk erin en een prijs van 10k minder, mag je me voor wakker bellen.
Dan droom ik nu gewoon ff verder.
2e hands worden ze vast interessant, zeker als er gelijk en masse goede wielen en een mooi onderstelletje onder geslingerd wordt. Heb je dat vast gehad.

:banging:
300pk erin en een prijs van 10k minder, mag je me voor wakker bellen.
Dan droom ik nu gewoon ff verder.
2e hands worden ze vast interessant, zeker als er gelijk en masse goede wielen en een mooi onderstelletje onder geslingerd wordt. Heb je dat vast gehad.

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Vind het echt een bijzonder gaaf ding.Enrico schreef:The real deal... naast de ring gespot... als waarm broodjes in Duitsland op 30,000 Euro... binnen 2 uur 5 gezien....
- Macboy
Super auto ! En Nandor en Erik snappen de vraag weer eens niet 

- MartijnGizmo
Knapt zo'n ding wel enorm van op idd:Erik schreef:[...] zeker als er gelijk en masse goede wielen en een mooi onderstelletje onder geslingerd wordt.[...]
-
Ziet er mooi uit.
Zeg maar een 350 met een koffiemolen blokje.
veelpleziermetafschrijven.nl en natuurlijk de subarushowroom.nl
Zeg maar een 350 met een koffiemolen blokje.
veelpleziermetafschrijven.nl en natuurlijk de subarushowroom.nl

- Dennis Cavallino
Liever afschrijven met een de vernieuwde Hyundai Genesis Coupé 2.0T MY2013. Die auto verdient 't nu op te worden gehyped na de ingedutte massahysterie rond de GT 86.
- RVV
Ik denk dat deze auto net zo hard afschrijft als iedere andere sportieve auto/hatchback in dezelfde prijsklasse. Dat verlies pak je gelijk met de aankoop van een nieuwe auto. Geloof niet dat deze Toyota dan meer aan de beurt is dan een Golf R ofzo. (even een zijstraat).
-
Afgelopen week ook mijn eerste GT86 gespot hier in Australië.

- Dennis Cavallino
Ik las in 't ziekenhuis een Top Gear test met de GT 86 in Spanje. Klinkt beter dan vorige pre productie model in Japan, voelde sneller aan (hield niet over, maar was minder traag) en reed vooral erg leuk. Verder belabberde test, zoals altijd in dat blad.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Rood staat hem ook goed. Ik wil zo'n ding. Echt. Lekker betaalbaar maar toch met een smile commuten.masuyo schreef:Afgelopen week ook mijn eerste GT86 gespot hier in Australië.![]()
-
Rico, ik zie hier prijzen van 40k. Een Golf GTI edition is nog geen 30k. Wat zou jij kiezen? Liever RWD? Dan maar een knappe 1 serie.....
- RVV
Shakes schreef:Rico, ik zie hier prijzen van 40k. Een Golf GTI edition is nog geen 30k. Wat zou jij kiezen? Liever RWD? Dan maar een knappe 1 serie.....
Als ik 35k budget zou hebben, maar ik als ik alles op alles zou zetten en het op zou kunnen rekken naar 40K voor een GT86. Dan zou ik geen Golf GTI overwegen.
Zou mijn budget echt minder dan 35K zijn er is geen ruimte om daar ook maar een stuiver meer uit te halen. Dan werd het een Golf GTI.
MAW het is zoals altijd weer een centenkwestie.
Voor gelijke poen zou ik zonder na te denken de GT86 kiezen. (tov de Golf GTI). Ook al is een Golf praktischer, sneller, meer auto voor het geld. Dit soort auto's zou ik kopen om de emotie en de lol/fun die jer er mee kan hebben.
Een Golf GTI doet me eigenlijk niets. Nooit de ambitie gehad om er eentje te bezitten. Nooit een optie geweest in mijn zoektocht naar een nieuwe/gebruikte auto. Golf GTI vind ik vlees noch vis. Daarin tegen snap ik ook wel dat een GT86 je niet raakt. Als dat zo is dan is bij voorbaat al te duur en kansloos op een wanted lijstje. Voor mij persoonlijk, ik zie de GT86 vooral als een tweede auto, zoals ik de Z4 ook rij. Ik geef eerlijk toe, zou ik slechts 1 auto rijden en een tweede auto geen optie is. Dan is de GT86 bij mij ook kansloos. Ook als was die maar 20K nieuw.
-
OnlineTristan
Perth?masuyo schreef:Afgelopen week ook mijn eerste GT86 gespot hier in Australië.![]()
- dvh
Als ze dat ding nou fatsoenlijk geprijsd hadden reed ik nou niet rond in een 107 
- MartijnGizmo
Het gladde asfalt in droge warme landen doet zo'n underpowered geval natuurlijk wel goed...Dennis Cavallino schreef:Ik las in 't ziekenhuis een Top Gear test met de GT 86 in Spanje. Klinkt beter dan vorige pre productie model in Japan, voelde sneller aan (hield niet over, maar was minder traag) en reed vooral erg leuk. Verder belabberde test, zoals altijd in dat blad.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Sinds vanmiddag hebben wij de eerste GT's ook binnen. Kreeg een seintje van een collega. Morgen maar eens even goed bekijken en als er tijd is even een eerste rondje maken.
- Hielke
Één ding is inmiddels al bijna zeker mbt deze auto....
....ik zal 'm waarschijnlijk wel weer niet mogen testen!

....ik zal 'm waarschijnlijk wel weer niet mogen testen!

- Mathieu
Gewoon even opgeven bij autoblog, kan je met Woka een rondje doen
Heb ik ook gedaan.

Heb ik ook gedaan.
- Kasteel
GTI Edition voor 30k, volgens mij wel iets meer, GT86 is wel wat duurder, maar eerder 4-5k indien beide normaal gespec'd.Shakes schreef:Rico, ik zie hier prijzen van 40k. Een Golf GTI edition is nog geen 30k. Wat zou jij kiezen? Liever RWD? Dan maar een knappe 1 serie.....
Jij reed jaar of 4 terug toch veel rondjes met een 325i e36, naar volle tevredenheid (terwijl je daarvoor een auto had met meer porrie)? Die had minder vermogen, meer gewicht en geen sper. Ben nog steeds van het idee dat de auto best een goed ding is/zal zijn en ook ik zou er meer vermogen in willen, maar ding is echt niet op voorhand kansloos...
Gister in Aalsmeer weer 1 zien rijden (de BRZ-variant) en tijdens de DF dag wat rondom de Ring.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik houd het allemaal niet zo bij. Maar er zal ongetwijfeld nog wel een snellere variant komen denk ik?
De Z3 bijv. was er ook met 1.8 tenslotte
De Z3 bijv. was er ook met 1.8 tenslotte

- JP
De GTI editon is iets van Pon met een normale GTi voor 29???€. Dan is er nog de Edition 35, maar 105 van in Nederland en Pon leverde die alleen in Rood, wit en zwart. Die laatste kost redelijk vol ook tegen de 40k€.Kasteel schreef:GTI Edition voor 30k, volgens mij wel iets meer, GT86 is wel wat duurder, maar eerder 4-5k indien beide normaal gespec'd.Shakes schreef:Rico, ik zie hier prijzen van 40k. Een Golf GTI edition is nog geen 30k. Wat zou jij kiezen? Liever RWD? Dan maar een knappe 1 serie.....
(...).
-
Kalgoorlie, mijnbouw stadje 600km ten oosten van Perth. Momenteel ben ik wel in Perth, maar heb er hier geen gezien. Wel opvallend vaak Renault Megane RS'en gezien hier. En natuurlijk overal Supra's ,Evo's en Skyline's.Tristan schreef:Perth?masuyo schreef:Afgelopen week ook mijn eerste GT86 gespot hier in Australië.![]()

-
OnlineTristan
Ah, de Boulder.
Heb een half jaar bij ons kantoor in Perth gewerkt. Zij doen heel veel verschepingen/transporten voor de mijnbouw. Helaas zelf niet in Kalgoorlie geweest.

Heb een half jaar bij ons kantoor in Perth gewerkt. Zij doen heel veel verschepingen/transporten voor de mijnbouw. Helaas zelf niet in Kalgoorlie geweest.

- RVV
Als ik die foto zo bekijk heb je ook niks gemist Tristan