[Groupbuy] GoPro HD Motorsports
- Knot
Re: [Groupbuy] GoPro HD Motorsports
Van Martijn klinkt een beetje Vtec achtig.
- Petrolhead Tom
Klopt dat is een Cooper R50 met het Chrysler blok en die van ons is een R56 met het Bmw/PSA blok, de Mini van Martijn klinkt standaard al een stuk beter dan de onze en maakt ook meer toeren, die van ons houd er voor de 7000 al mee op terwijl die van Martijn doorjankt naar zo'n 7200. Ik kan binnenkort de Gopro wel eens aan de mini van mijn oma hangen om het geluid met een standaard R50 te vergelijken.
- MartijnGizmo
Bij het shot hier vanaf 03:15: http://www.abhd.nl/video/abarth-grande-punto-esseesse/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik het uitlaatgeluid extern opgenomen en er later weer onder gezet, gemixt met het GoPro-geluid. Dat geeft het beste geluid bij de meeste auto's naar mijn mening.

Ja, rond de 4000rpm hoor je het motorgeluid duidelijk veranderen en voel je ook zonder volgas dat het vermogen ineens toeneemt. Niet het meest geraffineerde blok, maar wel erg leuk in een auto zoals een Mini...Knot schreef:Van Martijn klinkt een beetje Vtec achtig.

- Petrolhead Tom
MartijnGizmo schreef:Bij het shot hier vanaf 03:15: http://www.abhd.nl/video/abarth-grande-punto-esseesse/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik het uitlaatgeluid extern opgenomen en er later weer onder gezet, gemixt met het GoPro-geluid. Dat geeft het beste geluid bij de meeste auto's naar mijn mening.
Ja, rond de 4000rpm hoor je het motorgeluid duidelijk veranderen en voel je ook zonder volgas dat het vermogen ineens toeneemt. Niet het meest geraffineerde blok, maar wel erg leuk in een auto zoals een Mini...Knot schreef:Van Martijn klinkt een beetje Vtec achtig.
Het R56 blok heeft dat totaal niet. Dat vind ik wel jammer.
- Petrolhead Tom
Zo'n 500 Twinair kan er ook wat van met die twee cilindertjes in het vooronder. Wat een feest is dat motortje.
- MartijnGizmo
-
- Martijn_bmw
-
Hahah, benieuwd naar het filmpje, en gelukkig dat je cam nog heel is!
- Individual
Hier zie je wat van het beeldmateriaal. Vanaf 1.28
-
Om nog even op dat geluid terug te komen, goeie oplossing zo maar heb je geen mogelijkheid om op een GoPro een externe microfoon aan te sluiten? Ik heb (had, nu weg helaas) een Contour HD bullitcam en de nieuwere modellen daarvan hebben die mogelijkheid wel, scheelt een hele hoop. Daar kun je bijvoorbeeld voor 4 euro een microfoontje met een kabel van `n meter bij kopen, de cam dan op de bumper (kuip in geval van mijn motor) en de microfoon onder de motorkap (of zadel, kappen).. geeft héel goed geluid!MartijnGizmo schreef:Bij het shot hier vanaf 03:15: http://www.abhd.nl/video/abarth-grande-punto-esseesse/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik het uitlaatgeluid extern opgenomen en er later weer onder gezet, gemixt met het GoPro-geluid. Dat geeft het beste geluid bij de meeste auto's naar mijn mening.
Zat zelf aan een GoPro te denken na de Contour, eigenlijk niet specifiek rede voor behalve het eens te willen proberen, maar zonder externe mic is dat een minpuntje, to be sure, dat kan dus niet op de GoPro?
Nog een vraag als ik zo vrij mag zijn, in het esseesse filmpje heb je die detailshots leuk gedaan (bijv. na 0:50 over de logotjes), te strak om uit de losse hand gedaan te hebben, heb je daar zelf een rig voor gemaakt? Buis waarover je de camera schuift of statief met dollywieletjes oid? Maak zelf ook weleens wat filmpjes en ben altijd benieuwd naar andermans technieken, mocht je je geheim niet prijs willen geven ook goed natuurlijk

- MartijnGizmo
De GoPro 2 heeft wél een aansluiting voor een externe mic, maar daar heb ik nog niet mee gespeeld. De glide-shots zijn met een GlideTrack Shooter SD van 75cm gedaan.
-
Is dat wifi bac pack al te krijgen.
- MartijnGizmo
Februari volgens mij...
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- JoostSchouten
Iemand toevallig nog wat verbindingsstukjes over zoals linksonder op het plaatje? Heb die langste pas gebroken en merk dat je ze toch echt nodig hebt om sommige hoeken te bereiken met de relatief onhandige zuignap.
Evt. verzendkosten zijn geen probleem.

- Downforce Hans
Ik had voor het eerst wat problemen met mijn Go-Pro.
Tijdens wintersport besloeg dat ding precies in het bolle gedeelte.
Iemand anders die dit soort problemen heeft gehad?
Tevens bleek mijn geheugenkaart na 32 minuten vol te zitten.
Iemand die mijn camera had geleend heeft hem wel op een andere opname stand gezet namelijk 4.
Dat zal toch geen invloed hebben op de opname duur neem ik aan.
Op een 32 gig kaart kan je toch wel langer opnemen..........
Grtz,Hanz06
Iemand die mijn camera had geleend heeft hem wel op een andere opname stand gezet namelijk 4.
Grtz,Hanz06
- MartijnGizmo
Voor die condens-vorming kun je 2 van die vochtvreter-stukjes erin stoppen, dan rammelt de camera ook minder!
http://gopro.com/camera-accessories/anti-fog-inserts/
- Downforce Hans
MartijnGizmo schreef:Voor die condens-vorming kun je 2 van die vochtvreter-stukjes erin stoppen, dan rammelt de camera ook minder!
Das handig, bedankt voor de tip

- Bert ///M3
Resolutie etc hebben wel invloed op je opnametijd, in theorie. Als je gewone batterij gebruikt is die toch in 2 uur leeg en in die tijd krijg ik die kaart niet vol. (16 GB heb ik er in zitten)Downforce Hans schreef:Ik had voor het eerst wat problemen met mijn Go-Pro.
Grtz,Hanz06
Opnamestand 4 is 1080P 30fps toch? Die gebruik ik altijd, als ik zo eens tussen mijn video's kijk dan is 45 min film iets van 4 GB. Dus volgens mij kan je kaart niet in 32 minuten vol zitten.
-
Aangezien dit toch een beetje het gopro topic is zal ik het hier met jullie delen.
Het mocht even duren maar de Wifi bacpac is eindelijk leverbaar
(helaas laat de app nog even op zich wachten, dus nog geen livestreaming)
Vanmiddag die Wifi bacpac bij http://wvm-design.com/ opgepikt aangezien hij deze op voorraad had liggen.
De installatie was goed te doen, precies zoals voorgeschreven even het apparaat registreren, firmware update van de backpac en remote (die van de gopro was al up to date), nieuw naampje+wachtwoord gegeven en het werkte direct.
De bacpac is zelf voorzien van een accu, dus zodra je de remote uitzet zal de bacpac de camera ook uitschakelen maar de bacpac blijft nog wel actief en zal ook de camera weer inschakelen zodra je de remote aanzet.
Volgens de specs is het mogelijk om tot 50camera's te besturen tot 180meter.
Er stond wel netjes bij dat dit in de optimale omstandigheden is, helaas stond er niet beschreven wat dit dan zou zijn.
Dus heb ik de proef om de som genomen, camera op statief gezet en ben gaan lopen.
Dat was echt een enorm slecht idee, aangezien ik nog veel verder moest lopen als ik dacht voordat de remote zijn bereik begon te verliezen
Het was de bedoeling om hier netjes een test foto te laten zien met mij in de verte maar door de 11MP ben ik nog maar een paar pixels groot dus niet te herkennen.
Toen ik terugliep ben ik even gaan tellen, dat waren ongeveer 336grote passen, yep je leest het goed meer dan 300 grote stappen!
Kortom, tot dusver prima in orde
Het mocht even duren maar de Wifi bacpac is eindelijk leverbaar

Vanmiddag die Wifi bacpac bij http://wvm-design.com/ opgepikt aangezien hij deze op voorraad had liggen.
De installatie was goed te doen, precies zoals voorgeschreven even het apparaat registreren, firmware update van de backpac en remote (die van de gopro was al up to date), nieuw naampje+wachtwoord gegeven en het werkte direct.
De bacpac is zelf voorzien van een accu, dus zodra je de remote uitzet zal de bacpac de camera ook uitschakelen maar de bacpac blijft nog wel actief en zal ook de camera weer inschakelen zodra je de remote aanzet.
Volgens de specs is het mogelijk om tot 50camera's te besturen tot 180meter.
Er stond wel netjes bij dat dit in de optimale omstandigheden is, helaas stond er niet beschreven wat dit dan zou zijn.
Dus heb ik de proef om de som genomen, camera op statief gezet en ben gaan lopen.
Dat was echt een enorm slecht idee, aangezien ik nog veel verder moest lopen als ik dacht voordat de remote zijn bereik begon te verliezen

Het was de bedoeling om hier netjes een test foto te laten zien met mij in de verte maar door de 11MP ben ik nog maar een paar pixels groot dus niet te herkennen.
Toen ik terugliep ben ik even gaan tellen, dat waren ongeveer 336grote passen, yep je leest het goed meer dan 300 grote stappen!
Kortom, tot dusver prima in orde

- MartijnGizmo
Twee weken terug ook maar een GoPro2 gescoord, toch wel benieuwd naar de betere beeldkwaliteit, zeker met de aanstaande update met hogere bitrate en Cineform codec. Helaas eindigde mijn exemplaar nog geen 24 uur later in een Frans ravijn, de zuignap etc vond ik vrijwel onbeschadigd terug in de goot aan de andere kant van de weg...
Binnenkort maar nog 1 kopen dus.

Delkin Fat Gecko is wat mij betreft een must!JoostSchouten schreef:Iemand toevallig nog wat verbindingsstukjes over zoals linksonder op het plaatje? Heb die langste pas gebroken en merk dat je ze toch echt nodig hebt om sommige hoeken te bereiken met de relatief onhandige zuignap.

- JoostSchouten
Zuur zeg, camera zo het ravijn in!
Zo'n Fat Gecko geeft je wel een partij meer bewegingsvrijheid, want van die standaard zuignap wordt je echt niet vrolijk. Is dat kogel/balhoofd-verbindingsstuk op het eind wel sterk genoeg dat de GoPro niet verspringt als de weg een beetje hobbelig is?
Zo'n Fat Gecko geeft je wel een partij meer bewegingsvrijheid, want van die standaard zuignap wordt je echt niet vrolijk. Is dat kogel/balhoofd-verbindingsstuk op het eind wel sterk genoeg dat de GoPro niet verspringt als de weg een beetje hobbelig is?
- MartijnGizmo
Yes, ik gebruik hem al meer dan een jaar...
Zuignap is precies dezelfde, maar dan dubbel uitgevoerd. Om het af te maken ook nog ff het langere tussenstuk erbij kopen!
-
@Martijn, dat is toch lullig als je nieuwe cam ineens weg is 
Was de zuignap losgelaten of was de camera van de auto gereden?
Hoe kwam de cam los van de zuignap, was er wat gebroken?
Heb je nog wel wat materiaal met die camera kunnen schieten of zijn direct al je shots in het dal gevallen?
De software update met hogere bitrate en nieuw kleurprofiel lijkt me ook erg interessant, voornamelijk omdat ik nu toch af en toe het idee heb dat de gopro iets te enthousiast is met de compressie, helaas laat ook deze zich weer wat langer op zich wachten
Die Fat Gecko ziet er wel interessant uit, gebruik jij die ook voor alle in-car footage met je dslr of pak je daar weer een Manfrotto 241v o.i.d. voor?

Was de zuignap losgelaten of was de camera van de auto gereden?
Hoe kwam de cam los van de zuignap, was er wat gebroken?
Heb je nog wel wat materiaal met die camera kunnen schieten of zijn direct al je shots in het dal gevallen?
De software update met hogere bitrate en nieuw kleurprofiel lijkt me ook erg interessant, voornamelijk omdat ik nu toch af en toe het idee heb dat de gopro iets te enthousiast is met de compressie, helaas laat ook deze zich weer wat langer op zich wachten

Die Fat Gecko ziet er wel interessant uit, gebruik jij die ook voor alle in-car footage met je dslr of pak je daar weer een Manfrotto 241v o.i.d. voor?