Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Emiel

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Emiel » 21 jun 2012, 08:41

Jezelf verdedigen als agent en daardoor iemand een hoek verkopen , so be it.
Er boven op springen met 4 man om de boeien om te kunnen doen, so be it.

Maar een man/vrouw tegen zijn/haar edele delen trappen is onnodig geweld ongeacht welke situatie.
Het was al 2 tegen 1, zelfs een onder invloed zijnde drugs gebruiker kun je met zijn 2en aan. Je hebt tenslotte training gehad, pepperspray, wapenstok, etc.

En nu weer braaf allemaal als lemmings in de file gaan staan :df:

;)

alt

Bericht door alt » 21 jun 2012, 08:49

Het was een agente, dat zijn volgens mij vrouwelijke macho's.
Er zullen wel uitzonderingen zijn.
En je weet toch, vrouwen hebben hun maandenlijks probleem met hun humeur.
Dan hoeft er maar iets te gebeuren en de zaak escaleerd.

dvh

Bericht door dvh » 21 jun 2012, 08:50

Afbeelding

Ik ben elke dag in overtreding in de hoop deze agente te treffen..
En dan flink tegenwerken uiteraard !

Peric

Bericht door Peric » 21 jun 2012, 09:02

Pas maar op dvh, straks trapt ze je in je ballen..

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2012, 09:34

lol @dvh :lol:

wellicht wordt je zak (niet zakken) dan gefouilleerd :kikker:
denk dat junior dvh dan ook tijdelijk staande wordt gehouden :blink:
Laatst gewijzigd door GTRene op 21 jun 2012, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 jun 2012, 09:35

^^^Blonde Lara Croft

Tuurlijk ziet zij d'r prima uit, maar met deze oogopslag, beetje van "Ik ben 'n bitch en heb nergens zin in anders krijg je 'n hengst', is't niet mijn typje, teveel wilen opvallen, kijk een Bondgirl, ze bestaan écht, teveel series en films gekeken ofzo :D

Kan beter in XXX rated terecht, dan ben ik bereid d'r oogopslag nog eens te controleren. :tooth:

*verwacht nu minimaal 4 trappen in m'n kruis*

Come to think of it. We keken élke zondagavond de twee afleveringen van NIkita, is sinds'n paar weken afgelopen, jammer. Daar past dat blondje ook wel in.

Alex & Nikita, toppertjes, hun sidekick rijdt vaak Maserati QP, vaak ook in de serie: S Klasses, ML's X5en en 7ers.
Zelf rijden ze KIA sedan( zal wel hoofdsponsor zijn):
Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 jun 2012, 10:07

"ZO"? Is dat Zoekt Onderkomen ofzo? Wat een populaire praat weer :strong:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 jun 2012, 10:18

Robin schreef:Come to think of it. We keken élke zondagavond de twee afleveringen van NIkita, is sinds'n paar weken afgelopen, jammer. Daar past dat blondje ook wel in.
Dan had je het origineel met Peta Wilson ook wel leuk gevonden denk ik.
http://www.imdb.com/title/tt0118379

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 21 jun 2012, 19:15

Back to business boys..

Dit past hier ook wel in:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Qugv_WT9 ... detailpage[/youtube]

Prachtig stukje realiteit. Zowel tegen de cameraman zeg ik , joh vent sodemieter op, zeker als zo'n mens zo over de zeik gaat.
Maar de winkeleigenaar heeft ook een paar procent minder meegekregen in haar opvoeding en daarna. Want je zou je toch wat beter willen vertegenwoordigen als eigenaar die voor zijn of haar winkel staat.

Volgens mij bedoelt mevrouw dat moeders ziek , in haar hoofd , is.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2012, 20:29

jee wat een opgefokt :zwijntje:

is dit hysteria? :wink:

dvh

Bericht door dvh » 21 jun 2012, 22:15

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2012, 22:43

Robin (zonder) Hood :clown:

Robin

Bericht door Robin » 22 jun 2012, 12:36

Robin Hood wat 'n idioot.

DIT is dan niet in NL, maar zou kunnen.Verharding van de maatschappij.

Vreselijk. Maar de afloop vind ik super en 't is haar van harte gegund:
http://www.nu.nl/buitenland/2841813/hui ... video.html

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jun 2012, 12:43

die zogenaamde pest expert heeft het volgens mij mis over hoe hij denkt dat het komt, magoed.

Robin

Bericht door Robin » 25 jun 2012, 14:12

Betastingdienst. Neuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

http://www.nu.nl/binnenland/2843689/14- ... ouwen.html

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2012, 12:02

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2012, 12:34

Lijkt me een plausibele uitleg. Persoonlijk vind het geweld buiten proportie maar dat is ook enkel op basis van het filmpje. In de hele context lijkt het dus wel op zijn plaats. (om die reden had ik er eerder ook nog niet op gereageerd want ik zat gevoelsmatig wel in het Robin/Shakes kamp).

Overigens lijkt me een handboei vast aan de pols waarmee je kan zwaaien een vrij gevaarlijk iets om tegen je te hebben. Op de juiste manier een hengst voor je kop er mee en je gaat de rest van je leven als kapitein eenoog verder.

HansD

Bericht door HansD » 26 jun 2012, 14:08

Ik heb geen handboei gezien maar aangezien de politie altijd volkomen eerlijk verklaringen aflegt onder ambtseed zal het wel zo zijn.

Overigens vind ik het geweld nog steeds buiten proportie. Zelfs als hij daarvoor agressief was geweest -wat ontkend wordt door andere getuigen- op het moment van het filmpje was hij zeker niet agressief en in staat om gevaarlijk agressief te zijn. Met 2 agenten moet je zo iemand toch in de boeien kunnen slaan? En als hij echt zo gevaarlijk was waarom staat dat mannetje dan gewoon toe te kijken ipv te helpen?

350 Z

Bericht door 350 Z » 26 jun 2012, 14:21

De getuige die alles van het begin af aan heeft gezien word dus niet geloofd want agente + ambtseed + leugen = feit in NL.

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2012, 14:26

Ik ben er niet bij geweest dus zuiver oordelen is lastig. Gevoelsmatig vind ik het geweld wat ik zie ook te ver gaan. Maar mensen onder invloed (drank/drugs) kunnen ook compleet buiten zinnen zijn. En een levensbedreigende situatie richting die agenten van voor wat wij zien kan zomaar van toepassing zijn geweest. Dat die man dan even helemaal hulpeloos lijkt KAN ook slechts een moment opname zijn. Ga er van uit waar men rekening mee moet houden hé. Voor hetzelfde geld draait ie ineens weer helemaal door en vliegt met zijn tanden een agent naar de strot. Zelfs neerschieten heeft soms dan geen zin.

Feit is, en dat blijkt wel uit vele verklaringen dat er meer is voorgevallen dan uit het filmpje blijkt.

Overigens zijn getuigen bij voorbaat onbetrouwbaar. Daar is al heel veel onderzoek naar gedaan. Hun oordeel over waarheidsbevinding is altijd 1 dimensionaal. Zet 10 verschillende getuigen in verschillende posities om 1 hectische situatie neer. En je hebt 10 verschillende getuigeverklaringen waarvan minimaal de helft ALTIJD tegenstrijdig is. En 1 getuige is weer geen getuige.

En als barbertje moest hangen.. dan zou dat gezien het filmpje wat die agente TEGEN heeft echt wel gebeuren. Dit valt namelijk niet onder de pet op te lossen.

DUS of het is waar en die agente is zwaar over de schreef gegaan = EXIT politie want anders onwisbare smet op het korps.

OF ze heeft volgens de protocollen gehandeld en was genoodzaakt om haar eigen leven en van haar collega te beschermen (oke dat haal je niet uit het filmpje, maar die is ook eenzijdig) dus KAN en MAG de politieleiding haar handelen niet verwijten.

Ik denk echt wel dat het laatste van toepassing is.

Maargoed voor hetzelfde geld draait het na een aantal onderzoeken op iets anders uit.

Maar op basis van wat ik er nu over gezien en gelezen heb. Denk ik dat het verhaal in een bepaald perspectief wel klopt.

HansD

Bericht door HansD » 26 jun 2012, 14:41

Dat getuigenverhaal geldt net zo hard voor agenten ;-). Die nemen zaken vaak ook nogal eendimensioneel waar. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat er valse verklaringen afgelegd worden door agenten, al dan niet bewust. Maar ik kan niet bewijzen dat dat ik dit geval ook gebeurt is dus moet ik maar aannemen dat ze de waarheid verkaard hebben.

Het zal allemaal wel. Dit soort dingen gebeuren dagelijks en hoor je nooit iets van. Als iemand klaagt verklaart oom agent iets en is het woord tegen woord wat je als burger toch altijd verliest.
Nu is het toevallig een keer gefilmd en krijg je deze reactie. Het kan zo zijn, het kan niet zo zijn. Ik had overigens geen andere uitkomst van het onderzoek verwacht.

Mensen die regelmatig hun vraagtekens bij politieoptredens zetten zullen die vraagtekens in het filmpje bevestigd zien (waaronder ikzelf). De law en order aanhangers zullen waarschijnlijk blij zijn dat de politie eindelijk eens hard optreedt en dit zou veel vaker moeten gebeuren (lintje voor de agente).

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2012, 14:51

Hans ik ben vrij neutraal in mijn mening over de handhaving van orde door politieagenten. Law en order standpunt deel ik ook niet.

Maar aan de andere kant.. het is altijd het uitschot, het afvoerputje van de samenleving wat A zoveel overlast veroorzaakt. En B waarvan wij/jij/ik verwachten dat agenten die soms letterlijke shit wel even zal opruimen.

Ik volg wel eens van die reality series op TV waar NL agenten/handhavers op een bepaalde manier met overlast veroorzakers (steeds dezelfde figuren) tuig en andere grootbekken moet omgaan. Soms met 5 man een branieschopper in bedwang houden. Godver dat zulke mensen zoveel energie vergen van het handhavingssysteem. Toch op het belachelijke af. Waarom kunnen jij en ik ons wel houden aan normale omgangsvormen en normen en waarden in de maatschappij zoals wij die kennen? Waarom moet dat rotvolk die alleen maar uitvreten en vooral veel overlast veroorzaken zoveel energie en aandacht krijgen?

Snap jij het nog?

Dan specifiek die vent die daaro ligt. Ga er even van uit dat het een HIV besmette junk is, compleet onberekenbaar. Niet meer vatbaar voor welke rede dan ook, en je moet er van uit gaan dat hij je wil betrekken zonder enig genade.

Denk dat hem vragen om thee te drinken dan ook niet meer helpt.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 jun 2012, 14:57

Ik vind het frappant dat er na zo'n filmpje meteen aangenomen word dat de politie buitensporig geweld gebruikt.

Ik denk dan ook even gebruik eerst eens je verstand, als ik op klaarlichte dag over straat loop en ik kom 2 politie agenten tegen dan word ik ook niet zomaar zonder reden in elkaar gemept door die agenten. Als er zoiets voorvalt dan zal hij het er wel een beetje naar gemaakt hebben.

Maw ik kan me niet zo erg druk maken om dat soort filmpjes.
Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 26 jun 2012, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2012, 14:58

Toch nog steeds net iets meer in 't HansD kamp dan wat Rico hier prima uitlegt. Ik heb 'n goeie band met de politie alhier en Rico heeft inderdaad 'n punt. Maar of deze flapdrol 't DAAROM moest ontgelden? Zit nog steeds in't HansD kamp terwijl ik wel Law & Order achtig ben. HansD legde 't hierboven naar mijn idee goed uit. Het lijkt er niet op wat de agente deed, zit teveel tijd tussen en wat doet d'r collega dan? Niks.

Etcera.

Anyway, weer 'n reden te meer om bier te drinken :beer: :
http://www.nu.nl/economie/2844653/melkp ... -jaar.html

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2012, 15:07

zit teveel tijd tussen en wat doet d'r collega dan?
Kan ook een reden hebben. Politie heeft te maken met diverse geweldsprotocollen. Gevoelsmatig zeg je, duik met 2 man/vrouw/manwijf op die vent en ram die boeien om zijn pols.

Maar voor hetzelfde geld zegt die vent, en dat hoor/zie je niet.. als je dichterbij me komt snij ik je helemaal kapot met mijn mes. (of er wel of geen mes in de buurt is doet niet terzake, dit soort situaties vragen er om dat het gewoon zo kan zijn).

Er zijn zoveel variabelen waarvan wij ze al niet kunnen intepreteren veilig achter onze laptop.. laat staan in de heat of action met een doorgedraaide (aanname) dronken mongool die daar ligt bij te komen.

Welke flinkert hiero zegt, goh ik zou het zo en zo doen en dat had ook gekund zonder enige vorm van geweld. En dan was het OOK goed afgelopen. Doorgefokte buit zinnen zijnde mannetjes van 60 kilo.. kunnen ook een bodybuilder van 125 kilo neerrammen als ze maar doorgedraaid genoeg zijn.

Plaats reactie