De 993 ingeruild en een gezinsauto waar we allemaal in kunnen er voor terug.
De Mercedes heeft 118000 gereden en is nog erg netjes, alle boekjes aanwezig, het is een originele Nederlandse auto.
Bandjes en remmerij rondom zijn vernieuwd en een grote beurt kon er ook nog af.
Beetje bij spuitwerk op de bumpers en spiegel is er nog gedaan, en de wagen is van binnen en buiten tip top gereinigd en gepoetst. De wangen van de stoelen zijn behandeld en de airco is gereinigd.
Heel erg fijne auto, niet zo sportief in de bochten als de voorgangers die ik heb gehad, maar dat wilde ik ook niet meer.
Je kunt er in tegenstelling tot een Corvette C6 of Porsche 993 gewoon heel relaxed mee rijden (dvd kijken/luisteren), terwijl er wel heel veel snelheid in zit en de kids kunnen ook gelijk mee.
Ik vermoed dat de Amg sneller is dan de C6, de begrenzer is eraf.
Qua trekkracht is het zo'n ongelofelijke brute kar, daarom ben ik niet voor de m5 (10 cilinder) gegaan.
Ik heb het serieus overwogen, maar een Amg voor de verandering is ook leuk. Er komt ook een beetje nieuwsgierigheid bij kijken.
Het is een heerlijke relax auto, met veel leuke speeltjes erin.
213 parameter stuurbekrachtiging
220 parctronic systeem
242 stoel; elektr. bedienbaar met memory
249 spiegel linksbuiten en binnen dimbaar
265 wegval lineaanduiding
275 memory pakket
354 telefoonantenne
380 telefoonvoorbereiding geint. incl. hf set nokia
404+405 multicontourstoel
413 panoramadak elektr.
423 automaatbak 5versn.
481 carter bescherming
489 luchtvering: semi - actief airmatic dual control
500 buitenspiegels elektr. bedienbaar
527 comand aps
543 zonnekleppen spiegel verlichting
551 diefstal hellingshoek inbraakalarm
573 isofix
581 thermotronic
600 koplampreiningings installatie
615 bi xenon actief bochten verlichting
673 grotere accu
772 styling amg
804 modeljaar 2004
810 harman kardon logic7
819 cd wisselaar dashbord kastje
873 stoelen elektr verwarming
882 interieur detectie
910 dynamo groot capaciteit
915 grote brandstof tank
926 uitlasgas reiningssysteem
954 avantgarde
983 cvo
010 011 elektr ramen / automatisch licht schakelaar
024 elektr. bediende stoelen
069 elektr en verwarmde buitenspiegels
290 window airbag
291 airbag bestuurder/bijrijder
292 sidebags voor
345 regensensor
440 tempomaat
472 esp
Er zitten 18inch styling 7 amg wielen onder, ik weet alleen de velg maat (nog)niet. Originele amg wielen zijn erbij geleverd met winterbanden, deze zijn voor 8j en achter 9j.
Bij aflevering afgelopen donderdag zouden er bijpassende nieuwe banden gemonteerd worden, nu hebben ze op de achterwielen 245 40 18 gezet. Hier hoort toch 265 35 18 op te zitten?
Volgens de verkopende bovag garage kan dit omdat het geen originelen velgen zijn, ik vermoed dat de Amg styling 7 achtervelgen ook 9j zijn en dat daar dus ook 265 op hoort? Al zou de Amg 7style velg 8j zijn, kan er dan wel 265 35 om of kan dat niet?
Ik hoor graag jullie mening, de Mercedes dealer zegt dat 245 40 18 door hun nooit gemonteerd wordt op een e55.
Verder heel erg tevreden nu, alleen grip op de achterbanden is niet zo goed.
Vanuit stilstand trek je zo gemakkelijk een rook gordijn (esp uit), zonder alle vermogen te gebruiken.
Ik overweeg ermee terug te gaan naar de verkopende bovag partij als ik aantoonbaar kan maken dat de huidige achterbanden maat niet origineel geleverd wordt en het onveilig is op hoge snelheden.