Accu druppellader 12v
- Enrico
Accu druppellader 12v
http://www.c-device-europe.com/vertalen ... 8dff6164bd
Zijn er mensen met ervaring met dit soor apparaten?
Mijn MX5 is elke 2 weken leeg door alarm en dak ik zeer wenig km's maak. Vraag mij af of dit een oplossing is en of er mensen zijn die zo een apparaat gebruiken?
Zijn er mensen met ervaring met dit soor apparaten?
Mijn MX5 is elke 2 weken leeg door alarm en dak ik zeer wenig km's maak. Vraag mij af of dit een oplossing is en of er mensen zijn die zo een apparaat gebruiken?
- daNpy
Re: Accu druppellader 12v
Ziet er wel handig uit! 

- 911-lover
Ik heb steeds de moto alsook de Porsche aan de druppellader hangen als ze stil staan .
Er wordt namelijk te weinig mee gereden waardoor de batterijen zich ontladen en (zoals bij de Porsche vorig jaar) stuk gaan .
Aan te raden toestelletjes als je weinig rijdt .
Wel zorgen dat het eentje is die zichzelf uitschakeld bij vol geladen en terug aanschakelt bij ontlading .
Het hoeven geen dure apparaten te zijn .
Mijn beide komen uit de LIDL en zijn perfect .
Op zonne-energie zoals die in jouw link is practisch als je geen stroomcontact hebt in je garage .
Er wordt namelijk te weinig mee gereden waardoor de batterijen zich ontladen en (zoals bij de Porsche vorig jaar) stuk gaan .
Aan te raden toestelletjes als je weinig rijdt .
Wel zorgen dat het eentje is die zichzelf uitschakeld bij vol geladen en terug aanschakelt bij ontlading .
Het hoeven geen dure apparaten te zijn .
Mijn beide komen uit de LIDL en zijn perfect .
Op zonne-energie zoals die in jouw link is practisch als je geen stroomcontact hebt in je garage .
-
Er zal weinig geladen worden als die in de garage staat.911-lover schreef: Op zonne-energie zoals die in jouw link is practisch als je geen stroomcontact hebt in je garage .

Ik heb deze net voor mijn vader aangeschaft:
http://www.ctek.com/be/nl/chargers/MXS%205.0
- GTRene
Zo'n MXS 5.0 wil ik ook graag, ik rijd ook te weinigJussi schreef:Er zal weinig geladen worden als die in de garage staat.911-lover schreef: Op zonne-energie zoals die in jouw link is practisch als je geen stroomcontact hebt in je garage .![]()
Ik heb deze net voor mijn vader aangeschaft:
http://www.ctek.com/be/nl/chargers/MXS%205.0

maar wacht nog op de aanbieding, al is die nu bij Conrad al goedkoper dan die in de link.
vaak hebben ze wel een actie ook nog..ik wacht tot ie 69,-euro wordt

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8578 ... Detail=005
en ow, zo'n zonneding had ik 2 jaar geleden al gekocht doch in de garage tegen het raam met de zon opkomende aan de verkeerde kant doet ie zo goed als niet

als je hem buiten legt dan schiet de voltmeter omhoog, dus ik heb er niks aan....is voor een auto die buiten staat waar je hem dan op je dash kan leggen.
ik heb dus deze in de schuur liggen>>
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8538 ... Detail=005
- DDX
Mijn auto staat soms ook wel paar weken stil, helaas na aantal weken is accu dan ook leeg.
Aangezien ik in appartement woon met parkeerterein voor de deur is een 230v kabel trekken helaas geen optie.
Aantal maanden geleden ook zo'n solar paneeltje gekocht :
http://shop.strato.com/epages/61325559. ... ts/300A001
Helaas accu nogsteeds na aantal weken leeg, zonde van de aankoop dus.
Gok dat alarm meer stroom trekt dan zo'n paneeltje kan leveren.
Nu haal ik de accu er gewoon uit dag voor ik wil rijden en laad hem binnen ff op.
Ideaal is anders, maarja heb niet echt andere optie.
Misschien 2e accu in kofferbak monteren die ik dan makkelijk iedere week kan opladen ?
Aangezien ik in appartement woon met parkeerterein voor de deur is een 230v kabel trekken helaas geen optie.
Aantal maanden geleden ook zo'n solar paneeltje gekocht :
http://shop.strato.com/epages/61325559. ... ts/300A001
Helaas accu nogsteeds na aantal weken leeg, zonde van de aankoop dus.
Gok dat alarm meer stroom trekt dan zo'n paneeltje kan leveren.
Nu haal ik de accu er gewoon uit dag voor ik wil rijden en laad hem binnen ff op.
Ideaal is anders, maarja heb niet echt andere optie.
Misschien 2e accu in kofferbak monteren die ik dan makkelijk iedere week kan opladen ?
- JWD
Toevallig waren we al een DF groupbuy aan het voorbereiden voor de 5.0, als er voldoende interesse is kan ik dat nog wel wat bespoedigenGTRene schreef: Zo'n MXS 5.0 wil ik ook graag, ik rijd ook te weinigen als ik na 2 weken dan eindelik de deur uit ga ist soms kerstboom maar verder geen stroom
![]()
maar wacht nog op de aanbieding, al is die nu bij Conrad al goedkoper dan die in de link.
vaak hebben ze wel een actie ook nog..ik wacht tot ie 69,-euro wordt![]()

- Bijlagen
-
- mxs5.jpg (59.24 KiB) 3030 keer bekeken
- GTRene
bij mij ist idd zo dat ik te weinig rijd
hij staat bv 2 weken stil en dan rijd ik zeg 15min ofzo en dan kan ie zo weer 2 weken stil staan en die combo doet het hem op den duur, te weinig oplaad tijd en te veel ontlaad tijd door klokje en radio onthoud en rode lampje e.d. wat gewoon doorloopt ook al gebruik je hem niet.
die MX 5.0 lees ik wel goeds over, je kan hem als lader gebruiken en als veilige druppellader, sterk genoeg voor het meest voorkomende, vandaar mijn interesse in die.
als jij een leuke prijs kan regelen met een group buy doe ik mee, zal mij benieuwen, bij Conrad zijn de aanbiedingen leuk geprijst en shoppen boven 25,-eu worden gratis verzonden.

hij staat bv 2 weken stil en dan rijd ik zeg 15min ofzo en dan kan ie zo weer 2 weken stil staan en die combo doet het hem op den duur, te weinig oplaad tijd en te veel ontlaad tijd door klokje en radio onthoud en rode lampje e.d. wat gewoon doorloopt ook al gebruik je hem niet.
die MX 5.0 lees ik wel goeds over, je kan hem als lader gebruiken en als veilige druppellader, sterk genoeg voor het meest voorkomende, vandaar mijn interesse in die.
als jij een leuke prijs kan regelen met een group buy doe ik mee, zal mij benieuwen, bij Conrad zijn de aanbiedingen leuk geprijst en shoppen boven 25,-eu worden gratis verzonden.
- Roy RS
Ik heb 2 ctek's, 1 voor de motoraccu en 1 voor autoaccu's, dat is als je stroom hebt absoluut de way to go. Dat is laden en conserveren in 1, mag hij altijd aan blijven. Ik neem nooit meer wat anders iig.
- GTRene
idd erg handig, helemaal als je 2 of meer karren hebt, ben ook wel blij met men garage met stroom
en ow ook een gas aansluiting en een waterlijding/kraan eneuh met spouw
alleen jammer dat er bv geen 3 of 4 auto's in kunnen qua ruimte, niet dat ik het geld heb maar gewoon prettig/handig zo'n grote werkruimte en dan een grote zolder voor zooi en onderdelen
achja, ooit als ik oud ben...ow wacht eens even, das al snel...der is ergens wat niet goed gelopen

en ow ook een gas aansluiting en een waterlijding/kraan eneuh met spouw

alleen jammer dat er bv geen 3 of 4 auto's in kunnen qua ruimte, niet dat ik het geld heb maar gewoon prettig/handig zo'n grote werkruimte en dan een grote zolder voor zooi en onderdelen

achja, ooit als ik oud ben...ow wacht eens even, das al snel...der is ergens wat niet goed gelopen

- DDX
Heb zelf trouwens een Optimate 6 voor opladen van accu, maarja gebrek aan 230v aansluting bij de auto helaas.
Dus enkel voor opladen accu die ik uit auto haal.
Dus enkel voor opladen accu die ik uit auto haal.
-
Dat mag je van mij best bespoedigen. Ik heb een vriend overtuigd om het ook op zijn weekendkar te hangen. Al weet ik niet of het nog de moeite is met verzendkosten naar België? Kan je er ook zo'n Connector LED eye bij leveren?JWD schreef:Toevallig waren we al een DF groupbuy aan het voorbereiden voor de 5.0, als er voldoende interesse is kan ik dat nog wel wat bespoedigenGTRene schreef: Zo'n MXS 5.0 wil ik ook graag, ik rijd ook te weinigen als ik na 2 weken dan eindelik de deur uit ga ist soms kerstboom maar verder geen stroom
![]()
vaak hebben ze wel een actie ook nog..ik wacht tot ie 69,-euro wordt![]()
- ///Joost
Ik begrijp niet zo goed waarom jullie accu's al na 2 weken leeg zijn. Je zou bijna zeggen dat de accu niet goed volgeladen is. 2 Weken is toch wel erg snel of vergis ik me nu? Ik weet in ieder geval uit eigen ervaring dat ik na 2 weken geen centje pijn heb met starten (en dan heb ik ook nog eens een niet zo goede dynamo...
)

- Wesley
@JWD,
Ook vanuit hier interesse voor de Ctek!
Ook vanuit hier interesse voor de Ctek!

- De Sjack
Ik heb geen CTEK (nouja, wel eentje voor eigen gebruik) maar wel nog een paar andere evt:
http://www.eriqon.nl/contents/nl/d72_Electrisch.html
http://www.eriqon.nl/contents/nl/d72_Electrisch.html
- GTRene
Het is de combinatie van...///Joost schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom jullie accu's al na 2 weken leeg zijn. Je zou bijna zeggen dat de accu niet goed volgeladen is. 2 Weken is toch wel erg snel of vergis ik me nu? Ik weet in ieder geval uit eigen ervaring dat ik na 2 weken geen centje pijn heb met starten (en dan heb ik ook nog eens een niet zo goede dynamo...)

dus zeg de accu is al 2 a 3 jaar oud en je rijd weinig en als je dan rijd dan bv maar 20 min en dan ist op den duur op/leeg

dus dan weer aan de lader, daarnaast ligt het ook aan het type auto en wat er nog doordraait ook al gebruik je hem niet, denk aan klokje en alarm lampje en radio geheugen en wellicht nog iets.
Het is dus de combo van zaken waardoor het op den duur minder wordt met die accu, als je regelmatig rijd en langer dan 30min of een uur dan niks/weinig aan de hand.
de compact heeft bv minder dingen, en radio frontje met rode ledje kon er af...die stond bv al iets meer dan een maand te niksen voor de deur....dacht zal hem ff wassen (staat te koop) doch starten en lopen

bij men andere 3 M coupe's had ik hetzelfde...na een tijd gebruik en iets oudere accu en te weinig ritjes is de accu bv na een te lange stop van 2 weken opperdepop mede door de nog kleine gebruikers zonder dat je rijd.
- DDX
2 weken red ik opzich nog wel. (al heeft hij in de winter dan ook wel moeite)///Joost schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom jullie accu's al na 2 weken leeg zijn. Je zou bijna zeggen dat de accu niet goed volgeladen is. 2 Weken is toch wel erg snel of vergis ik me nu? Ik weet in ieder geval uit eigen ervaring dat ik na 2 weken geen centje pijn heb met starten (en dan heb ik ook nog eens een niet zo goede dynamo...)
Maar na 3 a 4 weken heeft het alarm de accu leeggetrokken.
En tja accu leeg en dan binnen opladen is ook niet echt goed voor levensduur.
- Paskal
- Auto: meerdere
Heb al vele jaren de voorganger van de C-tek 5.0 (XS 4300) en ben er ook zeer tevreden over. Mooi compact en veelzijdig apparaat 

- Enrico
Als ik het goed begrijp heeft 1 persoon ervaring met een zonnepaneel, en de ervaring is niet goed.
@ DDX : Wat is zijn de specs van je zonnepaneel? Ik kan ze op de site niet vinden.
Had je gechekt dat je aansteker werkt als de sleutels niet in de contact zitten?
Er zijn van andere merken panelen met meer stroom sterkte.... voor mij is stroom geen optie.
@ DDX : Wat is zijn de specs van je zonnepaneel? Ik kan ze op de site niet vinden.
Had je gechekt dat je aansteker werkt als de sleutels niet in de contact zitten?
Er zijn van andere merken panelen met meer stroom sterkte.... voor mij is stroom geen optie.
- 911-lover
Ik ken in het Porschewereldje toch meerdere personen die eentje hebben op zonne-energie en die zijn er wel tevreden over .
Gaatje in demuur (of door een raampje) en buiten wordt de zonnecel vastgehangen .
Ook die personen behoren niet tot de gelukkigen (zoals ondergetekende) die een stroomvoorziening in hun garage hebben .
Gaatje in demuur (of door een raampje) en buiten wordt de zonnecel vastgehangen .
Ook die personen behoren niet tot de gelukkigen (zoals ondergetekende) die een stroomvoorziening in hun garage hebben .
- DDX
Zelfde specs als artikel wat jij linkt, niet genoeg aangezien die specs uitgaan van ideale situatie.Enrico schreef:@ DDX : Wat is zijn de specs van je zonnepaneel? Ik kan ze op de site niet vinden.
Misschien maar een zwaardere versie kopen.
- GTRene
Ik heb vandaag men Ctek MXS 5.0 druppellader binnen gekregen
dacht nu moet ik doorpakken, kwam er 1 tegen in de aanbieding voor "slechts" 65,-euro nu
en als je daar boven de 50,-euro besteld ist bezorgen gratis...
dus geen bezorgkosten ook nog eens
ziet er goed uit zo'n ding, zelfs de verpakking is extra aandacht aan besteed met opdruk e.d.
en fraai ingepakt, kortom wel aandacht aan besteed van Ctek.
http://www.obelink.nl/auto-caravan-acce ... _id%3D1250
weet niet hoelang deze aanbieding nog geld, doch normaal betaal je zo 79,-eu gemiddeld (soms zelfs meer)
wees er dus rap bij
dacht nu moet ik doorpakken, kwam er 1 tegen in de aanbieding voor "slechts" 65,-euro nu
en als je daar boven de 50,-euro besteld ist bezorgen gratis...
dus geen bezorgkosten ook nog eens

ziet er goed uit zo'n ding, zelfs de verpakking is extra aandacht aan besteed met opdruk e.d.

en fraai ingepakt, kortom wel aandacht aan besteed van Ctek.
http://www.obelink.nl/auto-caravan-acce ... _id%3D1250
weet niet hoelang deze aanbieding nog geld, doch normaal betaal je zo 79,-eu gemiddeld (soms zelfs meer)
wees er dus rap bij